Konferencja Marketing Summit 2016 Kraków - nasza relacja

Dwa dni, kilkadziesiąt prezentacji i mnóstwo wiedzy marketingowej. Tak w skrócie podsumowalibyśmy Young Marketing Summit. Jakie porady najbardziej nas zaciekawiły? Które z trendów uważamy za najbardziej godne uwagi?
2016-06-09 13:20
3 minuty czytania

Personalizacja w marketingu - bądź bliżej odbiorcy!

Już w pierwszym wystąpieniu Johna Taylora była mowa o głębokiej personalizacji. Chwilę później Anna Jakubowski przybliżyła ideę przyświecającą działaniom Coca - Coli. Tego typu przykładów można by wymienić więcej. Ważnym jest jednak generalne przesłanie - być bliżej odbiorcy, wchodzić w nim dialog i podchodzić do niego personalnie. Starać się zrozumieć jego jednostkowe potrzeby - o tym powinien pamiętać każdy marketer tworząc kampanię. Jeżeli dodamy do tego wszystkiego emocje, to możemy być pewni, że nasze działania przyniosą zamierzone efekty.

Marketing Summit 2016

Niestandardowe działania marketingowe - nie bój się!

Słynne myślenie niestandardowe to nie wyświechtany frazes, ale jedna z najlepszych porad jakie można dać każdemu marketerowi. Zastanawiasz się czy Twoja firma powinna pojawić się w niestandardowych mediach społecznościowych? Martyna Tarnawska z Socjomanii udowadnia, że kampania nawet w takim medium jak Tinder... ma sens. Jeśli więc aplikację randkową da się wykorzystać do rekrutacji, tak jak to zrobiła to agencja TBWA to może i Ty powinieneś przekonać się do takich działań? Podobnie jest z targetowaniem reklam - Adrian Martinez z  FastTony.es pokazał na podstawie case’ów w jaki sposób poszukiwać swojej grupy docelowej czy ustawić kampanię idealnie odpowiadającą na potrzeby potencjalnych klientów. Niestandardowe podejście do reklam na Facebooku, takie jak zgranie startu kampanii z określoną pogodą idealnie dopasować nasze kampanie do potencjalnych odbiorców.

Marketing Summit 2016

Strategia produktowa - myśl szerzej niż tylko o marketingu online

Sieć to miejsce idealne do prowadzenia działań marketingowych. Dostępność social mediów, możliwość tworzenia contentu - to wszystko jest bardzo ważne. Czasem jednak warto dać klientowi doświadczyć czegoś realnie. Przyjazd ciężarówek Coca-Coli do miasta to tylko jeden z przykładów. Marka może także wejść w kontakt za pomocą murali o czym mówił Kuba Żuk z Good Looking Studio. Także niestandardowe połączenia produktów to ciekawy pomysł - o tym mówił Martin Wolf, powołując się na case sklepu sprzedającego sneakery - Kith. Swoim klientom marka oferuje jednak nie tylko buty, ale też...płatki śniadaniowe. Wbrew pozorom jest to dość oczywiste i sensowne połączenie - wynikające z badania przyzwyczajeń konsumenckich klientów.

Marketing Summit 2016

Marketing video - era nowego formatu

Choć w poprzednim punkcie wiele było o działaniach wychodzących poza sieć, nie sposób nie wrócić do tematu formatu, który w sieci sprawdzi się doskonale. O video jako języku komunikacji opowiadał CEO Kalicińscy - Jakub Kaliciński. Naturalne, łatwe do przyswojenia przez odbiorców - coraz łatwiejsze do samodzielnego stworzenia. Video wchodzi w nową erę i warto o tym pamiętać. Liczą się już nie tylko poziome formaty. Coraz więcej młodych ludzi przyzwyczaja się do filmików w pionie, które są wymuszone przez kształt smartfona. Dlatego nie bójmy się pionowych formatów, w nich też tkwi ogromny potencjał.  

Marketing Summit 2016

Marketing startupu - nie poddawaj się

Michał Sadowski z Brand24 opowiedział historię swojej firmy od samego początku jej powstawania. Po co? Po to, żeby pokazać, że tworzenie start-upu to nie tylko świetna zabawa. To przede wszystkim ciężka praca i sporo wyrzeczeń. Brand24 12 razy próbował wyjść na rynek. Ile z Was by już odpuściło? A jednak chłopaki się nie poddali i teraz ich produkt sprzedawany jest na całym świecie. Zapamiętaliśmy jeszcze jedną bardzo ważną rzecz z tej prezentacji. Nie używajcie “buzzwordów”. Przedstawiajcie swój produkt tak, jak by na przeciwko Was stała osoba, która nie ma pojęcia o marketingu i słowa takie jak CRM, KPI czy ROI nic jej nie mówią. Macie wtedy większą pewność, że osoba z drugiej strony zrozumie jak działa Wasz produkt i go kupi.

 Marketing Summit 2016

Sztuka prezentacji

Jeszcze jedna rada na koniec - prezentowanie to prawdziwa sztuka. To, co zwróciło naszą uwagę to naprawdę wysoki poziom wystąpień. Świetnie przygotowane prezentacje, ciekawy dobór grafik i przede wszystkim sam sposób przemawiania. Zachęcający do słuchania, przedstawiający najważniejsze informacje - po prostu inspirujące.

Na zakończenie chcieliśmy podziękować organizatorom, którzy myślą o młodych marketerach. Przy tak dużym evencie jakim był Marketing Summit 2016 zorganizowali też mniejszy, który dał możliwość wysłuchania ciekawych prezentacji dla osób, które dopiero “wchodzą” w branżę. Były to dwa dni konkretnej wiedzy, która na pewno pomoże nam w dalszej pracy. Oby takich eventów powstawało jak najwięcej.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe