Trendy w projektowaniu serwisów internetowych deweloperów i inwestycji

Poniższa lista to rzadko spotykane lub wręcz całkowicie nowe pomysły na elementy serwisu internetowego dewelopera mieszkaniowego. Celem ich wprowadzania jest nie tylko wyróżnienie się od konkurencji, ale przede wszystkim chęć dania użytkownikowi lepszego narzędzia - większej liczby możliwości, łatwiejszego w obsłudze, skuteczniejszego.
2021-02-23 00:00
4 minuty czytania

Funkcjonalność serwisu dewelopera

Rozbudowane wyszukiwarki

Wyszukiwarki będą coraz bardziej funkcjonalne. Przykładowo będzie możliwość wyszukania mieszkania w całej ofercie dewelopera - we wszystkich inwestycjach. Dodatkowo pojawiać się będą coraz to nowsze wyszukiwarki graficzne. W ślad za rosnącą liczbą parametrów opisujących mieszkania w katalogach, rosnąć będzie też liczba parametrów po których będzie można wyszukiwać. 

Większa interaktywność serwisów

Już nie tylko animacje będą zwiększały atrakcyjność serwisu. Serwisy dostarczać będą wiele sposobów nawigacji po interaktywnych planach inwestycji i budynków. Dodatkowo w drugim kwartale 2020 w wyniku braku możliwości spotkań, popularne stały się wirtualne spacery z programami VR. Przewiduje się, że ten trend będzie się utrzymywał, a zdalna komunikacja i podpisywanie umów będzie coraz bardziej powszechne.

Formularz mam grunt na sprzedaż

Deweloperzy wciąż pozyskują działki pod nowe inwestycje. Mogą wykonywać to na dwa sposoby:

  • aktywnie- rozmawiając z pośrednikami, wyszukując ich w serwisach ogłoszeniowych.
  • pasywnie - przez umieszczenie na stronie formularza. Formularz powinnien być krótki i zawierać podstawowe informację na temat właściciela i lokalizacji działki (imię i nazwisko, telefon, e-mail, lokalizacja działki, ewentualnie pole opisowe na komentarz lub parametry działki / oferty). 

 Warto wspomnieć, że sprzedaż i zakupów gruntów w wyniku niepewnej sytuacji stał się bardziej popularny. Jest to pewna inwestycja w przeciwieństwie do nisko oprocentowanych lokat. 

Kreator serwisów inwestycji

Możliwość tworzenia kolejnych stron inwestycji samodzielnie to znacząca oszczędność pieniędzy i niezależność. W pełni funkcjonalny, rozbudowany serwis inwestycji może zostać stworzony samodzielnie przez pracownika działu marketingu, sprzedaży, czy dowolną osobę operacyjną w firmie z odpowiednimi uprawnieniami. 

System CMS - zarządzanie serwisem

Trendem będzie wzrost możliwości systemów zarządzających serwisem dewelopera czy inwestycji. Dodatkowo ważnym aspektem będzie bieżące uaktualnienie strony poprzez umieszczanie na niej postępów z placu budowy. Te elementy będą najciekawsze dla potencjalnych klientów. 

Wysyłka ofert z poziomu CMSa

Składając zapytanie o mieszkanie z oferty dewelopera użytkownik otrzymuje w większości sytuacji podobnego ("szablonowego") maila. Jednym z elementów tego maila jest tabela z listą mieszkań spełniających pewne kryteria zadane przez klienta. W jaki sposób Krakweb jest to w stanie ulepszyć?

  • Mail do klienta może być wysłany z poziomu systemu CMS, a nie za pomocą programu pocztowego. ICEberg CMS może być w tej sytuacji spełnić część możliwości systemu CRM. Odpowiedź tą możesz wysłać w odpowiedzi na złożone przez klienta zapytanie z formularza kontaktowego. 
  • Możliwość dodania do maila ofert spełniających kryteria klienta. Dodawanie tych ofert jest półautomatyczne dzięki panelowi z filtrami do ofert. W efekcie otrzymujemy listę mieszkań spełniających wymagania klienta, która zostaje mu przesłana. Listę załączasz do maila jednym kliknięciem. 
  • Umieszczenie w mailu do klienta przycisku z linkiem do listy wszystkich mieszkań na stronie spełniających jego kryteria z aktualną ceną i dostępnością.

Zarówno klient jak i handlowiec będą zadowoleni oszczędnością czasu, jak i personalizacją usługi. 

Marketing automation

Silnik serwisu internetowego dewelopera będzie oferował coraz szersze spektrum możliwości. Jego głównym elementem będzie system e-mailu marketingowego i marketing automation. Proste mailingi marketingowe będą możliwe do wysyłki przez panel administracyjny serwisu, a automatyczne maile z komunikatami np. podziękowanie za pozostawienie zapytania - będą obsługiwane przez system CMS. Pozwoli to na wykorzystanie kampanii mailingowych w marketingu, a także na remarketing i zachęcenie klientów do powrotu na stronę 

Kalkulatory

Jest kilka rodzaji kalkulatrów stosowanych w serwisach deweloperów. Wykonane w prosty sposób, jak i rozbudowane o aspekty inflacji czy wzrostu cen mieszkań. Kalkulatory doceniane są głównie przez ich elastyczność i możliwość wykorzystania dla różnych inwestycji lub mieszkań. Dodatkowo mamy możliwość ustawienia ich wyglądu np. poprzez dodanie suwaka przy kalkulatorze kredytowym. 

Kalkulator zwrotu z inwestycji w mieszkanie

Inwestorzy mieszkaniowi szukają nie tylko ofert, ale też informacji rozszerzających ofertę, jak dane na temat zwrotu z inwestycji. W nowością są narzędzia pozwalające obliczyć zwrot z inwestycji dla każdego mieszkania. Opierają się one prostych lub rozbudowanych założeniach jak czas, kapitał, stopy procentowe czy inflacja. 

Kalkulator zwrotu z inwestycji dla wynajmu krótkoterminowego

Jeszcze bardziej rozbudowane są kalkulatory dla mieszkań na wynajem sezonowy - np. apartamentów, condo-hoteli. Zamiast obiecywać złote góry (przed obietnicami takimi ostrzegają m.in. KNF https://strefainwestorow.pl/artykuly/analizy/20191119/condo-hotele-ostrzezenie-knf ) daje użytkownikowi kalkulator, z którego wnioski wyciągnie sam. To o wiele bardziej wiarygodne. W kalkulatorze można zasugerować prawdopodobny scenariusz lub też zostawić użytkownika z "presetami" - czyli predefiniowanymi zestawami ustawień np. optymistycznym, pesymistycznym i realistycznym. 

Kalkulator zwrotu z inwestycji z najemu typu Airbnb może natomiast uwzględniać prawdopodobne obłożenie wynajmu, sezonowość, a nawet wynajem mieszkania studentom w trakcie wakacji. Podobnie jak w przypadku poprzednich kalkulatorów może on uwzględniać presety symulujące kilka możliwych sytuacji. 

Nowości w makietach 3D (mapowanie inwestycji i mieszkań) 

Wiele serwisów deweloperów posiada już funkcjonalność prezentacji makiety 3D, którą nazywamy interaktywną mapą osiedla / budynku / piętra. Do tej znanej już technologii i funkcjonalności można jednak wprowadzić kilka nowości, które odróżnią serwis dewelopera od konkurencji, a klientowi dadzą dodatkową wartość. 

Mapowanie budynku w kilku rzutach - z kilku perspektyw

Każda inwestycja ma, co najmniej dwie strony. Nazwijmy je potocznie widokiem od strony ulicy i od tyłu budynku. Klientów interesuje nie tylko wyobrażenie sobie, jak do domu czy bloku będzie się wchodzić, ale też jak wygląda widok od drugiej strony. Dlatego popularność zyskują bardziej rozbudowane sposoby prezentacji mieszkań i otoczenia inwestycji. Zaczynając od tych najprostszych - czyli obrazkowych (zrzuty ekranu 1 i 2), aż do nieco bardziej skomplikowanych (zrzuty ekranu 3 i 4 poniżej). 

Mapowanie mieszkań na wizualizacji budynku - nie piętra

Nowością jest też zaznaczanie na wizualizacji budynku nie pięter, jak np. w serwisie www.sento.pl , ale zaznaczenie na bryle budynku poszczególnych mieszkań. Jest to alternatywa, które pomoże klientom uświadomić sobie, gdzie będzie mieścić się ich mieszkanie. Pozwoli wyobrazić sobie jaki będzie z niego widok czy też otoczenie. 

Widok z okna

Skoro mówimy już o widoku z okna to dużą popularność zyskają widoki z okna każdego z mieszkań / apartamentów. Dodatkowe wizualizacje pozwolą zobaczyć widok z okna bez wychodzenia z domu. 

Dzięki nowym możliwościom serwisu budujesz zaufanie wśród swoich klientów i sprawiasz, że serwis internetowych jest spersonalizowany pod ich potrzeby. Zobacz realizacje wykonane przez Krakweb 

Sprawdź serwis Sento


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe