Optymalizacja stron: 4 sposoby na ożywienie Twojej firmowej strony www

[artykuł sponsorowany] Trendy w projektowaniu stron zmieniają się wraz z oczekiwaniami i potrzebami użytkowników. Dużym powodzeniem cieszą się w ostatnich latach strony o układzie wertykalnym, przystosowane pod urządzenia mobilne. W internecie spotkać można też witryny WWW o zupełnie innym układzie treści. W jaki sposób urozmaicić wygląd swojej strony internetowej, aby przyciągnąć nowych użytkowników i zatrzymać ich na dłużej? Poniżej kilka metod, które uczynią Twoją witrynę atrakcyjniejszą.
2017-07-25 14:40
2 minuty czytania

#1: Dynamiczne slidery

Urozmaicają stronę stanowiąc przy okazji ciekawą formę prezentacji zdjęć. W ten sposób można wyeksponować najnowsze wpisy na blogu turystycznym czy pokazać najpopularniejsze przepisy na torty komunijne na stronie cukierni. Możliwości jest naprawdę bardzo wiele. Jeśli chodzi o mechanizm slidera, to może on zmieniać się w sposób zautomatyzowany (po wybranym przez nas czasie, np. co pięć sekund) lub też być modyfikowany ręcznie, przy pomocy strzałek.

#2: Baner zaprzyjaźnionego partnera biznesowego

Atrakcyjny pod względem graficznym, przyciągający uwagę baner jest nie tylko świetnym narzędziem reklamowym, ale także elementem ożywiającym wygląd naszej strony internetowej.

Użytkownicy internetu dostrzegają trend odchodzenia od statycznych banerów na rzecz bardziej dynamicznych form, opartych na technologii HTML5. Tego typu kreacja graficzna przypomina bardziej energiczną animację aniżeli nieruchomy plakat.

#3: Live streaming

Blogowanie na żywo ma z roku na rok coraz więcej zwolenników. Nic w tym dziwnego. Wideo jest niezwykle atrakcyjną formą przekazywania treści, która daje zupełnie inne możliwości aniżeli prosty tekst okraszony ilustracjami. Pozwala na emocjonalny i dynamiczny przekaz, który jest najbardziej aktualnym z możliwych. Dostarcza też wrażenia, że twórca wideo zwraca się bezpośrednio do nas. Doznanie to potęguje fakt, że zazwyczaj rozmówca patrzy prosto w kamerę, dzięki czemu użytkownik ma poczucie, że utrzymuje z nim kontakt wzrokowy, a całość komunikacji nabiera osobistego charakteru.

Użytkownicy np. na e-maila otrzymują powiadomienie o tym, o której godzinie rozpocznie się transmisja na żywo. Tę funkcję udostępnia m.in. Facebook. Tego typu metod na dystrybucję treści i podtrzymanie kontaktu z internautami stosuje wielu redaktorów serwisów czy blogerów, m.in. redakcja Marketingu przy Kawie. Warto pamiętać o tym, że webinary mogą być źródłem leadów, czyli informacji o naszych potencjalnych klientach.

Leady można pozyskiwać także dzięki członkostwu w sieci afiliacyjnej. Korzystnych i nowoczesnych rozwiązań dostarcza partner biznesowy LeadsMansion, stanowiący część międzynarodowej grupy kapitałowej, której właścicielem jest DFEX INVESTMENTS LIMITED.

Oto, dlaczego warto zainteresować się tą formą współpracy:

  • płatność tylko za leada – reklamodawca inwestuje wyłącznie w sprawdzone leady, czyli w kontakty do osób wstępnie zainteresowanych naszą działalnością
  • korzystne metody rozliczenia – opierające się na konkretnych efektach, czyli na przykład na wypełnieniu formularza rejestracyjnego; tego typu sposób nazywany jest CPA (cost per action)
  • dostęp do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców – brak przypadkowości i bylejakości, właściciel serwisu otrzymuje kontakty wyłącznie do osób zainteresowanych tematyką jego działalności

#4 Aktywność w social media

W tym kontekście ważne jest używanie hashtagów na Twitterze i Instagramie. Warto pamiętać, że każda branża ma swoje sztandarowe słowa kluczowe, rozpoznawalne dla danej społeczności. Na profilach firmowych dobrze też sprawdzają się hashtagi ściśle powiązane z daną marką czy ważnym produktem.

Warto pamiętać, że oprócz urozmaicenia witryny, podejmowanie dodatkowych działań przekłada się również na inne jej aspekty. Znamienny jest fakt, że duża aktywność w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Najpopularniejsza z nich, Google, mocno promuje te serwisy, które funkcjonują w ścisłej symbiozie z kanałami w social media.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe