Internet jako medium informacyjne i reklamowe systematycznie rośnie w siłę. Liczba surfujących przekroczyła już miliard i poszerza się z miesiąca na miesiąc zgodnie z przewidywaniami ekspertów.
Podium rankingu wyszukiwarek
Podium rankingu wyszukiwarek

- Spis treści [Ukryj]
- 1 Kilka liczb ze statystyk wyszukiwarek
- 2 Gigant Google na czele popularności
- 3 Zaskakujące wyniki wśród dynamiki popularności
- 4 Kto najczęściej szuka informacji w Internecie
Korzystanie z Internetu dla coraz większej grupy ludzi zaczyna od skorzystania z wyszukiwarki. Internauci wybierając narzędzie do wyszukiwania kierują się przede wszystkim szybkością wyszukiwania, użytecznością,
dokładnością i zgodnością wyników wyszukiwania z oczekiwaniami użytkownika.
Jest to szczególnie istotne, gdyż sieć rozrasta się bardzo szybko i trudno z gąszczu danych uzyskać właściwe informacje.
Dlatego nie dziwi szybko rosnący trend w korzystaniu z wyszukiwarek.
Kilka liczb ze statystyk wyszukiwarek
Jak opublikowała w raporcie firma comScore zajmująca się badaniem Internetu, w odniesieniu do grudnia roku poprzedniego
liczba wyszukiwań na świecie wzrosła o 46%.
Jedynie w miesiącu grudniu ubiegłego roku odnotowano 131,35 mld wyszukiwań, co dało ponad 4 mld zapytań dziennie,
175 milionów zapytań na godzinę, 29 milionów zapytań co minutę. Imponujące osiągnięcia tego narzędzia. Internet bez wyszukiwarek nie miałby tak świetlanej przyszłości i takiej popularności.
Gigant Google na czele popularności
Największą popularnością wśród wyszukiwarek cieszy się Google. Wynik : 87,81 mld wyszukań w grudniu i ponad 66% udziału w rynku wyszukiwarek.Drugie miejsce zajmuje Yahoo z 9,44 mld wyszukań, trzecie Baidu z wynikiem 8,53 mld. Kolejne miejsca należą do wyszukiwarki Bing ( 4,09 mld), oraz Yandex. ( 1,89 mld wyszukiwań na świecie).
Zaskakujące wyniki wśród dynamiki popularności
Kto najczęściej szuka informacji w Internecie
Na drugim znajdują się Chiny. Internauci z tego kraju są największą grupą użytkowników Internetu.
Dalsze miejsca zajmują państwa europejskie: Wielka Brytania, Niemcy, Francja. W Europie mieszka 28% internetowej społeczności.
Stawkę 10-ciu największych rynków wyszukiwania zamykają: Korea Południowa, Brazylia, Kanada i Rosja.