e-sklepy spożywcze, e-commerce i trendy zakupowe, zakupy na Facebooku, płatności online, marketing e-commerce, paczkomaty, szybkie paczki Allegro

e-sklepy spożywcze, e-commerce i trendy zakupowe, zakupy na Facebooku, płatności online, marketing e-commerce, paczkomaty, szybkie paczki Allegro

Luty 2021 to miesiąc, kiedy wiele dużych sklepów spożywczych wchodzi na rynek e-commerce. Dodatkowo oceniono rok 2020 pod względem trendów, wyzwań czy zysków w e-commerce. Z artykułu dowiesz się także o planach na rozwój paczkomatów i dostaw Allegro.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
{[description]}

Tradycyjne sklepy spożywcze jako e-commerce

Niekończąca się pandemia przyczynia się dalej do przenoszenia się sklepów stacjonarnych do biznesu online. Od 15 lutego sieć Auchan Retail Polska poszerza swoje usługi. We Wrocławiu będzie można zamówić produkty bezpośrednio na stronie Auchan i otrzymać je prosto do domu. Płatności będzie można dokonać online. Wcześniej sklep uruchomił dostawę click&collect, a także miał podpisaną umowę z aplikacją Glovo. To duży krok w kwestii usamodzielnienia usług e-commerce w tej sieci sklepów.

Więcej: https://retailnet.pl/2021/02/15/82644-auchan-rozwija-uslugi-laczace-zakupy-offline-z-online/

Kolejny duży gracz wchodzący na rynek e-commerce to Kaufland. Zamierza wkroczyć na rynek już w połowie kwietnia. Pojawi się na platformie Real.de, która należy do Schwarz Gruppe i została przejęta w ubiegłym roku. Teraz pozostaje nam czekać, kiedy Kaufland będzie oferował zakupy online w Polsce. Na stronie będzie dostępnych 25 milionów produktów. 

Więcej: https://ecommercenews.eu/kaufland-officially-enters-the-world-of-ecommerce/

Nie tylko jedzenie online

Francuska firma ManoMano, która oferuje produkty do majsterkowania i ogrodnicze w bardzo szybkim tempie powiększa swoją sprzedaż online. Obecnie miesięcznie ma 50 milionów unikalnych użytkowników na stronie i 7 milionów aktywnych użytkowników platformy. Plany na 2021 są bardzo ambitne od poszerzenia obszaru działań na kolejne kraje, powiększenie zespołu czy rozwój marki profesjonalnej ManoManoPro

Więcej: https://techcrunch.com/2021/02/04/manomanos-sales-are-growing-rapidly-for-its-home-improvement-e-commerce-platform

Na początku pandemii brytyjska firma Secret Sales przekształciła się ze stacjonarnych punktów sprzedażowych w sklepy online na poziomie premium. Dzięki temu notuje wzrost przychodów o 4000 z miesiąca na miesiąc. Ponad 450 marek czy sprzedawców nawiązało współpracę z Secret Sales, by sprzedawać nadwyżki zapasów, a stronę odwiedziło już 18 milionów unikalnych użytkowników.

Więcej: https://ecommercenews.eu/secret-sales-4000-month-on-month-revenue-growth/

Nie tylko zagraniczne marki notują zyski. Grupa CCC dzięki zastosowaniu e-commerce nie notuje obecnie spadku wpływów, wzrsot przychód z e-commerce wynosi 84%. Do tej grupy należy aż 70 serwisów, w tym eobuwie. Mimo tego, że rentowność firmy się pogorszyła przez zamknięcie sklepów stacjonarnych i wyprzedaże, prawie połowa przychodu to były te uzyskane ze sprzedaży online.

Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ccc-eobuwie-sklep-internetowy-wyniki-wyprzedaze-styczen-2021

Sprzedaż w Walmart, który w USA jest wielkopowierzchniowym sklepem wzrosła w sklepach stacjonarych tylko o 8,6%, zaś w sklepach online aż o 69%. Przez małe zyski akcje Walmart obecnie spadają, dodatkowo firma musi wymyślić sposób na przyciągnięcie klientów, gdyż część z nich dzięki uzyskanym szczepionkom może wykorzystać pieniądze na wyjście do restauracji czy inną aktywność.

Więcej: https://www.cnbc.com/2021/02/18/walmart-wmt-earnings-q4-2021.html

Jak wygląda e-commerce w Polsce?

Eksperci wskazują, że w ciągu pięciu lat rynek e-commerce będzie rósł o 12% rocznie. W 2026 może osiągnąć wartość 162 mld zł. Kategorie, które mają szanse na najszybszy rozwój to zakupy spożywcze i drogeryjne (zdrowie i uroda). Jak wskazuja analizy, aż 74% Polaków planuje dalej kupować online, a 10% planuje jeszcze częstsze zakupy niż obecnie. Warto zauważyć, że jedna trzecia firm oferuje swoje produkty na platformach ecommerce np. Allegro. Niedawno na polski rynek wszedł także Amazon.

Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wartosc-rynek-e-handel-w-polsce

W bardzo szybkim tempie rośnie liczba sklepów online w Polsce, aż o 21,5% wzrosła ich liczba w stosunku do roku 2019. Warte zauważenia jest także to, że ponad 5 tysięcy sklepów zostało zawieszonych lub upadło. Przez wzrost liczby sklepów rośnie konkurencyjność, a konsumenci wybierają sklepy z darmową dostawą lub zwrotem, zakupami 24/7 i nieograniczonym wyborem.

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/w-ubieglym-roku-liczba-sklepow-internetowych-wzrosla-o-21-5-proc,95322.html

 E-commerce w Polsce odnotowało wzrost sprzedaży detalicznej w stosunku do grudnia. Największy wzrost był w grupie tekstylia i odzież, a najmniejszy, ale wynoszący 4% w grupie meble,rtv,agd.

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/udzial-sprzedazy-przez-internet-w-sprzedazy-detalicznej-wzrosl-w-styczniu-do-9-8-proc,95821.html 44% tekstyliów było zakupionych przez Internet. Warto podkreślić, że Polacy nie korzystają tak chętnie z zakupów spożywczych online. W styczniu stanowił tylko 0,9%.

Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-styczniu-przez-internet-kupilismy-44-proc-tekstyliow-odziezy-i-obuwia

Trendy zakupowe Polaków w 2020 

Według badań portalu ShopAlike/LadenZeile w Polsce najczęściej wybierane były zakupy produktów domowych - meble. Dodatkowo przez zamknięcie wyszukiwaliśmy produktów do domowego fitnessu. W celu ochrony siebie i innych potrzebowaliśmy maseczek, rękawiczek czy termometrów. Polacy, aby ułatwić sobie pracę w domu inwestowali w zakup sprzętów elektronicznych. Ciekawym produktem były skrzynki pocztowe, których wzrost był aż o 20%.

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/badanie-w-2020-roku-polacy-kupowali-online-laptopy-sprzet-do-fitnessu-i-szkrzynki-pocztowe,95329.html

Kupując produkt online, aż 68% z nasz oczekuje na mail sms z powiadomieniem o statusie zakupów, a 19% na smsa. Dla Polaków jest to ważny aspekt i 43% chce, a nawet domaga się informacji o statusie przesyłki. Sporo w tej kwestii jest do poprawy 35% z nas chciałoby uzyskać powiadomienie SMS o płatności, wysyłce czy etapie realizacji lub zwrocie. 

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/68-proc-kupujacych-czeka-na-mail-ze-statusem-e-zakupow-19-proc-na-sms-a,95172.html

Zakupy na Facebooku

W Wielkiej Brytanii i Kanadzie dostępna dla użytkowników funkcja Facebook Shops. Jest to sklep na Facebooku, który pozwala na sprzedaż produktów zarówno małym firmom, jak i dużym korporacjami. Ułatwi to klientom dotarcie do poszukiwanych produków i poznanie nowych firm. Ciekawe kiedy dotrze do Polski?

Więcej: https://ecommercenews.eu/facebook-shops-rolls-out-in-the-uk/

Płatność za zakupy online

 Jak wskazuje SW Research, najczęściej wybieraną formą płatności jest przelew online i BLIK. Przy czym częściej stosowana jest forma BLIK, aż 58% pytanych. Jest to też najchętniej wybierana forma. Najrzadziej płacimy płatnością ratalną i odroczoną. 16% ankietowanych korzysta z płatności za pobraniem. Płatności online cenimy głównie za ich wygodę i szybkość.

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/za-e-zakupy-placimy-blik-iem-platnosci-odroczne-i-ratalne-wciaz-marginesem,95673.html

Rok 2020 obfitował w sprzedaż online i płatności bezdotykowe. Dlatego BLIK wykonał 424 mln transkacji, na kwote 57 mld zł. Często tą metodą dokonywano przelewów między osobami. Warto podkreślić, że liczba użytkowników wyniosła już 7 mln i stale rośnie. Jednego dnia dokonano prawie 2,4 mln transkacji.

Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/blik-rekordowe-wyniki-2020-rok-424-mln-transakcji-i-7-mln-uzytkownikow-w-polsce-najpopularniejsze-zakupy-w-sieci-i-przelewy

Jak dotrzeć do klienta w e-commerce?

Rosnąca liczba sklepów online powoduje, że przedsiębiorcy muszą znaleźć ścieżki dotarcia do swoich klientów. Jak wskazuje ekspert Julita Pryzmont Business Development and Communication Director w firmie Hiper-Com Poland źródłem sukcesu jest połączenie sprzedaży online z offline. Ciekawy elementem mogą być aplikacje, które posiada juz ponad 45% sklepów w Polsce, a 9% posiada aplikacje webowe. Ważne jest zadbanie o wizerunek marki i budowanie dobrych opinii. Dodatkowo warto zadbać o wartościowy content marketingowy.

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/klienci-e-commerce-sa-coraz-bardziej-wymagajacy-jak-e-sklepy-moga-ich-przyciagac,95581.html

W pandemii Polacy oceniają, że kontakt zdalny ze sprzedawcą jest odpowiedni w 80%, jednak równocześnie uważamy, że istotne z punktu widzenia konsumeta jest bezpośredni kontakt (75%). Najłatwiej zaakceptować nam zmianę kontaktu przy zakupie sprzętu AGD, a najtrudniej przy zakupach samochodu. Polakom łatwiej przestawić się na teleporadę lekarską niż zakup auta bez konsultacji. 51% ankietowanych w sposób zdalny chciałoby realizować sprawy urzędowe.

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/badanie-kontakt-zdalny-w-obsludze-klienta-podczas-zakupow-spozywczych-akceptuje-35-proc-osob,95749.html

Paczkomaty i ich rozwój 

Sukces paczkomatów się powiększa. Obecnie InPost ma już 11 tysięcy zainstalowanych paczkomatów. Planują rozwój średnio o 2-2,5 tysiąca rocznie, co daje około 100 maszyn na tydzień. InPost planuje otworzenie swoich punktów za granicami, między innymi w Wielkiej Brytanii w najbliższym czasie ma być otworzone około 1-2 tysiące punktów. Dodatkowo w ostatnim czasie Allegro przedłużyło umowę z InPostem na dostarczanie przesyłek, a także podpisali umowę z Amazonem.

Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/paczkomaty-inpost-w-polsce-gdzie-dostepne-nowych-100-tygodniowo-w-2021-r

 Poczta Polska również planuje rozwój paczkomatów. Zakładają wydatek 1,2 mld zł w ciągu 3 lat na te usługę i postawienie około 2 tysięcy paczkomatów. Planuje także zwiększenie sieci odbiorów aż do 20 tysięcy. Planowany jest także rozwój urzędowych e-listów ta usługa może wejść od 1 października.

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/poczta-polska-chce-miec-2-tys-paczkomatow-do-2022-roku,95753.html

Szybki odbiór w e-commerce - pomysły Allegro

Nowym pomysłem na rozwój Allegro jest usługa szybkiego odbioru paczki (w ciągu godziny) przy zastosowaniu usługi pickpack. Usługa będzie dostępna przez 7 dni w tygodniu. Jak wspomina Łukasz Szczepański - dyrektor Delivery Experience w Allegro, obecnie 80% otrzymywanych jest w ciągu 1-2 dni. Allegro chce pójść krok dalej i uzyskać jeszcze lepsze wyniki. Na stronie Allegro przesyłki z szybką dostawą można wyszukać za pomocą filtrów, a firmy, które są w stanie dostarczyć produkt tak szybko są dodatkowe premiowane przez Allegro profitami.

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/allegro-smart-wzmacnia-oferte-darmowej-dostawy-w-kilka-godzin,95975.html

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you