Lead generation w ICEberg CMS

Lead generation w ICEberg CMS

Lead generation, czyli pozyskiwanie danych kontaktowych potencjalnych klientów, to nieodłączna część prowadzenia firmowych stron internetowych i sklepów internetowych. By móc wykorzystać stronę firmową, bloga czy sklep internetowy do pozyskiwania danych i wypełniania lejka marketingowo-sprzedażowego, potrzebujesz wykorzystać potencjał swojego CMS’a. Zobacz jak w lead generation pomaga ICEberg CMS.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

By móc pozyskać dane osobowe użytkownika, potrzebujesz pewnych możliwości w swojej stronie i swoim CMSie. Rozwiązań tego w jaki sposób możesz pozyskać nowe kontakty jest całkiem sporo, i różnią się one od siebie formą oraz ilością danych, które chcemy pozyskać.

Punktem wspólnym najczęściej jest to, że w zamian za konwersję ofiarujemy coś  w zamian: odpowiedź na pytanie, możliwość pobrania wartościowych materiałów, dostęp do wyjątkowo wartościowego artykułu.

W tym artykule chcę Ci zaprezentować możliwości generowania leadów, które posiada ICEberg CMS jako kompleksowe narzędzie do zarządzania stronami landing page, popupami konwersji, stroną firmową, blogiem oraz jak można je wykorzystać.

CMS a lead generation.

System ICEberg CMS, złożony jest z modułów, z których skonstruować można serwis łączący pod jedną domeną: stronę firmową, bloga, strony landing page akcji promocyjnych, squeeze page - np. z zapisem na webinarium. Dodatkowo w tym ekosystemie możesz bardzo łatwo łączyć te elementy ze sobą poprzez np. widgety czy powiązania. Możesz np. na dowolnej podstronie wkleić widget z formularzem

Poniżej wymienię te z nich, które odpowiadają za możliwość pozyskania danych od osób odwiedzających witrynę.

Newsletter

moduł newsletter ICEberg CMS

Źródło: zrzut ekranu z ICEberg CMS

Gdy osobę odwiedzającą Twoją stronę, zainteresują treści, które umieszczasz, jest duże prawdopodobieństwo, że taka osoba będzie częściej zaglądać na Twoja strone w poszukiwaniu nowości. By wyjść w stronę zainteresowanych Twoją witryną, powinieneś skorzystać z modułu newslettera. Dzięki temu, Ty uzyskasz adres email osoby, która podała go dobrowolnie, w zamian za regularne otrzymywanie od Ciebie wiadomości z informacjami i nowościami o stronie. Teraz w Twojej bazie danych posiadasz kontakt do osoby, która interesuje się umieszczonym przez Ciebie na stronie kontentem. To bardzo wartościowy kontakt.

zapis na newsletter na Marketing101

Źródło: zrzut strony Marketing101.pl

zapis do newslettera na stronie Arrow

Źródło: zrzut strony arrow

Downloader

Moduł downloadera w ICEberg CMS

Źródło: zrzut ekranu z ICEberg CMS

Gdy osobę odwiedzającą Twoją stronę, zainteresują treści, które umieszczasz, jest duże prawdopodobieństwo, że taka osoba będzie częściej zaglądać na Twoją stronę w poszukiwaniu nowości. By wyjść w stronę zainteresowanych Twoją witryną, powinieneś skorzystać z modułu newslettera. Dzięki temu Ty uzyskasz adres e-mail osoby, która podała go dobrowolnie, w zamian za regularne otrzymywanie od Ciebie wiadomości z informacjami i nowościami o stronie. Teraz w Twojej bazie danych posiadasz kontakt do osoby, która interesuje się umieszczonym przez Ciebie na stronie contentem. To bardzo wartościowy kontakt.

przykład podstrony z downloaderem Marketing101

Źródło: zrzut strony Marketing101.pl

Ukryty artykuł

Innym sposobem pozyskania danych, w zamian za wartościowe informacje zawarte w artykule, prezentacji itp. jest wykorzystanie opcji ukrycia treści. Na stronie widoczna jest wtedy tylko mała część wpisu, natomiast reszta obrazu jest zamazana. Najczęściej wiąże się to z zapisem do newslettera. Jeżeli osoba jest już zapisana, wtedy nie będzie miała potrzeby ponownego podawania danych i od razu będzie miała dostęp do całego np. artykułu.

Przykład ukrytego artykułu na Marketing 101

Źródło: zrzut strony Marketing101.pl

Przykład ukrytego artykułu

Źródło: zrzut strony Marketing przy kawie

Formularze

Dzięki modułowi “Formularz” jesteś w stanie otrzymać wiele przydatnych informacji na temat potencjalnego klienta. Wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć. Formularze w ICEberg CMS dzielą się na dwa rodzaje:

  • podstrona - kiedy pola treści są traktowane jako treść strony

Zrzut ekranu ICEberg CMS

Źródło: zrzut ekranu z ICEberg CMS

  • boksy MCP - formularze, które możesz skonfigurować i za pomocą technologii MCP, umieszczać je na różnych częściach podstrony

moduł formularza w ICEberg CMS

Źródło: zrzut ekranu z ICEberg CMS

Na stronie firmowej Krakweb korzystamy z obydwu rodzajów formularzy.

  • brief - formularz w formie podstrony. Jest on najbardziej rozbudowany, co oznacza, że zawiera najwięcej pól do wypełnienia. Brief pomaga w zebraniu szczegółowych informacji dotyczących potrzeb klienta względem usługi, którą chce zamówić u firmy usługowej (raczej nie stosowane przy firmach sprzedających produkty)

przykładowy brief

Źródło: zrzut podstrony z briefem - Krakweb.pl

  • Zapisy na wydarzenie - tak jak brief, jest to formularz w formie podstrony. Osoby chcące się zapisać, przeważnie proszone są o imię i nazwisko, adres mailowy i nr telefonu. To są najpotrzebniejsze dane, które możesz wyciągnąć. Pozostałe informacje związane są z ilością biletów, rezerwacjami itp. Wszystkie zebrane dane natomiast pomagają później w komunikacji marketingowej.
  • Kontakt - jest to formularz w postaci boksu umieszczony na stronie głównej i podstronach. Jest to chyba najpopularniejsza forma formularza. Zbieramy za jego pomocą wszystkie podstawowe informacje i dodatkowo osoba wypełniająca formularz może zapisać notatkę od siebie w polu specjalnie do tego przeznaczonym.

przykład formularza kontaktowego z Marketing101

Źródło: zrzut formularza kontaktowego z Marketing101

formularz kontaktowy ze strony zuzu-la.pl

Źródło: zrzut formularza kontaktowego z http://www.zuzu-la.pl

  • Zapytanie - taki mini formularz składa się z pola tekstowego, w którym klient może zadać nam pytanie, oraz pola, w którym może podać adres e-mail, bądź nr telefonu. Przeważnie wybiera się tylko jedno z pól kontaktowych, by jak najmniej wymagać od użytkownika.Formularze posiadają także jeszcze jedną część wspólną. Gdy użytkownik wypełni formularz i go wyśle, to infromacje o tym wraz z danymi otrzymasz mailowo, na skonfigurowana wcześniej z CMSem skrzynkę mailową. Dodatkowo informacje o tym kto wysłał formularz zapisują się także w opcjach modułu w systemie.

Źródło: zrzut formularza z Krakweb.pl

Pop up

To baner z treścią, pojawiający się na stronie, uniemożliwiając przy okazji przeglądanie treści. Aby przejść do przeglądania strony, możemy go wyłączyć. Może wydawać się irytujący, ale jeżeli dobrze go skonfigurujemy, może okazać się pomocny.

W popupie jesteśmy w stanie umieścić każdy rodzaj treści, natomiast gdy wykorzystujemy go w ramach lead generation, to w jego treści umieszczamy albo informacje o zapisie do newslettera (tak pop up wyświetla się najczęściej, gdy użytkownik najedzie kursorem na przycisk zamknięcia strony), albo tzw. callpage, czyli popup z informacją o zostawieniu swojego numeru, po to by ktoś zadzwonił do odwiedzającego stronę, i pola, w którym numer telefonu można zostawić.

W naszym przypadku popup pozostawienia numeru skonfigurowany jest w ten sposób, że po wypełnieniu i wysłaniu numeru telefony, przychodzi nam sms z informacją o tym, że jest prośba o telefon i wtedy w ciągu 3 minut oddzwaniamy.

popup na krakweb.pl

Źródło: zrzut ekranu z Krakweb.pl

Źródło: zrzut ekranu z Krakweb.pl https://factory.jcrew.com/

Konfigurator

Konfigurator jest narzędziem, w którym potencjalny klient jest w stanie ustawić wszystkie parametry usługi / produktu i w postaci takiego rozbudowanego zapytania, przesłać je na maile skonfigurowanego z CMSem. Konfigurator przypomina w pewnym sensie brief, natomiast w tym wypadku zamiast pytań ankietowych, mamy do czynienia z suwakami, za pomocą których zaznaczamy określone wartości.

Czego się wystrzegać

Ludzie często podają fałszywe maile, bądź dane osobowe, kiedy potrzebują dostępu do informacji, natomiast boją się, że będą otrzymywać spam. Musisz o tym wiedzieć, by być przygotowanym na taką ewentualność. Jak można z tym walczyć? Przede wszystkim przeprowadzić dwustopniową weryfikację, prosząc o dwukrotne podanie maila, czy kliknięcie linku potwierdzającego zgodność adresu mailowego, wysłany na wpisany adres. Pamiętaj też o tym, żeby nie wprowadzać w błąd osób odwiedzających Twoja stronę. Jeżeli obiecasz, że treść będzie wartościowa, a okaże się, że to tylko nieśmieszny żart, to prawdopodobnie stracisz potencjalnego klienta. Wystrzegaj się także wysyłania spamu w ramach rzekomego newslettera, ponieważ klient zawsze może się z niego wypisać i przede wszystkim dotrzymuj słowa. Jeżeli informujesz czy to przy ankiecie z zapytaniem, czy przy call page’u, że odpowiesz w danym terminie, to zrób to.

Co dalej?

Jak możesz zobaczyć, sposobów na pozyskanie danych klienta jest wiele, natomiast samo lead generation nie jest proste. Jest wiele czynników, które odpowiadają za to, czy kontakty, które uda Ci się zebrać będą wartościowe.

Zebranie wartościowych kontaktów to tak naprawdę dopiero początek. Lead generation to także analiza tych kontaktów, do której dobrze wykorzystać wcześniej zdefiniowany lejek sprzedażowy. Powiązane to jest także z lead nurturingiem, czyli czynnością polegająca na ciągłym kontakcie z potencjalnym klientem i dostarczaniem mu odpowiednich treści merytorycznych, jak i marketingowych. Wszystko to ma na celu doprowadzenie do wyjścia z ofertą sprzedażową i sfinalizowaniem transakcji. O pozostałych korkach oraz o tym, jak przez nie przejść, dowiesz się z pozostałych artykułów na blogu Krakweb. Swoją wiedzę możesz uzupełnić także czytając artykuły na Marketing101 oraz oglądając nasz kanał na YouTube. Jeżeli natomiast będziesz chciał usłyszeć opinie eksperta bądź nawiązać współpracę, skontaktuj się z nami.

Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Chcesz, żebyśmy zadzwonili do Ciebie za darmo w 3 minuty?

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

Odebranych telefonów dzisiaj: 1

03:00Powered by KRAKWEB
and ICEBERG
We will call you