Serwis internetowy sprzedający produkty i usługi

Jesteśmy firmą, która od kilkunastu lat zajmuję się tworzeniem różnego rodzaju stron internetowych. We wpisie zaprezentowaliśmy 9 podstawowych elementów z jakich powinien się składać serwis internetowy, który sprzeda produkty i usługi.
2019-04-26 11:16
5 minut czytania

Wymagania i specyfikacja. Jaki ma być mój serwis e-commerce

  1. [User Experience] użytkowanie go ma być jak najprostsze, aby osoba pierwszy raz wchodząca do tej witryny mogła z łatwością wykonać transakcję;
  2. [Moduł Rezerwacji] musi posiadać system rezerwacji usług;
  3. [marketing] ma się w nim znaleźć wiele powiadomień do klienta i usługodawcy po rezerwacji, zamówieniu usługi, płatności;
  4. [płatności] wiele metod płatności online;
  5. [filtry] filtrowanie katalogu po parametrach produktów z bazy danych;
  6. [opinie użytkowników] i komentarze widoczne przy produktach i usługach;
  7. [zautomatyzowany] cena usługi ma zależeć od takich parametrów jak: odległość, pora dnia (np. po godz. 20 drożej), dzień tygodnia (weekendy, święta);
  8. [elastyczny] serwis ma rosnąć wraz z rozwojem biznesu;
  9. [CMS] ma dawać możliwość edycji strony przez właściciela.

1. User Experience. Proste użytkowanie

Serwisy, które realizujemy są proste i intuicyjne w obsłudze. Tworzymy strony internetowe, e-sklepy, serwisy korporacyjne, mikroserwisy, landing page i przy tworzeniu każdej z tych typów witryn szczególną uwagę poświęcamy UX (User eXperience).

Treści w każdej stronie internetowej, którą tworzymy są właściwie zoptymalizowane co skutkuje szybkością na najwyższym poziomie. Parametry dotyczące szybkości strony mierzonej parametrem Google Page Speed proponujemy zapisać w umowie. Warto już na starcie współpracy wiedzieć jaki cel musimy osiągnąć. Dobrym celem jest prędkość strony wynosząca na poziomie 80-90%. 

Witryny, które tworzymy opieramy na indywidualnych konceptach graficznych przygotowanych tylko dla Ciebie przez naszych projektantów, dzięki czemu Twoja strona będzie oryginalna i wyróżni się na tle konkurencji.  

2. Rezerwacja terminu usługi (moduł rezerwacji)

Jesteśmy firmą technologiczną. Nasz dział programistyczny ma doświadczenie z realizacją integracji pomiędzy różnymi systemami, w tym tworzeniem API do aplikacji internetowych - zarówno tworzonych autorskich produktów informatycznych, aplikacji dedykowanych jak i systemów zewnętrznych. Mamy doświadczenie w szczególności w synchronizacji danych pomiędzy systemami, udostępnianiem danych w bezpieczny sposób oraz pobierania danych z zewnętrznych systemów.

Synchronizacja danych, rejestracja na wydarzenia, rezerwacja terminu

Jednym z przykładów może być wdrożenie naszego systemu do synchronizacji danych, które zrealizowaliśmy przez API. 6 systemów zawierających dane osobowe komunikowało się ze sobą, z czego 3 systemy stworzyliśmy my (system email marketingowy, rejestrator na wydarzenia i GRK CRM).

Wdrożenie to to referencyjny projekt, który udowadnia, że posiadamy kompetencje i doświadczenie w integrowaniu nie tylko z systemów, które sami tworzymy, ale także wymianę z zewnętrznych baz danych.

Rezerwacja terminu usługi działa w ten sposób - program pobiera dane z jednej bazy danych, a następnie udostępnia je innemu systemowi.

System rezerwacyjny do rezerwacji terminu wizyty w warsztacie samochodowym.

Realizowaliśmy teżsystem, w którym użytkownik rezerwował termin przyjazdu do warsztatu po wybraniu odpowiedniej usługi. Następnie wiadomość przychodziła do komputera w warsztacie i informowała o umówionym terminie. Program bardzo często się odświeżał, poprzez to mechanicy mieli stały dostęp do informacji.

3. Wiele powiadomień przeglądarkowych i mailowych

ICEberg CMS posiada moduł odpowiedzialny za wysyłanie powiadomień. Dokładny zakres tego do kogo te powiadomienia będą przychodziły, po jakiej akcji i w jakiej formie konfigurujemy w ramach wdrożenia.

Powiadomienia będą przychodziły do wszystkich zainteresowanych stron za pomocą e-maila, sms’a lub powiadomienia push. System powiadomień z obsługą rezerwacji przez operatora. Właściwy system powiadomień jest obowiązkiem w tego typu serwisach.

4. Płatności online za rezerwację

Obsługa płatności jest dla nas standardem. Tworzyliśmy wiele serwisów z różnymi systemami płacenia za transakcję. Jaki system obsługi płatności znajdzie się w serwisie zależy od Ciebie. Istnieje wiele form zawierania transakcji. Wyróżnia się dwie główne: płatność dla zarejestrowanych użytkowników i płatność dla niezarejestrowanych.

Płatności internetowe Dotpay, Przelewy24, PAYU, Paynow, Paypal

Z naszej strony polecamy umożliwić płatność bez potrzeby rejestracji i wybrać kilka firm zajmujących się obsługą płatności. Szczególnie polecamy Dotpay i Przelewy24, dlatego że mają najmniejsze prowizję - około 1-1,5%. Dobrze jest też uwzględnić najbardziej rozpoznawalne marki jak PayU, czy PayPal.

Najbardziej optymalną opcją kosztowo jest proponowanie klientowi, aby zapłacił za pomocą Dotpay, bądź Przelewy24, bo posiadają najmniejszą prowizję. A obok będą wyświetlać się te najpopularniejsze systemy obsługi płatności online.

Jeśli jednak wybierzesz inny silnik płatności zintegrujemy go bez dodatkowych kosztów - w cenie projektu.

5. Filtrowanie katalogu produktów i usług po parametrach z bazy danych

Mając w bazie danych potrzebne informacje o produktach/usługach można zabrać się do wyboru parametrów, po których użytkownik będzie szukał produktów. Parametry należy określać zgodnie z celem tej wyszukiwarki - ma ona za zadanie skrócić czas szukania potrzebnego produktu i droga do niego powinna być jak najkrótsza.

Dobrze wybrane parametry i intuicyjność filtrów gwarantuje podniesienie satysfakcji użytkownika z przeglądania serwisu. W tym elemencie chętnie Ci doradzimy, czy parametrów nie jest za dużo i czy ułatwiają one znalezienie potrzebnego asortymentu.

6. Opinie użytkowników i komentarze

Do każdego produktu czy usługi można załączyć możliwość dodawania opinii przez użytkowników. Przy starcie serwisu najczęściej nie będziemy mieli opinii, abyśmy mogli się nimi pochwalić. W takim przypadku system ICEberg zbiera opinie klientów i po zebraniu ich dostatecznej ilości będzie można je wyświetlić w witrynie.

Opinie są bardzo ważne, bo pokazują, że nasz serwis jest godny zaufania. Klienci, którzy nie darzą zaufaniem strony internetowej nic z niej nie kupią. Oprócz komentarzy użytkowników odnośnie danego produktu dołączyć powinniśmy również opinie z Facebooka czy Google. Dodawanie opinii z dużych, cieszących się zaufaniem serwisów poprawia wizerunek strony internetowej. :)

7. Cena usługi - zaawansowana optymalizacja

Tworzenie rozbudowanych zmiennych wpływających na cenę usługi wymaga stworzenia odpowiedniego algorytmu. Cena usługi może być zależna od takich parametrów jak: odległości, godziny realizacji, czy dzień tygodnia.

Przykładowo osoba chcąc dokonać drobnej naprawy w warsztacie o godzinie 20 w niedziele zapłaci więcej od klienta rezerwującego tę samą usługę we wtorek o godzinie 10 rano. Tworzymy zaawansowane algorytmy, a następnie je wdrażamy, jeżeli Twoja strona ich potrzebuje.

8. Stworzenie aplikacji mobilnej / dedykowanej w kolejnych etapach rozwoju serwisu

Rozumiemy, że z czasem jak Twój biznes się rozrośnie będziesz chciał dodać do niego aplikację. I to jest właściwe działanie. Tworząc aplikację należy rozważyć, które funkcje dostępne w serwisie muszą się w niej znaleźć, a z których zrezygnować. Mobilna wersja strony jest okrojoną wersją strony internetowej. Użytkownik ma wobec serwisu pewne oczekiwania. Musimy dać mu narzędzie poprzez, które przejdzie wszystkie etapy transakcji i będzie to dla niego przyjemne w obsłudze. Jeżeli proces zakupu będzie “przyjemny” to taki klient powróci do naszego serwisu. Przykładem to potwierdzającym jest proces zwrotu zakupionego towaru. Jeżeli maksymalnie ułatwimy klientowi zwrócenie towaru to szansa, że do nas wróci po kolejne transakcje jest wysoka. 

9. CMS. Możliwość edycji strony przez właściciela

Stronę, którą dla Ciebie stworzymy będziesz mógł w pełni zarządzać. ICEberg CMS (nasz autorski program do zarządzania treścią) pozwala na edycję niemal każdej treści na Twojej stronie.

Indywidualny projekt graficzny

Stronę, którą dla Ciebie stworzymy będzie oparta o indywidualny projekt graficzny. Przygotujemy dla Ciebie też unikatowe szablony newslettera, landing page, reklam, formularzy - zgodne ze stylistyką strony. Korzystając z tych szablonów będziesz później mógł tworzyć własne treści na stronę.

System CMS

Nasz program jest łatwy w obsłudze i zapewniamy pomoc w nauce obsługi. Udostępniamy instrukcję w formie wideo i tekstowej. Dodatkowo przez pierwsze 12 miesięcy od wdrożenia zapewniamy pełne wsparcie. M.in. odpowiadamy na każde pytania związane z funkcjonalnością silnika CMS i pomagamy w dodawaniu nowych treści.

Projektowanie i wdrażanie stron internetowych

Wszystkie opisane powyżej części serwisu internetowego realizowaliśmy i wdrażaliśmy wielokrotnie. Mamy 15 letnie doświadczenie w tworzeniu stron internetowych i do każdej nowej strony internetowej, dla każdego nowego klienta staramy się dodać "coś ekstra". Coś czego nie było w naszych poprzednich realizacjach - tak aby z każdym nową stroną, zdobywać nowe umiejętności i podnosić poziom jakości tworzonych witryn. Jest to idealny przykład rozwiązania win-win - Ty dostajesz coś czym się wyróżnisz na tle konkurencji, a my dbamy o rozwój.

Jeżeli myślisz o jakimś nowym projekcie strony internetowej, to chętnie Ci pomożemy. Uzupełniając brief oferujemy darmową wycenę serwisu internetowego :)

Darmowa wycena Twojego projektu!


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe