SEO PR - sztuka uwodzenia

SEO PR - sztuka uwodzenia

Kobiety wiedzą o tym od dawna, a na mężczyzn to działa. I choć obie strony z całą kurtuazją wolą się do tego nie przyznawać, to jednak sztuka uwodzenia jest jedną z najprzydatniejszych umiejętności. Sprawdza się zarówno w relacjach damsko - męskich jak i … w świecie biznesu - przedsiębiorcy i klienci prowadzą nieustanną grę, kokietują się wzajemnie, czarują, aby osiągnąć swój cel. Oczywiście, w tej grze "uwodzony" bywa klient, zaś rolę Casanovy odgrywają przedsiębiorcy. Tym ostatnim z pomocą przyszedł więc SEO PR!

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Foto: pixabay
pixabay

SEO PR - co to jest?

Przede wszystkim musimy zaznaczyć różnice pomiędzy SEO a e-PR. O ile SEO służy do optymalizacji treści celem budowania pozycji w wyszukiwarkach, to e-PR oznacza dbałość o wizerunek w internecie, jego kreację i poprawne stosunki z innymi podmiotami. Łącząc narzędzia SEO oraz zadania e-PR otrzymujemy hybrydę: SEO PR to świadome dbanie o wysokie pozycje tekstów wizerunkowych oraz obniżanie pozycji treści, które mogłyby naszemu wizerunkowi zaszkodzić. Przemawiając językiem ludzi chodzi o to, aby pozytywne informacje o firmie były łatwo odnajdywane w sieci, i docierając do jak największej liczby konsumentów, tworzyły korzystny wizerunek firmy.

Dlaczego SEO PR jest ważny?

Poprawne kreowanie wizerunku firmy w sieci pozwala na "oswojenie" klienta i zbudowanie wartościowych relacji - dzięki temu firma staje się przyjazna, pewna i budząca większe zaufanie. Według dzisiejszych teorii biznesowych "marka" to przede wszystkim właśnie stabilne zaufanie ze strony klienta! Działania mające pozyskać konsumentów nie zawężają się tylko do rozsyłania ofert promocyjnych. Wizerunek firmy musi być bliski grupie, do której chce się dotrzeć. Dobry brand musi kreować obraz przedsiębiorcy-partnera, który dzieli te same zainteresowania i rozumie problemy swoich klientów. Oczywiście pozytywny wizerunek powinien znaleźć poparcie w faktach... W internecie informacje roznoszą się niezwykle szybko, zaś konsumenci zanim skorzystają z proponowanych ofert coraz częściej sprawdzają na forach i portalach społecznościowych opinie o firmie i jej usługach. Dzięki korzystaniu z połączonych mocy SEO i PR pozytywne informacje i artykuły trafią do większej grupy odbiorców.

Z czego korzysta SEO PR?

SEO PR to przede wszystkim płaszczyzna społeczna. Kreując tak delikatną rzecz jak wizerunek oraz budując relacje z klientami bardzo łatwo popełnić faux pas. Wystarczy nieodpowiedni post na portalu społecznościowym, nieprzemyślanana odpowiedź na zarzuty rozczarowanego klienta, czy najzwyczajniej w świecie - zła wizualno-kontekstowa oprawa strony internetowej firmy. Jeżeli pragniemy wywrzeć odpowiednie wrażenie, musimy korzystać z różnorodnych narzędzi, zarówno o charakterze socjologicznym, psychlogicznym, kulturowym czy wizualnym. Aby "uwieść" drugą stronę nie wystarczą tylko rekomendacje, trzeba jeszcze umieć wejść w skórę potencjalnego odbiorcy naszej oferty, aby poznać jego zainteresowania, poglądy i potrzeby. Dział marketingowy korzysta z wielu kanałów informacyjnych o konsumentach, specjaliści od PR przygotowują materiały budujące odpowiedni wizerunek, a następnie specjaliści SEO przetwarzają te informacje na potrzeby kampanii e-PR.

Jakie są korzyści stosowania SEO PR?

Jak wiadomo, im bliżej do klienta tym bliżej do sukcesu. Zbudowanie przyjaznego wizerunku firmy to nie lada wyzwanie, które wymaga czasu, aby przynieść korzyści. Jednak wszystkie prognozy wskazują, że to właśnie SEO PR w najbliższej przyszłości będzie miał największe znaczenie dla pozyskiwania klientów w sieci. Statystyki mówią, że coraz częściej jesteśmy znudzeni narzucającym się reklamami, natomiast coraz chętniej przenosimy do cyberprzestrzeni cały swój emocjonalny bagaż. Potrzeba budowania więzi jest bardzo silna, nawet jeśli są to tylko wirtualne relacje. W zamian za wysiłki jakie włoży się w tworzenie odpowiednich, partnerskich stosunków z konsumentami możemy zyskać ich wierność dla marki, darmową reklamę w postaci marketingu szeptanego oraz konkretne pieniądze z zawartych transakcji. Oczywiście, o ile zadbamy również o jakość naszych usług. W innym przypadku ten romans może szybko okazać się rozczarowaniem...

Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you