trendy e-commerce: Delikatesy online, silver commerce, Ralph Lauren w subskrypcji, social commerce

Pandemia gwałtownie przyspieszyła cyfryzację handlu. Już 60% Polaków przynajmniej okazjonalnie robi zakupy w Internecie, a 35% z nas robi to co najmniej raz w tygodniu.  Dzięki oprogramowaniu open source i abonamentowym łatwe jest zakładanie sklepów internetowych, a dzięki wykorzystaniu big data i sztucznej inteligencji handel może lepiej odpowiadać na potrzeby klienta.  Zapraszamy na przegląd informacji z sektora e-commerce.
2021-03-31 00:00
2 minuty czytania

Co kupujemy online? Delikatesy internetowe i nie tylko

Wśród kategorii produktów, które najchętniej kupujemy online, prym wiedzie żywność, w szczególności ta rzemieślnicza i bio. W sytuacji, gdy zamknięte są restauracje, a wyjście do supermarketu wiąże się z ryzykiem, wielu z nas zamawia wysokiej jakości jedzenie przez Internet. Potwierdzają to dane z platformy sprzedażowej Shoper: w pierwszej połowie 2020 roku, 1/5 wszystkich sprzedawców, którzy otwierali swój sklep przy pomocy tego oprogramowania, wybierało delikatesy internetowe. Jednocześnie chętnie zamawiamy online inne produkty pierwszej potrzeby, a przede wszystkim odzież i kosmetyki. Jednocześnie, co może wydawać się zaskakujące - nie zmalało zainteresowanie zakupem rowerów. Te także coraz chętniej kupujemy online - w pierwszym kwartale Centrum Rowerowe zanotowało wzrost sprzedaży o 124%,

Silver commerce - szybki rozwój e-commerce seniorów.  

Do tej pory zakupy online były przede wszystkim domeną osób młodszych. To się jednak zmienia. Starsi adaptują technologie i coraz częściej korzystają z zakupów przez internet. W efekcie coraz więcej przedsiębiorców dostrzega też korzyści, jakie wiążą się z zaoferowaniem swoich usług starszym klientom. Możemy zaobserwować gwałtowny rozwój silver economy i silver commerce. To terminy, które określają dostosowanie sprzedaży w Internecie pod względem oferty, UX (doświadczeń użytkownika) i procesów do potrzeb klientów po 50. roku życia. Firmy, które dostrzegą osoby starsze i w średnim wieku, mogą zagospodarować atrakcyjną niszę na rynku i prześcignąć konkurencję.

Nowe modele sprzedaży w Internecie - subskrypcja, social commerce

Szybki rozwój sektora e-commerce sprawia, że gwałtownie rozwijają się nowe modele sprzedaży. Nietypowych rozwiązań poszukują zarówno mniejsze firmy, jak i liderzy rynku czy luksusowe marki. Warto zwrócić uwagę m.in. na firmę Ralph Lauren, która zdecydowała się na wprowadzenie usługi Lauren Look - wypożyczania swoich produktów w subskrypcji za opłatą 125 dolarów miesięcznie. Jednocześnie możemy zauważyć coraz większą popularność social commerce, czyli wzrastająca popularność stron i aplikacji, które umożliwiają zawieranie transakcji kupna sprzedaży pomiędzy użytkownikami.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe