Reklama AdWords - korzystanie z kuponów

Google AdWords - nie taki diabeł straszny jak go… reklamują. Dla niezorientowanych w temacie, kupony AdWords mogą wydawać się kolejnym tajemniczym narzędziem demonicznego Internetu. Jednak po zapoznaniu się z zasadami, jakimi kieruje się AdWords, łatwo stwierdzić, jak bardzo przydatny może okazać się nasz "diabełek" podczas internetowej kampanii promocyjnej. Dzięki temu zmieni się on w poczciwego chochlika, którego zaprzęgniemy do pracy nad naszym sukcesem.
2012-04-19 14:00
2 minuty czytania

Co to jest Google AdWords?

System Google AdWords to najprościej rzecz ujmując system internetowej reklamy kontekstowej oparty na linkach sponsorowanych. Oznacza to, że wpisując daną frazę w okno wyszukiwarki Google, obok wyników wyszukiwania odnajdujemy witryny z linkami do reklamowanych stron internetowych, które są tematycznie powiązane z wpisanym przez nas hasłem. Dzięki temu, jako konsumenci otrzymujemy dodatkową ofertę związaną z wyszukiwanym przez nas hasłem, natomiast reklamodawcy mają szansę zaprezentować swoją firmę większej liczbie odbiorców.

Do czego służy  AdWords?

AdWords jest przede wszystkim korzystny dla małych i średnich przedsiębiorstw. Przeprowadzenie kampanii reklamowej w tym systemie nie musi wymagać wielkich nakładów finansowych, a co za tym idzie jest przyjazne dla wszystkich, którzy rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym. Ponadto AdWords pozwala na zaprojektowanie indywidualnej strategii marketingowej poprzez samodzielne ustalanie budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na daną kampanię. Możemy w każdej chwili przerwać nasze działania lub kontynuować, zmieniając przy tym preferencje. Dodatkowo początkujacym, Google ułatwia start oferując specjalne kupony AdWords.

Kupony AdWords

Czym są?

Uogólniając - jest to pewna pula, jaką przyznaje nam Google na przeprowadzenie kampanii reklamowej w internecie. Doliczana ona jest do naszego budżetu. Warunkiem przyznania dodatkowej kwoty jest samodzielne zasilenie konta określoną kwotą. Na przykład jeśli zasilimy nasz budżet reklamowy kwotą 200 zł, Google "dołoży" nam kolejne, wirtualne 100 zł na naszą kampanię.

Za każde kliknięcie reklamy z puli jest pobierana określona kwota. Kwotę tę możemy ustalić samodzielnie - będzie to nasza maksymalna stawka jaką zgadzamy się przeznaczyć na pojedyńcze kliknięcie, czyli tzw. maksymalna stawka CPC (ang. cost per click). Stawkę tę można w dowolny sposób modyfikować - zwiększać lub zmniejszać. Im większą kwotę jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie w reklamę (czyli im wyższe będzie nasze CPC), tym wyższa będzie jej pozycja.

Na naszą stawkę CPC wpływ maję jednak także inni użytkownicy systemu AdWords - czyli konkurencja, która również przeprowadza kampanię reklamową na te same słowa kluczowe i zależy jej na pozytywnych wynikach. Dochodzi do pewnego rodzaju "licytacji" pozycji reklamy za pomocą deklarowanych kwot CPC. Kto da więcej, tego reklama będzie po prostu wyżej.

Skąd wziąć kupony AdWords?

Droga do stania się posiadaczem kuponu jest dużo prostsza, niż się wydaje. Można powiedzieć, że Google samo wychodzi nam naprzeciw z upragnionym kuponem w ręce.

Na początek warto sprawdzić własną skrzynkę pocztową - Google często wysyła kupony promocyjne firmom. Również partnerzy Google chętnie dzielą się kuponami - są to np. agencje interaktywne i reklamowe. Radzimy sprawdzić, czy dana instytucja nie rozdaje darmowych kuponów w ramach własnej kampanii promocyjnej. Dobrym rozwiązaniem jest również uczestnictwo w kursach lub szkoleniach z AdWords. W tym przypadku kupony, które otrzymamy mogą pomóc nam zasilić konto, które jest starsze niż dwa tygodnie. Ponadto zyskamy cenną wiedzę, jak z nich korzystać, aby przynosiły zyski.

..a skąd nie?

Komu i dlaczego warto powiedzieć: "dziękuje, nie biorę"? Otóż wszystkim tym, którzy kupony wystawiają na aukcjach internetowych. Dlaczego? Ponieważ jest to niezgodne z regulaminem Google, w myśl którego kupony AdWords nie mogą stać się przedmiotem oferty handlowej. Ponadto kupony często różnią się między sobą - mogą być przypisane do innego państwa, lub ich data ważności już wygasła. Kupowanie od "adwordowskich dealerow" może spowodować utratę pieniędzy, blokadę konta i ogólny niesmak, który towarzyszy poczuciu, że zostaliśmy oszukani.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe