Przegląd newsów z rynku e-commerce

Rynek e-commerce nieustannie się rozwija. Zawody z nim związane cieszą się coraz większą popularnością i nawet pandemia COVID-19 nie przeszkodziła mu z rozwoju. Zapraszamy na przegląd najświeższych informacji z e-commerce.
2021-02-02 08:30
6 minut czytania

Wzrost e-commerce w Polsce w 2020 roku: 25,6% 

Według prognoz ekspertów firmy badawczej PMR rynek e-commerce w Polsce w 2020 roku wzrósł o 25,6 proc. z ponad 61 mld zł w 2019 roku. To najwyższy wzrost procentowy od kilkunastu lat.

Według spółki InPost, udział rynku e-commerce w branży sprzedaży detalicznej wzrośnie w Polsce do 29 procent do 2024 roku. Przypomnijmy, że w 2019 roku było to 13 procent. Sam InPost przyznaje równocześnie, że takie przewidywania mogą się nie sprawdzić. Warto zaznaczyć, że InPost jest także głównym partnerem dostaw Allegro i sprzedający przez tą platformę stanowili aż 20,7% przychodów grupy.

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/inpost-przewiduje-wzrost-udzialu-e-commerce-w-sprzedazy-detalicznej-w-polsce-do-29-proc-w-2024,94884.html 

Dalszą część artykułu przeczytasz poniżej - pod formularzem.

Umów się na darmową konsultację

Co trzeci Polak częściej robi zakupy online przez pandemię

Raport "Polak portfel własny - zakupy w dobie pandemii" przeprowadzony dla Santander Consumer Bank, ujawnia, że Polacy coraz częściej interesują się e-commerce. 36 procent badanych częściej robi zakupy przez Internet z powodu pandemii. Z takiej opcji korzysta także 14 procent seniorów, w wieku 60+. Dodatkowo, najczęściej zakupy online robią osoby w miastach powyżej 500 tysięcy mieszkańców. Dodatkowo co piąty Polak zwraca uwagę na promocję w sklepie. Do płatności za zamówienie używamy szybkiego przelewu (34%), a w drugiej kolejności wolimy dokonać płatności przy odbiorze i zastosować BLIK. 

Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/z-powodu-koronawirusa-co-trzeci-polak-czesciej-robi-e-zakupy-polakow-portfel-wlasny-zakupy-w-dobie-pandemii

Polacy coraz częściej wybierają zakupy online

Wzrost Polaków dokonujących zakupów online rośnie od kilku lat, ale pandemia koronawirusa umocniła ten trend. Konsumenci najczęściej kupowali przez Internet odzież i akcesoria, buty, książki, kosmetyki, płyty i bilety do kina lub teatru. Mężczyźni częściej od kobiet kupowali sprzęt RTV/AGD, auta i części samochodowe. Najmłodsi kupujący, do 24. roku życia, wybierali głównie bilety, gry komputerowe, oprogramowania komputerowe. W grupie wiekowej 25-29 nie było specjalnego wyróżnika - klienci korzystali z zakupów online ze zdecydowanej większości kategorii. Dodatkowo warto zauważyć, że 7 na 10 osób deklaruje dokonywanie zakupów online na polskich stronach i zwraca uwagę na oferowaną korzystniejszą cenę. W tych badaniach również potwierdzono, że serwis PayU jest najczęściej używanym wśród konsumentów. 

Więcej: https://biznestuba.pl/biznes-na-zywo/e-sklepy-rosna-blyskawicznie-kto-robi-zakupy-online/

Maciej Chmielowski

Wzrost e-commerce jest dla obserwujących rynek jest czymś oczekiwanym i wręcz oczywistym. Ciekawe są jednak wzrosty w grupie 60+, popularyzacja zakupów spożywczych przez Internet oraz wzrost regularności zakupów. Pandemia burzy bariery pomiędzy zakupami online i offline. Różne prognozy przedstawiają nam analitycy. W jednym są jednak zgodni - e-commerce rośnie i to dwucyfrowo i tego wzrostu w najbliższych latach prawdopodobnie nic nie zatrzyma. Pandemia jedynie przyspieszyła pewne zmiany. Polacy ruszyli do e-zakupów. E-commerce zawitał pod strzechy - także na wsiach i u starszych osób robienie zakupów przez internet stało się codziennością. 

Maciej Chmielowski, CEO w Krakweb

Allegro Biznes rusza. To nowa platforma e-commerce dla firm

Marka Allegro po raz kolejny pokazuje swoją siłę. Lider rynku e-commerce w Polsce już na początku lutego wprowadzi nową platformę dla firm o nazwie Allegro Biznes. Przedsiębiorcy otrzymają nowe funkcje oraz narzędzia. Firmy będą mogły skorzystać między innymi z hurtowych cen u sprzedawców oraz korzystać z porównywarki cenowej. Płatność będzie można także odroczyć nawet do 60 dni. Platform ma ruszyć 8 lutego br. Oferty będą mogły być wystawiane jedynie przez konta firmowe, a głównymi produktami będą artykuły papiernicze, sprzęt IT i produktu do sprzątania. 

Więcej: https://www.purepc.pl/allegro-biznes-na-poczatku-lutego-wystartuje-nowa-odslona-platformy-e-commerce-dedykowana-firmom

Grupa CCC przygotowała się na drugi lockdown dzięki e-commerce

Grupa CCC to niekwestionowany lider w sektorze obuwniczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Nic więc dziwnego, że po pierwszym lockdownie przygotowała się na drugi. Firma przewidziała trudności w sprzedaży tradycyjnej podczas drugiej fali COVID-19, dlatego postanowiła rozwinąć platformę e-commerce. Dzięki niej, IV kwartał 2020 roku marka zanotowała wzrost sprzedaży o 2 procent w ujęciu rocznym. Przychód w segmencie e-commerce wzrósł o 84 %. Dzięki temu firma zrealizowała cele, które w kampanii bez pandemii miała przewidziane na 2022. 

Więcej: https://www.wnp.pl/przemysl-odziezowy/grupa-ccc-uzbroila-sie-na-kolejny-lockdown-e-commerce-znacznie-wyprzedzil-strategie,442813.html

Otwarcie galerii handlowych doprowadziło do spadku sprzedaży internetowej

W porównaniu z listopadem, sprzedaż przez internet w grudniu spadła o 4,1 procenta. Udział sprzedaży online zmniejszyła się w ciągu miesiąca z 11,4 do 9,1 procenta. Niewątpliwie był to efekt otwarcia galerii handlowych na krótki moment, przed świętami Bożego Narodzenia. Jak wspomna ekspert Managing Partner w Unity Group - Grzegorze Rudno-Rudziński

"(...), że sam kanał online będzie zapewne w 2021 r. dalej kroczył drogą dużych wzrostów. Jaka będzie skala tego zjawiska pokażą najbliższe miesiące"

Więcej https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/nizsza-sprzedaz-internetowa-w-grudniu-to-efekt-otwarcia-galerii-handlowych,94906.html

E-handel pozwolił na pokrycie 1/2 strat po zamknięciu galerii

Liderzy rynku sprzedaży detalicznej - po zamknięciu galerii handlowych - odrobili straty jedynie maksymalnie w połowie. Większości sprzedawców udało się pokryć zaledwie 10-15 procent strat. Większe pokrycia procentowe miały firmy, które wprowadziły transformacje cyfrową i przeszły na e-commerce. To jednak za mało, aby mówić o bezpiecznej przyszłości. Zła kondycja niektórych marek może doprowadzić do upadłości wielu firm w branży handlowej. Mimo to, prognozy dotyczące większego udziału sprzedaży internetowej są optymistyczne. Szacuje się, że w 2021 roku skala rynku e-commerce będzie rosła.

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/ekspert-liderzy-rynku-zasypali-e-handlem-polowe-strat-po-zamknieciu-galerii,94918.html

Empik trafił w dziesiątkę. Wprowadził akcesoria treningowe

Podczas gdy dostęp do sklepów sportowych i siłowni został ograniczony, Empik postanowił działać. Wprowadził do sprzedaży internetowej akcesoria treningowe, w tym rollery, hula-hopy, hantle czy maty do ćwiczeń. Dostępne są też między innymi bieżnie  i rowery stacjonarne. Takie posunięcie sprawiło, że marka w skali rocznej zanotowała skok sprzedaży aż o 400 procent. Empik postawił także na silnych i znanych partnerów np. Intersport. Empik chce w najbliższej przyszłości sprzedawać też sprzęt do sportów wodnych i postawić na sezonowość usług. Najczęściej sprzedającym się produktem są rollery do masażu. 

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/rollery-do-masazu-ekspandery-gumy-i-hantle-to-hity-sprzedazowe-empik-com,94916.html

Allegro dostawy w Warszawie tego samego dnia

Allegro, oprócz wprowadzenia platformy dla przedsiębiorców, postanowiło wprowadzić nowy sposób dostaw ekspresowych. Na terenie Warszawy będzie można skorzystać z kuriera PickPack, który przywiezie paczkę tego samego dnia, w godzinach od 18 do 22. Mając Allegro Smart, nie trzeba uiszczać żadnych dodatkowych opłat. Niestety, abonament te drożeje równocześnie z 8,99 do 10,99 miesięcznie. Zniknie również możliwość bezpłatnej dostawy kurierem UPS.

Więcej: https://spidersweb.pl/2021/01/allegro-darmowe-dostawy-tego-samego-dnia.html

Zakupy online jednak nie zastąpią (w pełni) sklepów stacjonarnych

Badanie UCE Research i SYNO Poland potwierdziło, że Polacy, którzy robili zakupy online podczas zamknięcia galerii, raczej nie mogą się doczekać powrotu do tradycyjnych sklepów. 29 procent badanych zamieniło zakupy stacjonarne na internetowe w czasie pandemii. 25 procent zmieniło swoje nawyki, a 3 procent całkowicie przeszło na e-commerce. Równocześnie, ponad 55 procent chce wrócić do tradycyjnych zakupów, kiedy tylko będzie to możliwe. Najważniejszym zadaniem firm działających jako e-commerce będzie utrzymanie się na rynku nawet po skończeniu pandemii. Liczyć się będzie kreatywność i umiejętność przewidywania. 

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/badanie-wsrod-osob-ktore-polubily-e-zakupy-ponad-polowa-chce-wrocic-do-sklepow-stacjonarnych,94834.html

E-handel zanotuje wzrost w 2021

W 2020 roku handel online przeżył prawdziwe boom. Wydatki sięgają niemal 100 miliardów złotych, a Polska znalazła się w europejskiej czołówce wśród najszybciej rozrastających się rynków. Według prognoz Rzeczpospolitej na 2021 rok, wzrost będzie jeszcze większy. W sprzedaży ubrań prawdopodobny skok w stosunku do poprzedniego roku wyniesie około 1 miliard dolarów w samej Polsce. W 2020 roku powstało aż 11 tysięcy nowych sklepów internetowych. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na debiuty dużych marek na giełdzie krajowej. Mówi się także, o możliwości wesjcia Amazona do Polski. 

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/w-tym-roku-w-e-handlu-dalsze-imponujace-wzrosty,94656.html

Zostaw poniżej swojego maila, żeby otrzymać powiadomienie o kolejnych przeglądach newsów.

E-commerce nie boi się pandemii. Wzrost wynagrodzeń

Wszystko wskazuje na to, że specjaliści ds. e-commerce już wkrótce prześcigną programistów w kwestii zatrudnienia. Szybko rosną ich też wynagrodzenia. Pomimo koronawirusa rynek e-commerce ma się bardzo dobrze i nie odczuwa widma kryzysu. 39 procent zatrudnionych w branży online i digital marketingu przyznało, że ich pensje wzrosły po wybuchu pandemii COVID-19. 29 procent z branży e-commerce i marketingu online z kolei przyznało, że ma taki sam poziom zarobków, jak wcześniej. W e-commerce najlepiej zarabia CRM Manager (około 15,5 tysiąca złotych). Digital Manager może liczyć na zarobek rzędu 12 tysięcy złotych. Ciekawą rzeczą jest rozwój sztucznej inteligencji w kontekście obsługi e-commerce

Więcej informacji: https://prnews.pl/wysokie-zarobki-w-e-commerce-pomimo-pandemii-czy-specjalisci-od-handlu-w-internecie-przescigna-programistow-456198

Komentarz eksperta Krakweb

Maciej Chmielowski

Rosnąca liczba sklepów daje w efekcie wzrost zapotrzebowania na specjalistów. Duże marki rekrutują pracowników różnych szczebli - specjalistów, managerów, dyrektorów. Posiadają swoje działy marketingu, technologii. Małe sklepy, których na rynku jest najwięcej zgłaszać będą rosnące zapotrzebowanie po specjalistów e-commerce i specjalistów ds. marketingu. Rosnąć będą wymagania w zakresie znajomości nowoczesnych technologii i narzędzi online marketingu. Najmniejsze sklepy szukać będą "one-man army", specjalistów "full stack" czyli wielodziedzinowych - łączących SEO, Content Marketing i Social Media, znających narzędzia Marketing Automation, e-mail marketingowe, zagadnienia takie jak odzyskiwanie utraconych koszyków, remarketing, targetowanie reklamy w sieciach reklamowych - nie tylko Google Ads i Facebook Ads. 

Maciej Chmielowski, CEO w Krakweb

Wybierz plik
 

Zapisz się na nasz newsletter


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe