Reklama internetowa nadal górą - Kuszące prognozy dla e-marketingu

Powszechnie znane i cenione formy promocji: prasa, radio, telewizja, outdoor. To przeszłość. W przeszłości byle jaka ulotka potrafiła zainteresować potencjalnego klienta. Teraz w tłumie reklamowych śmieci trafia do kosza. Podobnie jest z innymi formami reklamy. Bylejakość nie zachęca. Co więc może być alternatywą dla klientów znudzonych standardowym podejściem do przekazu reklamowego,a z drugiej strony możliwością oszczędności kosztów? Czy taki kompromis jest możliwy?
2010-02-04 13:00
3 minuty czytania

Rosnąca liczba użytkowników Internetu

Liczba osób z dostępem do Internetu w Polsce rośnie z roku na rok, do października 2009 według badania NetTrack MillwardBrown SMG/KRC zarejestrowano ponad 15 milionów Internautów. Podobnie rosnący trend da się zauważyć w  ilości użytkowników Internetu na świecie, gdzie od roku 2000 do 2009 populacja Internautów wzrosła o 380%.

W zestawieniu Internet World Stats Polska znalazła się na 20. miejscu na świecie pod względem ilości użytkowników. Rośnie zainteresowanie tym źródłem komunikacji w Polsce, dlatego wzrost jest szansą dla firm, które będą korzystały z internetowych form promowania.
Niski koszt tej formy reklamy połączony z możliwościami dostosowania reklamy do konkretnego użytkownika daje duże możliwości skutecznego dotarcia do klienta. Ponadto internet daje nieporównywalnie większe możliwości w stosunku do innych mediów w zakresie śledzenia skuteczności kampanii, dostosowania jej do odbiorcy czy automatyzowania przekazu reklamowego oraz czasu reakcji - elastyczności kampanii do zmieniających się na rynku warunków.
Graficy komputerowi w tandemie z copywriterami prześcigają się w pomysłach zwrócenia uwagi klientów.
 

Kawałek internetowego tortu dla firm

Wielką siłę tego narzędzia wykorzystuje coraz więcej firm. Dziś brak firmowej strony internetowej jest dużym dyskomfortem dla klientów.To właśnie dzięki niej można szczegółowo zapoznać się z ofertą bez wychodzenia z domu. Serwis internetowy firmy może (w zależności od branży i specyfiki Państwa działalności) umożliwiać: sprzedaż przez internet, zarządzanie magazynem, przesyłanie zapytań ofertowych, obsługę klienta ...  i wiele innych możliwości.
 

Internetowy licznik czasu

Dziś właśnie nowoczesność, wygoda oraz indywidualne podejście do klienta  stanowią fundamenty całego marketingu.
Dodatkowym obiecującym rosnącym trendem są coraz dłuższe pobyty w sieci, co jest dobrą prognozą dla e-marketingu.
Zwiększa się szansa na dotarcie do takiej osoby.  Z opublikowanych badań firmy European Interactive Advertising Association wynika, że coraz więcej czasu spędzamy w Internecie. Ponad połowa (55%) europejskich użytkowników Internetu jest w sieci każdego dnia, trzy czwarte (75%) korzysta z Internetu podczas wieczorów i 51% Europejczyków (wzrost o 13% od ubiegłego roku) są w internecie w weekendy.
W latach 2004-2008 tygodniowy czas korzystania z Internetu wzrósł o 28%, dziennie zwiększył się o 25%, a w weekendy o 31%.
Licząc w godzinach używanie Internetu wzrosło z 8,8 godzin ( 2004) do 12 godzin (2008).
Według badań Agory 
w listopadzie 2009 w Polsce było 17,31 mln Internautów. Odnotowana wzrost o 9,87% niż w stosunku do listopada 2008 roku. Użytkownicy wykonali łącznie 45,07 mld odsłon. Czas spędzony przez użytkowników w Internecie wyniósł 852,04 mln godzin.
 

Internet sposobem spędzania czasu

Coraz częstszym zjawiskiem jest kreowanie życia rzeczywistego w Internecie. Można znaleźć znajomych, nawiązać kontakty, wymieniać się spostrzeżeniami, utrzymywać relacje z innymi użytkownikami. Najnowszy ranking najczęściej odwiedzanych stron wskazuje, że szukamy głównie informacji, szukamy filmików, robimy internetowe zakupy, logujemy się na serwisach społecznościowych. Już nie ma zapisów w pamiętniku, ale od tego teraz są blogi.
W Polsce 56% mieszkańców ma dostęp do internetu (październik 2009), 48 proc. deklaruje, że używa internetu przynajmniej raz w tygodniu. wzrosła liczba osób, które deklarują, że kupiły coś za pośrednictwem serwisów internetowych. Co trzeci badany (32 proc.) deklaruje, że dokonał takiego zakupu. Śmiało można rzec, że życie realne zeszło do przestrzeni internetowych .
 

Obiecujące trendy w reklamie internetowej

Wydatki na reklamę internatową rosną z roku na rok. W roku 2009 wzrosły o 15% w stosunku do okresu analogicznego w 2008 roku. Przychody brutto z internetowych form reklam w 3 kwartale  2009 roku wyniosły 323 mln złotych (rok wcześniej 282 mln).
W pierwszym półroczu 2009 roku na reklamę online wydano w Polsce 658 milionów złotych. 46% wydatków stanowiła reklama graficzna (display). Na reklamę w wyszukiwarkach wydano co czwartą złotówkę.
Dom mediowy Zenith Optimedia prognozuje, że wartość reklamy w Polsce w 2010 roku będzie wynosić 7,3 mld złotych, z czego około 1 miliard złotych przypadnie na internetowe formy reklamy. Nastąpi wyraźny wzrost wydatków na reklamę – z 846 milionów złotych w 2009 roku do 997 milionów w roku 2010 (wzrost o blisko 18%)
Tym samym reklama w Internecie zajmie drugie miejsce w rynku zaraz po telewizyjnej formie promocji.

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe