CRM, kontakty na koncie Google, sklep internetowy, aplikacja mailingowa - kilka baz danych, w których znajdują się różne informacje o kontaktach. Brakuje jednak systemu, który gromadziłby wszystkie te informacje, co pozwoliłoby na wysyłanie spersonalizowanych newsletterów. Dodatkowo istnieje potrzeba automatycznej synchronizacji danych i dodawania nowych użytkowników sklepu internetowego do CRM. Jak GRK rozwiąże te problemy?
Integracja e-commerce, CRM, Google i newslettera
Integracja e-commerce, CRM, Google i newslettera

- Spis treści [Ukryj]
- 1 Kim jest klient?
- 2 Jaki ma problem?
- 3 Jak GRK rozwiąże problemy Kowalskiego?
- 4 Import kontaktów dostawców
- 5 Nowy klient w sklepie
- 6 Modyfikacja kontaktów przez CRM
- 7 Wysyłka Newslettera
- 8 Czy to bezpieczne?
Kim jest klient?
Pan Kowalski ma sklep internetowy, w którym ma zamiar sprzedawać towary od różnych dostawców. Na chwilę obecną kontakty dostawców przechowuje na swoim koncie Google. Chce jednak przenieść je do swojego systemu CRM. W CRM chciałby również przechowywać dane kontaktowe osób, które zrobiły zakupy w jego sklepie internetowym. Raz na miesiąc planuje wysyłać newsletter z ofertą promocyjną klientom wybranego dostawcy, którzy w danym miesiącu obchodzą urodziny .
Jaki ma problem?
Kontakty dostawców w Google to imię, nazwisko, email i firma. W CRM wśród wszystkich pól szczególnie ważnym jest miesiąc urodzenia. Natomiast w sklepie internetowym, klient podczas zakładania konta wybiera z listy branże, którymi jest zainteresowany. Te dodatkowe informacje są potrzebne, gdyż to na ich podstawie wybierane są kontakty, którym ma zostać wysłany newsletter. Jak widać, dane te nie znajdują się w jednym systemie i z tego względu wysłanie newslettera jest utrudnione.
Dane potrzebne do wysłania newslettera klientom wybranego dostawcy przechowywane są w trzech różnych systemach. Klient szuka w związku z tym narzędzia, które ułatwiłoby mu zarządzanie kontaktami i pozwoliło na aktualizowanie do najnowszej wersji w każdym z systemów.
Kolejną istotną kwestią jest fakt, że w momencie pojawienia się nowego klienta w sklepie, klient ten powinien ostać dodany do CRMa, ale nie do Google. Gdy kontakt edytuje swoje dane w sklepie lub jego dane zostają edytowane w CRM, to reszta systemów również powinna zaktualizować kontakt. W momencie edycji w CRM kontaktu dostawcy, należy zaktualizować kontakt w Google. Niestety bez systemu zapewniającego automatyczną synchronizację nie jest to możliwe.
Jak GRK rozwiąże problemy Kowalskiego?
GRK to system, który pozwala na połączenie wszystkich aplikacji Kowalskiego gromadzących dane o kontaktach. GRK łączy i magazynuje w sobie dane pochodzące z tych aplikacji, a także umożliwia aktualizację i synchronizację danych pomiędzy nimi. Łączenie się z systemami i aplikacjami zewnętrznymi poprzez GRK jest możliwe dzięki konektorom. Aby rozwiązać problem klienta, w tej konkretnej sytuacji potrzebne będą 4 konektory do GRK, z następującymi pluginami:
- Google connector - dzięki pluginom pozwala na import kontaktów do aplikacji i nadawanie każdemu kontaktowi tagu “dostawca”, a także na dodanie lub edycję kontaktu w Google ,w momencie pojawienia się w GRK nowego kontaktu z tagiem “dostawca”.
- CRM connector - pluginy w wypadku konektora CRM zapewniają możliwość dodania lub aktualizacji kontaktu w CRM lub systemie GRK
- E-commerce connector - funkcjonalności gwarantowane przez pluginy dają możliwość aktualizacji lub dodania kontaktu z tagiem “klient” w aplikacji GRK, a także aktualizację kontaktu w sklepie.
- Newsletter connector - ostatni z konektorów dzięki pluginom pozwala na wysyłanie do aplikacji mailingowej listy kontaktów, które spełniają wybrany warunek.
Aby synchronizacja danych pomiędzy tymi systemami była możliwa, w aplikacji GRK należy dodać nowe pola. W tym wypadku będą to:
- firma,
- miesiąc urodzenia,
- branża.
Import kontaktów dostawców
W celu przeprowadzenia importu kontaktów dostawców, z poziomu aplikacji GRK należy wykonać import z Google (opcja dostarczana przez konektor). Dzięki temu aplikacja pobiera kontakty z konta Google, a pobrane kontakty są dodawane do systemu z tagiem “dostawca”. Po dodaniu do systemu aplikacja zgłasza zdarzenie “dodano nowy kontakt”. Zdarzeniem “nowy kontakt” jest automatycznie zainteresowany CRM i Google (poprzez konektor), Google jednak odrzuca kontakt, bo to on był jego źródłem. Natomiast CRM dodaje kontakt do swojej bazy, czego efektem jest aktualna wersja kontaktu w aplikacji i CRMie.
Nowy klient w sklepie
W sklepie zarejestrował się nowy klient. Sklep korzysta z konektora, więc kontakt zostaje dodany do systemu GRK z tagiem “klient”. Po dodaniu kontaktu do systemu zostaje zgłoszone zdarzenie “nowy kontakt”, którym jest zainteresowany Google i CRM. Google odrzuca jednak zdarzenie, gdyż kontakt nie ma tagu “dostawca”. Natomiast do CRM zostaje dodany nowy kontakt.
Modyfikacja kontaktów przez CRM
W CRM zostaje zmodyfikowany kontakt będący dostawcą. CRM korzysta z konektora - informacja o modyfikacji trafia do systemu GRK, dzięki czemu i tam kontakt zostaje zmodyfikowany, a system zgłasza zdarzenie “edytowano kontakt”. Zdarzeniem tym zainteresowały się konektory: CRM, Google i E-commerce:
- CRM odrzuca aktualizację, gdyż to on był źródłem zmian,
- sklep także, gdyż kontakt nie ma tagu “klient”,
- Google aktualizuje kontakt.
W przypadku, gdy CRM modyfikuje kontakt będący klientem sklepu aktualizacja zostanie odrzucona przez CRM i Google, ze względu na brak tagu “dostawca”. Zostanie za to przeprowadzana w sklepie.
Wysyłka Newslettera
Kontakty z CRM, sklepu i Google zostały zaimportowane do systemu GRK. Istnieje potrzeba wysłania newslettera ze specjalną ofertą wszystkim klientom, którzy zainteresowani są branżą stolarską, którzy dokonali zakupu u dostawcy “dąb i sosna” i urodzili się we wrześniu. System GRK posiada takie informacje i i filtruje kontakty według wymaganych kryteriów, dzięki czemu otrzymujemy zbiór kontaktów. Dla tej wyselekcjonowanej listy konektor wykonuje akcję “stwórz grupę w newsletterze”. W aplikacji mailingowej zostaje poprzez konektor utworzona grupa, dzięki czemu newsletter może wysłać mailing do wybranej grupy
Czy to bezpieczne?
Masz podobne problemy? Zastanawiasz się, czy system GRK sprawdziłby się również w przypadku Twojej firmy? Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej na temat naszego systemu.