Słowa kluczowe, stopka, tytuł i opis strony www w ICEberg CMS

Jak wprowadzić tytuł strony i jego opis? Czy słowa kluczowe są ważne i czy przyda Ci się stopka? Poznaj opcje naszego serwisu ICEberg CMS. Skorzystaj z wiedzy z naszego tutorialu, żeby jeszcze lepiej zoptymalizować swoją stronę!
2016-07-05 14:00
2 minuty czytania

Opcje serwisu

Zakładka opcje odpowiada za ustawienia globalne serwisu. Jej konfiguracja jest potrzebna na samym początku tworzenia strony. Większość z tych ustawień jest zwykle wypełniana w momencie instalacji systemu. Warto jednak mieć nad nimi kontrolę i wiedzieć jak wpływają na przykład na widoczność strony w wyszukiwarce Google.

Tytuł strony

Tytuł strony to nazwa serwisu, jest tym co wyświetla się w wyszukiwarce za tytułem każdej podstrony, a w przypadku strony głównej pokazuje się jako jej nagłówek w wynikach wyszukiwania. Warto aby nazwa serwisu była krótka i zwięzła oraz określała z góry tematykę i branżę serwisu.

Opis serwisu

Opis, czyli description mówi o tym, co znajduje się na danej stronie, jest zachętą dla przeglądających wyszukiwarkę do wejścia na nasz serwis. Jest to całego serwisu, a nie poszczególnych podstron. Opisy podstron możesz edytować w ustawieniach SEO każdej z nich.

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe marginalnie wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. Warto jednak określić 2-5 keywordów, które definiują naszą stronę.

Stopka

Stopka to miejsce na dole strony internetowej, w którym umieszcza się dodatkowe informacje - takie jak rok produkcji strony, nazwę firmy, linki do regulaminu i polityki prywatności. Czasem w rozbudowanych serwisach stopka ma kilka kolumn i zawiera pogrupowane w nich linki do najważniejszych podstron serwisu.

W przypadku naszej strony jest ona tabelką podzieloną na 4 kolumny w jednym polu tekstowym.

W najnowszej wersji systemu dodaliśmy w tym miejscu po prostu 3 lub 4 pola - każde odpowiedzialne za jedną z kolumn stopki, tak aby jeszcze bardziej ułatwić jej edycję.

Kod Google Analytics

Wklejenie kodu Google Analitics - to miejsce w którym powinienieś wkleić kod - tak zwany UA, służący do standardowej implementacji statystyk. To łatwy i szybki sposób włączenia statystyk na Twojej stronie. Jeżeli jednak potrzebujesz bardziej zaawansowanej integracji - na przykład korzystasz z Tag Managera - nie wystarczy do tego to proste pole. O integracji Google Tag manager możesz jednak przeczytać w naszym serwisie Marketing101 w jednym z artykułów Michała.

Indeksowanie serwisu

Pamiętaj, aby po publikacji serwisu włączyć też jego indeksowanie,w przeciwnym razie strony nie będą indeksowane, a to oznacza, że nie będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google.

Automatyczna publikacja

Automatycznie opublikuj treść  to opcja, która sprawia, że wprowadzony tekst będzie widoczny na stronie zaraz po edycji.

Każdą zmianę dokonaną w systemie zapisuj przyciskiem “zapisz zmianę”. Pamiętaj, że każda edytowalna sekcja ma przypisany osoby przycisk zapisywania. Zwróć szczególną uwagę na to, gdzie umiejscowiony jest przycisk zachowujące wprowadzony przez nas zmiany. Przykładowo - przycisk do tej sekcji znajduje się w TYM miejscu.

Licencja

Przechodząc do klucza licencji - jest to ciąg cyfr i liter dzięki, któremu system działa. Wprowadzony zostaje przy instalacji przez konfiguratora systemu.

Tryb roboczy

Tryb roboczy to szybki sposób na włącznie i wyłączenie całego serwisu. Jeśli zajdzie potrzeba natychmiastowego wyłączenia Twojej strony ze względu na jakąś kryzysową sytuację możesz dokonać tego właśnie dzięki temu przyciskowi.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe