Content marketing dla firm

Na stronach www dużych firm i korporacji często zauważyć można dział poświęcony publikowaniu wiadomości i innego rodzaju treści, które związane są bezpośrednio lub pośrednio z działalnością danej organizacji. Jest to działanie celowe i świadome. Content Marketing polega właśnie na tworzeniu i publikacji wartościowych dla otoczenia treści. Jest to pewnego rodzaju dystrybucja wiedzy, której zadaniem jest budowanie wizerunku firmy - co w dłuższym okresie przekłada się bezpośrednio na sprzedaż.
2012-05-23 14:00
2 minuty czytania

Content marketing na portalach społecznościowych

Dawniej idea dystrybucji wiedzy przez korporacje realizowana była przez wydawanie gazetek firmowych. Obecnie większość tego typu działań przeniosła się na strony internetowe gdzie na blogach lub innych częściach stron www firm prezentowane są wartościowe dla odwiedzających treści.Udostępnianie treści ma również miejsce na portalach społecznościowych, poprzez które firma komunikuje się ze swoim otoczeniem. W takim wypadku szczególnie uważać trzeba na treść i walor przekazu. Wiele firm na swoich fanpage'ach publikuje wiadomości nijaki niezwiązane z marką, tylko po to, aby zapewnić sobie wysoki EdgeRank (poziom reakcji ze strony użytkowników oparty na algorytmie interakcji, wagi treści oraz świeżości postu). Działanie takie w krótkim okresie rzeczywiście może przynieść popularność profilu jednak nie przełoży się pozytywnie na wizerunek przedsiębiorstwa - a to właśnie jest głównym celem obecności na Facebooku czy Twitterze.

Wartość dodana

Jak zatem prowadzić swój marketing treści? Przede wszystkim nasze publikacje nie powinny być kopią czy odtworzeniem czyjejś pracy. Nie może to być przypadkowy tekst, video czy grafika zapełniająca lukę. Przekaz powinien mieć sporą wartość merytoryczną i dawać odwiedzającym "coś" czego nie znajdą nigdzie indziej. Treść strony internetowej powinna nieść ze sobą znaczącą wartość dodaną, często dostosowaną do konkretnych elementów otoczenia zewnętrznego takich jak klienci, kooperanci, media, konkurencja itp.

Content jako element walki z konkurencją

Content marketing traktowany jako dodatkowa wartość dla odwiedzających naszą stronę, może być przyrównany do produktu poszerzonego w klasycznej strukturze produktu. Niesie on konsumentowi (lub innemu elementowi otoczenia zewnętrznego) dodatkową korzyść. W tym sensie jest również przedmiotem rozbudowanej konkurencji, która dzisiaj skupia się nie tylko na zaspokajaniu podstawowej potrzeby (rdzeń produktu), ale jest dodatkowym argumentem przekonującym nas do dokonania zakupu w konkretnej firmie.

Content a SEO

Tworzenie unikalnych i wartościowych treści nie jest ważne tylko ze względu na edukację swoich odbiorców i budowanie wizerunku. Jest to także technika White Hat SEO (pozycjonowania strony zgodnego z wytycznymi Google), która ceniona jest przez roboty wyszukiwarek. Nagrodą za tę pracę jest lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie więcej odwiedzin na stronie.

Jakość czy ilość?

Przechodząc do konkluzji - liczy się jakość, a nie tylko ilość informacji przekazywanych Twojemu otoczeniu. W świetle przedstawionych wyżej informacji jako dobry przykład promocji poprzez treści strony www jest obecnie czytany przez Ciebie artykuł.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe