Wzrosty w e-commerce

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że branża e-commerce szybko się rozwija. Jak wygląda obecnie rynek e-commerce? Jak kształtują się najbliższe prognozy dotyczące tego rynku w Polsce?
2021-04-09 00:00
2 minuty czytania

Jak pandemia zmieniła rynek e-commerce? 

Rynek e-commerce od lat rozwija się prężnie, a aktualna sytuacja gospodarcza i społeczna jeszcze bardziej stymuluje ten rozwój.  Nie ma co się dziwić, wszak zakup w internecie jest nie tylko jednym z najbardziej wygodnych sposobów na nabycie danego towaru, ale też jest opłacalny. 

Choć nowe technologie, wzrost popularyzacji urządzeń mobilnych i ogólnodostępny internet pozytywnie wpłynęły na miarowy rozwój rynku e-commerce w Polsce, to dopiero pandemia koronawirusa tak naprawdę pokazała nam, jak potężnym zjawiskiem jest rozwój handlu internetowego. Niemal z dnia na dzień wiele tradycyjnych punktów handlowo-usługowych zostało zamkniętych, co  zmusiło zarówno przedsiębiorców, jak i klientów do przejścia na zdalny tryb robienia zakupów. I choć obecna sytuacja społeczna i gospodarcza powoduje wiele negatywnych zjawisk, to dzięki niej rynek e-commerce już na stałe pozostanie jednym z najważniejszych obszarów handlu detalicznego i usług.

Dalszą część artykułu przeczytasz poniżej - pod formularzem.

Umów się na darmową konsultację

Branża e-commerce rośnie. Liczby mówią same za siebie. 

O skali rozwoju rynku handlu internetowego mówią nam liczby. Rok 2020 to ponad 11 tysięcy nowych sklepów internetowych, czyli wzrost o 7.8% w stosunku do stanu z roku poprzedniego. Jednak dopiero statystyki z początku obecnego roku wskazują na to, jak wielu przedsiębiorców postanowiło przenieść się do sieci. Wzrost wynoszący 21.5% w obszarze liczby zarejestrowanych sklepów internetowych potwierdza jedynie, jak bardzo perspektywicznym rynkiem jest rynek handlu internetowego. Potwierdzenia tej tezy nie musimy szukać jedynie w statystyce otwarć nowych sklepów, ale też w liczbie użytkowników, którzy rozpoczęli zakupy przez internet. 

Polski e-commerce - wzrosty więcej niż imponujące

Już 73% internautów deklaruje, że kupiło coś przez internet. Rzesza klientów sklepów internetowych się powiększa. Wzrosty zachęcają przedsiębiorców by rozwijać się w kierunku e-commerce.

Wartość polskiego rynku e-commerce

Wartość polskiego rynku e-commerce w 2020 roku szacowana jest na 77 mld zł (w 2019 roku było to 66 mld zł). Są to szacunki wykonane przez firmę badawczą PMR

Szacuje się że w 2025 roku w Polsce udział sprzedaży internetowej w całym rynku handlu detalicznego będzie wynosił już 20%. 

Światowe wzrosty e-commerce

W innych krajach też zauważa się znaczny wzrost sprzedaży internetowej. Największe platformy, takie jak Amazon (który np. w III kwartale 2020 roku zanotował wzrost przychodów w USA o 39,3%) czy ebay notują kolejne rekordowe wzrosty obrotów. Rośnie też ilość transakcji zawieranych w sklepach internetowych indywidualnych firm. Tak jak w Polsce, firmy które wcześniej w internecie sprzedawały stosunkowo mało i nie zwracały większej uwagi na ten kanał sprzedaży, w ostatnim czasie zmieniły podejście i prowadzą działania na rzecz rozwoju tego rodzaju handlu.

Prognozy dalszego rozwoju rynku e-commerce

Zgodnie z prognozami ekspertów, rynek e-commerce w pierwszej połowie obecnego roku wzrośnie w tempie około 30%. Taka dynamika wzrostu powinna utrzymywać się przez kilka następnych lat, pociągając za sobą równie dynamiczne wzrosty w obszarze rynku marketingu i reklamy internetowej. Z powodzeniem możemy mówić o tym, że obecnie jesteśmy świadkami prawdziwego rozkwitu branży e-commerce. 

Wybierz plik
 

Zapisz się na nasz newsletter


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe