dropshipping

Dropshipping jest modelem logistycznym wykorzystywanym w sprzedaży przez internet polegającym na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Istotne jest tutaj to, że rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje proces wysyłki towaru do klienta. Podobnie jak w przypadku całego handlu detalicznego, gdzie sprzedawca osiąga korzyść finansową z różnicy pomiędzy cenami hurtową, a detaliczną. Dropshipping jest jakościowo dobrym rozwiązaniem dla mniejszych sklepów, które zwykle sprzedają swój asortyment w mniejszych ilościach i nie chcą zamrażać środków na masowe zamówienia zapasów od dostawców lub wydłużać czasu realizacji zamówień poprzez ich nagromadzenie. Zamiast dużej przesyłki do sklepu, dostawca sam dokonuje wysyłki towaru, która odbywa się bezpośrednio do klienta. Dropshipping jest również często praktykowany w przypadku towarów o dużych rozmiarach. Dwie ważne korzyści z dropshippingu to brak odgórnej potrzeby alokacji pieniędzy w danym towarze i regularny przepływ środków pieniężnych. Inne korzyści obejmują takie zalety jak: pozbycie się problemów magazynowych, ograniczenie kosztów ochrony towaru i jego transportu, szybkość dostawy czy wreszcie możliwość skupienia się na innych aspektach biznesu. Negatywną cechą dropshippingu jest utrata przez sklep pewności, że każde zamówienie będzie na pewno zrealizowane w gwarantowanym przez sklep czasie. Innym przykładem wady dropshippingu jest ograniczona możliwość budowania świadomości marki, czy też oznakowania paczek oraz ograniczony kontakt z klientem. Możliwe jest także przejęcie bazy danych o klientach przez dostawcę i docieranie do nich z ofertą bez pośrednictwa sklepu. Przeczytaj więcej!
Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you