Lead generation

Konkurencja w branży usług jest ogromna. Nowe oferty i reklamy usług pojawiają się jak grzyby po deszczu. Kluczowe w tej sytuacji jest wyróżnienie na tle konkurencji i zwrócenie uwagi odbiorców. Zainteresowanie i zatrzymanie klienta na dłużej to jednak wieloetapowy proces, który wymaga szeregu działań marketingowych. Powodzenie w marketingu i sprzedaży zależy od skierowania oferty do odpowiedniego grona osób. Po co bowiem oferować swoje usługi komuś, kto na pewno ich nie potrzebuje? Jest to strata zasobów - czasu pracy zespołu i pieniędzy. Kluczem do sukcesu jest wybranie z dużej grupy potencjalnych odbiorców tylko tych, którzy mają dużą szansę zostać potencjalnymi klientami. W tym miejscu pojawia się pojęcie lead generation. Dowiedz się, na czym polega generowanie leadów i jakie są na to sposoby. 
2021-02-25 00:00
2 minuty czytania

Co to jest lead?

Lead to osoba lub firma*, która wykazała zainteresowanie Twoją usługą - poprzez dokonanie oczekiwanej przez Ciebie akcji - odwiedzenie Twojej strony internetowej, dołączenie do obserwatorów Twojego profilu w social mediach lub wysłanie zapytania ofertowego. Takie działanie interpretujemy jako szansę na zakupienie teraz lub w przyszłości Twojej usługi. Dlatego innym określeniem na lead jest po prostu potencjalny klient. Kluczowe są tutaj dane takiego klienta. Odwiedzający (zwykle anonimowy) staje się leadem, gdy dobrowolnie udostępni Ci swoje dane kontaktowe oraz informacje na temat swoich potrzeb zakupowych.

* W praktyce zawsze zapytanie kierowane jest przez człowieka. Istotne jest by tak zachęcić potencjalnego klienta, by zostawił w serwisie swoje dane. 

Co to jest lead generation?

Lead generation to proces prowadzący do pozyskiwania danych kontaktowych potencjalnego klienta za pomocą narzędzi:

  • landing page,
  • formularze lead generation,
  • aplikacje marketingowe (e-mail marketingowe, marketing automation),
  • systemów CMS i
  • kampani marketingowych
  • call center.

Aby proces ten był zgodny z prawem dane muszą być udostępnione dobrowolnie, a osoba je zostawiająca musi dodatkowo wyrazić zgodę na wykorzystanie ich do celów sprzedażowych lub marketingowych. Dane klienta takie jak imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz zainteresowania i potrzeby dotyczące zakupów to kluczowe informacje w procesie pozyskiwania leadów. Dzięki temu w łatwy sposób takim osobom możesz zaproponować swoje usługi - przedstawiać oferty lub kierować reklamy. 

Korzyści wynikające z lead generation 

Największą korzyścią wynikającą z lead generation jest oczywiście pozyskiwanie klientów, ale jest to także budowanie wizerunku firmy. Takie działania pozwalają dotrzeć do sporej liczby odbiorców i wyłonić tych najbardziej zainteresowanych, do których głównie należy kierować ofertę. Dzięki temu budujesz obszerną bazę kontaktów, z której możesz skorzystać w każdej chwili. Daje to również większą skuteczność wszystkich działań marketingowych i reklamowych, ponieważ docierasz do tych faktycznie zainteresowanych. To z kolei skutkuje oszczędnością Twojego czasu i pieniędzy. Generowanie leadów to generowanie przyszłych zysków. I choć proces ten jest czasami długotrwały i mozolny, to z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Dodatkową korzyścią dobrze przeprowadzonego procesu generowania leadów jest budowanie lepszych, silniejszych relacji z klientem, a w efekcie zatrzymanie klienta na dłużej. 

Sposoby generowania leadów 

Sposobów na generowanie leadów w internecie jest wiele. Można to zrobić poprzez organizowanie eventów online jak i kampanii płatnych, rozmów telefonicznych, mailingu, content marketingu, czy poprzez użycie specjalistycznych narzędzi. Popularne są aktualnie takie działania jak proponowanie darmowych e-booków, webinarów, szkoleń, podcastów oraz stosowanie newslettera. Przekazując odbiorcom wartościowe treści zwiększasz prawdopodobieństwo, że zainteresują się oni Twoimi produktami i finalnie dojdzie do sprzedaży.  

Oferta Krakweb - generowanie leadów

Zapraszamy do współpracy w zakresie generowania leadów za pomocą kampanii Inbound Marketing - SEO, Content Marketing, Social Media, reklam płatnych oraz wykorzystania technologii marketingowych. Zaczynamy zawsze od stworzenia i zaprojektowania oraz wdrożenia nowoczesnego, konwertującego serwisu internetowego. Następnie w jednym lub kilku kanałach (jak Google czy Facebook) konfigurujemy i uruchamiamy kampanię. Tworzymy treści, promujemy je w social mediach, prowadzimy kampanie płatne.

Skontaktuj się z nami


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe