Strona firmowa. Czym jest strona internetowa firmy? Elementy strony www firmy. Cele witryny firmowej.

Strona internetowa firmy to platforma internetowa reprezentująca konkretną firmę lub organizację w Internecie. Pełni funkcję cyfrowego centrum, w którym klienci, partnerzy i inni interesariusze mogą uzyskać dostęp do informacji o firmie, jej produktach lub usługach oraz ogólnej marce. 

Oto kluczowe elementy i cele strony internetowej firmy

 

Pexels / Monoar Rahman

2023-12-10 12:27
4 minuty czytania

Kluczowe elementy witryny firmowej

Strona główna

  • Główna strona zawierająca przegląd informacji o firmie. Projektuje się ją aktualnie najczęściej w formie długiej, wielosekcyjnej, przewijanej strony o przejrzyście zaprezentowanych informacjach - przedstawionych dużą czcionką, opatrzonych adekwatnymi zdjęciami. 
  • Zwykle zawiera takie elementy jak: logo i nazwę firmy, wiadomość powitalną, listę produktów / usług, listę aktualności, dane kontaktowe, kluczowe informacje i nawigację do innych sekcji witryny. 
  • W przypadku bardziej rozbudowanych stron firmowych (zwanych ze względu na wielkość swoją lub wielkość firmy - stronami korporacyjnymi) - na stronie głównej znajduje się też zwykle wyszukiwarka. Wyszukiwarka jest użytkownikom internetu znajoma (dzięki Google) i stała się jednym z podstawowych sposobów nawigacji. Wyszukiwarka jednak musi szybko podpowiadać odpowiedzi, prezentować pasujące wyniki, działać szybko i precyzyjnie. 

O nas

  • Szczegółowe informacje na temat historii firmy, misji, wartości i zespołu.
  • Przedstawia ludzi stojących za firmą i podstawowe zasady firmy.
  • Istnieje wiele form przedstawienia informacji o firmie i jej historii. Jedną z najciekawszych jest oś czasu. Drugą ciekawą formą są animowane infografiki. W portfolio Krakweb spotkać można wiele form, wiele projektów i sposobów, na które zostały rozwiązane strony o firmie. 

Zobacz kilka ostatnio zrealizowanych przez nas serwisów, żeby się zainspirować: CES, NIWA, Chimera

Produkty lub usługi

  • Informacje o produktach lub usługach oferowanych przez firmę.
  • Zawiera szczegółowe opisy, specyfikacje i ewentualnie informacje o cenach.
  • Lista produktów widoczna jest zwykle na stronie głównej. 
  • Podstrona z produktami to jednak rozwinięcie skrótowych informacji zaprezentowanych na stronie głównej. Podstrona z produktami zawiera zwykle listę produktów oraz filtry ułatwiające przeszukiwanie rozbudowanego katalogu produktów. W prostszych katalogach nawiguje się poprzez boksy graficzno tekstowe. Kategorie produktów przedstawione są miniaturkami, po kliknięciu w które prezentowana jest pełna lista produktów z kategorii w postaci podstrony. 

Informacje kontaktowe

  • Jasne i dostępne dane kontaktowe, w tym adres, numer telefonu i adres e-mail.
  • Może zawierać formularz kontaktowy ułatwiający zadawanie pytań i przesyłanie zapytań o produkty. 
  • Podstrona kontaktowa jest jedną z najczęściej odwiedzanych podstron w serwisie, stąd musi wzbudzać zaufanie. Często prezentowane są tam zdjęcia osób z zarządu firmy lub działu sprzedaży / obsługi klienta. Ma to na celu budowanie więzi z klientem i zmiękczanie wizerunku firmy. 

Referencje lub recenzje

  • Referencje / opinie / recenzje klientów, które pokazują pozytywne doświadczenia z firmą.
  • Podstrona z opiniami buduje zaufanie i wiarygodność wśród potencjalnych klientów.
  • Stosując nowoczesne moduły systemu CMS możliwe jest:
    • zbieranie przez stronę ocen / referencji / opinii
    • zautomatyzowane prezentowanie opinii np. z Google Moja firma / profilu na Facebooku
    • przesyłanie opinii dodanych w formularzu do odpowiednich osób w firmie - z działu obsługi klienta / działu handlowego celem np. załagodzenia sytuacji kryzysowych

Blog i/lub sekcja aktualności

  • Regularnie aktualizowane treści, takie jak wpisy na blogu lub artykuły informacyjne, pomagają informować odwiedzających o nowościach firmy, trendach branżowych lub innych tematach, o których chcemy pisać.
  • Blog i aktualności to zwykle dwie osobne sekcje. Blog zawiera zwykle bardziej rozbudowane wpisy - wiedzowe, poradnikowe, opisujące produkty / usługi, zrealizowane projekty, technologie itp. Aktualności to zwykle krótkie wpisy, które prezentowane są często na stronie głównej nawet bez okładki (bez grafiki), w formie krótkich nagłówków tekstowych, rozwijanych na podstronie do kilku zdań. W przypadku wydarzeń do aktualności załączane są galerie. 

Galeria lub portfolio

  • Jest to miejsce na firmowej stronie internetowej, w którym prezentowane są wizualne reprezentacje pracy, projektów lub produktów firmy.
  • Prezentuje jakość i różnorodność oferty firmy.

Sekcja FAQ

  • FAQ to odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące firmy, produktów lub usług.
  • FAQ pomaga odwiedzającym szybko i skutecznie znaleźć informacje.
  • Podstrony z pytaniami i odpowiedziami odpowiednio sformułowanymi i sformatowanymi pomagają zwiększać widoczność strony firmowej na wyszukiwane w Google frazy będące pytaniami związanymi z ofertą firmy i samą firmą. 

Integracja z mediami społecznościowymi

  • Linki do profili firmy w mediach społecznościowych.
  • Umożliwia odwiedzającym łączenie się z firmą na innych platformach internetowych.
  • Rozbudowaną formą integracji strony firmowej z social mediami jest tzw. Social Media Feed, czyli strumień treści z mediów społecznościowych. Jest to moduł, który w jednolitej formie graficznej, spójnej z wyglądem strony firmowej, prezentuje opublikowane w wielu kanałach posty. Np. pokazuje obok siebie posty z Instagrama, Facebooka, X (Twittera). 

Menu nawigacyjne

  • Przyjazne dla użytkownika menu, które umożliwia łatwą nawigację do różnych sekcji serwisu.
  • Pomaga odwiedzającym szybko znaleźć określone informacje.
  • Menu musi być responsywne, zarówno w rozumieniu idealnego działania na każdym urządzeniu o różnych szerokościach, systemach i przeglądarkach, jak i szybkiego reagowania na akcje wykonywane przez użytkownika. Menu nie może być “przekombinowane” czyli zawierać więcej formy niż treści - mieć udziwnione animacje, skomplikowaną strukturę itp. 

 

Cele witryny firmowej

Obecność w Internecie

Strona firmowa umacnia obecność firmy w Internecie, czyniąc ją dostępną dla odbiorców na całym świecie.

Centrum informacyjne

Dostarcza wyczerpujących informacji o firmie, jej ofercie i wartościach.

Wiarygodność i zaufanie

Buduje wiarygodność i zaufanie wśród potencjalnych klientów i partnerów poprzez przejrzyste i informacyjne treści.

Interakcja z klientem

Oferuje platformę, na której klienci mogą kontaktować się z firmą, zadawać pytania i przekazywać opinie.

Marketing i promocja

Służy jako narzędzie marketingowe, promujące produkty, usługi i oferty specjalne.

Wspiera kampanię i inicjatywy marketingowe.

Prezentowanie wiedzy specjalistycznej

Prezentuje wiedzę specjalistyczną, osiągnięcia i historie sukcesu firmy poprzez studia przypadków i prezentacje projektów.

E-commerce - Handel elektroniczny 

Umożliwia transakcje online firmom sprzedającym produkty lub usługi bezpośrednio za pośrednictwem witryny internetowej.

Wizerunek marki

Przyczynia się do ogólnego wizerunku i tożsamości marki, prezentując profesjonalną i spójną obecność w Internecie.

Podsumowanie

Dobrze zaprojektowana i zawierająca wiele informacji witryna firmowa jest istotnym elementem ogólnej strategii cyfrowej firmy. Służy jako wirtualna witryna sklepowa, platforma komunikacyjna i narzędzie marketingowe, które odgrywa kluczową rolę w łączeniu się z docelowymi odbiorcami i wspieraniu znaczących relacji z klientami i interesariuszami.

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe