Badania: obsługa, co kupowaliśmy w lutym, co kupują kobiety, czynniki rozwoju e-commerce, w internecie drożej, handel transgraniczny

Rozwój e-commerce powoduje, że klienci mają większy wybór i decydują się na opcję najkorzystniejszą cenowo, ale także najwygodniejszą dla nich. Dlatego istotna w dalszym rozwoju branży będzie skuteczna obsługa klienta.
2021-04-01 00:00
2 minuty czytania

Chcemy lepszej obsługi! Obsługa klienta w e-commerce. 

Branża retail e-commerce notuje  świetne wyniki. O ile w 2020 roku cała branża detaliczna zanotowała spadek o 3%, to w przypadku e-commerce wzrost wynosił aż 27,6%. Na wzrost sprzedaży detalicznej online wpłynęły obostrzenia związane z koronawirusem, z którymi muszą liczyć się tradycyjne sklepy. Nie oznacza to jednak, że branża nie boryka się z problemami. Według GlobalWebIndex, aż 60% badanych wyraża niepewność, co do jakości obsługi, a co drugi ankietowany stwierdził, że firmom sprzedającym w internecie zaszkodzić może zła reputacja.

Dalszą część artykułu przeczytasz poniżej - pod formularzem.

Umów się na darmową konsultację

Badania e-commerce - co kupowaliśmy w lutym w Internecie?

W lutym 2021 Polacy wydali więcej gotówki m.in. na zakup odzieży oraz akcesoriów sportowych – na wzrost obrotów wpłynęło otwarcie centrów handlowych oraz mroźna pogoda, która zachęciła do uprawiania sportów zimowych. Według Santander Bank Polska, znacząco wzrosły wydatki z tytułu płatnej telewizji oraz subskrypcji serwisów streamingowych.

Co kupują kobiety w Internecie? Smartfony!

Rezultaty badań przeprowadzonych przez ceneo.pl są dość zaskakujące – najpopularniejszym rodzajem produktów kupowanych przez polskie internautki są smartfony, a wśród nich – Xiaomi Redmi Note 9 Pro 6/128GB (szary kolor). Oprócz tego, tradycyjnie wysokim zainteresowaniem cieszyły się produkty dla dziecka oraz kosmetyki.

Czynniki rozwoju e-commerce

Według raportu Nielsen, kluczem do rozwoju e-commerce w sektorze FMCG jest spełnienie takich potrzeb klientów, jak: wygoda (np. umożliwienie różnych form płatności i dostawy), dobór asortymentu oraz oszczędność czasu i pieniędzy. Dalsza ekspansja firm e-commerce jest możliwa dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym, marketingowym i logistycznym. Dlatego też dobrym sposobem na zachęcenie klientów może być opcja darmowego odesłania produktu oraz odpowiednie rozmieszczenie punktów odbioru zamówienia.

W internecie drożej

Z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy (ASM Sales Force Agency) wynika, że w lutym 2021 ceny artykułów spożywczych sprzedawanych przez internet wzrosły o 6 proc. w skali roku. Choć niektóre z produktów, takie jak np. mrożonki, staniały, to zauważono wzrost cen napojów słodzonych oraz energetycznych (przyczyną jest tzw. podatek cukrowy).

MŚP a handel transgraniczny online

Jedynie 10% spośród małych i średnich firm zajmuje się prowadzeniem handlu także w formie online, a dwukrotnie mniej prowadzi taki handel z odbiorcami zagranicznymi. Polskie firmy MŚP wysyłają produkty do zagranicznych firm m.in. z Francji, USA oraz Niemiec. Jest to pesymistyczny wynik, bowiem według szacunków do końca 2022 roku globalna wartość handlu międzynarodowego wzrośnie o jedną trzecią. Za jedno z ograniczeń uznaje się skomplikowaną dokumentację podatkową i celną.

Wybierz plik
 

Zapisz się na nasz newsletter


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe