Materiały potrzebne do zaprojektowania strony internetowej dla dewelopera mieszkaniowego

Realizacja każdego serwisu internetowego wymaga współpracy między klientem, a agencją i przekazania przez klienta pewnych materiałów, które pomogą projekt zrealizować szybko, sprawnie, bez błędów, zgodnie z oczekiwaniami, na światowym poziomie. W Krakweb realizujemy zarówno mikro serwisy inwestycji mieszkaniowych jak i duże korporacyjne serwisy połączone z katalogami wielu inwestycji, wyszukiwarkami i zaawansowanymi modułami oraz integracjami.
2019-12-03 11:27
4 minuty czytania

Podstawowe materiały

  1. Identyfikacja wizualna - Logo dewelopera, logo inwestycji, księga znaku / brandbook. Materiały te są niezbędne do umieszczenia w kluczowych miejscach serwisu. Pozwolą też przygotować projekt w sposób spójny, zgodny z komunikacją w innych kanałach. 
  2. Próbka materiałów promocyjnych. Np. ulotki, bilboardy, katalogi. Wybierz te najbardziej aktualne i te, które najbardziej Ci się podobają, są zgodne z oczekiwaniami wobec strony www. Prześlij jeden do max trzech przykładów z każdego typu materiału.
  3. Treści do serwisu. Możesz je przesłać w postaci dokumentu z tekstami i uporządkowanej struktury. Możesz też dostarczyć dane dostępowe do starego serwisu, które pozwolą dane te zmigrować. W takiej sytuacji pamiętaj jednak o precyzyjnym określeniu które dane mają być przeniesione, a które będą zmieniane.
  4. Wizualizacje. Wizualizacje to podstawa kreacji serwisu internetowego inwestycji. Możesz dostarczyć wstępną wizualizację, która później zostanie podmieniona na finalną wersję. Ważne jednak, żeby układ wizualizacji osiedla i budynku, która będzie mapowana się nie zmieniał. 
  5. Dane dostępowe (do serwerów, strony www itp.). Dostęp do serwera jest potrzebny m.in. do migracji danych - w szczególności plików obrazów z bloga oraz zdjęć umieszczonych w niektórych treściach strony. Dostęp do starej strony www jest potrzebny w procesie migracji treści tekstowych. 

Wizualizacje

  1. Wizualizacja osiedla z lotu ptaka lub poziomu chodnika lub innej perspektywy, która pokazuje całą inwestycję w taki sposób, żeby można było wybrać dowolny z budynków - najechać na każdy z nich. Najlepiej, żeby budynki nie najeżdżały na siebie.  Jeśli to niemożliwe można przygotować więcej niż jedną wizualizację, żeby przełączać pomiędzy nimi. W niektórych przypadkach może to być rzut z góry. 
  2. Wizualizacja poszczególnych budynków (1 budynek na jednym obrazku) w celu zmapowania pięter. Podobnie jak w przypadku planu osiedla - w tym przypadku potrzebny jest widok, który przedstawia fasadę w sposób, który umożliwi zaznaczenie każdego piętra (jeśli stosujemy czterostopniową ścieżkę nawigacji po inwestycji:- osiedle - budynek - piętro - mieszkanie) lub każdego mieszkania (jeśli stosujemy mapowanie poszczególnych mieszkań na fasadzie czyli nawigację dwu lub trzystopniową - osiedle - budynek - mieszkanie).
  3. Plany pięter 
  4. Wizualizacje mieszkań (o ile będą) - opcjonalnie.

Karty mieszkań

Karta każdego mieszkania z nazwą najlepiej jak numer tego mieszkania w bazie, bez spacji i polskich znaków. Dobrze jeśli plik nazwany jest zgodnie z nazwą mieszkania co ułatwia późniejsze jego użycie. Karty mieszkań mogą być do pobrania ze strony jako załącznik (najczęściej PDF), do przeglądnięcia jako obrazek lub do otwarcia jako podstrona serwisu. Możliwe jest połączenie 2, a w szczególnych przypadkach nawet wszystkich 3 z powyższych sposobów prezentacji oferowanych mieszkań. 

Arkusz z listą mieszkań

Wprowadzenie danych mieszkań do katalogu mieszkań systemu ICEberg CMS dzieje się przez masowy import z arkusza, a dokładniej z pliku CSV. Zapisz listę mieszkań wraz ze wszystkimi parametrami z systemu w którym przechowujesz ich dane jako arkusz kalkulacyjny lub od razu wyeksportuj jako plik CSV. Jeśli posiadasz arkusz kalkulacyjny (np. plik xls, xlsx lub arkusz w Dokumentach/Arkuszach/Dysku Google) to otwórz go i użyj funkcji Plik / Zapisz jako / Plik CSV.

Lista mieszkań z przypisanym do każdego mieszkania parametrami oraz kartą mieszkań i wizualizacją mieszkania (o ile w serwisie będziemy używać wizualizacji mieszkań). Potrzebne kolumny to co najmniej identyfikator mieszkania, piętro, metraż, cena, karta mieszkania. Opcjonalne to np. metraż balkonu, liczba pokoi. Parametrów takich może być kilkadziesiąt. Na listach mieszkań prezentujemy jednak kilka (zwykle około 5 najważniejszych). Te same kilka parametrów używanych jest później w wyszukiwarce. Użytkownicy bowiem w pierwszej kolejności szukają bowiem mieszkania określając metraż, cenę i piętro (często w zadanych przez siebie zakresach). Na karcie mieszkania możemy zaprezentować nawet wszystkie parametry, które zapragniemy przedstawić. 

Informacje o integrowanych systemach i ich dokumentacje

Jeśli strona www jest integrowana z systemami - np. CRM, czy marketing automation nie dostarczanymi przez Krakweb - niezbędne są informacje w tym zakresie, umożliwiające przeprowadzenie integracji. Należy udostępnić:
  1. dostępy do systemów 
  2. dane dostępowe do API lub innej metody połączenia z każdym z systemów
  3. dokumentację API
  4. opisać oczekiwany sposób przepływu danych. Przykładowo: leady ze strony www trafiają do systemu CRM, a dane mieszkań (ceny, statusy sprzedaży) są synchronizowane z CRMa do strony www co 5 minut. 

Oczywiście przed udostępnieniem przez Państwa danych możemy podpisać stosowną umowę o poufności (NDA). 

Jeśli nie korzystasz z opcji integracji możesz używać plików CSV do aktualizacji oferty i stanu dostępności mieszkań. Można to nazwać wtedy aktualizacją pół automatyczną, bo wymaga zapisania pliku CSV, a następnie jego importu do systemu ICEberg CMS. Jest to jednak szybkie i dane są aktualizowane w ciągu kilku sekund.

Jeśli naszym zadaniem jest wprowadzenie więcej niż jednej inwestycji przygotuj te dane w uporządkowany sposób, osobno dla każdej z nich i opisz jednoznacznie i precyzyjnie. 

Dane dostępowe do aktualnego serwisu www

Zarówno do migracji treści jak i obrazków (zdjęć, wizualizacji), ale czasem też danych mieszkań może być potrzebny dostęp do starego serwisu. Ma to zastosowanie w sytuacjach gdy tworzymy coś więcej niż tylko nowy serwis internetowy nowo powstającej, niedodanej jeszcze w serwisie, inwestycji. 

Warto, żeby dostęp ten był nie tylko danymi do panelu administracyjnego, bowiem w tym nie zawsze istnieje możliwość eksportu. W związku z tym prześlij też dostęp do samej bazy danych.

W przypadku średnich i dużych serwisów eksport wpisów z bloga wraz z obrazkami oszczędza wiele godzin pracy redaktorów.

Przedstawione powyżej dane i materiały wynikają z najczęstszych scenariuszy. W przypadku Twojego serwisu po analizie stanu wyjściowego i oczekiwanego przedstawimy bardziej precyzyjną i kompletną listę. 


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe