ICEberg CMS - silnik do tworzenia i zarządzania serwisem szkoleniowym

ICEberg CMS to narzędzie, które umożliwia ciągłe rozbudowywanie serwisu samodzielnie przez klienta. Wdrożony serwis wraz z jego elementami jest pozostawiamy do dyspozycji kreatywności klienta.
2019-03-26 17:42
14 minut czytania

Strona korporacyjna + katalog szkoleń

Artykuł został napisany w 2019 roku i nie wszystkie informacje w nim mogą być aktualne. W międzyczasie wydaliśmy bowiem ICEberg CMS 5, który posiada znacznie nowocześniejszy interfejs i ma znacznie większe możliwości niż ICEberg CMS 3/4 prezentowany w tym artykule. Niemniej ICEberg ciągle jest potężnym systemem CMS do tworzenia serwisów korporacyjnych i katalogów szkoleń. Zapraszamy więc do lektury. Zainspiruj się, dowiedz się czegoś nowego, a potem napisz do nas :)

Arrow ECS (arrowecs.pl) - przykładowe wdrożenie ICEberg CMS

Dobrym przykładem serwisu łączącego stronę firmową z katalogiem szkoleń jest witryna dla jednego z naszych klientów - arrowecs.pl. W roku 2017 zrealizowaliśmy dla nich rozbudowany serwis, który jest połączeniem strony korporacyjnej z serwisem szkoleniowym. Stworzyliśmy dla nich również dedykowane aplikacje połączone z serwisem korporacyjnym  - Główne Repozytorium Kontaktów i dedykowaną aplikację e-mail marketingową z rozbudowanym narzędziem rejestracji na webinary i spotkania.

Dział marketingu firmy Arrow korzysta najczęściej z takich modułów ICEberg CMS jak blog, aktualności, wydarzenia, landing page, katalog.

Tworząc serwisy w oparciu o ICEberg CMS dajemy możliwość ich integracji oraz integrujemy je z zewnętrznymi serwisami. Tutaj przykład modułu łączącego stronę firmową z katalogiem wydarzeń.

Mamy doświadczenie w tworzeniu rozbudowanych serwisów dla branży IT i z branży szkoleniowej. Dobrze rozumiemy ich potrzeby i posiadamy wiele narzędzi, które wykorzystujemy w witrynach.

Przykład serwisu zrealizowanego w branży IT, szkoleniowej to:

  • www.arrowecs.pl - główna strona, część firmowa
  • www.events.arrowecs.pl - druga część serwisu - część z wydarzeniami, szkoleniowa

Połączenie wielu serwisów

Jesteśmy firmą produktowo-usługową. System ICEberg CMS stworzyliśmy po pierwsze w celu dania firmom możliwości pełnego zarządzania serwisami i rozwijania ich bez ograniczeń popularnych rozwiązań Open Source, stworzonych jako silniki blogowe lub portalowe, a nie narzędzia do tworzenia rozbudowanych serwisów firmowych.

Posiadamy kompetencje i doświadczenie w tworzeniu serwisów opartych  na najpopularniejszych programach do zarządzania treścią (WordPress, Joomla, PrestaShop, Drupal itp.).

Jednak największe możliwości dostosowanego do potrzeb klienta serwisu daje nam nasz autorski silnik zarządzania treścią ICEberg CMS.

System ma ponad 100 modułów, jest stosowany w serwisach e-commerce, serwisach korporacyjnych, serwisach szkoleniowych, w branży IT. Przy jego pomocy realizujemy średnie i większe wdrożenia.

Nasz edytor jest bardzo elastyczny. Pozwala w dowolny sposób łączyć ze sobą różnorakie typy treści i umieszczać w serwisie różnorodne modułu, poprzez to jeden serwis może mieć w sobie: stronę firmową, landing page, sklep, bloga, katalog, biuro prasowe, katalog wydarzeń, newsletter, formularze zapisów i może być np. Intranetem lub bazą wiedzy dla logujących się klientów. Treści tych podstron mogę się ze sobą wiązać.

Na przykład wpis na blogu może zawierać produkty/wydarzenia. Do produktu/wydarzenia można łatwo dodać odnośnik do posta blogowego itp., itd. Możliwości wiązania ze sobą treści są bardzo szerokie. ICEberg CMS jest silnikiem do tworzenia “bogatych stron” - serwisów zawierających wiele podstron umiejętnie ze sobą połączonych. Innym przykładem jest katalog osób kontaktowych i możliwość wstawiania szybkiego ich wstawiania do podstron landing pages w edytorze.

Za pomocą ICEberga możemy zatem stworzyć np. stronę firmową, landing page poszczególnych usług, katalog webinarów, biuro prasowe oraz dać możliwość samodzielnego tworzenia formularzy, landingów, kolejnych podstron tekstowych czy aktualności. Treści w serwisie zrealizowanym przez nas są zawsze po wdrożeniu uporządkowane i przemyślane.  

Niepubliczne strony z formularzami, zapisami na webinar

Każda treść strony internetowej stworzonej i zarządzanej przez ICEberg CMS może być widoczna lub ukryta, jak również np. dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników. W strukturze jednym przyciskiem konfigurujemy ustawienia widoczności danej kategorii.

Treść w serwisie może być w szczególności: “niewidoczna”, dostępna tylko “dla zalogowanych”, “widoczna “dla wszystkich”.

Moduł formularza

Posiadamy rozbudowany moduł formularza w ICEberg. Formularz może mieć dowolną ilość pól i można podzielić go na etapy. Pola mogą być interaktywne, np. gdy trzeba będzie wybrać datę to użytkownikowi wysunie się kalendarz. Informacje do podania przez użytkowników do pól możemy ustawić z poziomu CMSa jako obowiązkowe lub nie. Tak samo możemy postąpić ze zgodami - stworzyć określoną ich ilość i wybrać te, po których klient będzie mógł przejść dalej.

Formularz zapisu na webinar

Wśród możliwości modułu formularza mamy m.in. możliwość umawiania się na spotkania lub zapisu na wydarzenia - webinary. Umawianie spotkań (w naszym wypadku konsultacji) różni się od zapisu na webinar tym, że w formularzu konsultacji nie musimy mieć w tym formularzu ustalonej daty lub klient otrzymuje kilka proponowanych dostępnych godzin do wyboru.

Zapis na webinar/wydarzenie charakteryzuje się wyznaczoną konkretną datą, godziną.

Pola formularza są walidowane, formularz daje możliwość włączenia zabezpieczenia captcha i dodania zgód marketingowych. Wszystkie

Leady z formularzy - przechowywanie wszystkich leadów

Wszystkie formularze w naszym serwisie, które zbierają informację o klientach (newsletter, landing page, itp.) będą przechowywane w module o nazwie lead z formularzy. Będzie można je podglądnąć wraz z zapisanymi zgodami marketingowymi i pobrać jako plik CSV.

 

Tablica (Dashboard)

Dashboard jest tablicą do szybkiego zarządzania serwisem.

W tym miejscu znajdziesz widgety - okienka, z których każdy administrator i moderator może indywidualnie skonfigurować swój panel sterowania systemem. Jeśli redaktor serwisu będzie chciał edytować artykuły, to włączy widget artykułów, który prezentuje najnowsze artykuły oraz pozwala jednym kliknięciem wywołać dodanie nowego artykułu.

Administratora z kolei może interesować to, co redaktorzy robili w serwisie - więc włączy widget z logami systemowymi prezentujący ostatnie akcje wszystkich użytkowników. Marketer natomiast doda sobie moduł landing page i plików typu downloader, bo jest mu to najbardziej przydatne i zobaczy ostatnie stworzone treści tego typu i może szybko dodać kolejne.

Wyszukiwarka wewnętrzna ICEberg CMS

Posiadamy w panelu administracyjnym wyszukiwarkę, która jest najszybszą metodą docierania do treści - szczególnie jest ona przydatna jak jest dużo treści w serwisie. Umieszczona jest ona w pierwszym widoku panelu administracyjnego, czyli dashboardzie.

W panelu znajduje się wyszukiwarka, która jest szybką metodą docierania do treści. Szczególnie przydatna jest przy dużej ilości podstron.

Podstrona z zapisem na wydarzenia - jak ją stworzyć?

W naszym systemie tworzenie nowych treści jest szybkie i łatwe. Jednym z przykładów tego jest tworzenie podstron wydarzeń online, tzw. squeeze pages. Otwieramy zakładkę moduły, następnie wybieramy “Formularz kontaktowy o dowolnej pozycji”, a kolejno wybieramy formularz, który chcemy załączyć do podstrony.

Dodaje się go podstron poprzez wklejenie krótkiego kodu widocznego pod nowo stworzonym formularzem do podstrony na której chcemy umieścić formularz (np. Landing Page) poprzez edytor.

Redaktorzy w ICEberg CMS mogą tworzyć przeróżne formularze - w naszym programie ilość tworzonych formularzy jest nieograniczona.

Jak dodać do podstrony formularz o dowolnej pozycji?

Wybierz moduł “Formularz kontaktowy o dowolnej pozycji”


Tworzymy nowy formularz dodając jego pola lub wybieramy spośród istniejących.

 2. Wybierz formularz - jego kod jest zaznaczony na screenie 3. Wklej w odpowiednie miejsce na nowej podstronie 4. Gotowe - stworzyliśmy stronę z zapisem na webinar w około minutę

Tworzenie landing page i szablony

Landing pages

Landing page - to strona, na której “ląduje użytkownik” po kliknięciu w promocję, albo w ofertę firmy. Strony te mają za zadanie najczęściej pozyskać leady lub wykonać inną konwersję np. doprowadzić do zakupu. Dlatego na landing pages muszą znaleźć się narzędzie, które będą zbierać dane klientów - najczęściej stosowane są formularze.

Szablony sekcji landing page

W ramach wdrożenia serwisu dostarczamy kilka szablonów sekcji landing page’a zaprojektowanych indywidualnie na potrzeby tego wdrożenia. Klient w ramach wdrożenia otrzymuje istniejące już w systemie szablony. Dzięki temu stworzysz swój landing page wyglądający z jednej strony spójnie z projektem całego serwisu, z drugiej strony możesz go kształtować w unikalny sposób - tak, żeby był inny od stron konkurentów.

 The Sellfee sekcje landing page

Szablony widoków strony

W ramach projektowania wyglądu serwisu, a następnie jego wdrożenia klienci otrzymują szablon strony głównej i głównych widoków serwisu - w tym np. takich jak lista produktów/usług, strona kategorii oraz strony produktu, strony formularza.

Dzięki temu podstrony serwisu mogą wyglądać spójnie ze sobą, zgodnie z projektem graficznym i nowocześnie.

Podczas tworzenia w edytorze nowej podstrony typu landing page istnieje kilka sposobów, użycia szablonów. Pierwszą możliwością jest wybranie jednego z kilku dostępnych w systemie typów sekcji. Wybierasz spośród bazy standardowych sekcji uzupełnionych przez nas o unikatowe kreacje stworzone przy tym wdrożeniu.

Standardowe sekcje stron typu landing page

Na screenie widzimy, że można sobie wybrać typy sekcji. Dodatkowo redaktor może wybrać kolor tła, kolor tekstu, dodać obrazek z dysku. Każda treścią na można zarządzać. Naszym zadaniem w ramach projektu jest odpowiednie skonfigurowanie tego modułu, tak, żeby połączyć go z zaprojektowanym przez grafika interfejsem strony, w sposób umożliwiający wykorzystanie możliwości ICEberg CMS.

Edycja sekcji landing page

Przykładami standardowych sekcji są np. .

  • Zdjęcie w tle bez nagłówka z opisem wycentrowanym,
  • Big Background,
  • Medium Background,
  • Zdjęcie w tle 100%,
  • Sekcja z nagłówkiem bez menu,
  • Slajder
  • Zdjęcie paralax - czyli z przewijanym tekstem w innym tempie niż przewija się grafika.

Dodawanie nowej sekcji landing page /edycja

To tylko kilka wybranych spośród dostępnych w ICEberg szablonowych sekcji podstrony typu landing page. Sekcji tych jest jednak więcej plus dla każdego wdrożenia modułu landing page tworzymy jednak też indywidualne sekcje.

Możliwe układy podstrony typu landing page

Dostęp do kilkunastu skonfigurowanych szablonów sekcji umożliwia tworzenie setek lub nawet tysięcy kombinacji układu podstron. Dokładna liczba możliwości jest ograniczona raczej wyobraźnią redaktora niż liczbą kombinacji połączenia ze sobą poszczególnych sekcji w różnej kolejności. Biorąc pod uwagę, że poszczególne sekcje mogą być stosowane wielokrotnie - liczba kombinacji jest olbrzymia. Sekcje mogą być oczywiście interaktywne - animowane w nowoczesny sposób.

Jeszcze więcej możliwych sekcji strony landing page

Biorąc pod uwagę to, że różnorodnymi typami sekcji są też sekcje używające widgetów poszczególnych modułów zainstalowanych i używanych w serwisie liczba możliwości jest jeszcze większa.

Przykładowe sekcje, które można stworzyć z użyciem widgetów to m.in.:

  • Sekcje zakładkowe - sekcje które animują się automatycznie lub po kliknięciu,  
  • Sekcja z nagłówkiem tytułowa (przykład znajdziesz na niemal każdym zrealizowanym przez nas LP)
  • Sekcja typu formularz (np. rejestracyjny),
  • Sekcja typu aktualności z widgetem aktualności np. przypisanym np. do konkretnego producenta. ICEberg może prezentować dzięki odpowiedniej konfiguracji widgetu aktualności wg jednego lub dwóch parametrów - np. aktualności dotyczące wybranego producenta spośród oferty. Sekcji tej można użyć np. do stworzenia landing page lub mikro serwisu jednego producenta,  
  • Sekcja typu lista produktów. Podobnie do widgetu aktualności użyć możesz widgetu katalogu produktów. Zaprezentować możesz np. produkty promowane, produkty najnowsze, produkty jednego konkretnego producenta lub listę pokazującą listę produktów wyfiltrowaną wg dwóch z tych parametrów,
  • Sekcja typu downloader - lista plików do pobrania - z całego serwisu lub jednej kategorii,
  • Sekcja typu wydarzenia - może działać tak samo, jak artykuły/aktualności tzn. zaczytywać wydarzenia tylko i wyłącznie z katalogu wydarzeń dotyczących tego jednego producenta lub wg innego parametru. Ciekawe wg mnie byłoby np. zaprezentowanie wydarzeń mających miejsce w danym miejscu lub prowadzonych przez konkretnego prelegenta.

Jak najszybciej stworzyć nowy landing w serwisie, który ma już ich kilka?

Najprostsza metoda stworzenia nowego landing page w ICEberg CMS to - wzięcie jednego, który działa i skopiowanie go. Nadajemy mu nazwę i wskazujemy gdzie go w serwisie umieszczamy.  Dzięki temu nie musisz tworzyć landing page od zera (dodawać sekcji, nazywać ich, wybierać ich układ itp.). Pracujesz na gotowcu, który autor strony już do CMSa wprowadził. Pamiętaj, że landing page możesz umieszczać w strukturze w kategoriach, które już mają landing page. Jedna kategoria w ICEberg CMS może mieć bowiem treści (content / podstrony) tylko jednego typu.

Poza szablonami sekcji są również szablony contentu (w edytorze tekstowym) - co umożliwia zdefiniowanie w samym edytorze wielu układów tekstu.

W ramach realizowanego projektu dajemy klientom narzędzia do łatwego zarządzania serwisem - aby wszystko mogło być tworzone w łatwy i przyjemny sposób. Taka jest idea systemu ICEberg CMS :)

Moduł “Downloader” - pobieranie materiałów na stronie

Kolejnym modułem związanym z lead generation jest moduł związany z pobieraniem plików. Działa to na tej samej zasadzie co landing page. Redaktorzy mogą tworzyć w serwisie podstrony z pobieraniem materiałów w zamian za zostawienie leada/danych klienta.

Downloader - repozytorium plików do pobrania za lead

Dane, które należy wpisać do formularza w zamian za pobranie materiału ustala redaktor, tworząc formularz (pola obowiązkowe). Listę osób, które pobrały plik jest zapisywana w systemie i później może ją podglądnąć lub pobrać i zadzwonić do takiej osoby.

Gdy, klient uzupełni formularz np. pobierając plik to osoba odpowiedzialna za lead generation otrzyma potwierdzenia w zautomatyzowanych mailach na adres skrzynki osób wyznaczonych i administratora. Powiadomienia wysyłane są na maila lub SMS, aby móc się szybciej z taką osobą skontaktować.

Nasz silnik dostarcza takie narzędzia, które będą wspierać Waszą sprzedaż, które będą użyteczne dla działu marketingu i sprzedaży. System będzie zbierał leady m.in. za pomocą:

  • subskrypcji na newsletter,
  • danych klientów za pobrane materiały,
  • zapytań ofertowych.

 

Wiązanie treści w serwisie

Nasz silnik umożliwia tworzenie tzw. bogatych stron, czyli łączenie przeróżnych treści w serwisie. Na przykład produkt może być dołączony do wpisu blogowego. Gdy użytkownik wejdzie w taki wpis to pokaże mu się produkt, wydarzenie, do którego będzie mógł bezpośrednio przejść. Może to też działać w drugą stronę. Gdy klient, będzie na stronie produktu to wyświetlą mu się artykuły z nim powiązane. To samo możemy zrobić z galeriami - redaktorzy mogą tworzyć galerie w serwisie i łatwo ją wiązać je z innymi stronami w serwisie.

 Przepisy

W tej kwestii program jest w pełni zautomatyzowany. Gdy wgramy zdjęcie zostanie ono poddane procesowi skalowania - to znaczy, że zostanie one przycięte, aby zapewnić najlepszą optymalizację serwisowi. Na przykład raz wgrane zdjęcie, zostanie automatycznie zmienione na format w Google Grafika czy na wersję mobilną. W efekcie strona ta jest responsywna, szybka i dobrze się pozycjonuje.  

Google Maps na stronach

Istnieje kilka możliwości pokazywania mam Googla w serwisie. Aby strona działała jak najszybciej, należy pokazać taką mapę w formie grafiki.

Dobrym rozwiązaniem jest to wypośrodkować. Użytkownikowi pokazuję się mapa na stronie w formie grafiki, a kliknięciu doładowuje się mapa interaktywna. Takie rozwiązanie polecamy, bo nie obciąża ono znacznie szybkości strony, a jest użyteczne. Użycie map Google w ICEberg CMS możesz zobaczyć m.in. w naszych realizacjach: www.pracowniasushi.pl ,  www.popielove.pl lub na slajdzie poniżej w podstronie wydarzenia.

Mapa lokalizacji wydarzenia

Katalog szkoleń

Rozwiązania dla firm szkoleniowych

Serwisy firm eventowych, które realizujemy są różnorodne. Mogą one zbierać wszystkie oferty, np. wydarzenia stacjonarne, szkolenia czy webinary. Ponadto oferujemy aplikację, która ułatwia katalogowanie, prezentację wydarzeń czy zaproszenia na te wydarzenia. Każde wydarzenie ma swoją podstronę, która posiada parametry, takie, jak:

  • typ,
  • data,
  • początek i koniec,
  • lokalizacja.

W skrócie mówiąc, jest to system do zarządzania różnego rodzaju ofertami eventów, szkoleń, wydarzeń czy webinarów zamieszczanych na stronie internetowej.

W rozbudowanym module redaktor może zarządzać cenami, np. uzależniać koszt uczestnictwa od liczby osób z danej firmy.

Ponadto zarządzający stroną mogą ustanowić limit osób biorących udział w szkoleniu lub ustawić przypomnienia o nadchodzących datach wydarzeń. To wszystko jest zautomatyzowane, może być połączone z płatnością, którą w ostatnim kroku tego procesu użytkownik może uiścić przez stronę internetową.

Dodatkową opcją jest automatyczne wystawienie faktury,  czy wysyłka maili potwierdzających udział, maili potwierdzających ze skrótami do dodania wydarzenia do kalendarza Google oraz wysyłka przypomnienia o wydarzeniu na mail lub w powiadomieniu push. Tej funkcji możemy użyć aby zweryfikować uczestników biorących udział w wydarzeniu.

Jak wygląda rejestracja na event/szkolenie?

Użytkownik może zarejestrować się przez naszą aplikację albo przez zewnętrzne systemy na stronie. Połączyliśmy to z możliwością dodawania wydarzeń do osobistych kalendarzy. Co więcej, użytkownik automatycznie z katalogu może łatwo i szybko wydrukować ofertę szkolenia czy eventu w formacie PDF.

 

Administratorzy strony mogą w każdej chwili włączyć lub wyłączyć rejestrację. Po otrzymaniu maila z zapisem na wydarzenie w panelu administracji pojawia się plik, który można pobrać w postaci arkusza w excelu lub pliku CSV.

Tradycyjny zapis na szkolenie

Archaiczną, lecz spotykaną czasem metodą jest wypełnianie formularza pobranego ze strony. ICEberg CMS wspiera i takie przypadki - m.in. przez generowanie na podstawie parametrów wydarzenia z katalogu karty zgłoszenia oraz możliwość wysyłki jej przez formularz na stronie.

Formularz zgłoszenia może być “czystym” wydrukiem, zawierającym tylko parametry szkolenia. Administrator wpisuje w katalogu wszystkie dane dotyczące wydarzenia, a plik PDF generuje się automatycznie w oparciu o informacje podane na stronie.  

Zaawansowana wersja modułu wydarzeń

Zaawansowana wersja modułu wydarzeń poza prostymi parametrami, takimi, jak data, miejsce czy rejestracja ma możliwość katalogowania miejsc, czyli pokazywania wewnątrz serwisu lokalizacji np. hoteli czy sal szkoleniowych powiązania wydarzeń z osobami prowadzącymi. Jedna z odmian tego modułu jest wykorzystywana do zarządzania serwisami internetowymi konferencji. Możliwości tego modułu można opisać w osobnym długim artykule. W skrócie tutaj nadmienię tylko, że umożliwia on zarządzanie serwisem konferencji o kilku wątkach tematycznych odbywających się w różnych salach, pozwala stworzyć harmonogram aktywności około konferencyjnych takich jak posiłki, atrakcje wieczorowe. Umożliwia też pewną automatyzację planów cenowych - m.in. uzależnianie ceny od daty zapisu na konferencję. 

Każdemu z naszych klientów oferujemy przeszkolenie z silnika ICEberg CMS, po którym może w pełni samodzielnie zarządzać katalogiem szkoleń i ofert oraz dodawać lokalizację na swojej stronie szkoleniowej.

Zapytanie o wydarzenie

Co w przypadku, gdy klient chce zapytać o inne wydarzenie?

zapytanie o szkolenie przez ICEberg CMS

Przez formularz “Zapytaj o coś”, który znajduje się pod ofertami aktualnych wydarzeń. Jest to drugi typ transakcji ze sklepu. Należy pamiętać, że zapytania są równie cenne jak zapisy, ponieważ generują sprzedaż.

Czy mogę ustawić limit uczestników na wydarzeniu?

Tak. Użytkownik ma możliwość ręcznego lub automatycznego wprowadzania zmian na wydarzeniu. Administrator serwisu po osiągnięciu maksymalnej liczby uczestników może własnoręcznie wyłączyć zapisy albo po wcześniejszych ustawieniach system zrobi to za niego. Czy to będzie ręczne, czy automatyczne - to zależy od preferencji klienta i charakterystyki projektu.

Czy oferty szkoleń znajdują się na osobnych podstronach?

Tak, każde szkolenie posiada swoją stronę. Związane jest to z optymalizacją SEO dla wyszukiwarki w Google. Jeżeli zarządzający opisze wydarzenie w odpowiedni sposób, to pojawi się ono wysoko w wynikach wyszukiwania. Ten moduł treściowy jest bardzo rozbudowany. Można do niego załączyć np. pliki do pobrania, czy umieszczać tagi.Istotnie jest opisanie parametrów, które później pojawiają się na Facebooku. Dla przykładu, zamiast zdjęcia możemy wstawić baner reklamujący daną usługę.  

Optymalizacja SEO odstron wydarzeń

Opiekun wydarzenia

Do każdego wydarzenia można przypisać osobę kontaktową, opiekuna eventu. Raz wprowadzona osoba będzie zapisana w bazie danych systemu. W ten sposób tworząc nowe wydarzenia, dodajemy taką osobę jednym kliknięciem do eventu wraz ze zdjęciem, imieniem, nazwiskiem, stanowiskiem, mailem, telefonem. Wybieramy daną osobę z listy i przypisujemy do wydarzenia - chcemy dawać naszym klientom narzędzia do jak najłatwiejszej obsługi serwisu.

Opiekun wydarzenia w katalogu wydarzeń ICEberg CMS

Serwis szkoleniowy

Widzimy przykład katalogu wydarzeń z filtrowaniem.

Każde wydarzenie ma swoją podstronę - każda podstrona może wyglądać indywidualnie w zależności od Waszych potrzeb. Redaktorzy mogą zmieniać kolorystyki ofert i ich styl. Producenci mają swoje loga i różne kolory, okładki. Na wydarzeniach są umieszczone tematyczne ikonki i zamieszczono miejsca wydarzeń.

Lista wydarzeń w katalogu wydarzeń z filtrami

Rejestracja zewnętrzna i wewnętrzna

Rejestracja zewnętrzna oznacza, że wiele z producentów posiada swoje narzędzia, które służą do rejestracji i użytkownik jest do nich odsyłany. Natomiast rejestracja wewnętrzna to dedykowane narzędzie stworzone do rejestracji przez nas. Jest to rozbudowany moduł - zawarty jest w nim silnik e-marketingowy, narzędzie do tworzenia i rejestracji na wydarzenia i jednocześnie jest tam system, który jest meta CRMem, czyli synchronizuje dane klientów z wielu narzędzi.

Na samym początku wydaje nam się takie narzędzie nie jest konieczne. Do webinarów wystarczą prostsze moduły dostępne w ICEbergu.

Na co dzień z zarządzania tworzeniem wydarzeń korzysta dział marketingowy firmy Arrowecs, który sprawnie wykorzystuje nasze narzędzia już przez ponad półtora roku.  

Dodają te wydarzenia do wpisów blogowych (Aktualności), łączą te treści między sobą - pomiędzy stroną firmową, a serwisem szkoleniowym, poprzez to budują bogaty serwis internetowy.

Wideo w tle

Dobrym pomysłem jest załączenia wideo w tle - niekoniecznie na pierwszym widoku, wideo można też dodawać w poniższych sekcjach landing page. Wideo to trend i warto pomyśleć o umieszczenie go na stronie. Wykorzystujemy technologie doładowywania wideo - aby przeglądarka mogła wczytać stronę bez konieczności czekania na załadowanie wideo. Takie wideo zacznie się ładować dopiero po naciśnięciu na przycisk “play”.

Animacje i interaktywność

Warto w serwisie załączać pewne “drobiazgi”, które podnoszą wrażenia z użytkowania. Takimi drobiazgami są animacje i interakcje. Przedstawienie procesów w postaci animowanych zwraca uwagę i pomaga zrozumieć produkt firmy. Treści, które są dodane na tych grafikach podlegają edycji - tworzymy je z myślą, aby świetnie się indeksowały.

Zachęcamy, aby strona posiadała trochę animacji i interaktywności. W każdej realizacji tworzymy kilka unikatowych animacji dla naszych klientów. Elementy te poprawiają UI (user interface) i UX (user experience), poprzez co strona jest przyjemniejsza w odbiorze.

Animacje strony www i interaktywne schematy

Optymalizacja SEO serwisu z katalogiem wydarzeń

Na podstawie naszych realizacji można zobaczyć, że nasze realizacje posiadają przyjazne URL’e. Klient ma wpływ na to, jak ten URL będzie wyglądał. Wchodząc w sekcję Optymalizacji SEO i FB można edytować takie parametry jak: URL, title, keywords, meta description. Zapisując je indywidualnie, program podpowiada nam czy są optymalnie skonfigurowane. Dyskusyjne jest to jak długi powinien być URL, ale znaczniki title powinny mieć pewną granicę znaków.

Tytuł strony może być inny od unikalnego linku strony (URL). Kiedy zmienimy adres URL w zakładce “System” tworzone jest automatyczne przekierowanie, żeby Google wcześniej indeksując stronę, pod danym adresem trafiło na nowy adres strony. Przekierowania można dowolnie konfigurować, dodawać i usuwać. W momencie migracji serwisu musimy zadbać o zmianę wszystkich URL’i, aby każdy adres starej strony był przekierowany na adres nowej strony. Ustawiając to wewnątrz CMS’a, przekierowania można łatwo i szybko dodawać.

Przekierowania 301 - jeżeli redaktor, zmieniając tytuł podstrony zmieni też jej adres (przyjazny adres URL) to zostanie automatycznie utworzone przekierowanie do nowego adresu. Wszystko po to, żeby Google indeksując stronę, był przekierowany zawsze na poprawny adres i by uniknąć błędów wyłapywanych przez Google Search Console. Dla użytkowników jest to też ważne, bo zawsze zostaną przekierowani na poprawną istniejącą podstronę serwisu.

Przekierowania 301

Poniżej opcja ręcznego dodawania przekierowań 301

Ręczne przekierowania 301

Opcje SEO - tytuł strony, opis, słowa kluczowe, kod Google Analytics, kod Google Tag Manager, opcja włącz/wyłącz indeksowanie stron

Opcje SEO strony www

Błąd 404 - ICEberg daje możliwość tworzenia indywidualnych stron błędu 404

Błąd 404 - przykład

Błąd 404 - przykład

Dla klientów posiadających restrykcyjne wytyczne w zakresie SEO załączamy do umowy  dodatkowy dokument, który będzie listą tych zasad. Przykład takiego dokumentu powstałego w konsultacji z tymi najbardziej wymagającymi klientami udostępnimy na żądanie.

Mamy duży wpływ na to, co kodujemy ze względu na to, że ICEberg CMS jest naszym autorskim rozwiązaniem, a klient w efekcie może od nas dużo wymagać.

Prędkość strony

W ramach wdrożenia dbamy o parametry takie jak waga strony i zapisujemy w załączniku do umowy wymaganą wartość tego parametru na poziomie np. 85-90%. Na szybkość strony ma wpływ edycja strony przez redaktora za pomocą CMS (np. umieszczając duże zmniejszasz szybkość strony zdjęcia) oraz przede wszystkim wpływa na nią ilość zewnętrznych skryptów, które załączasz. Nie zawsze możliwe jest osiągnięcie poziomu 90-95%% przy serwisie z dużymi grafikami, wideo i skryptami zewnętrznymi takimi jak Facebook.

Interaktywność i atrakcyjność strony są w konflikcie z jej szybkością. Potrzebny jest rozsądny kompromis i duża świadomość zasad optymalizacji. Służymy w tym zakresie swoją wiedzą i doświadczeniem sięgającym roku 2006, od którego zaczynają się nasze kompetencje SEO.

Prędkość działania serwisu jest jednak w dzisiejszych czasach bardzo ważna i zachęcamy do stawiania w tym zakresie wysokich standardów.

Zachęcam do zadawania pytań oraz rejestracji na konsultację. :)


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe