semKRK #2 - spotkanie branży e-marketingu w Krakowie

Już po raz drugi w Krakowie odbyło się spotkanie semKRK. Jak było tym razem? Czy organizatorzy trzymają poziom? I czego ciekawego się dowiedzieliśmy? Na te i inne pytania odpowiemy w naszej relacji.
2016-06-14 08:38
4 minuty czytania

Google AMP vs Facebook Instant Articles

Cezary Glijer opowiadał o nowych contentowych formatach, które wprowadzili Facebook oraz Google. Są one kierowane do użytkowników mobilnych i są odpowiedzią na przeładowane kodem strony, które na smartfonach ładują się bardzo długo.

Google Accelerated Mobile Pages

Google z myślą o użytkownikach mobilnych wprowadza powoli nowe formaty artykułów. Ich głównym zadaniem jest polepszenie szybkości ładowania się treści na urządzaniach mobilnych, a co za tym idzie lepszy UX otwieranych na naszych smarfonach stron. Artykuły pojawiające się w AMP są okrojone z kodu, proste i po prostu genialne patrząc przez pryzmat użytkowników. Jednak branża SEO niewiele ma w nich do gadania. W przyszłości Google planuje wprowadzić do AMP formularze, wideo oraz e-commerce. Jest to wg mnie fantastyczne rozwiązanie dla prostych artykułów, ponieważ lądują one od razu na samej górze wyszukiwarki. Jak narazie z tego rozwiązania korzystaja raczej firmy taki jak New York Times czy BBC, ale warto myśleć o tym rozwiązaniu również na naszych stronach. To czy nasze artykuły pojawiają się w formacie AMP można sprawdzić w Google Search Console.

Facebook Instant Articles

Facebook nie odpuszcza i też stworzył artykuły przyjazne dla użytkowników mobilnych. Instant Articles, bo tak nazywa się ta nowość to nic innego jak kanał RSS, który wysyła do Facebooka informacje, że nasze artykuły są zoptymalizowane tak, aby otwierać się w prostszej formie. Tak samo jak AMP te artykuły ładują się bardzo szybko (ok 2 sekundy) i wyglądają praktycznie identycznie. W swoich smartfonach znajdziecie je pod logiem błyskawicy przy postach na Facebooku. Tutaj i my mamy się czym pochwalić, bo artykuły z naszego bloga na na naszym Facebookowym fanpage'u możecie czytać na swoich smartfonach w nowym formacie.

Niestety oba te formaty mają jedną podstawową wadę. Są to zamknięte źródła i tak naprawdę użytkownik czytający AMP czy Instant Articles nie wchodzi na naszą stronę. Będzie to miało negatywny wpłych na ruch na stronie oraz zdecydowanie obniży świadomość marki.

Żeby sprawdzić jak działają Instant Articles otwórz Fanpage Marketing101 i kliknij w jeden z ostatnich postów z linkiem do artykułu. Linki Instant Articles oznaczone są ikonką błyskawicy w prawym górnym rogu.

Google Analytics w email marketingu

Jak wykorzystać Google Analytics do zwiększenia skuteczności email marketingu?

Tak brzmiał tytuł prezentacji Olgierda Sroczyńskiego. opowiadał on o integracji Freshmaila z Google Analytics i o korzyściach, jakie to rozwiązanie przynosi. Dzięki opcji Client ID w GA możemy rozpoznawać użytkowników we Freshmailu, a co za tym idzie praktycznie bezbłędnie segmentować użytkowników. Daje to ogromne możliwości personalizacji wysyłanych wiadomości, które trafią do uzytkownika w idealnym czasie na jego ścieżce zakupowej. 

semKRK #2

Zarządzanie dużymi kampaniami marketingowymi w DoubleClick

DoubleClick Search – wykorzystanie podejścia data-driven do skalowania biznesu online

semKRK #2

Kolejnym prelegentem był Grzegorz Smółkowski z firmy Google - New Business Manager marki DoubleClick na centralną i wschodnią Europę.

DoubleClick Search wielu z nas zna, jednak najczęściej tylko z nazwy, a nie z doświadczenia. Jest to platforma do zarządzania dużymi kampaniami reklamowymi w różnych wyszukiwarkach i kanałach. Ja osobiście nie miałem okazji do tej pory z niej korzystać. Prelegent pokazał, że daje ona ogromne możliwości i potrafi zaoszczędzić sporo czasu. Duży nacisk w DoubleClicku postawiony jest na automatyzację co pozwala między innymi elastycznie dopasowywać stawki za kliknięcie w reklamę w taki sposób, aby były one jak najbardziej opłacalne. Model atrybucji oparty na danych korzysta z danych rzeczywistych i oblicza udział słów kluczowych oraz reklam jaki powinny uzyskać na podstawie ich roli w doprowadzeniu do konkretnych konwersji. Pozwala to kierować nasz budżet marketingowy w miejsce, z którego osiągniemy najwięcej konwersji. 

Nowy format reklamowy: Bumper Ads

Bumper Ads - Masz tylko 6 sekund. Wykorzystaj je z głową

Paulina Wiktorska, autorka książki AdWords 360 również opowiadała o nowościach skierowanych do użytkowników mobilnych. Tym razem Bumper Ads, czyli nowość w formatach reklamowych true view. Paulina próbowała nas przekonać, że 6 sekundowe reklamy są warte zachodu i wg mnie jej się to udało. Przykłady, które pokazała zdecydowanie pokazują, że to bardzo ciekawy format i w 6 sekundach mozna zawrzeć świteny filmik. Format ten można wykorzystać na trzy sposoby. Po pierwsze jako teaser, czyli zajawka dłuższej reklamy, która pojawi się w sieci lub w telewizji. Po drugie jako wzmocnienie już istniejącej kampanii. Po trzecie jako przypomnienie istaniejących reklam, z których wyciągamy nasze magiczne 6 sekund, które zapada w pamięć. Bumper Ads to całkiem nowy forma i nie jest on jeszcze dostępny dla wszystkich reklamodawców, jednak już warto mieć go już z tyłu głowy.  

semKRK #2

Strony błędów 404

A imię jego czterdzieści i cztery

Dla mnie osobiście tytuł był trafieniem w 10 i zaciekawił mnie od samego początku. Zastanawiałem się, co robi jeden z najbardziej tajemniczych cytatów znanych z polskiej literatury na spotkaniu o e-marketingu? Temat skłonił mnie nawet do bliższego przyjżenia się temu cytatowi z Dziadów, o którym jest mnóstwo ciekawych artykułów. Dobra, ale wracajmy do marketingu ;)

Artur Strzelecki opowiadał o stronach 404 i problemach jakie jego klienci mają z nieistniejącymi adresami. Strony 404 to rzecz bardzo ważna na naszej stronie internetowej. Najczęściej użytkownicy trafiają tam przez literówki w linkach odsyłających lub sami robiąc błędy wpisując adres do wyszukiwarki. Jednak zdarzają się też sytuacje mniej przyjemne, czyli ataki hakerskie, przez które liczba czterystaczwórek drastycznie wzrasta.

Jaka powinna być strona 404?

Przede wszystkim powinna zawierać informację, że użytkownik się zgubił, musi posiadać linki i warto by było gdymy posiadała zgłoszenie o tym, że uzytkownik nie znalazł tej strony. Pomysłów na strony 404 jest sporo. Od śmiesznych i bardzo kreatywnych do najprostszych. Najważniejsze jest jednak, żeby o nich nie zapominać i żeby po prostu były. Dodatkowo warto wiedzieć, że Google pozwala na refresh na stronie 404, która może przerzucać nas od razu na np. stronę główną. Drugą infarmacją, którą warto sobie zapamiętać jest to, że roboty Google podążają za linkami na stronach 404. Artur musiał wygrać z meczem otwarcia Euro2016. Fakt, że nikt nie wychodził chyba świadczy tylko o tym, że Euro spoko, ale ciekawe prezentacje jeszcze bardziej ;)

semKRK #2

Druga edycja semKRK była co najmniej tak dobra, a nawet moim zdaniem trochę lepsza od poprzedniej. Mam nadzieję, że na kolejna edycję również uda mi się dostać i bilety nie rozejdą się w kilka sekund po otwarciu zapisów. Następnym razem wezmę ze sobą aparat, bo trochę wstyd wklejać zdjęcia z telefonu, tym bardziej takiej jakości :)


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe