Media internetowe na kryzys

Media internetowe na kryzys

Kryzys gospodarczy, zbiera swoje żniwa. W dużym stopniu odczuły go działy marketingu, na których to spadł obowiązek cięcia kosztów, by złagodzić postępujące skutki kryzysu. W Stanach Zjednoczonych odnotowano, że aż 75% z tych działów otrzymało mniejszy budżet na swoje działania niż w latach ubiegłych.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Foto: shutterstock
shutterstock

Metody na zminimalizowanie strat

W tym okresie sekcje marketingu podejmują trudne decyzje, by tak zmniejszyć koszty, aby nie wpływało to na efektywność ich działań. Rozważne rozpatrywanie budżetu to jedno z ważniejszych wyzwań jakie stoją przed działami marketingowymi jak i każdym segmentem światowej gospodarki.  Firmy muszą teraz tak dobierać środki, by mimo cięć budżetu nadal wykonywać usługi na wysokim poziomie.

Wracając do strategii zapobiegania kryzysowi, 70% ankietowanych marketerów w Stanach Zjednoczonych wdrożyło ustalenia o zmniejszeniu kosztów na media tradycyjne wykorzystując większe środki na media internetowe. Niewiele ponad połowa osób zajmująca się marketingiem zrezygnowała z działań mających na celu kreowanie wizerunku marki na rzecz działań zmierzających do aktywnego pozyskiwania klientów. Poza tym 40% z nich uwzględniło w swoich planach marketingowych zakup tańszych mediów.

Zmiany w strategii marketingowej

Zadziwiający jest fakt, że w Stanach Zjednoczonych, będących domeną przedsiębiorstw opartych w dużym stopniu na polityce marketingowej, dział marketingu został ujęty przez marketerów jako wydatek - w ten sposób odpowiedziało 40% ankietowanych. Na szczęście 60% uważa marketing za jeden z głównych celów przedsiębiorstwa i wyróżniają go w kategorii inwestycji w rozwój firmy.

(Na podst. raportu “2009 ANA/MMA Marketing Accountability Survey”, przygotowanego przez Association of National Advertisers and Marketing Management Analytics.)

Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you