Zarządzanie blogiem firmowym z ICEberg CMS - od czego zacząć?

2019-10-17 11:30
3 minuty czytania

Szerokość zdjęć

  1. Zdjęcie główne wpisu najlepiej wgrywać w szerokości 1920px. Większe nie jest potrzebne, mniejsze może kiepsko wyglądać, jeśli w serwisie na podstronie artykułu lub w innym widoku zdjęcie rozpościera się na całą szerokość ekranu. Potrzebne miniaturki (o odpowiednich rozdzielczościach) wygenerowane zostaną przez system automatycznie. Podobnie pliki webp. 
  2. Zdjęcia do treści posta powinny mieć nie mniej niż 950px. 

Zarządzanie treścią bloga

Porady, które mogą pomóc zarządzać blogiem opartym o ICEberg CMS

  1. Blog i aktualności korzystają z modułu Artykuły. Warto uzupełniać tagi. Oraz przypisać autora - wybrać redaktora z listy rozwijanej. Autora można przypisywać z listy utworzonych w CMSie kont. (warto, żeby każdy autor miał konto w CMSie - wtedy można stworzyć podstronę z wpisami danego autora). Można też wpisać autora z ręki do pola, ale wtedy prezentowane może być tylko jego imię nazwisko. Aktualnie autorzy na stronie nie są prezentowani. Jeśli mieliby być - proszę o informację. Mogą to być za równo realne osoby jak i Sentosław może być takim autorem.  
  2. Formularze lead generation. We wpisach blogowych umieszczać można formularze. W CMSie można tworzyć wiele formularzy MCP - czyli o dowolnej pozycji - umieszczanych w dowolnym miejscu krótkim kodem. Potrzebny jest jednak dostęp do modułu formularze. 
  3. Tytuły akapitów i nagłówki. Warto zmienić tytuły akapitów na nagłówki h2 i h. Uwaga: nagłówki nie powinny być dodatkowo ostylowane - tj. np. wygrubione. Może to sprawić problemy gdyby chcieli Państwo użyć spisu treści. Zmieniając więc wygrubiony tekst na nagłówek w edytorze najpierw czyścimy formatowanie lub wyłączamy pogrubienie, a następnie nadajemy temu tekstowi nagłówek z listy. 
  4. Obrazki w treści postów. Najlepiej ustawiać im szerokość równą szerokości koluny tekstowej. W istniejących zmigrowanych postach warto w ten sposób zmienić parametr szerokości zdjęcia (+ wymienić je na nie mniejsze niż 950px). Jeśli wstawiacie Państwo 2 zdjęcia obok siebie to można im ustawić po ok 48% szerokości i jedno ze zdjęć na float albo spację między nimi + centrowanie lub justowanie. W zmigrowanych wpisach zdjęcia są często konkretne szerokości lub bez szerokości zdefiniowanej, a obrazki są mniejsze niż nowa szerokość bloga. Obrazki węższe we wpisach blogowych nie wyglądają w efekcie idealnie, bo kolumna tekstowa jest szersza od nich. Warto podmienić je na szersze. Jeśli nie mają parametru szerokość zdefiniowanego wystarczy na początek wymiana pliku na szerszy na serwerze. 
  5. URLe. Linki są w ramach migracji i uruchomienia serwisu przekierowywane. Ale mimo, że przekierowania adresów postów działają poprawnie, warto wymienić linki w treści postów na nowe aktualne, bo lepsze jest linkowanie aktualnymi przyjaznymi linkami niż starymi przekierowanymi. 
  6. Podobne posty. Można włączać (globalnie na poziomie całego CMSa lub lokalnie w poszczególnych wpisach) podobne artykuły wg kategorii i wg tagu. Trzeba jednak jw. pisałem otagować wpisy. 
  7. Spis treści. Gdybyście Państwo chcieli używać opcji spisu treści - trzeba pamiętać, że lądują w nim elementy, które mają nagłówki h2 i h3 (poziom pierwszy i drugi spisu treści) - automatycznie. Spis treści można włączyć / wyłączyć , tworzy się automatycznie jak konspekt dokumentu w Google Docs / Wordzie. Nagłówki nie mogą mieć żadnych dodatkowych styli (np. wygrubień), żeby automatyczny spis treści zadziałał. 
  8. Połączenie między wpisami blogowymi a elementami z katalogu. W postach blogowych można umieszczać mieszkania z katalogu. Ale to raczej funkcja do stosowania w aktualnościach niż na blogu. Jeśli chcecie ją Państwo zastosować trzeba dać nam znać, żebyśmy ją aktywowali  i dostosowali do serwisu. 
  9. Podobnie z innymi niestandardowymi opcjami bloga - np. załączaniem pliku do pobrania w postaci formularza, używanie tematów czy źródeł a także wysyłanie powiadomień push - nie są one włączone. 
  10. Zdjęcia główne do postów najlepiej dodawać typu bez napisów, bo w aktualnym układzie serwisu obrazki z tekstem będą źle wyglądać - zarówno w topie jak i w listach podobnych oraz na listach stron na blogu. Jest takich obrazków kilka w serwisie we wpisach blogowych, które może warto wymienić. 
  11. Powiązanie postów z galeriami. Można wiązać artykuły z galerią. Przykład  https://www.sento.pl/sensity-b-postep-prac Trzeba jednak wcześniej stworzyć galerię. Do tego potrzebne są dodatkowe uprawnienia w CMSie.  
  12. Podgląd edytowanej treści. Wpisy można podglądać w trakcie tworzenia, przed publikacją. Służy do tego przycisk pokaż aktualną stronę. Link tam umieszczony można wysłać sobie, ale jest aktywny tylko tego samego dnia. 
  13. Kończenie edycji. Z CMSa warto się wylogowywać lub przynajmniej zamykać edycję. Nie zamknięcie edycji sprawia, że przez pewien czas dostęp do edycji jest zablokowany (w jednym momencie wpis może edytować tylko jedna osoba).
  14. Wersjonowanie treści. Wpisy są wersjonowane. Gdyby udało się nam coś zepsuć - można przywrócić poprzednią wersję ;)

Zapisz się na newsletter, żeby otrzymać kolejne poradniki.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe