100 pytań o e-commerce cz. 2: sklep internetowy z odzieżą i butami

100 pytań o e-commerce cz. 2: sklep internetowy z odzieżą i butami

Katalog i wyszukiwarka produktów, social media w e-commerce, content marketing sklep - na przykładzie sklepu internetowego z butami i odzieżą. Te i wiele innych tematów poruszamy w drugiej rundzie pytań do naszego eksperta - Macieja Chmielowskiego.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
{[description]}

Jakie cechy i elementy posiada dobry e-commerce?

Co powinien zawierać dobry e-commerce?

Sklepy obecnie się coraz bardziej rozrastają. Nie spotkamy w internecie dobrego e-sklepu, który byłby tylko sklepem. E-commerce to tak jakby centrum inspiracji dla klientów.

Nasz serwis nie powinien być tylko sklepem. Musi się składać z takich części jak wizytówka firmy (podstrona “O nas”), bloga, podstrony aktualności i może wydarzenia, gdzie będą Państwo mogli tworzyć jakieś ciekawe eventy. Wszystko po to, aby internauta mógł dłużej przebywać na platformie i bardziej zapamiętał Wasz sklep internetowy. Tworzenie wiele ciekawych wydarzeń jest świetnym sposobem na wykreowanie pozytywnego wizerunku i “wypracowania marki”.

Katalog produktów w branży obuwniczej

Nasi klienci kupują oczami i chcemy żeby nasza strona wyglądała równie pięknie jak nasz katalog.

W pełni się z tym zgadzam. Dużą wagę należy przyłożyć do jakości zdjęć jakie Państwo dostarczacie w celu umieszczenia w serwisie.

Dobrze jest urozmaicić formę wrzucanych zdjęć. W interfejsie sklepu możemy prezentować zdjęcia w różnych formatach (zdjęcia prostokątne, kwadratowe) i dodać opcję powiększania się fotografii po najechaniu kursorem na zdjęcie.

W moim nowym serwisie e-commerce chcę mieć duże zdjęcia butów tak, aby serwis przypominał z wyglądu katalog.

Aby móc umieścić ładne, duże zdjęcia w serwisie internetowym potrzebujemy otrzymać zdjęcia w dobrej rozdzielczości , co najmniej full HD (1920x1080). Dostarczenie takich zdjęć nie powinno być dla Państwa większym problemem. Nawet smartfony mogą zrobić zdjęcia w takiej rozdzielczości. Warto jednak wykonać zdjęcia produktów aparatem fotograficznym, w dobrym studyjnym oświetleniu, na jednolitym tle. Zdjęcia produktów możecie Państwo realizować np. na białym tle (wtedy dobrze będą się prezentowały w sklepie z jasnym tłem, bez potrzeby wycinania), na tle zielonym lub niebieskim (żeby łatwo wyciąć produkt z tła podczas obróbki). Zdjęcia można zrealizować też na modelkach/modelach. To ostatnio popularniejsza metoda od robienia zdjęć samym produktom. Efekt wizualny w sklepie jest znacznie lepszy. Znacznie łatwiej klientowi wyobrazić sobie produkt oglądając zdjęcie na modelu. Zachęcamy do robienia zdjęć w nieco większej rozdzielczości niż potrzebna do Internetu, bo może wystąpić potrzeba przycięcia zdjęcia. System ICEberg CMS automatycznie tworzy miniaturki zdjęć i optymalizuje je. W związku z tym nie ma problemu jeśli zdjęcia są w dużej rozdzielczości, czy dużym rozmiarze pliku.

Chcę, aby w moim serwisie po najechaniu kursorem na zdjęcie produktu na liście produktów pokazywało się drugie zdjęcie tego produktu.

To bardzo dobry pomysł. Zwiększa to interaktywność serwisu, poprawia doświadczenia użytkownka. Nasz silnik sklepu - ICEberg CMS posiada taką możliwość, stosowaliśmy ją już w kilku projektach. Zastosowanie tego efektu pozwala w jednym boksie pokazać na listach produktu dwa większe, czytelne, różnorodne zdjęcia.

Media społecznościowe w e-commerce

Jak połączyć stronę internetową z social mediami? Głównie interesowałyby mnie Instagram i Facebook.

W branży związanej z odzieżą użycie mediów społecznościowych jest dziś koniecznością. Jest to bardzo dobra forma reklamy naszych produktów i serwisu, dodatkowo nie wymaga dużo poświęconego czasu. Podstawą komunikacji w social media są dobre zdjęcia, które i tak potrzebne Państwu będą w sklepie.

Na stronie głównej rekomendowałbym jeden z modułów ICEberg CMS - Social Media Feed.

Dzięki modułowi Social media feed możliwe jest pobieranie treści z wielu kanałów społecznościowych i prezentowanie ich w ujednoliconej formie, zgodnej z szatą graficzną sklepu. Moduł miksuje zdjęcia z różnych serwisów społecznościowych, układa chronologicznie i przedstawia w spójnej graficznie formie. To daje możliwość umieszczenia w jednym boksie, sekcji lub na osobnej podstronie treści z wielu kanałów. Dzięki temu jeśli w jednym kanale publikujesz regularnie a w drugim rzadziej - na stronie głównej zawsze będą aktualne informacje.

Czyli powinienem zacząć tylko od jednego kanału social media

Tak, reklamę płatną warto zacząć od jednego kanał. Ale prowadzenie komunikacji można prowadzić w 2-3 różnych kanałach mediów społecznościowych. Publikowanie postów na dwóch kanałach nie kosztuje znacznie więcej czasu i mogą się tym Państwo zająć na własną rękę.

Promujemy współpracę na linii Agencja-Klient w której my jako agencja jesteśmy ekspertem, który pomaga klientowi - w kreowaniu wizerunku, zarządzaniu publikacją, opracowaniu promocji, ale to klienci przygotowują i publikują treści samodzielnie.

Proponujemy taki układ współpracy, który będzie jak najbardziej korzystny kosztowo. Uważamy, że agencja marketingowa  nie powinna być odpowiedzialna za wszystko. Nie dlatego, że nie byłoby to zrobione dobrze, ale dlatego, że nie jest to do końca opłacalne - efektywne ekonomicznie. 

Slajder jako pierwszy widok na stronie głównej i kiedy jest dobrym pomysłem?

Czy slajder jest dobrym wyjściem na stronę główną?

W najważniejszym miejscu na naszej stronie, czyli na ekranie głównym jest ograniczone miejsce do zagospodarowania. Slajder jest czymś co pozwala pokazać więcej niż jedną informację, komunikat marketingowy, promocję w limitowanym obszarze. Jeśli chcemy przekazać więcej niż jedną wiadomość do użytkownika na pierwszym ekranie to slajder będzie dobrym pomysłem.

Slajder może się przewijać wolno/szybko, może się nie przewijać - użytkownik klikając na niego go przewija. Wszystkimi elementami slajdera mogą Państwo zarządzać.

Slajdy dodawać można samodzielnie, może być ich dowolna ilość. Może się on składać ze zdjęcia, nagłówka, przycisku, nawigacji, tekstu promocji.

Slajder możemy umieścić w dowolnym miejscu w serwisie i możemy ich umieścić dowolną liczbę. Przykładowymi funkcjami slajdera może być powitanie użytkownika, może przekazywać główną myśl, politykę firmy, promować akcję reklamową (wyprzedaż), promować zapis na newsletter. To co może zawierać slajder jest praktycznie dowolne.

To wszystko można włączyć/wyłączyć w panelu administracyjnym. Mogą Państwo wgrać kilka slajdów jednocześnie, co trwa kilka, kilkanaście sekund, aby się to przesłało do serwisu.

Nasz silnik tworzyliśmy z myślą o prostym, intuicyjnym zarządzaniu, żeby jak najwięcej elementów serwisu można było skonfigurować do własnych potrzeb.

Możliwość tworzenia wielu slajderów 

Czy jest możliwość tworzenia wielu slajderów?

W naszym CMSie mamy możliwość robienia wielu slajderów. Mogą Państwo zrobić jeden slajder na stronę główną, drugi na stronę kategorii spódnic, a trzeci jeszcze na inną kategorię. Teoretycznie można tworzyć nieograniczoną liczbę slajderów i z wieloma modułami tak jest.

Przykładowo z modułem formularzy, możemy stworzyć formularz konkursowy dla Panów i drugi formularz konkursowy dla Panów.

W naszym serwisie bardzo ważne będzie umieszczenie formularza reklamacyjnego. Nie unikniemy tego, że klienci złoża reklamację, dlatego należy im maksymalnie uprościć ten proces. Gdy klient złoży reklamację i wszystko pójdzie sprawnie i szybko to budujemy zaufanie, co owocuje przyszłymi transakcjami. I możemy zdobyć stałego odbiorcę.

Kolejnym formularzem jaki możemy wykorzystać będzie formularz do współpracy dla influencera. “Chcesz nawiązać z nami współpracę, napisz odezwiemy się do Ciebie”.

Wyszukiwarka produktów w sklepie z obuwiem

Jak powinna wyglądać wyszukiwarka serwisu z obuwiem/odzieżą?

Wyszukiwarka powinna w momencie wpisywania wyszukiwanej frazy pokazywać podpowiedzi ze zdjęciami w formie listy. Gdy klient już zaczyna wpisywać frazę: “skórz” - to wyświetlają mu się buty skórzane z miniaturką zdjęcia. Moim zdaniem wyszukiwarka działająca w ten sposób jest bardzo funkcjonalna dla użytkownika.

Druga kwestia to prezentacja wyników wyszukiwania w momencie przejścia na podstronę wyników. Taka lista musi być bardzo funkcjonalna. Przede wszystkim musi prezentować produkty w formie pełnowartościowej listy jak np. lista produktów w kategorii. Lista wyników wyszukiwania powinna posiadać nie tylko nazwy produktów, ale też zdjęcia i głowne parametry takie jak cena, opcjonalnie: dostępne rozmiary, kolory itp. Nie powinna posiadać zbyt wiele informacji, ale powinna mieć wszystko co wystarczy do poznania przez użytkowników parametrów potrzebnych do rozpoczęcia procesu zakupu. Najczęściej wygląda ona analogicznie do listy produktów w kategorii. 

Gwarancja na sklep internetowy oparty o ICEberg CMS oferowana przez Krakweb

Jak długi jest okres gwarancji na sklep internetowy oparty o ICEberg CMS?

W naszej standardowej ofercie w ramach wdrożeni klient otrzymuje rok gwarancji i rok wsparcia oraz szkolenie w formie webinara oraz instrukcję pisemną i wideo.

Szkolenie pozwala poznać i nauczyć się korzystania z naszego silnika e-commerce - ICEberg CMS. Dostarczamy też instrukcje, gdzie są starannie opisane funkcje edytora. Przekazujemy również materiały, które podpowiedzą jak w pełni wykorzystać możliwości poszczególnych modułów naszego silnika.

Przykładowo jakie to są funkcje?

Instrukcje pokażą między innymi jak dodać wpis na bloga powiązany z produktami i opcją “Dodaj do koszyka”. Publikacja takich wpisów jest pomocna, aby zwiększyć sprzedaż.

Jest to poszerzony content marketing, bo oprócz tylko wpisu blogowego mamy załączone w nim produkty, które użytkownik może od razu dodać do koszyka, listy zakupów, czy porównywarki. Content marketing i publikowanie atrakcyjnych, dobrych jakościowo zdjęć w branży odzieżowej to sprawdzone, świetne elementy strategii marketingowej.

Za kolejny przykład ciekawej funkcji e-commerce dla sklepu odzieżowego może posłużyć możliwość połączenia galerii z produktami - tworzenie galerii interaktywnych np. ze stylizacjami / inspiracjami. Tworzymy galerię zdjęć i na tych zdjęciach w galerii zaznaczamy produkty markerami - powiększającymi się punkcikami. Po najechaniu na punkt wyświetla się produkt i użytkownik ma możliwość jego podglądu lub dodania do koszyka.

Reklamy produktowe i rola agencji w kampaniach marketingowych

Wpisuje słowo “bluzka” i wyświetlają się zdjęcia produktów w wyszukiwarce Google

Reklamy, które się wyświetlają to reklamy produktowe i jest to jedna z możliwości kampanii Adwords. Reklamy te przekierowują bezpośrednio do zakupu w sklepie internetowym i tego typu reklama wymaga integracji ze sklepem.

Integracja ta technicznie rzecz ujmując jest prosta, ale musi być wykonana po stronie silnika sklepu. Polega to na tym, że sklep internetowy generuje plik z produktami i w momencie, w którym będą Państwo zarządzać sklepem i zdejmować niektóre produkty to one też będą znikać z reklam w wyszukiwarce.

Integracja polega na tym, żeby to było od siebie zależne i działo się automatycznie. Na samej górze wyszukiwarki będą widoczne zawsze te produkty, które mają Państwo w ofercie sklepu. Ogólnie rzecz ujmując dzieje się to prawie automatycznie, pierwiastek czynności należy wykonać po stronie sklepu. Ta funkcjonalność daję dużą widoczność produktów w wyszukiwarce i opłaca się w to zainwestować określoną część budżetu. Ludzie, gdy chcą kupić jakiś produkt, bądź skorzystać z usługi to wpisują to w wyszukiwarkę.

Internauci, gdy chcą kupić jakiś element garderoby wpiszą np. bluzka i w tym momencie wyświetli się zdjęcie Waszego produktu w wyszukiwarce. Jest duża szansa na to, że jeżeli użytkownikowi spodoba się Państwa produkt to kliknie i może nawet go kupi.

Wy to robicie?

Możemy zajmować się kampanią marketingową, tylko musimy określić zakres, w którym będziemy współpracować.

Pierwsza sprawa to jest prowadzenie profili w mediach społecznościowych i tutaj określamy jaka część prowadzenia tej kampanii jest po naszej stronie, a jaka po stronie klienta. Z doświadczenia wiemy, że jeżeli absolutnie wszystko jest po stronie agencji to może być nie do końca efektywne kosztowo, bo prowadzenie tego po prostu dużo kosztuje.

Zwykle prowadzimy to w taki sposób, że klient dostarcza pewne treści, sugestie odnośnie swojego serwisu. Agencja opracowuje pewną strategię, pewny kierunek działań i potem kreację jeżeli to jest potrzebne. Przykładowo jeżeli są to zdjęcia z branży modowej to zwykle klient je dostarcza, a agencja jest odpowiedzialna za przeprowadzenie sesji zdjęciowej.

Dobrze zrobione i obrobione zdjęcia są głównym środkiem do skłonienia klientów do zakupu i sposobem na kreacje naszego sklepu. Naszym zadaniem będzie je właściwie wykorzystać do promocji Państwa serwisu.

O reklamach na FB, ich typach i optymalizacji

Jakie są typy reklam na FB?

Na Facebooku możliwości reklamowe prezentują się w trochę inny sposób niż w Google. Wyróżniamy posty sponsorowane, reklamy produktowe i zarządzamy tym z poziomu panelu platformy reklamowej FB.

Jednym z typów takich reklam jest karuzela produktów, jest to slajder z przewijanymi produktami, które wyświetlają się użytkownikowi na stronie głównej. W tej karuzeli możemy wyświetlać np. polecane produkty, nowe produkty, najlepiej sprzedające się produkty.

Jest to konfigurowane jednorazowe, potem jest to optymalizowane w ramach współpracy z agencją - zwykle raz na miesiąc. Agencja jest odpowiedzialna za analitykę, czyli za sprawdzenie jak to działa, za optymalizację, czyli ciągłe poprawianie tych reklam i tworzenie kolejnych reklam.

W każdej platformie, w której możemy umieścić reklamy najpierw je testujemy. Wrzucamy pięć reklam i platforma analizuje, która jest najbardziej skuteczna i ją najczęściej publikuje. My później stworzymy kolejną tego typu reklamę, aby zmaksymalizować skuteczność kampanii marketingowej.

Jest to ciągła praca, cały czas szukamy, cały czas tworzymy nowe reklamy, stale dostosowujemy je do odbiorców. Dlatego obsługa budżetu reklamowego na FB czy w Googlu jest abonamentem, natomiast zanim dojdziemy do tego jaki będzie koszt takiej kampanii należy się zastanowić jaki jest jej cel oraz jaki budżet chcemy na to przeznaczyć. Najlepiej jest określić obie te rzeczy. Cele te określamy w liczbie transakcji, liczbie użytkowników na stronie, fanach na profilu.

Na FB reklamowanie się jest dość drogie. W zależności jaki będziemy mieć budżet to, być może lepiej będzie zacząć tylko na Instagramie. Proponuję na początku zacząć z reklamami w wyszukiwarce i z jednym z mediów społecznościowych. Myślę o Instagramie, bo jest tańszy od Facebooka. O dołączeniu Facebooka można pomyśleć w trakcie działalności naszego sklepu.

Jak dbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce dla sklepu odzieżowego

Jak powinna wyglądać wyszukiwarka serwisu z obuwiem/odzieżą?

Wyszukiwarka najlepiej, jakby pokazywała podpowiedzi ze zdjęciami w formie listy. Gdy klient już zaczyna wpisywać frazę: “szpilki” - to wyświetlają mu się buty z miniaturką zdjęcia. Moim zdaniem wyszukiwarka działająca w ten sposób jest najbardziej funkcjonalna dla użytkownika.

Chcielibyśmy mieć serwis na wysokiej pozycji w wyszukiwarce

Musimy wziąć pod uwagę, że będą Państwo sprzedawać produkty dostępne w wielu innych sklepach internetowych. Aby się one dobrze pozycjonowały należy je inaczej sfotografować i zrobić unikatowy opis. Bo jak zdjęcie i opis produktu będzie tak sam jak w innym miejscu to nie będzie się to dobrze pozycjonować. Jak będą Państwo mieli wszędzie duplikat opisów tych produktów to wyszukiwarka Google kolokwialnie mówiąc tego nie lubi.

Największa praca właściciela sklepu stoi po stronie zrobienia dobrych zdjęć i dodaniu własnych opisów. To jest jedyne co wyróżnia sklep i sprawia, że będzie pojawiał się wyżej w wyszukiwarce. Wasz sklep będzie konkurował z serwisami, które od kilku lat są już w internecie. A indywidualne opisy i zdjęcia w tym pomagają.

SEO a prowadzenie bloga

Bardzo dobrze na wyniki wyszukiwania wpływają też wpisy blogowe. W tej branży prowadzenie bloga jest czymś naturalnym i oczywistym. Wpisy blogowe nie muszę być nadzwyczaj oryginalne. Mogą to być powielane treści z naszego Instagrama, tylko opisane w inny sposób. Blog to w tej branży to tekst połączony ze zdjęciami, a raczej zdjęcia opisane w dobry sposób, bo fotografię są zdecydowanie ważniejsze. Przykładem takiego wpisy mogą być stylizację np. na studniówkę, wesele.

Nasz silnik oferuję nie tylko tworzenie wpisów blogowych połączonych ze zdjęciami. Możemy do bloga załączać produkty, co bardzo dobrze wpływa na sprzedaż. Nasz program bardzo intuicyjnie łączy produkty z wpisem blogowym. Dodając wpis na blogu możemy sobie kliknąć i wybrać produkty, z którymi ten wpis ma być powiązany. I w artykule pojawi się box z informacją “Dodaj do koszyka”.

Jak powinna wyglądać wyszukiwarka serwisu z obuwiem/odzieżą?

Wyszukiwarka najlepiej, jakby pokazywała podpowiedzi ze zdjęciami w formie listy. Gdy klient już zaczyna wpisywać frazę: “skórz” - to wyświetlają mu się buty skórzane z miniaturką zdjęcia. Moim zdaniem wyszukiwarka działająca w ten sposób jest najbardziej funkcjonalna dla użytkownika.

Blog sklepu internetowego - jak zacząć?

W jaki sposób zacząć prowadzić bloga?  

Moim zdaniem prowadzenie bloga to konieczność dla każdego sklepu internetowego, bo wspiera to widoczność w wyszukiwarce Google, a w efekcie ruch w naszym serwisie. Początkowo możemy zacząć prowadzić bloga z niewielką częstotliwością, czyli np. 1 artykułem na tydzień czy nawet na miesiąc. Ważne, jest jednak, aby robić to regularnie, bo to okresie kilku miesiący zbudujemy znaczną bazę treści na stronie. Tematami dobrymi na początek mogą być np. “Pomysły na wiosenne buty damskie” czy “Skórzane buty do 250zł”. 

Czy będę mógł do takiego bloga załączać duże ładne fotografie?

Tak, oczywiście. W edytorze w ICEberg CMS takie podstawowe funkcje jak załączanie zdjęć do postu zostały tworzone z myślą o prostocie obsługi. Użytkownik korzystający po raz pierwszy z CMSa intuicyjne może to zrobić. Zdjęcia do bloga można dołączać: jako zdjęcie główne - okładkę wpisu, zdjęcia w tekście posta, w formie galerii, bądź dodawać produkt.

Łączenie galerii z blogiem i czym jest interaktywna galeria

Łączenie bloga z galerią

Myślę, że oprócz połączeń wpisów z produktem będą Państwo potrzebować powiązania bloga z galerią. Dużo łatwiej się dodaję zdjęcia do galerii zdjęć niż do wpisu blogowego.

Otwieramy moduł odpowiedzialny za tworzenie galerii, następnie zaznaczamy 10 zdjęć - przeciągnij, upuść i ładuję nam się 10 zdjęć do galerii. Potem dodając wpis blogowy łączymy go z galerią i z produktami. W ten sposób powstaje nam bogata treść, która prezentuje zarówno grafikę jak i produkty.

Interaktywne galerie

To jest jedna z ciekawszym innowacji prezentacji produktów. Jest to obecnie popularne w sklepach z wystrojem wnętrz. Interaktywna galeria zawiera zdjęcia modelek w różnych stylizacjach. Na ubraniach pojawiają się punkciki i po najechaniu na to zdjęcie w takim punkcie można przejść do produktu albo dodać ten produkt do koszyka. Nasz silnik posiada gotowy moduł tworzący interaktywne galerie - jest to jeden z nowszych naszych modułów i działa bez zarzutów.

Wyobraźmy sobie, że widzimy plenerowe zdjęcie dwóch modeli i dwóch modelek na tle kwitnących drzew we wczesnych wiosennych promieniach słońca. Po najechaniu na ubrania modeli można daną część garderoby wyświetlić i potem jeszcze dodać do koszyka.

Wygląd sklepu internetowego - projekty graficzne w e-commerce

Mam kilka przykładowych serwisów, które mi się podobają

Rozwiązania, podawane przez klienta jako inspiracje, benchmarki dla tworzonego serwisu realizujemy podobnie, ale opracowujemy w oparciu o nie lepszą, bardziej nowoczesną, bardziej funkcjonalną propozycję. Chcemy, aby nowo tworzony przez nas serwis e-commerce wyglądał unikatowo. Widoczne to będzie na przesłanych przez nas projektach graficznych. 

Większość serwisów sprzedających odzież i buty funkcjonuje i wygląda podobnie. Sprawia to, że użytkownik jest do pewnych elementów i zasad działania przyzwyczajony. Dlatego w pewnym zakresie sprawdzone i podstawowe rozwiązania warto powielać. Powinniśmy to robić, bo satysfakcja i intuicyjność przeglądania serwisu przez uzytkownika jest najważniejsza.

Sklep z realizujemy w taki sposób, aby użytkownik, wiedział, że to jest sklep internetowy i mógł się bez problemu w nim odnaleźć, ale wchodząc do niego będzie mile zaskoczony oryginalnością designu. Udaje nam się to osiągnąć, bo nie działamy na szablonach tak współcześnie powszechny przez twórców e-sklepów.

Czy warto odchodzić od stylu typowego serwisu e-commerce z tej branży?

Wyglądowo pewne rzeczy są standardem to znaczy, że nie warto kombinować. Kolorystyka strony powinna być raczej klasyczna, warto żeby była na białym tle z czarną lub szarą czcionką i z pewnymi sprawdzonymi rozwiązaniami. Natomiast pole do popisu otwiera się m.in. w wiązaniu treści w serwisie i komunikacji z klientem. 

Transakcja w e-sklepie i dostawa

Jak powinna wyglądać transakcja w sklepie z odzieżą i obuwiem?

Transakcja musi być jak najprostsza, aby nie zniechęcić klienta. Jak najmniej kliknięć, obowiązkowo bez konieczności zakładania konta, z dużym wyborem metod płatności i różnych rodzajów dostawy.

Czy na początku opłacalne będzie dodanie wielu możliwości dostarczania produktu?

Warto zacząć od niewielu opcji dostawy i z rozwojem serwisu dodawać ich coraz więcej. Warto zamiast pokazywania ceny dostawy w pewien sposób ukrywać koszty dostawy poprzez lekkie podwyższenie cen produktów. Kolejną z możliwości jest darmowa dostawa powyżej określonego pułapu ceny zamówienia np. powyżej 200zł. Taką opcję bardzo polecamy.

Omnichannel - wielokanałowość sprzedaży

Mam sklepy stacjonarne, ale nie chcę ich łączyć z serwisem internetowym. Chcę potraktować sklep internetowy jako coś nowego.

Zdecydowanie warto jest łączyć sprzedaż stacjonarną z internetową. Jednym z trendów współczesnego marketingu jest tzw. Omnichannel.

Omnichannel to wielokanałowość sprzedaży. Zmniejszamy swoją sprzedaż, jeśli nie wykorzystujemy połączenia pomiędzy kanałami sprzedaży.

Klienci kupują w internecie - odbierają w sklepie, oglądają w sklepie - kupują w internecie. To tzw. efekt ROPO. Research Online Purchase Offline i/lub Research Offline Purchase Online.

Jak wyróżnić nowy sklep internetowy?

W jaki sposób mogę wyróżnić swój sklep na bardzo konkurencyjnym rynku e-commerce?

Silnik ICEberg CMS posiada wiele modułów rozszerzających możliwości standardowego serwisu e-commerce. Wyróżniamy się na tle rozwiązań konkurencji dzięki takim możliwościom jak:

  • Landing page - strona (możliwa do stworzenia przez panel ICEberg CMS) na której “ląduje” użytkownik po kliknięciu w komunikat reklamowy - np. baner, mailing lub reklamę w Google. Jest to atrakcyjna strona z określoną promocją. Może to być np. promocja na buty zimowe 25% - strona ta powinna być dopasowana pod względem kolorystyki i stylu do określonej akcji reklamowej. ICEberg umożliwia samodzielne tworzenie i zarządzanie stronami landing page
  • Zadaj pytanie - chat online z szybką odpowiedzią na pytania klientów,
  • Wskazanie na mapie najbliższego sklepu - możemy dodać mapę Google i opcję wyznacz trasę, aby maksymalnie uprościć dojazd klientowi. Proponujemy jednak coś więcej. Ciekawą możliwością jest stworzenie w sklepie internetowym katalogu sklepów stacjonarnych i prezentacja najbliższego sklepu. Idąc dalej dla posiadaczy sieci sklepów możliwe jest m.in. prezentowanie dostępności konkretnych produktów w poszczególnych sklepach. Wymaga to jednak rozbudowanej integracji sklepu internetowego z systemem zarządzania stanami magazynowymi - np. systemem ERP funkcjonującym w firmie oraz regularnej, częstej synchronizacji stanów magazynowych. 
  • Połączenie bloga ze sklepem - czyli serwis 2 w 1. Niemal każdy sklep internetowy w związku z popularnścią i skutecznością Content Marketingu połączonego z SEO posiada dziś też treści blogowe, aby internauci dłużej przebywali w portalu. ICEberg CMS jako jeden z niewielu systemów e-commerce posiada możliwość stworzenia w domenie sklepu pełnowartościowego bloga. Przez pełnowartościowego bloga rozumiem możliwość stworzenia postów połączonych z galeriami, produktami, możliwość tagowania wpisów, prezentacji autora, wpisów podobnych, powiązanych po tagach oraz optymalizację SEO - m.in. strony postów z danych tagów. 
  • Powiadomienie o dostępności i zmianie ceny produktu - jest to jedna z form generowania leadów. Użytkownik, podaję nam adres e-mail, aby mógł dostać informację o dostępności produktu, który go interesuje,
  • Powiadomienia push - zbieranie subskrybentów na powiadomienia przeglądarkowe oraz ich wysyłka z poziomu panelu sklepu. 
  • Popupy konwersji - może to być np. zapis do newslettera, który wyskakuje użytkownikowi w przeglądarce np. po 2 minutach przebywania w serwisie.

Często widzę na stronach internetowych pasek z promocją u góry.

Posiadamy taki moduł w naszym silniku. Pasek promocyjny na górze, który można dowolnie włączać/wyłączać, można też zaznaczyć upływający czas do końca promocji.

Ile osób kupiło produkt i opinie o produktach

Czy przy starcie serwisu powinienem pokazywać ile osób kupiło dany artykuł?

Nie powinniśmy włączać funkcji pokazującej ilu użytkowników kupiło dany produkt we wczesnych fazach działania serwisu. Nie osiągniemy pożądanego wrażenia - nie będzie możliwe pokazanie, że dużo osób kupuje dany produkt. Proponujemy to zrobić dopiero po kilku miesiącach działania serwisu - jak sklep się “rozkręci”.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Chętnie usłyszymy o Twoim projekcie.

@

Chcę pozyskiwać od klientów opinie o produktach

ICEberg CMS posiada możliwość zbierania opinii o produktah i zarządzania opiniami. Dodawania opinii o produkcie nie powinniśmy pokazywać wszystkim odwiedzającym na start, ze względu na niewielką liczbę transakcji w początkowym okresie działania sklepu. Warto jednak od początku je zbierać wysyłając klientom prośbę o wystawienie opinii mailowo. Gromadzimy opinie, a następnie poskumulowaniu odpowiedniej ich liczby dopiero je opublikujemy. Ciekawą opcją jest prezentowanie opinii tylko jeśli dany produkt je posiada, a w pozostałych produktach ukrycie tej informacji. 

Newsletter

Jak powinien wyglądać newsletter w e-sklepie?

Newsletter najlepiej działa gdy jest powiązany ściśle ze sklepem internetowym.Mam tutaj na myśli po pierwsze powiązanie zbierania adresów mailowych klientów z rabatami ("Zapisz się do newslettera, aby dostać 20zł/10% rabatu na zakupy". Po drugie warto powiązać newsletter z katalogiem produktów - żeby wysyłając wiadomość móc pobrać np. listę produktów szybko i bezpośrednio do newslettera. 

Wybrane możliwości modułu newsletter wbudowanego w ICEberg CMS są:

  • kto odczytał (otworzył w e-mail),
  • możliwość dodawania produktów do newslettera
  • dostosowanie kolorystyki do stylu sklepu - w ramach wdrożenia przygotowujemy indywidualny szablon wiaomości mailowej, który wdrażamy również jako szablon newslettera. Dzięki temu maile z promocjami będą spójne kolorystycznie z wyglądem sklepu. 

ICEberg CMS może też być połączony z popularnymi, rozbudowanymi narzędzami do tworzenia i wysyłki newsletterów np.: Freshmail, Getresponse, Salesmanago. Są to rozbudowane systemy wysyłki mailingów  i prowadzenia kampanii marketingowej. Decyzja na temat tego, które narzędzie wybierzesz jest uzgadniana na bliższym etapie współpracy na podstawie diagnozy potrzeb klienta. Jeśli już korzystasz lub masz wybrany jeden z tych systemów lub inne rozwiązanie obecne na rynku - nie obawiaj się. Z każdym z nich możemy połączyć ICEberg CMS - np. zbierając subskrybentów w odpowiednim formularzu. 

Jeżeli jeszcze bardziej zainteresowała Cię ta tematyka i chciałbyś jeszcze więcej się dowiedzieć o tworzeniu serwisów internetowych i możliwościach naszego programu do zarządzania treścią ICEberg CMS to zapraszamy na Webinar. Maciej Chmielowski, CEO Krakweb podzieli się swoimi doświadczeniami i pokaże jak to się powinno robić.

Zapraszamy też na indywidualne konsultacje online dla osób zainteresowanych naszą ofertą. Jest to Webinar 20-30 minutowy, w którym odpowiemy na Twoje pytania i wątpliwości oraz doradzimy jak lepiej przygotować się do realizacji projektu. 

Jeśli interesuje Cię ta tematyka i chcesz otrzymać więcej artykułów na temat e-commerce z serii 100 pytań o e-commerce zapisz się na newsletter:

Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you