Moduły marketingowe - ICEberg CMS

Moduły marketingowe ICEberg CMS to moduły, których zadaniem jest wsparcie Twojego działu marketingu w takich działaniach jak generowanie leadów, czy prowadzenie różnorodnych akcji marketingowych. Niemal w każdym module systemu wpletliśmy funkcje wspierające marketing. W poniższym artykule znajdziesz opisy wybranych modułów marketingowych, które są dostępne w ICEberg CMS.
2019-08-06 13:33
5 minut czytania

Moduły lead generation

Gama modułów lead generation w ICEberg CMS jest bardzo duża - począwszy od małego paska zapisu do newslettera, poprzez wyskakujący na środku ekranu popup, kończąc na zaawansowanych wielosekcyjnych landing page'ach.

Podstawowym celem modułu lead generation, jest zdobycie informacji kontaktowych od potencjalnego klienta zainteresowanego Twoimi usługami lub produktami. Istnieją moduły ICEberg CMS, które robią to bez szczególnego zwracania uwagi użytkownika (np. formularz kontaktowy). Istnieją, też takie, które zwracają uwagę lub wręcz blokują niektóre możliwości użytkownikowi. Przykładem takiej funkcjonalności jest m.in. blokowanie dostępu do treści artykułu (możliwość zobaczenia całości treści dopiero po podaniu adresu e-mail).

Ciężko uniwersalnie określać skuteczność tych modułów w oderwaniu od kontekstu - branży, typu serwisu. Każdy z nich może być optymalnie wykorzystany i każdy może dostarczać konwersje. Dlatego warto zastosować w twoim serwisie co najmniej kilka z nich i zbadać ich skuteczność doświadczalnie.

Newsletter

Newsletter firmowy to doskonałe narzędzie służące do inicjowania, a następnie utrzymywania kontaktu z subskrybentami i potencjalnymi klientami. Nie tylko umożliwia zaprezentowanie swojej oferty, ale również informuje o najnowszych promocjach czy publikacjach na blogu firmowym, tworząc bazę docelowych klientów, w efekcie zwiększając sprzedaż. Temat komunikacji jest niemal dowolny. Istnieją newslettery produktowe, newslettery informujące o sukcesach firmy, aktualizacjach oprogramowania, nowościach na blogu. Może to być jeden newsletter (jedna grupa newslettera) lub kilka. W tym drugim przypadku użytkownik może zdecydować się na subskrypcję jednego z wielu lub kilku z wielu newsletterów.

zapisz się na newsletter arrowecs             zapisz się na newsletter - instytut rehabilitacji falenty

Przykładowe zapisy do newslettera z naszych realizacji

Automatyczne wiadomości e-mail

W ramach każdego wdrożenia tworzymy szablony e-maili dla naszych klientów. 

Służą one m.in. do automatycznej korespondencji, w której najczęściej znajduje się wiadomość z podziękowaniem i niezbędnymi informacjami o kontakcie.  

Szablony e-maili tworzymy zgodnie ze stylistyką strony, co buduje pozytywny wizerunek Twojej firmy i zwiększa rozpoznawalność.

Gdy klient wyśle zapytanie ofertowe to dostanie e-mail z:

  • potwierdzeniem otrzymania kontaktu,
  • podziękowaniem za akcję i informacją o kolejnych krokach,
  • niezbędnymi do kontaktu informacjami,
  • treścią w atrakcyjnym wizualnie szablonie.

szablon e-mail dla jasminowewzgorze.com (realizacja Krakweb)

szablony e-maili dla www.jasminowewzgorze.com - realizacja Krakweb

Edycja szablonów maili systemowych

Maile systemowe takie jak potwierdzenie subskrypcji możesz w ICEberg CMS edytować. Możesz w nich używać nie tylko formatowania, ale też zmiennych takich jak nazwa strony, a także personalizować z użyciem danych użytkownika pozyskanych przez formularz.

Listę dostępnych w każdym mailu zmiennych podpowie Ci system. ICEberg CMS pozwala zautomatyzować komunikację marketingową, bez potrzeby integracji z zewnętrznymi systemami. 

Edycja treści wysyłanego maila automatycznego w ICEberg CMS

zrzut ekranu z silnika ICEberg CMS

Blokowanie dostępu do treści

Z naszego doświadczenia jest to jak do tej pory jeden z najskuteczniejszych sposobów na szybką budowę bazy subskrybentów. Połączenie pożądanego artykułu poradnikowego z blokadą dostępu do jego treści pozwoliło nam pozyskać 2900 subskrybentów w jednym z naszych serwisów i sprawiało, że na tej liście mailingowej pojawiało się około 100 osób miesięcznie (mimo, że obecnie serwis ten nie jest już przez nas aktualizowany). Jest to jednak funkcja bardzo specyficzna. Działa lepiej na grupie konsumentów, a na firmach znacznie słabiej. Użytkownicy starają się też obchodzić zabezpieczenie, część z nich wypisuje się po zapisaniu i przeczytaniu artykułu. Blokada dostępu do artykułu może być widziana jako wymuszanie zapisu i negatywnie postrzegane przez użytkowników.

tylko dla orłów - artykuł niedostępny dla wszystkich

artykuł niedostępny dla wszystkich - moduł ICEberg CMS, serwis: marketing101.pl

Popup - wyskakująca reklama

Popup, czyli wyskakujące na stronie okno, najczęściej służy do generowania leadów (zapytań, danych kontaktowych). Rozwiązanie takie zastosowane jest np. na stronie Krakweb, gdzie zachęca potencjalnych klientów do pozostawienia swojego kontaktu. Jedną rzeczą jest forma - popup, a drugą jego treść. Treścią popupu może być niemal dowolny (najlepiej jednak krótki i zwięzły) formularz, banner, komunikat graficzny lub tekstowy, przycisk polubienia na Facebooku itp.  Poniżej prezentujemy przykładowe popupy. 

Popup na stronie Krakweb.pl

 Pop-up na stronie Krakweb.pl

Popup zbierający numery telefonów

popup - wyskakująca reklama ze strony popielove.pl (realizacja Krakweb)

zrzut ekranu ze strony www.popielove.pl (realizacja Krakweb)

 

Popup reklamowy

popup - wyskakująca reklama ze strony http://www.domdd.com.pl/lesna-enklawa (realizacja Krakweb)

zrzut ekranu ze strony www.domdd.com.pl/lesna-enklawa (realizacja Krakweb)

 

Ikony do kontaktu

filtr mieszkań ze strony http://www.domdd.com.pl/lesna-enklawa (realizacja Krakweb)

zrzut ekranu ze strony www.domdd.com.pl/lesna-enklawa (realizacja Krakweb)

Na stronach, które tworzymy uwzględniamy metody kontaktu skierowane do jak najszerszego grona odbiorców.

Ikony są dobrym sposobem na umieszczenia wielu form kontaktu dla użytkownika. Na powyższym zrzucie ekranu zostały zastosowane 3 różne ikony, każda z innym komunikatem kontaktowym:

  • e-mail (formularz zapytania),
  • telefon (użytkownik przeglądając stronę przez smartphone będzie mógł kliknąć ikonę z telefonem i zadzwonić),
  • oddzwonimy (użytkownik zostawia nr tel., a numer ten jest wysyłany do pracownika).

Uwzględnienie powyższych metod maksymalnie ułatwi kontakt z Twoją firmą i da komfortowy wybór użytkownikowi.

Ikony kontaktu - (kolejno od lewej) zapytanie mailowe, dzwonienie, zostaw telefon to oddzwonimy.

ikony kontaktu ze strony ostoja wawer (realizacja Krakweb)

zrzut ekranu ze strony ostojawawer.pl (realizacja Krakweb)

Zostaw telefon, oddzwonimy

zostaw telefon, oddzwonimy wojtyszki / ostoja wawer (realizacja Krakweb)

zrzut ekranu ze strony ostojawawer.pl (realizacja Krakweb)

Landing page

Co charakteryzuje landing page?

Landing page to najczęściej długa strona. Wynika to z tego, że na wiele różnych sposobów, różnorodnymi argumentami próbujemy przekonać użytkownika, który ją odwiedzi i jest zainteresowany usługą, do tego by wykonał najbardziej pożądaną przez nas akcję.

landing page ze strony arrowecs

zrzut ekranu ze strony www.arrowecs.pl/oracle (realizacja Krakweb)

 

Przykładowe elementy landing page

Landing Page składa się z wielu sekcji. Są to zwykle elementy wielkości około jednego ekranu i dotyczące jednego aspektu danego tematu. 
Przykładowymi elementami landing page są:

  • top graficzny, który może też być slajderem i służy do zrobienia dobrego pierwszego wrażenia i szybkiego przedstawienia usługi,
  • informacje o usłudze, czyli przedstawienie za pomocą opisu danej usługi,  
  • informacje dodatkowe,
  • sekcja klienci, gdzie umieszczane są często logotypy marek, z którymi się współpracuje,
  • referencje,  będące dowodem na rzetelność i profesjonalizm firmy,
  • pliki do pobrania - miejsce w którym udostępnia się pliki osobom odwiedzającym landing page,
  • galeria - służąca do prezentacji np.  realizacji, projektów graficznych czy też zdjęć produktów,
  • formularz kontaktowy -  pozwalający przesłać szybkie zapytanie.

 ICEberg CMS umożliwia tworzenie i edycję landing pages zarówno od zera jak i na bazie gotowych już podstron i szablonów sekcji landing page.

Leady z formularzy

Z wszystkich miejsc na stronie internetowej zbierane są informacje kontaktowe, które następnie w uporządkowany sposób gromadzone zostają w module "Leady z formularzy". 

Te dane zawierają dokładne informacje na temat tego:

  • z jakiego formularza pochodzi zapytanie,
  • czas wysłania,
  • na jaki adres e-mail / do kogo zostało wysłane,
  • i informacje, które zostały wpisane przez użytkownika w formularz.

Wszystkie dane można łatwo pobrać w formacie CSV.

leady z formularzy - iceberg cms

zrzut ekranu z ICEberg CMS z moduły "Leady z formularzy"

Strona podziękowania - Thank you page

W modułach lead generation (marketingowych) w ICEberg CMS możesz określić stronę podziękowania. Wybrane moduły dają możliwość skonfigurowania krótkiej strony podziękowania. Ciekawszą jednak opcją jest możliwość przekierowania użytkowinika na dowolnie skonfigurowaną osobną podstronę stworzoną w strukturze. 

Strona podziękowania w formie Squeeze Page

Korzystając z tego, że z formularza możesz użytkownika przekierować na dowolną podstronę będącą thank you page - możesz np. pokazać mu formularz zapisu na webinar. Formularz taki łatwo zrobisz z użyciem modułu:”Formularze”. 

Edycja formularza Squeeze Page w ICEberg CMS

zrzut ekranu z silnika ICEberg CMS

Przykładowa strona podziękowania

przykład thank you page

przykład strony podziękowania ze strony sproutsocial.com

Zapraszamy do galerii na naszym Pintereście:

https://pl.pinterest.com/krakweb/thank-you-page/

oraz do subskrypcji newslettera, żeby dowiedzieć się więcej o ICEberg CMS i jego modułów lead generation. 


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe