Realizacja każdego serwisu internetowego wymaga współpracy między klientem, a agencją i przekazania przez klienta pewnych materiałów, które pomogą projekt zrealizować szybko, sprawnie, bez błędów, zgodnie z oczekiwaniami, na światowym poziomie. W Krakweb realizujemy zarówno mikro serwisy inwestycji mieszkaniowych jak i duże korporacyjne serwisy połączone z katalogami wielu inwestycji, wyszukiwarkami i zaawansowanymi modułami oraz integracjami.
Materiały potrzebne do zaprojektowania strony internetowej dla dewelopera mieszkaniowego
Materiały potrzebne do zaprojektowania strony internetowej dla dewelopera mieszkaniowego
![{[description]}](https://www.krakweb.pl/uploads/modules/articles/thumbs/775_400_crop_q80_89261f770ef1720.jpg)
- Spis treści [Ukryj]
- 1 Podstawowe materiały
- 2 Wizualizacje
- 3 Karty mieszkań
- 4 Arkusz z listą mieszkań
- 5 Informacje o integrowanych systemach i ich dokumentacje
- 6 Dane dostępowe do aktualnego serwisu www
Na podstawie naszych doświadczeń w projektach przygotowaliśmy listę materiałów potrzebnych do rozpoczęcia projektu wdrożenia serwisu dla dewelopera mieszkaniowego.
Podstawowe materiały
- Identyfikacja wizualna - Logo dewelopera, logo inwestycji, księga znaku / brandbook. Materiały te są niezbędne do umieszczenia w kluczowych miejscach serwisu. Pozwolą też przygotować projekt w sposób spójny, zgodny z komunikacją w innych kanałach.
- Próbka materiałów promocyjnych. Np. ulotki, bilboardy, katalogi. Wybierz te najbardziej aktualne i te, które najbardziej Ci się podobają, są zgodne z oczekiwaniami wobec strony www. Prześlij jeden do max trzech przykładów z każdego typu materiału.
- Treści do serwisu. Możesz je przesłać w postaci dokumentu z tekstami i uporządkowanej struktury. Możesz też dostarczyć dane dostępowe do starego serwisu, które pozwolą dane te zmigrować. W takiej sytuacji pamiętaj jednak o precyzyjnym określeniu które dane mają być przeniesione, a które będą zmieniane.
- Wizualizacje. Wizualizacje to podstawa kreacji serwisu internetowego inwestycji. Możesz dostarczyć wstępną wizualizację, która później zostanie podmieniona na finalną wersję. Ważne jednak, żeby układ wizualizacji osiedla i budynku, która będzie mapowana się nie zmieniał.
- Dane dostępowe (do serwerów, strony www itp.). Dostęp do serwera jest potrzebny m.in. do migracji danych - w szczególności plików obrazów z bloga oraz zdjęć umieszczonych w niektórych treściach strony. Dostęp do starej strony www jest potrzebny w procesie migracji treści tekstowych.
Wizualizacje
- Wizualizacja osiedla z lotu ptaka lub poziomu chodnika lub innej perspektywy, która pokazuje całą inwestycję w taki sposób, żeby można było wybrać dowolny z budynków - najechać na każdy z nich. Najlepiej, żeby budynki nie najeżdżały na siebie. Jeśli to niemożliwe można przygotować więcej niż jedną wizualizację, żeby przełączać pomiędzy nimi. W niektórych przypadkach może to być rzut z góry.
- Wizualizacja poszczególnych budynków (1 budynek na jednym obrazku) w celu zmapowania pięter. Podobnie jak w przypadku planu osiedla - w tym przypadku potrzebny jest widok, który przedstawia fasadę w sposób, który umożliwi zaznaczenie każdego piętra (jeśli stosujemy czterostopniową ścieżkę nawigacji po inwestycji:- osiedle - budynek - piętro - mieszkanie) lub każdego mieszkania (jeśli stosujemy mapowanie poszczególnych mieszkań na fasadzie czyli nawigację dwu lub trzystopniową - osiedle - budynek - mieszkanie).
- Plany pięter
- Wizualizacje mieszkań (o ile będą) - opcjonalnie.
Karty mieszkań
Arkusz z listą mieszkań
Wprowadzenie danych mieszkań do katalogu mieszkań systemu ICEberg CMS dzieje się przez masowy import z arkusza, a dokładniej z pliku CSV. Zapisz listę mieszkań wraz ze wszystkimi parametrami z systemu w którym przechowujesz ich dane jako arkusz kalkulacyjny lub od razu wyeksportuj jako plik CSV. Jeśli posiadasz arkusz kalkulacyjny (np. plik xls, xlsx lub arkusz w Dokumentach/Arkuszach/Dysku Google) to otwórz go i użyj funkcji Plik / Zapisz jako / Plik CSV.
Informacje o integrowanych systemach i ich dokumentacje
- dostępy do systemów
- dane dostępowe do API lub innej metody połączenia z każdym z systemów
- dokumentację API
- opisać oczekiwany sposób przepływu danych. Przykładowo: leady ze strony www trafiają do systemu CRM, a dane mieszkań (ceny, statusy sprzedaży) są synchronizowane z CRMa do strony www co 5 minut.
Oczywiście przed udostępnieniem przez Państwa danych możemy podpisać stosowną umowę o poufności (NDA).
Jeśli nie korzystasz z opcji integracji możesz używać plików CSV do aktualizacji oferty i stanu dostępności mieszkań. Można to nazwać wtedy aktualizacją pół automatyczną, bo wymaga zapisania pliku CSV, a następnie jego importu do systemu ICEberg CMS. Jest to jednak szybkie i dane są aktualizowane w ciągu kilku sekund.
Jeśli naszym zadaniem jest wprowadzenie więcej niż jednej inwestycji przygotuj te dane w uporządkowany sposób, osobno dla każdej z nich i opisz jednoznacznie i precyzyjnie.
Dane dostępowe do aktualnego serwisu www
Zarówno do migracji treści jak i obrazków (zdjęć, wizualizacji), ale czasem też danych mieszkań może być potrzebny dostęp do starego serwisu. Ma to zastosowanie w sytuacjach gdy tworzymy coś więcej niż tylko nowy serwis internetowy nowo powstającej, niedodanej jeszcze w serwisie, inwestycji.
Warto, żeby dostęp ten był nie tylko danymi do panelu administracyjnego, bowiem w tym nie zawsze istnieje możliwość eksportu. W związku z tym prześlij też dostęp do samej bazy danych.
W przypadku średnich i dużych serwisów eksport wpisów z bloga wraz z obrazkami oszczędza wiele godzin pracy redaktorów.
Przedstawione powyżej dane i materiały wynikają z najczęstszych scenariuszy. W przypadku Twojego serwisu po analizie stanu wyjściowego i oczekiwanego przedstawimy bardziej precyzyjną i kompletną listę.