Reklama internetowa - nowy siłacz

Marketing internetowy rośnie w siłę i przyspiesza! Już o 30% w ciągu roku. Raport dotyczący marketingu w wyszukiwarkach opublikował właśnie portal Interaktywnie.com. Prognozy są obiecujące. Reklama on-line notuje nieustanny wzrost. Jak to wykorzystać?
2011-01-28 13:00
2 minuty czytania

Władca absolutny - Google

To, co charakteryzuje nasz rynek internetowy to niepodzielne panowanie jednej wyszukiwarki. Badania przeprowadzone przez firmę Gemius jasno pokazują, że ponad 97% internautów korzysta z Google. Inne wyszukiwarki osiągają wynik na poziomie błędu statystycznego. Taka dominacja ma bardzo duże znaczenie dla rynku SEM i znacznie ułatwia firmom planowanie strategii działań komunikacyjnych w internecie.

SEM-siła

W pierwszym półroczu 2010 roku firmy wydały ponad 217 mln złotych na reklamę w wyszukiwarkach. W porównaniu z rokiem ubiegłym suma ta wzrosła o 30%. Chociaż ciągle niezagrożoną pozycję lidera ma reklama banerowa z wynikiem 47%, to jednak wzrost wydatków na tą formę promocji jest pięciokrotnie mniejszy niż na SEM. I to dla marketingu w wyszukiwarkach dalsze prognozy są bardzo optymistyczne. Szacowane wydatki mają przekroczyć 400 mln złotych. Jasną sutuację dopełnia fakt, że kryzys, który opanował rynki światowe nie dopadł reklamy on-line. Podczas, gdy przychody z reklam w tradycyjnych mediach spadały, reklama internetowa zanotowała 23% wzrost. Właśnie zaczęły się złote lata dla marketingu w wyszukiwarkach.

Opanować cały świat

Taki dynamiczny rozwój tego segmentu to trend globalny. Również w Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek reklamy on-line jest już bardzo dojrzały, notowane są ciągłe wzrosty. Jednak tempo rozwoju rynku SEM w Europie jest zadziwiające. Marketing w wyszukiwarkach to najszybciej rozwijająca się dziedzina reklamy internetowej, a Polska zajmuje w tej klasyfikacji drugie miejsce. Jeżeli tempo wzrostu utrzyma się na tym poziomie, dojdzie do sytuacji bez precedensu. Rynek reklamy on-line na Starym Kontynencie przegoni w lecie rynek Stanów Zjednoczonych, pierwszy raz w historii. 

Czysty zysk

Rosnący trend popularności reklamy w wyszukiwarkach, precyzyjne targetowanie, przejrzystość rozliczania, stosunkowo tani koszt dotarcia do odbiorców, monopol Google i łatwo sprawdzalne efekty sprawiają, że SEM to doskonały sposób na reklamę w internecie. Warto zatem podążyć za światowym trendem i zacząć reklamować się w wyszukiwarkach. To tani i pewny sposób na sukces, któremu, jak pokazują wyniki badań, zaufały już miliony przedsiębiorców. Teraz pora na Ciebie.

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe