Platforma e-learningowa z LMS: Zwiększanie przychodów firmy szkoleniowej

Firmy szkoleniowe nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów zwiększania zasięgu i docierania do nowych odbiorców. Dla firmy szkoleniowej, która prowadzi już zarówno szkolenia stacjonarne, jak i online, włączenie platformy e-learningowej z systemem zarządzania nauczaniem (LMS) może okazać się doskonałym kolejnym krokiem - potężną i lukratywną strategią zwiększania przychodów i zapewniania cennych możliwości szkoleniowych szerszej publiczności. Należy do tego jednak przystąpić mądrze i ze wsparciem ekspertów, tak aby nie tamować aktualnych strumieni przychodu, nie podcinać gałęzi, na której siedzimy.

Unsplash / Dylan Gillis

2023-08-02 10:04
5 minut czytania

Rewolucja e-learningowa

E-learning zrewolucjonizował krajobraz edukacji i szkoleń, oferując elastyczne i dostępne podejście do nauki. Pozwala jednostkom zdobywać nowe umiejętności i wiedzę we własnym tempie i w wygodny sposób, niezależnie od położenia geograficznego czy ograniczeń czasowych. Wykorzystując e-learning, firma zajmująca się szkoleniami biznesowymi może odblokować wiele możliwości rozwoju i generowania przychodów.

Co to jest LMS?

LMS, czyli Learning Management System to oprogramowanie, które pozwala firmom i osobom w zarządzaniu procesem uczenia. Właścicielowi platformy e-learningowej system LMS pozwala m.in. na:

  1. dodawanie nowych kursów i zarządzanie nimi
  2. dodawanie do kursów lekcji i zarządzania nimi
  3. dodawania do lekcji materiałów (materiałów tekstowych i załączników - dokumentów, plików multimedialnych - audio i wideo, testów wiedzy, innych materiałów w różnych formatach).
  4. sprawdzanie wiedzy uczestników szkoleń
  5. kontroli postępów uczestników szkoleń
  6. monitoring sprzedaży kursów
  7. zarządzanie serwisem e-learningowym - stroną główną, podstronami ofertowymi, prowadzenie bloga i działań marketingowych, kontrolę dostępu do panelu administracyjnego
  8. automatyzację fakturowania - wystawia automatyczne faktury do zamówień
  9. wsparcie sprzedaży - zbieranie zapytań i zgłoszeń od klientów

To tylko wybrane z możliwości platformy elearnigowej posiadającej wdrożony do zarządzania nią system LMS. Subiektywną listę funkcji stworzyliśmy na podstawie jednego z ostatnich wdrożeń ICEberg LMS. Chcesz dowiedzieć się więcej o funkcjach LMS - umów się na konsultację z ekspertem. 

LMS ICEberg CMS lekcja

Korzyści z Platformy e-learningowej z LMS dla firmy e-learningowej

Rozszerzony zasięg i globalna publiczność

Oferując szkolenia online za pośrednictwem platformy e-learningowej, firma zajmująca się szkoleniami biznesowymi może przekraczać granice geograficzne i przyciągać uczniów z całego świata. Ten rozszerzony zasięg może znacznie zwiększyć potencjalną bazę klientów firmy i strumienie przychodów.

Oferowanie szkoleń za granicami kraju może oznaczać sprzedaż szkoleń w ojczystym języku rodakom za granicą, ale może też oznaczać.udostępnienie platformy i materiałów w niej w wielu językach. Dużą grupą odbiorców są cudzoziemcy, pracujący w korporacjach, mających w Polsce siedziby europejskich i regionalnych oddziałów. Inną wartą rozważenia grupą docelową są przyjezdni zza wschodniej granicy. Naturalnymi grupami odbiorców będą mieszkańcy krajów ościennych. Polskie firmy działają z sukcesami w Niemczech, Czechach, Słowacji, Ukrainie, Litwie, a także w Rosji i Białorusi.. 

Powiesz - wyzwaniem jest przetłumaczenie materiałów? Upraszczamy ten proces znacząco. ICEberg CMS 5 wspiera tłumaczenie materiałów na języki obce - automatyzuje tłumaczenie. ICEberg CMS 5 pozwala tworzyć, zarządzać i rozwijać wielojęzyczne serwisy firmowe, korporacyjne i e-learningowe. Dowiedz się więcej

Zróżnicowana oferta szkoleń

Platforma e-learningowa z LMS umożliwia firmie szkoleniowej dostarczanie różnorodnych kursów i materiałów szkoleniowych. Od modułów do nauki we własnym tempie po seminaria internetowe na żywo i wirtualne sale lekcyjne — uczniowie mogą wybrać format nauki, który najlepiej odpowiada ich preferencjom i potrzebom.

Dodatkowe źródło przychodów

Podczas gdy szkolenia osobiste pozostają cenną (i zapewne przez długi czas najważniejszą) częścią biznesu firmy szkoleniowej, platforma e-learningowa z LMS stanowi dla firmy doskonałą okazję do stworzenia nowego, uzupełniającego źródła przychodów. Kursy online mogą być oferowane jako samodzielne produkty lub jako dodatki do szkoleń stacjonarnych, zapewniając uczącym się elastyczność i wartość.

Dofinansowania na wdrożenie platformy e-learningowej

Na wdrożenie innowacyjnych, nowych źródeł przychodów można pozyskiwać dofinansowanie - w tym dotacje na innowacje, dotacje z Unii Europejskiej. Programy te pojawiają się okresowo i są bardzo popularne. Przykładem sukcesu w zakresie pozyskiwania dotacji - dofinansowania na wdrożenie e-learningu jest projekt, w którym pozyskaliśmy 180 tyś zł dla firmy z branży oświetleniowej i organizacji imprez. Dowiedz się więcej

Ciągłe zaangażowanie i sprzedaż dodatkowa

Dzięki platformie e-learningowej firma szkoleniowa biznesowa może utrzymać zaangażowanie uczniów nawet po ukończeniu szkoleń stacjonarnych. Mogą oferować materiały uzupełniające, zaawansowane kursy lub programy certyfikacji, prezentując możliwości sprzedaży dodatkowej i maksymalizując wartość klienta w czasie (Life Time Value). 

Skalowalność i efektywność kosztowa wdrożenia platformy e-learningowej - LMS

Platformy e-learningowe z LMS pozwalają firmom efektywnie skalować swoją działalność. Po utworzeniu treści można je ponownie wykorzystać i dostarczyć nieograniczonej liczbie uczniów bez ponoszenia znacznych dodatkowych kosztów. Ta skalowalność zwiększa marże i pozwala firmie inwestować w rozwój wysokiej jakości materiałów szkoleniowych.

Co sprzedawać na platformie e-learningowej? Strategie biznesowe w e-learningu

Platforma LMS umożliwia na sprzedaż nie tylko specjalnie przygotowanych z tej okazji szkoleń. 

Sprzedawać można również:

  • Nagrania z webinarów. Niektórzy twórcy internetowi, firmy, specjaliści, organizując nawet darmowe webinary sprzedają później dostęp do nagrania z niego poprzez platformy online.
  • Kursy uzupełniające, kursy powtórkowe.
  • Ten sam kurs - w formie materiału, do którego można wracać - tylko dla uczestników szkolenia stacjonarnego lub szkolenia online Spostrzeżenia oparte na danych.

Analityka i wnioski oparte o dane

Platformy LMS dostarczają cennych danych i wglądu w zachowanie, zaangażowanie i wyniki uczniów. Dane te mogą być wykorzystywane do optymalizacji kursów, identyfikowania obszarów wymagających poprawy i dostosowywania ofert szkoleniowych do konkretnych potrzeb uczniów, co ostatecznie poprawia ogólne wrażenia z nauki.

 

spis treści przykładowego szkolenia 

Kluczowe strategie sukcesu

Aby w pełni wykorzystać platformę e-learningową z LMS jako dodatkowe źródło przychodów, firma zajmująca się szkoleniami biznesowymi powinna rozważyć następujące strategie:

Tworzenie wysokiej jakości treści

Zainwestuj w tworzenie angażujących i interaktywnych treści, które są zgodne z wiedzą specjalistyczną firmy i potrzebami docelowych odbiorców. Dobrze zaprojektowane kursy z jasnymi celami nauczania i praktycznymi zastosowaniami przyciągną uczniów i sprawią, że będą wracać po więcej.

Bezproblemowa obsługa użytkownika

Upewnij się, że Platforma E-Learningowa i LMS są przyjazne dla użytkownika i intuicyjne. Łatwa nawigacja, responsywny projekt i solidna obsługa klienta zwiększą zadowolenie i retencję uczniów.

Strategia marketingowa i Promocja

Skutecznie sprzedawaj ofertę e-learningu istniejącej bazie klientów firmy i docelowym odbiorcom. Wykorzystaj marketing e-mailowy, media społecznościowe i inne cyfrowe kanały marketingowe, aby zwiększyć świadomość i wzbudzić zainteresowanie.

Ceny i pakiety

Ostrożnie zaplanuj ceny i pakiety kursów online. Rozważ różne modele cenowe, takie jak jednorazowe zakupy, subskrypcje lub ceny warstwowe w zależności od złożoności i funkcji kursu. Porównaj ofertę do konkurencji oraz do popularnych platform e-learningowych. 

Sesje z trenerem i zaangażowanie społeczności

Zachęcaj do udziału w sesjach prowadzonych przez trenera i buduj poczucie społeczności wśród uczniów online. Webinaria na żywo, fora dyskusyjne i interakcje z rówieśnikami tworzą środowisko nauki oparte na współpracy i wsparciu.

Bieżące wsparcie i aktualizacje

Stale aktualizuj i ulepszaj treści e-learningowe, aby odzwierciedlały najnowsze trendy branżowe i najlepsze praktyki. Oferuj stałe wsparcie dla uczniów, aby odpowiedzieć na ich pytania i wątpliwości.

Użyj nowoczesnego oprogramowania LMS

ICEberg LMS - system ICEberg 5 z modułami e-learningowymi doskonale sprawdzi się we wdrożeniu Twojej platformy e-learningowej. Umów się na konsultację z ekspertem i dowiedz się jak przygotować się do wdrożenia i jakie są możliwości.

Posłuchaj rad ekspertów

Nie wiesz, od czego zacząć myślenie o wdrożeniu e-learningu? Oferujemy wsparcie. Porozmawiaj z konsultantem, żeby poznać pierwsze kroki, zaplanować projekt - zakres, czas i budżet. 

Podsumowanie

Włączając platformę e-learningową z LMS do swojej oferty szkoleniowej, firma zajmująca się szkoleniami biznesowymi może odblokować nieznane dotąd możliwości poszerzenia swojego zasięgu, zwiększenia przychodów i zapewnienia cennych doświadczeń edukacyjnych szerszej grupie odbiorców. Ta cyfrowa transformacja uzupełni szkolenia osobiste i pozwoli zbudować zrównoważony i skalowalny model biznesowy na przyszłość. Dzięki zaangażowaniu w dostarczanie wysokiej jakości treści i wyjątkowych doświadczeń użytkowników, firma zajmująca się szkoleniami biznesowymi może zająć pozycję lidera w obszarze e-learningu, wspierając rozwój i sukces w ciągle zmieniającym się świecie edukacji i szkoleń. 

Umów się na darmową konsultację

Następny artykuł

Jak działa System CMS?

Jak działa System CMS?


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe