Media internetowe na kryzys

Kryzys gospodarczy, zbiera swoje żniwa. W dużym stopniu odczuły go działy marketingu, na których to spadł obowiązek cięcia kosztów, by złagodzić postępujące skutki kryzysu. W Stanach Zjednoczonych odnotowano, że aż 75% z tych działów otrzymało mniejszy budżet na swoje działania niż w latach ubiegłych.
2009-10-12 14:00
1 minuta czytania

Metody na zminimalizowanie strat

W tym okresie sekcje marketingu podejmują trudne decyzje, by tak zmniejszyć koszty, aby nie wpływało to na efektywność ich działań. Rozważne rozpatrywanie budżetu to jedno z ważniejszych wyzwań jakie stoją przed działami marketingowymi jak i każdym segmentem światowej gospodarki.  Firmy muszą teraz tak dobierać środki, by mimo cięć budżetu nadal wykonywać usługi na wysokim poziomie.

Wracając do strategii zapobiegania kryzysowi, 70% ankietowanych marketerów w Stanach Zjednoczonych wdrożyło ustalenia o zmniejszeniu kosztów na media tradycyjne wykorzystując większe środki na media internetowe. Niewiele ponad połowa osób zajmująca się marketingiem zrezygnowała z działań mających na celu kreowanie wizerunku marki na rzecz działań zmierzających do aktywnego pozyskiwania klientów. Poza tym 40% z nich uwzględniło w swoich planach marketingowych zakup tańszych mediów.

Zmiany w strategii marketingowej

Zadziwiający jest fakt, że w Stanach Zjednoczonych, będących domeną przedsiębiorstw opartych w dużym stopniu na polityce marketingowej, dział marketingu został ujęty przez marketerów jako wydatek - w ten sposób odpowiedziało 40% ankietowanych. Na szczęście 60% uważa marketing za jeden z głównych celów przedsiębiorstwa i wyróżniają go w kategorii inwestycji w rozwój firmy.

(Na podst. raportu “2009 ANA/MMA Marketing Accountability Survey”, przygotowanego przez Association of National Advertisers and Marketing Management Analytics.)


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe