Zarabianie w Internecie

Zarabianie w Internecie

Zastanawiałeś się kiedykolwiek czy Twoja firma jest w stanie potroić swoje zyski dzięki stronie internetowej?

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Foto: shutterstock
shutterstock

Oczywiście, że tak. Poznałem ten sekret już dawno - czy chcesz, bym Ci go zdradził? Dobrze. Zanim to jednak zrobię, chciałbym zadać kilka podstawowych pytań. Postaraj się jednak na nie odpowiedzieć szczerze, od tego zależy bowiem przyszłość Twego biznesu. Gotowy?

- Czy Twoja strona internetowa przyciąga wzrok klienta, jest interesująca, czy raczej męczy odwiedzającego i zmusza go do szybkiego wyjścia?

- Czy Twoja witryna internetowa wczytuje się dłużej niż 20 sekund?

- Gdy wpiszesz w Google kluczowe słowo dla Twojej działalności, to czy strona Twojej firmy pojawia się na pierwszym miejscu listy?

- Czy aktualizujesz swój serwis kilka razy w tygodniu?

- Czy Twoja służbowa skrzynka mailowa pełna jest zapytań handlowych i ofert biznesowych?


Jeśli na wszystkie pytania odpowiedziałeś twierdząco - gratuluję i życzę dalszych sukcesów. Jednak jeśli odpowiedź na któreś z nich była przecząca to … już najwyższy czas na zmiany!

Trudno precyzyjnie powiedzieć, ile transakcji jest codziennie zawieranych przez Internet. Niemożliwa do ustalenia jest również dokładna kwota codziennych obrotów, uzyskanych za pośrednictwem tego medium. Jednak zadziwiająco łatwo można policzyć jak wiele tracisz, w wyniku źle przygotowanej i źle administrowanej witryny internetowej.

Nie jest jeszcze za późno, by zwiększyć obroty, potroić uzyskiwane zyski. Na szczęście dla Ciebie, biznes internetowy funkcjonuje według przewidywalnych reguł i szybko rozpoznawalnych schematów. Zastosuj się do nich, a wyprzedzisz konkurencję i będziesz zarabiał w bardzo krótkim czasie.

W jaki sposób wyprzedzić konkurencję w Internecie?

To proste. Na początku rozpocznij od odświeżenia oprawy graficznej Twojej witryny. 20 sekund. Tyle mniej więcej masz czasu na przykucie uwagi potencjalnego klienta. Spraw by ją zapamiętał, poznał pełen asortyment Twoich usług i co najważniejsze - zechciał je kupić. Twoja strona musi być wyjątkowa, zapamiętywana, przejrzysta i przede wszystkim skuteczna. Nie lekceważ Internautów. Są wybredni i bardzo konkretni. Dokładnie wiedzą, co chcą znaleźć w sieci i mają na to bardzo mało czasu!

Najczęściej popełniany błąd e-biznesu?

Poświęcenie zbyt wielkiej uwagi na graficzną oprawę strony, ignorując zupełnie jej zawartość merytoryczną. W Internecie co chwilę można spotkać tysiące graficznie doskonałych serwisów, które jednak znikają w przeciągu kilku miesięcy. Dlaczego? Nie mają zupełnie nic do sprzedania! Przecież klienci szukają przede wszystkim informacji o produktach! Jeśli chcesz sprzedawać więcej niż inni, musisz umiejętnie zasugerować Internaucie, jak wiele zyska kupując akurat towary Twojej firmy. Musisz go przekonać o konkretnych korzyściach, jakie dzięki Tobie uzyska. Nawet najładniejsze opakowanie pozostanie ostatecznie tylko opakowaniem. Profesjonalne programowanie i projektowanie graficzne, trzeba więc koniecznie wspierać skutecznym marketingiem i perswazyjnym copywritingiem.

 

Pozycjonowanie to podstawa!

By jednak klient w ogóle dowiedział się o istnieniu Twojej Firmy, musi ją znaleźć w wyszukiwarce. Tutaj reguły są zadziwiająco proste i bezwzględne. Jeśli nie ma Twojej Firmy w pierwszej dziesiątce Google, nie ma jej w ogóle. Będziesz zdziwiony, jak wiele zgłoszeń i zapytań pojawi się w Twojej skrzynce mailowej, gdy Twoja witryna zostanie umiejętnie wypozycjonowana na istotne dla Twojej branży frazy. Więcej o pozycjonowaniu tutaj.

Spraw, by Twoja witryna nieustannie tętniła życiem

Przestarzały i dawno nie aktualizowany serwis jest martwy. Wyobraź sobie, że stoisz przed witryną sklepową. Skuszony wielkim plakatem reklamującym bardzo korzystne obniżki sezonowe, wchodzisz z zamiarem zakupu. Jednak sprzedawca informuje Cię, że oferta ta jest już od miesiąca nieaktualna. Zirytowany? Oczywiście! Nigdy już nie odwiedzisz tego sklepu. Podobnie jest z dawno nie aktualizowanym serwisem. Jeśli nie chcesz zniechęcać klientów i odsyłać ich do konkurencji dbaj, by Twoja oferta była jak najbardziej aktualna.

To tylko kilka rad. Zastosowanie się do nich wiąże się z natychmiastowym zwiększeniem zainteresowania ofertą Twojej firmy i w konsekwencji z zwielokrotnieniem Twych zysków.

Jak najlepiej usprawnić swój serwis?

To jest kluczowe pytanie. Powiedziałem Ci już, co powinieneś zmienić, by Twój biznes w sieci nabrał prawdziwego przyspieszenia. Od Ciebie jednak wyłącznie zależy, jak to zrobisz.
Wyjść jest kilka. Najprostszym, ale i też najmniej opłacalnym rozwiązaniem, jest wynajęcie znajomego informatyka i poproszenie go o usprawnienie Twojej witryny internetowej. Być może spróbuje napisać poprawny kod strony i przygotować jakieś projekty graficzne, ale czy zapewni Ci odpowiednią opiekę marketingową? A co z aktualizacją strony? Będziesz zmuszony wynajmować go za każdym razem, gdy znajdziesz jakąkolwiek „literówkę” w Twoim serwisie. O wymianie grafiki czy stworzeniu kolejnej podstrony, nawet nie wspominam. Oczywiście, jeśli Twój znajomy będzie akurat zajęty, modyfikacja Twojej strony może potrwać znacznie dłużej, niż byś tego mógł oczekiwać.

Innym wyjściem jest zlecenie opieki nad serwisem Twojej firmy, profesjonalnej Agencji Interaktywnej, zajmującej się od lat projektowaniem, pozycjonowaniem i wdrażaniem stron internetowych. Jednak konkurencja na rynku jest ogromna i wciąż powstają nowe firmy. Jak wybrać najlepszą dla Ciebie ofertę?

Agencja Interaktywna, tylko jaka?

Wszystko zależy od tego, jak wielkim budżetem dysponuje Twoja firma i jak wiele czasu zamierzasz czekać na stworzenie serwisu. Jeśli Twoje fundusze są nieograniczone, najprostszym rozwiązaniem jest zgłoszenie się do wielkiej agencji. Zatrudnieni są tam z reguły świetni specjaliści, jednak ich usługi sporo kosztują. Ile? Oficjalnych cen oczywiście nikt nie podaje, ale jak pisze Tomek Wiaderek w majowym numerze miesięcznika Press, sięgają one nieraz kwot rzędu 100-200 tys. zł.

Istotne jest także to, że wielkie agencje wykonują niezwykle wiele projektów strategicznych. Obłożenie pracą w takich firmach jest bardzo duże, co czasem niestety odbija się na staranności wykonania projektu. Trudno także oczekiwać, że przy takim natężeniu prac, Twoje zlecenie będzie realizowane w pierwszej kolejności. Możesz czasami czekać na jego wykonanie nawet kilka miesięcy.

Małe jest piękne

Małe agencje są oczywiście o wiele tańsze. Czy jednak poziom ich usług jest rzeczywiście zadowalający? Z tym czasem bywa różnie, jednak jeśli mógłbym Ci coś doradzić, na Twoim miejscu wybrałbym bez wahania agencję mniejszą. Ważne jednak, by była ona sprawdzona i skuteczna.
Na szczęście dla klienta, wielka konkurencja wymusza staranną realizację projektów. Zadowolony klient to dla agencji obecnie najlepsza reklama. Jest szansa, że poleci on wykonawcę strony innej firmie, a ta następnej, co zapewni agencji byt i dalsze możliwości rozwoju.
Tylko jak trafić na tę najlepszą dla Ciebie? Poszukiwanie dobrej firmy rozpocząłbym od wywiadu środowiskowego wśród znajomych. To jest wciąż najpewniejsze źródło informacji. Warto także samemu dużo czytać, przeglądać oferty różnych firm i ich portfolio, porównywać cenniki, czy listy firm, dla których udało się agencji zrealizować projekty. W sieci można obecnie znaleźć setki takich ofert. Oto jedna z nich.

Co zyskujesz dzięki profesjonalnej obsłudze agencji?

Odświeżona oprawa graficzna to czytelny sygnał dla klienta, że dbasz o swój wizerunek, jesteś godny zaufania i Twoja marka gwarantuje zawsze najwyższą jakość usług. Powierzenie swego biznesu profesjonalistom pozwoli skutecznie wyeksponować największe atuty Twojej firmy. Sprawisz, że klient błyskawicznie dowie się o każdej nowej promocji, a każdy Twój nowy produkt uzyska atrakcyjną i zapadającą w pamięć oprawę. Myślę, że już w pełni zdajesz sobie sprawę z tego, jak wielu wiernych klientów zyskasz dzięki umiejętnie przygotowanemu przez profesjonalistów serwisowi. 
Zamknij teraz na chwilę oczy. Wyobraź sobie, że jesteś producentem frezarek znanej firmy. Twoje towary nie są tanie – średnia wysokość opłat za frezarki oscyluje w okolicach 100 tys. zł. Konkurencja na rynku jest olbrzymia, każdy z producentów robi wszystko co w ich mocy, by przekonać klienta do kupowania produktów swojej firmy. A Ty co robisz? Nic. Dlaczego? Bo po wpisaniu w Google hasła: frezarka, obróbka skrawaniem czy obrabiarka, na pierwszym miejscu wyszukiwarki pojawia się adres właśnie Twojej strony internetowej. Nie musisz szukać klientów, gdyż to oni sami zaglądają na Twój serwis.
Inni będą desperacko poszukiwać pomysłów na reklamę, podczas gdy Ty będziesz jedynie liczył codziennie zwiększające się zyski Twojej firmy. Zainteresowanie Twoją ofertą stanie się ogromne, co zawsze przekłada się na większą sprzedaż. Pomyśl jak wiele zarobisz, gdy dzięki skutecznemu pozycjonowaniu Twojej profesjonalnie zaprojektowanej i napisanej strony, sprzedasz kilkanaście drogich maszyn dużemu producentowi części samochodowych. Stosunkowo tania inwestycja, jaką jest pozycjonowanie, zwróci Ci się kilkusetkrotnie! Czy już zaczynasz rozumieć, że najprostszym sposobem na zostanie liderem Twojej branży, jest skuteczne pozycjonowanie, które może zapewnić Ci jedynie profesjonalna agencja?
Kolejny przykład. Prowadzisz aptekę internetową. Sprzedawane przez Ciebie leki są o wiele tańsze, niż te dostępne w zwyczajnej aptece. Jednak w wyniku powtarzających się problemów z aktualizacją serwisu, klienci nie dowiadują się na bieżąco o nowych promocjach i aktualnych cenach produktów. W konsekwencji, zainteresowanie ofertą Twojej firmy jest bardzo niskie. W jaki sposób możesz zmienić tę niekorzystną dla Ciebie sytuację? Rozwiązaniem tego problemu, jest nowoczesny system zarządzania treścią strony www – CMS, który oferuje dziś wiele agencji interaktywnych.  

Napisz do nas!

@
Załącz brief


Dzięki niemu będziesz mógł samodzielnie aktualizować asortyment twoich produktów i usług, katalogować je w oparciu o dowolne kryterium, zmieniać zdjęcia, tekst czy grafikę na stronie, bez dodatkowej pomocy grafika czy programisty. Co więcej, Twój serwis będzie mógł być powiększany o nieskończoną ilość podstron, co ułatwi Ci informowanie klienta o każdorazowej promocji. W ten sposób zaoszczędzisz swój cenny czas, pieniądze i nerwy. Zobacz jak CMS wygląda w praktyce: CMS – System zarządzania treścią www.
Tyle moich uwag. Wiem o tym świetnie, że każda nowa inwestycja rodzi pytania. Każda nowa inwestycja to także ryzyko. Pamiętaj jednak, że Twoja konkurencja już zainwestowała i dzięki temu zarabia. Jak podaje sierpniowy miesięcznik Press, analitycy ostrzegają, że w tym roku wydatki na marketing w wyszukiwarkach wzrosną o 83% w porównaniu do zeszłego roku. Jaka więc będzie Twoja odpowiedź?

Pozdrawiam serdecznie,
Łukasz Skalik, Krakweb.pl

Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you