Zaplecze - podstawy pozycjonowania

Każdy chciałby znaleźć się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwań Google. W tym celu pozycjonerzy, firmy SEO i agencje interaktywne prześcigają się w wysyłaniu ofert i zachwalaniu swoich metod oraz skuteczności. Dla Ciebie całe to pozycjonowanie to czarna magia i chcesz po prostu widzieć efekty. Ale wybierając ofertę warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę i o co się zapytać, aby nie wyrzucić pieniędzy w błoto. Co charakteryzuje więc dobrego pozycjonera? Jego zaplecze.
2011-10-31 13:00
2 minuty czytania

Na zapleczu


Co to są strony zapleczowe? To nic innego, jak zbiór różnych witryn należących do pozycjonera, które pomagają mu w procesie pozycjonowania. Może on umieszczać w nich linki prowadzące do strony klienta, dzięki czemu ma ona lepsze rezultaty w SERP (search engine result page), czyli na stronie z wynikami wyszukiwania. Ważne jest, aby witryny te były wartościowe i zaindeksowane w Google, w innym wypadku nie będą one pomocne.

Zapleczowy urodzaj


Jak już wiesz w pozycjonowaniu ważna jest wartość zaplecza. Pozycjonerzy prześcigają się w pomysłach na budowanie takiej zawartości, dlatego możemy rozróżnić kilka rodzajów witryn zapleczowych. Pierwsze z nich to zaplecze tematyczne. Są to strony internetowe związane z tematem pozycjonowanej witryny, na których publikowane są unikalne i wartościowe treści. Nie ważna jest w tym wypadku ilość podstron, ale ich zawartość. Link umieszczony na takiej stronie ma bardzo dużą moc i skutecznie wpływa na pozycjonowaną stronę. Drugi rodzaj zaplecza konstruowany jest specjalnie pod system wymiany linków. Pozycjoner zgłasza takie strony do systemu, gdzie zdobywa punkty, które potem może wymieniać na linki. W tym wypadku wartość merytoryczna jest kompletnie nieważna. Najważniejsza jest ilość podstron i wysoki PageRank. Takie strony często robione są automatycznie i dla odbiorców nie mają żadnej wartości. Ich siłą jest jedynie duża ilość umieszczonych linków. Które zaplecze jest lepsze do pozycjonowania? Nie da się tego jednoznacznie stwierdzić. Oba są bardzo ważne i trzeba o nie odpowiednio dbać, a jak to robić?

Wzrost pozycjonowania

Troska o zaplecze


Co wpływa na wartość stron zapleczowych? Przede wszystkim odpowiednie założenie i prowadzenie takich witryn. Idealne zaplecze powinno być postawione na różnych adresach IP. Każda strona powinna mieć inną nazwę domeny, a treści powinny być wartościowe i unikalne. Bardzo ważna jest też częsta jej aktualizacja. Tematyka powinna nawiązywać do treści strony pozycjonowanej. Dzięki temu linki na niej umieszczone są mocniejsze i istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoby zainteresowane tematem bezpośrednio wejdą z niej na stronę klienta. Ważna jest również zróżnicowana grafika. Strony takie muszą się od siebie różnić, aby odbiorcy nie odkryli, że to tylko część zaplecza. Nawet one powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO i być dobrze podlinkowane. Powinno być to zrobione w taki sposób, aby nie dało się powiązać między sobą wszystkich stron zapleczowych. Takie działanie uchroni pozycjonera od bana na swoje witryny.

Do dzieła


Wiesz już, co charakteryzuje dobrego pozycjonera i jak powinno wyglądać jego zaplecze. Poszukaj teraz odpowiedniej oferty dla siebie i ciesz się z wyników, jakie osiągnie Twoja strona. Pozycjonowanie to naprawdę prosta droga do sukcesu. Przekonaj się o tym sam.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe