Projektowanie stron – co należy wiedzieć

W dzisiejszym świecie ciężko funkcjonować bez reklamy w internecie. Istnieje wiele sposobów na dotarcie do klienta, jednak własna strona www jest jednym z lepszych rozwiązań. Aby na swojej drodze napotkać jak najmniej problemów, warto dokładnie zaplanować proces tworzenia strony. Na rynku istnieje wiele agencji interaktywnych, które Ci w tym pomogą. Przed przystąpieniem do współpracy warto zdefiniować sobie kilka celów.
2012-07-04 14:00
2 minuty czytania

Treść

Jaki jest cel strony?

Fundamentem przy budowie każdej strony internetowej jest znalezienie odpowiedzi na jedno, najważniejsze pytanie - jakie jest przeznaczenie strony? Pomóc nam w tym powinno kilka prostych pytań pomocniczych:

 

  • kto ma być głównym odbiorcą witryny?
  • czy strona będzie zawierać materiały promocyjne, czy może będzie odpowiednikiem sklepu internetowego?
  • czy będzie to jedyna forma promocji produktów/usług?
  • czy witryna będzie kierowana również do odbiorców zagranicznych?
  • czy strona będzie bazowała na  aktualnych klientach, czy ma na celu pozyskiwać nowych?


Odpowiadając na te kilka prostych pytań tworzymy zarys funkcjonowania naszej przyszłej witryny. Będzie to duże ułatwienie dla projektanta naszej strony.


Zadania witryny

Kolejnym etapem projektowania strony jest określenie funkcji witryny. Czy będzie to portal społecznościowy, sklep, przestrzeń na reklamy innych firm, witryna promocyjna, strona firmowa, czy domowa. Znając funkcję strony będziemy mogli przystąpić do określenia jej zawartości. Należy podjąć decyzję, co chcemy zamieścić na witrynie z punktu widzenia klienta. Musi to być coś, co przykuje jego uwagę. Jeśli uda się nam stworzyć wartościowe treści, to klient na pewno spędzi na stronie więcej czasu. Co z tego wynika? A to, że prawdopodobnie zajrzy tu jeszcze niejednokrotnie. Nasza praca nie pójdzie wtedy na marne. Informacje dostępne na stronie powinny dzielić się na stałe i zmienne. Stałe, czyli takie które zawsze będą dostępne, najlepiej  w tym samym miejscu (np. osiąnięcia, jakie do tej pory zdobyła firma, dane kontaktowe, itp.). Z kolei informacje zmienne to takie, które będą często aktualizowane (np. promocje, oferty, itp.)


Dialog z użytkownikiem

Ważną sferą działania witryny jest interakcja z użytkownikiem. Potencjalnych klientów dzielimy na takich, którzy odwiedzają naszą stronę pierwszy raz, oraz na takich którzy będą zaglądać do nas systematycznie. W tym celu trzeba znaleźć rozwiązanie między atrakcyjnym wyglądem strony powitalnej i jej funkcjonalnością. Nie wolno przesadzać w zamieszczaniu certyfikatów firmy itp. na samym wstępie. O ile za pierwszym razem może to wzbudzić zaufanie do marki, o tyle przy kolejnych wejściach na stronę będzie to drażliwe. Strona powitalna powinna być „wyposażona” w informacje, artykuły, ciekawostki, porady itp. Warto wzbogacić ją w formularz, w którym użytkownik może zostawić swojego maila. Dzięki temu będziemy mogli informować go o nowych promocjach, produktach i innych aktualnościach. Dla stałych użytkowników pomocne będzie umiejscowienie w widocznym miejscu strony informacji z datą i godziną ostatniej aktualizacji witryny oraz możliwość szybkiej nawigacji strony.


Elementy opcjonalne

W celu uatrakcyjnienia naszej strony internetowej można zamieścić elementy opcjonalne, czyli miejsca, gdzie znajdują się dodatkowe informacje oraz rozrywka. Ma to na celu przykucie uwagi klienta, zaciekawienie produktami, zapoznanie go z ofertą sklepu. Aby osiągnąć taki cel warto zamieścić na stronie m.in.: katalog tematyczny, artykuły związane z polem działania naszej firmy, ciekawostki na jej temat, różnego rodzaju konkursy i promocje.
Projektując stronę należy pamiętać, że jej odbiorcą może być każdy. Dlatego warto podejść profesjonalnie do tego typu działań. Znalezienie złotego środka na zaspokojenie potrzeb każdego odwiedzającego nie jest łatwe, ale ciągła praca nad witryną z pewnością pomoże w dotarciu do jak największej ilości osób.


Przekonałeś się?

Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem profesjonaolnej wizytówki w internecie, to jesteś w dobrym miejscu! Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci zbudować Twój wizerunek w sieci. Pamiętaj tylko o jednym - bądź gotowy na sukces w postaci przypływu nowych odbiorców.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe