15 dobrych praktyk w pisaniu bloga

15 dobrych praktyk w pisaniu bloga

Blog można nazwać zapisywaniem życia w skrócie. Może dotyczyć życia osobistego, ale również działalności firmy lub organizacji w której pracujemy. Czytając blogi możesz być świadkiem tego, jakie zaskakujące scenariusze pisze życie autorowi bloga. Oprócz osobistych pamiętników, zakładane są firmowe blogi, opisujące życie wewnątrz organizacji oraz informacje dotyczące branży. Pojawiające się blogi mogą mieć zarówno styl luźny - nieformalny, jak również pojawiają się takie z podejściem profesjonalnym, zorientowanym na klienta.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Foto: shutterstock
shutterstock

Zarówno pierwsze jak i drugie stają w walce o uwagę czytelnika z innymi blogami. Mimo, że dwa typy blogów różnią się tematyką, istnieją uniwersalne zasady, dzięki którym możesz uniknąć błędów pisząc bloga.

  1. Precyzyjnie określ tematykę, w której będziesz pisać bloga.
  2. Zachowuj porządek chronologiczny, stosuj daty pod każdym wpisem.
  3. Podpisuj się zawsze pod umieszczoną notatką. Internauci lubią znać autorów wpisu - bardziej cenią autora, który przyznaje się do poglądów.
  4. Trzymaj się rzeczowo tematyki bloga.
  5. Dobierz kolorystykę, czcionki, formatu do grupy odbiorców, których chcesz przyciągnąć.
  6. Monitoruj komentarze i odpowiadaj na wypowiedzi internautów. Wejdź w interakcję, a jednocześnie zachowaj kontrolę nad tokiem dyskusji, aby Twoi oponenci nie używali wulgaryzmów i nie obrażali siebie nawzajem i Ciebie. Treść komentarzy Twoich czytelników świadczy także o Tobie.
  7. Udostępniaj źródła informacji zawartych we wpisie. Czerpiąc ze źródła zawsze się na nie powołuj. Będziesz wiarygodny.
  8. Uatrakcyjnij zawartość bloga. Blog jest sposobem podejścia do klienta od strony nieformalnej. Jest szansą na zatrzymanie klienta, który po przejrzeniu strony nie jest zainteresowany ofertą. Niestandardowe, ale profesjonalne podejście może być wielką szansą na zdobycie zaufania klienta.
  9. Używaj barwnych sformułowań i zatrzymuj słowami ulotne myśli.Poprzeczka rośnie zwłaszcza, gdy właścicielem bloga jest agencja reklamowa/interaktywna.
  10. Stosuj słownictwo i wyrażenia, dzięki którym dane zagadnienie będzie lepiej zrozumiane. Pisz poprawną polszczyzną, styl dostosuj do profilu Twojego odbiorcy.
  11. Zrezygnuj z denerwujących reklam. Zmniejszają cierpliwość i odstraszają klientów. Nie zniechęcaj użytkownika.
  12. Spraw, aby tematyka i treść bloga była ciekawa dla czytelnika i by chciał na bieżąco śledzić wpisy. Publikuj różnorodne typy materiałów - teksty, obrazy, wideo, dźwięki.
  13. Jeżeli blogiem za Ciebie zajmuje się (administruje i publikuje informacje) firma zewnętrzna umieść informacje o zatrudnionej agencji. Stwórz atmosferę 100% przejrzystości i jasnych zasad.
  14. Publikuj wpisy na blogu na systematycznie. Będzie to świadczyć o solidności i odpowiedzialnym podejściu do tematu.
  15. Wykorzystuj nowoczesne narzędzia, zwłaszcza, gdy Twoja firma szczyci się nowoczesnymi rozwiązaniami i innowacjami.
 

 

Przez bloga do sukcesu

Jak widzisz, blog rządzi się odrębnymi prawami, nieco innymi niż standardowa strona internetowa. Ich stosowanie zwiększy przychylność oka czytelnika. 
Blog musi pomóc osiągnięciu założonego przez Ciebie celu, dlatego prowadź go rozważnie, zgodnie z określoną przez Ciebie polityką działania. Pamiętaj. Nie możesz stosować zasady nieomylności, gdyż to właśnie pozytywną ocenę wystawia czytelnik, który może stać się strategicznym odbiorcą. Śmiało możesz stwierdzić, że ukryty potencjał drzemie w blogu, wystarczy umiejętnie go obudzić.

Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Chcesz, żebyśmy zadzwonili do Ciebie za darmo w 3 minuty?

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

Odebranych telefonów dzisiaj: 1

03:00Powered by KRAKWEB
and ICEBERG
We will call you