Władca absolutny - Google
To, co charakteryzuje nasz rynek internetowy to niepodzielne panowanie jednej wyszukiwarki. Badania przeprowadzone przez firmę Gemius jasno pokazują, że ponad 97% internautów korzysta z Google. Inne wyszukiwarki osiągają wynik na poziomie błędu statystycznego. Taka dominacja ma bardzo duże znaczenie dla rynku SEM i znacznie ułatwia firmom planowanie strategii działań komunikacyjnych w internecie.
SEM-siła
W pierwszym półroczu 2010 roku firmy wydały ponad 217 mln złotych na reklamę w wyszukiwarkach. W porównaniu z rokiem ubiegłym suma ta wzrosła o 30%. Chociaż ciągle niezagrożoną pozycję lidera ma reklama banerowa z wynikiem 47%, to jednak wzrost wydatków na tą formę promocji jest pięciokrotnie mniejszy niż na SEM. I to dla marketingu w wyszukiwarkach dalsze prognozy są bardzo optymistyczne. Szacowane wydatki mają przekroczyć 400 mln złotych. Jasną sutuację dopełnia fakt, że kryzys, który opanował rynki światowe nie dopadł reklamy on-line. Podczas, gdy przychody z reklam w tradycyjnych mediach spadały, reklama internetowa zanotowała 23% wzrost. Właśnie zaczęły się złote lata dla marketingu w wyszukiwarkach.
Opanować cały świat
Taki dynamiczny rozwój tego segmentu to trend globalny. Również w Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek reklamy on-line jest już bardzo dojrzały, notowane są ciągłe wzrosty. Jednak tempo rozwoju rynku SEM w Europie jest zadziwiające. Marketing w wyszukiwarkach to najszybciej rozwijająca się dziedzina reklamy internetowej, a Polska zajmuje w tej klasyfikacji drugie miejsce. Jeżeli tempo wzrostu utrzyma się na tym poziomie, dojdzie do sytuacji bez precedensu. Rynek reklamy on-line na Starym Kontynencie przegoni w lecie rynek Stanów Zjednoczonych, pierwszy raz w historii.
Czysty zysk
Rosnący trend popularności reklamy w wyszukiwarkach, precyzyjne targetowanie, przejrzystość rozliczania, stosunkowo tani koszt dotarcia do odbiorców, monopol Google i łatwo sprawdzalne efekty sprawiają, że SEM to doskonały sposób na reklamę w internecie. Warto zatem podążyć za światowym trendem i zacząć reklamować się w wyszukiwarkach. To tani i pewny sposób na sukces, któremu, jak pokazują wyniki badań, zaufały już miliony przedsiębiorców. Teraz pora na Ciebie.