SUO - nowe podejście, czy nowa moda?

SUO - nowe podejście, czy nowa moda?

Od jakiegoś czasu w świecie e-marketingu coraz częściej pojawia się tajemnicze pojęcie "SUO". W Polsce jest to póki co nowość - mało która agencja interaktywna posiada w swojej ofercie audyt, czy też optymalizację SUO. Jednak, czy na pewno nowy termin wnosi nową jakość i wiąże się z nową usługą? Po pierwsze trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: co to jest SUO?

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Foto: shutterstock
shutterstock

SUO to z angielskiego Search & User Optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek oraz użytkownika. W najnowszym numerze magazynu SEM Specialist (10) pojęcie SUO definiowane jest jako synergia SEO (ang. Search Engine Optimization - optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) oraz usability (ang. użyteczność, czyli po prostu funkcjonalność strony www).

 

Geneza pojęcia SUO

Nowy termin został wprowadzony w 2007 r. przez dra Petera J. Meyersa, który chciał dokonać syntezy kompetencji specjalisty z zakresu SEO oraz specjalisty zajmujacego się funkcjonalnością stron internetowych. W Polskim światku e-marketingowym zaczyna się o tym mówić dopiero teraz.

 

Stosowanie samego SEO

Skrajna optymalizacja pod kątem algorytmów wyszukiwarek internetowych może skutkować tym, że nasza strona będzie co prawda wysoko w wynikach wyszukiwania, lecz będzie w małym stopniu użyteczna dla odwiedzających. W efekcie duża liczba odwiedzin może nie przekładać się na dużą liczbę konwersji. Nasza strona będzie popularna, lecz nieskuteczna. Jeśli chcemy prowadzić serwis, który ma coś sprzedawać lub pełnić funkcję informacyjną, to możemy, stosując takie podejście, nie odnieść zamierzonego skutku. Nawet pomimo dużej liczby użytkowników.

 

Skupienie się na użyteczności

Podobnie sytuacja wygląda, gdy tworząc stronę www skupimy się tylko na aspekcie użyteczności i funkcjonalności. Możemy stworzyć bardzo estetyczną stronę o przejrzystej strukturze, po której użytkownik będzie poruszał się bardzo intuicyjnie. Jednak, jeśli na przykład cały tekst na stronie będzie przedstawiony w postaci bardzo efektownej grafiki, to tracimy możliwość zdobywania wysokiej pozycji w wyszukiwarkach (na frazy zawarte w tekście). Może się wówczas okazać, że nasza świetnie przystosowana pod kątem użytkownika strona w ogóle nie ma odwiedzin lub jest ich bardzo mało.

 

Co nowego daje SUO

Search & User Optimization ma być połączeniem tych dwóch, skrajnych podejść. W efekcie celem SUO jest tworzenie stron internetowych, które będą przystosowane do algorytmów wyszukiwarek i jednocześnie będzą użyteczne dla odwiedzających. Jednak, czy potrzeba nowego pojęcia, nowego terminu, żeby dojść do wniosku, że dobra strona www musi spełniać oba warunki? Czy jakakolwiek profesjonalna agencja interaktywna zdecyduje się na pełną optymalizację SEO bez brania pod uwagę aspektu użyteczności i potrzeb użytkownika? Na pewno nie nasza.

 

Nasze podejście do optymalizacji i adytu

Agencja Interaktywna Krakweb.pl od początku swojej działalności kładzie równy nacisk funkcjonalność i SEO, dzięki czemu stworzone przez nas strony są łatwe do pozycjonowania oraz intuicyjne i przejrzyste dla użytkowników. Czy w takim razie stosujemy podejście SUO? W pewnym sensie tak, chociaż nie przywiązujemy się do tego terminu. Uważamy, że jest to tylko nowa moda - nowa nazwa dla starej praktyki. Stosowanie podejścia SUO (świadomie, czy nie) jest równoznaczne z profesjonalizmem w tworzeniu stron internetowych. Profesjonalizm nie jest dla nas nowością, chociaż najwidoczniej zyskał nową nazwę.

 

Audyty stron www

Oczywiście jeśli ktoś jest zainteresowany, to chętnie przeprowadzimy audyt i optymalizacje SUO. Więcej informacji na temat audytów w dziale Audyty.

Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you