Marketing w social media - poradnik dla początkujących 2

Siłą marketingu w social mediach są interakcje i nawiązywanie relacji z klientami. Czy mając bloga firmowego plus konta na Facebooku, Twitterze i Instagramie wykorzystujesz możliwości jakie dają Ci Social Media? Które z serwisów są teraz najpopularniejsze i najbardziej efektywne? Które narzędzia pomogą wypromować w nich Twoją firmę?
2015-08-25 11:00
25 minut czytania

Spis treści

Social Media Marketing

Social Media Marketing to niezwykle popularna forma marketingu internetowego, która wykorzystuje portale społecznościowe jako narzędzie marketingowe.

Popularność Social Media

Według danych Gemius Polska z maja bieżącego roku 86% polskich internautów odwiedza serwisy społecznościowe. Dane zebrane przez We Are Social z 2014 mówią, że na aktywność w social media przeciętny Polak poświęca średnio dwie godziny dziennie. Nic więc dziwnego, że obecność w social media jest bardzo istotną częścią strategii marketingowych coraz większej liczby przedsiębiorstw. Co więcej, na pierwszy rzut oka promocję w social media charakteryzują niskie ceny w porównaniu do tradycyjnych form marketingu. Są to narzędzia dostępne dla każdego i umożliwiają dotarcie do pożądanej grupy docelowej - teoretycznie komunikację możemy prowadzić samodzielnie - bez udziału agencji. Jednak po odkryciu kolejnych aspektów okazuje się, że aby sprawnie i skutecznie działać w social media trzeba trochę wiedzy i znajomości narzędzi. Dlatego też w tym artykule przybliżę Ci, którymi serwisami warto się zainteresować i w jakie narzędzia oraz środki promocji zainwestować.

Social media - definicja

Co to są Social Media?

Social media to serwisy www, aplikacje i technologie, które umożliwiają interakcje pomiędzy użytkownikami tworzącymi wirtualną społeczność. Interakcja ta zachodzi poprzez kreowanie informacji, dzielenie się nimi i ich wymianę. Informacja ma najczęściej postać tekstu, grafiki, zdjęcia, czy też filmu.

W marketingu internetowym social media nie są stworzone jako narzędzie sprzedaży - najważniejszą ich funkcją jest budowanie relacji z użytkownikami danego portalu.
W zależności od typu treści umieszczanych w social media możemy serwisy podzielić na podstawowe kategorie takie jak mikroblogi (np. Twitter), społeczności treściowe (contentowe) (np. Youtube) i serwisy społecznościowe (np. Facebook, Nk.pl, Google+).

Maciej ChmielowskiGranica między poszczególnymi social mediami jest bardzo płynna, a różnice zacierają się lub są przesuwane szybko i regularnie. Weźmy np. takiego Twittera. Nasuwa się oczywista kategoryzacja jako mikroblog, którym był od samego startu. Jednak wraz z wprowadzeniem do serwisu możliwości zamieszczania zdjęć oraz filmów coraz trudniej odróżnić go od Facebooka. Każdy z dużych graczy (Facebook z kupionym w 2012 roku Instagramem oraz w 2014 WhatsApp’em, Google +, Twitter, LinkedIn) adaptuje działające rozwiązania.
Wraz z wzrostem znaczenia wideo Facebook wprowadził filmy jako element swojego silnika i odtwarza je bezpośrednio na osi czasu (co wcześniej było domeną YouTube). W związku z przepływem użytkowników z Facebooka do aplikacji do wysyłania wiadomości Facebook kupił najszybciej rosnącą aplikację na rynku (WhatsApp) oraz stopniowo modernizuje swoją podstawową zintegrowaną z serwisem aplikację, czyli Messengera. Twitter z kolei w procesie ewolucji dodał zdjęcia, a LinkedIn kupił i zintegrował ze swoim silnikiem serwis Slide Share.
Trwa nieustanna pogoń za liderem i rywalizacja. Zaadaptuj się albo zgiń!

Maciej Chmielowski, CEO w Krakweb.

Zanim przejdę do szczegółowego omówienia poszczególnych platform i ich zastosowania w marketingu musisz dowiedzieć się czym jest...

Inbound Marketing

Inbound Marketing to aktywny marketing przychodzący. Korzystanie z jego zasad pomoże Ci w poprawie widoczności Twojej firmy w sieci oraz konwertowaniu pozyskanych użytkowników w rzeczywistych klientów korzystających z Twoich usług i produktów. Inbound Marketing skupia się na 3 przenikających się obszarach:

  • Content Marketing
  • pozycjonowanie (SEO),
  • media społecznościowe (Social Media).

więcej o Inbound Marketingu dowiesz się z tekstu Michała: Inbound Marketing - marketing przyszłości

Maciej ChmielowskiInbound Marketing to ciągle mało popularne w Polsce, mało znane przede wszystkim pojęcie. W USA podejście to zdominowało rynek. U nas znane są bardzo dobrze: pozycjonowanie, social media i ostatnio Content Marketing jako najpopularniejsze podejście do marketingu. Inbound Marketing jako strategia łącząca te elementy nie jest jednak wymieniany. W najbliższych latach przewiduję, że zmieni się to dość szybko i kolejne agencje zaczną się tytułować agencjami inbound marketingowymi, tak jak 7 lat temu obsypało agencjami social media, a 2 lata temu agencjami content marketingowymi.

Maciej Chmielowski, CEO w Krakweb.

Content marketing

Content marekting ma u podstaw założenie: publikować atrakcyjne i/lub przydatne treści. Jego celem jest budowanie relacji z klientem. Docieranie do klienta powinno odbywać się nieinwazyjnie. Możesz go prowadzić poprzez publikowanie treści na swojej stronie lub w serwisie społecznościowym - np. na fanpage firmy na Facebooku, na blogu firmy, umieszczanie materiałów wideo na Youtube czy zdjęć na Instagramie.
Na content marketing musisz poświęcić sporo czasu - wymaga dopracowanych i angażujących treści, a także regularnego publikowania. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak w Content marketingu może pomóc Ci system CMS zajrzyj tutaj.

Media społecznościowe

Kiedy i do czego użyć social media?

Jeżeli nie posiadasz: świetnego produktu, dobrego wizerunku, strategii promocji, SEO, SEM i mailingu, a także świetnej strony www to zapomnij o social media. Najpierw musisz się zająć podstawami. Jeśli jednak masz już potrzebne podstawy to social media możesz użyć do:

  • zaprezentowania firmy,
  • zwiększenia ruchu na stronie,
  • zdobywania wiedzy o rynku,
  • zwiększenia lojalności klientów,
  • generowania leadów sprzedażowych,
  • zredukowania kosztów na marketing,
  • poprawienie sprzedaży.

Zanim zaczniesz promocję w serwisach społecznościowych musisz pamiętać o tym, że wymaga ona czasu, ludzi, wiedzy i odpowiednich narzędzi. Choć teoretycznie kampania w social media jest darmowa, to jej obsługa wymaga dużej ilości czasu, a do tego jest nieskuteczna jeżeli prowadzi ją osoba bez doświadczenia i zrozumienia tego kanału.

Statystyki Social media

Struktura demograficzna użytkowników Social Media w USA

Według danych zdobytych przez PewResearchCenter w 2014 roku 71% dorosłych użytkowników internetu w USA korzystało z Facebooka (58% całej populacji), w tym 66% internautów płci męskiej i 77% płci żeńskiej. Facebooka używało 87% internautów w wieku 18-29 lat, 73% w wieku 30-49 lat, 63% w wieku 50-64 lat i 56% w wieku 65 lat i powyżej.

Z Twittera w 2014 roku korzystało 23% dorosłych użytkowników internetu w USA (19% całej populacji), w tym 24% internautów płci męskiej i 21% płci żeńskiej. 37% grupy wiekowej 18-29 lat korzystało z Twittera, a także 25% grupy 30-49 lat, 12% grupy 50-64 lat i 10% grupy 65+.

LinkedIn w 2014 było używane przez 28% dorosłych użytkowników internetu w USA (23% populacji), w tym 28% internautów płci męskiej i 27% płci żeńskiej. Struktura wiekowa użytkowników tego portalu prezentowała się następująco - 23% internautów w wieku 18-29 lat korzystało z LinkedIn, a także 31% w wieku 30-49, 30% w wieku 50-64 i 21% w wieku 65+. 32% użytkowników internetu w USA posiadających zatrudnienie korzystało z tego portalu, a także 21% bezrobotnych.

Reklama:

Konsumpcja Social Media - statystyki z USA

Najbardziej zaangażowani są użytkownicy Facebooka. W 2014 roku 70% pytanych mieszkańców USA używało Facebooka codziennie, 45% kilka razy dziennie, 17% raz w tygodniu, a 12% rzadziej niż raz w tygodniu. Z Twittera codziennie korzystało 36% ankietowanych, 24% raz w tygodniu, 40% rzadziej. LinkedIn 13% używało codziennie, 25% raz w tygodniu, a 61% rzadziej.

Użycie internetu i Social Media w Polsce

Zgodnie z danymi zaprezentowanymi przez We Are Social z 2014 roku aż 67% Polaków to aktywni użytkownicy internetu, 41% używa internetu na urządzeniach mobilnych, a 34% posiada aktywne konto w social media. Liczba aktywnych kont wzrosła o 8% od stycznia 2014. 24% populacji posiada aktywne konto w mobilnej aplikacji social media. Od stycznia 2014 liczba ta wzrosła o 28%.
Z czasem z internetu na urządzeniach stacjonarnych korzystamy coraz mniej (w stosunku do roku poprzedniego spadek o 39%) na korzyść internetu na urządzeniach mobilnych - w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrost dziennego czasu użytkowania o 277%. Średnio w internecie spędzamy aż 4 godziny i 51 minut dziennie na laptopie lub PC. Internetu na urządzeniach moblinych używamy przez średnio 1 godzinę i 49 minut dziennie.

Polacy w Internecie

Aktywność Polaków w social media

Zgodnie z danymi pochodzącymi z raportu We Are Social Social Media przeciętnego Polaka absorbują przez około 2 godziny dziennie. Najaktywniejszym serwisem społecznościowym jest Facebook. Na drugim miejscu pod względem aktywności znajdują się Google+, a trzecie przypada Naszej Klasie i Twitterowi. Podobną, o połowę niższą od Twittera i Nk aktywnością charakteryzują się LinkedIn, Badoo, Instagram i Pinterest. Według danych IRCenter z 2014 co 6 polski internauta korzysta z Facebooka codziennie. W serwisie Youtube 33% internautów ogląda filmy kilka razy w tygodniu. Z pozostałych mediów korzystamy średnio kilka razy w miesiącu. Spośród internautów przebadanych przez Mobile Institute w 2014 roku 45% stwierdziło, że korzysta z Social Media w zasadzie non-stop, 43% że kilka razy dziennie, 9% raz dziennie. Pozostałe 3% odwiedza media społecznościowe, gdy dostanie powiadomienie, kilka razy w miesiącu, raz na miesiąc lub rzadziej.

Polacy w Social Media
Przebadani przez Mobile Institute Social Media wykorzystują do utrzymywania kontaktów prywatnych (72%), poszukiwania informacji i wiadomości(59%), poszukiwania informacji o znajomych (38%) i wreszcie do oglądania i śledzenia profili marek (34%).15% badanych odpowiedziało, że zdecydowanie śledzi profile marek w mediach społecznościowych, 36% że raczej tak, 39% że raczej nie i 10%, że zdecydowanie nie. Osoby, które nie śledzą marek argumentują to głównie tym, że platformy takie jak Facebook służą im głównie do utrzymywania kontaktów prywatnych. W mniejszym stopniu przyczyną jest brak posiadania ulubionej marki czy niechęć do okazywania sympatii marce publicznie. 50% osób niezainteresowanych śledzeniem marek odpowiedziało, że nic nie jest w stanie ich przekonać do zmienienia tego stanu rzeczy, natomiast druga połowa wskazała na zamieszczanie ciekawszych treści przez marki.

Struktura wiekowa użytkowników Facebooka i Twittera

Według badań Gemius Polska z serwisów społecznościowych korzysta podobna ilość kobiet i mężczyzn. Niewielką przewagę mają kobiety. 22% polskich użytkowników Facebooka to osoby w wieku od 18 do 24 lat. Tyle samo jest użytkowników w wieku 35-44 lata. Największą grupą są osoby mieszczące się w przedziale 25-34 lata - stanowią aż 31% użytkowników. Polacy w wieku 45-54 to 13% użytkowników, a Ci, którzy mają 55 lat i więcej to 12% ogółu. Przekrój wiekowy Twittera prezentuje się podobnie. Najwięcej jest użytkowników w wieku 25-34 lata - 29%. Podobnie wypadają 18-24 (21%) i 35-44 (22%). Osób 55+ jest 15%, a 45-54 13%.

Handel Elektroniczny w Polsce

W ostatnim miesiącu 2014 roku zgodnie z danymi We Are Social 44% Polaków kupiło coś w internecie przez PC lub laptop. 14% dokonało takiej transakcji przez komórkę . Według portalu Statista od 2012 do 2015 roku wartość handlu elektronicznego w Polsce wzrosła z 2,8 do 3,5 bilionów euro, czyli o 25%.

Social Media w Polsce i na świecie

Jak już wspominałam 34% Polaków posiada aktywne konta w serwisach społecznościowych. Na świecie pod tym względem najwyższym wynikiem może poszczycić się Singapur - aż 66% aktywnych kont! To o ponad połowę więcej od średniej światowej, która wynosi 29%. Argentyna przoduje w czasie spędzanym w social media - jej mieszkańcy korzystają z nich przez 4,3 godziny dziennie. Dla porównania średnia światowa w tej kategorii wynosi 2,4h. Przeciętny Polak spędza o 0,3h mniej czasu w social media niż przeciętny mieszkaniec świata i aż o 2h mniej od przeciętnego Argentyńczyka.

Social Media na świecie

Ilość aktywnych użytkowników najpopularniejszych na świecie serwisów społecznościowych obecnie jest już mierzona w setkach milionów. Facebook pozostawia za sobą konkurencję daleko w tyle z wynikem 1336 milionów, co daje nam ponad miliard użytkowników! Drugie miejsce przypada Qzone, chińskiemu serwisowi społecznościowemu. Posiada o ponad połowę mniej aktywnych kont - 629 milionów. Nie ma wersji angielskiej na stronie web, przetłumaczona została jedynie aplikacja. Google+ zgromadziło 343 milionów aktywnych* kont, Instagram, 300, Twitter 284, a Tumblr 230.
*o aktywności Google+ przeczytasz więcej w rozdziale Google+ dla pozycjonowania

Więcej danych na temat Social media znajdziesz w tej prezentacji:

Wpływ serwisów społecznościowych na sprzedaż

Szymon SłowikSprzedaż w mediach społecznościowych jest wbrew obiegowym opiniom możliwa i warto się nią zainteresować. Jeśli działania zostaną dobrze zaplanowane, może być niezwykle efektywnym kanałem dotarcia do klientów. Bardzo duże pole do popisu daje tu system reklamowy Facebooka, który pozwala targetować komunikaty reklamowe w oparciu o szereg kryteriów demograficznych, behawioralnych oraz remarketing.
Można działać też bardziej po partyzancku - np. wykorzystując narzędzia do monitoringu do znalezienia użytkowników rozmawiających na określone tematy związane z naszą ofertą. Można umiejętnie włączyć się do dyskusji i zaoferować zniżkę na produkt z kategorii, o której mowa.
Warto pamiętać, że w marketingu ciężko o uniwersalne recepty i dla każdego typu produktu i rynku konieczne jest dobranie adekwatnych rozwiązań.

Szymon Słowik z takaoto.pro.

Według danych zdobytych podczas badania amerykańskich konsumentów przez Deloitte Digital social media największy wpływ mają na decyzje zakupowe osób w wieku od 18 do 34 lat - na 47% tych osób. Dla pozostałych grup wiekowych jest to 19%. 19% osób w wieku 18-34 lata i 12% w wieku powyżej 34 lat woli kupić przez internet niż stacjonarnie. Social media największy wpływ mają na zakupy takich produktów jak: produkty dla niemowląt (56%), meble (40%), health&wellness (33%), samochodowe (30%). Osoby, które korzystają z social media w trakcie procesu zakupu są 4 razy bardziej skłonne do wydania więcej, niż te, które ich nie przeglądają. Co więcej jest o 29% bardziej prawdopodobne, że zakupu tego samego dnia dokonają Ci, którzy przed lub w trackie podróży do sklepu do pomocy wykorzystywali social media.

Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Adweek najlepiej na sprzedaż wpływają Facebook, Youtube i LinkedIn. 78% procent respondentów stwierdziło, że posty firm w social media wpływają na ich decyzje o zakupie.

 Social Media a sprzedaż

Dlaczego konsumenci śledzą marki na portalach społecznościowych? Według raportu Mobile Institute głównym powodem są informacje zamieszczane na temat nowych produktów i usług (59% badanych), następnie zamieszczanie przez marki ciekawych treści (51% badanych), z powodu dostępu do promocji (46%), żeby wyrazić uznanie dla marki (38%) czy pokazać, że jest się fanem (35%), wziąć udział w konkursach czy grach (26%), podzielić się swoją opinią o marce (20%), ze względu na obsługę klienta (19%) czy aby uczestniczyć w tworzeniu nowych produktów (10%) lub z powodu sympatii do reklam danej marki (16%). Tylko 10% śledzi markę z powodu niezadowolenia z niej.

Wizerunek w social media

Mikołaj WinkielBardzo ważnym rozwiązaniem przy działaniach w mediach społecznościowych jest dbanie o wizerunek - monitorowanie miejsc w których, o naszej marce się rozmawia, w których nasza marka żyje. Dzięki temu wiemy z pierwszej ręki co najbardziej przeszkadza naszym klientom, bądź który produkt z naszej oferty jest dla nich najważniejszy. Ogromne znaczenie ma również możliwość szybkiej reakcji - kiedy odezwiemy się do niezadowolonego klienta, spróbujemy mu pomóc, bądź chociażby przeprosić… Możemy zdziałać dużo więcej szybką reakcją i budową relacji niż innymi działaniami. Bardzo pozytywnie wpływa to właśnie na wizerunek naszej firmy - internauci będą nas szanować bardziej jeżeli będziemy potrafili przyznać się do błędu i rozwiązać sprawę. Co raz więcej dużych i mniejszych firm stawia bardzo silnie na relację z klientem w mediach społecznościowych - właśnie dlatego że to najprostsza droga do zbudowania sobie świetnej opinii, a w dalszej perspektywie - zwiększenia sprzedaży przez polecania od zadowolonych klientów.

Mikołaj Winkiel Chief Evangelist Brand24.

Wizerunek firmy

Wizerunek to wyobrażenie o firmie istniejące w jej otoczeniu, głównie u klientów. Budowanie wizerunku firmy uwzględnia działania:

  • bierne (wynikające z realizacji oferty - podejście do klienta, poziom spełniania jego potrzeb)
  • aktywne (bezpośrednim celem jest poprawienie wizerunku firmy - public relations + marketing, w tym działania w mediach społecznościowych).

Jak już pewnie się domyślasz - skupię się na działaniach aktywnych. Jeśli wykorzystasz social media we właściwy sposób możesz stworzyć silną więź ze swoimi klientami. Potrzebujesz w tym celu dobrze skonstruowanego, przejrzystego planu. Jeśli nie posiadasz planu w najlepszym wypadku tylko stracisz czas. Może być też gorzej i skończyć się na PR-owej porażce. Jak stworzyć taki plan?

Brief kampanii w social media

Agencje marketingowe, w tym agencje social media zaczynają zawsze rozmowę o kampanii od wypełnienia razem z klientem briefu. Brief to dokument (właściwie formularz), który zawiera pytania, które pozwalają zebrać założenia, cele, niezbędne elementy kampanii.

Cel kampanii

Przede wszystkim - musisz wyznaczyć zrozumiały i możliwy do osiągnięcia cel komunikacji w social media. Może to być stworzenie lub zwiększenie świadomości marki, zwiększenie ruchu na stronie www czy osiągnięcie lepszych rezultatów sprzedaży. Cel powinien być powiązany ze strategią firmy realizowaną w działaniach marketingu zarówno online i offline. Tylko wtedy Twoje działania w mediach społecznościowych będą skutecznie wspomagały budowę wizerunku firmy. Kiedy już wybierzesz cel ustal ramy czasowe, w jakich chcesz go osiągnąć. Nie zapomnij też zaopatrzyć się w narzędzia, które pozwolą mierzyć Ci w jakim stopniu cel udało się zrealizować. Dzięki nim będziesz mógł stwierdzić, czy kampania jest skuteczna.

Maciej ChmielowskiIstnieje bardzo prosta zasada tworzenia dobrych celów w zarządzaniu. Ta zasada to SMART (od angielskiego skrótu Simple, Measurable, Achiveable, Relevant, Timely defined). Oznacza ona, że cele powinny być proste (zrozumiałe), mierzalne (określone wartością liczbową, którą łatwo zmierzyć), osiągalne (w zasięgu realizującego), odpowiednie (związane z celami biznesowymi organizacji), określone w czasie (czyli mające konkretny termin wykonania).

Maciej Chmielowski, CEO w Krakweb.

 

Brief

Grupa docelowa kampanii

Po określeniu celu kampanii zajmij się sprecyzowaniem grupy docelowej. Musisz sobie odpowiedzieć na pytania takie jak: w jakim wieku jest konsument, do którego kierujesz swój produkt czy usługę? Czy jest kobietą czy mężczyzną? Gdzie mieszka? Co go wyróżnia od innych internautów? Wykształcenie? Dochód? Zainteresowania? Czy może stan zdrowia? To wszystko parametry po których można kierować (czyli targetować - czytaj więcej w artykule Targetowanie reklamy na Facebooku) komunikaty reklamowe oraz treści w social media.

 Facebook

Wybór kanału komunikacji

Czas na wybór odpowiedniego serwisu społecznościowego. Najpopularniejszy jest Facebook, ale którą platformę wybierzesz powinno wynikać z Twojej grupy docelowej i celu kampanii. Facebook pozwala na największą różnorodność publikowanych treści - mogą to być teksty, zdjęcia, filmy i ankiety. Do częstego przekazywania krótkich informacji lepiej sprawdzi się Twitter. Przekrój wiekowy Twittera i Facebooka jest bardzo zróżnicowany i właściwie można dzięki nim trafić do każdej grupy. Google+ sprawdzi się, jeśli zależy Ci głównie na zwiększeniu ruchu na stronie. Możesz się zainteresować LinkedIn, zwłaszcza, jeśli usługi Twojej firmy kierowane są do innych firm. W 2014 roku liczba aktywnych użytkowników tego portalu wzrosła o 38%. Dla porównania - Facebook stracił 9%.

Reklama skierowana do młodych

Twój produkt ma trafić do młodzieży i osób młodych? W takim wypadku dobrym wyjściem może być profil na Instagramie, Tumblrze czy Pintereście - charakteryzują sę one najszybszym wzrostem aktywnych użytkowników. W 2014 Pinterest zwiększył ich liczbę aż o 97%, Tumblr o 95%, a Instagram o 47%. Największą grupą ich użytkowników są osoby w przedziale wiekowym 16-34 lata. Możesz także spróbować wyjść poza utarte granice marketingu w social media i założyć firmowe konto na Snapchacie. Sprawdzi się w wypadku odbiorców w wieku 16-24 lata. Stanowią oni aż 57% jego użytkowników. Jeśli swoją ofertę kierujesz do dzieci w wieku szkolnym wybierz Naszą Klasę.

Kampanie na Youtube

Nie zapominaj o Youtube - jest czwarty wśród najczęściej odwiedzanych przez Polaków stron WWW i jest to druga największa na świecie wyszukiwarka (zaraz po Google). W grudniu 2014 korzystaliśmy z niego częściej niż USA i Wielka Brytania! Dlatego także może okazać się przydatny w promocji marki. Możesz założyć kanał swojej firmy i zamieszczać na nim materiały video prezentujące Twoją firmę lub produkt. Prostszym jednak i mniej kosztownym wyjściem jest współpraca z vlogerami - video sponsorowane. Według raportu, który został opublikowany w kwietniu bieżącego roku przez Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów 52% badanych zadeklarowało, że blogi i vlogi w ich życiu odgrywają kluczową rolę poprzez informowanie, natomiast 29% uznało, że są kluczowe w wspomaganiu decyzji zakupowych. Najpopularniejsze są vlogi o tematyce rozrywka/gry, naukowe, technologiczne, podróżnicze, kosmetyki i uroda. Spośród przebadanych internautów aż ¼ zadeklarowała, że traktuje blogi i vlogi jako zaufane źródło informacji zakupowej. 33% badanych internautów podjęło decyzję zakupu danego produktu pod wpływem bloga lub vloga, a 32% z zakupu zrezygnowało. Dla stałych odbiorców wskazania te wynoszą 53 i 52%.

Więcej niż jedna?

Według raportu Social Hearts przygotowanego przez Mobile Institute 8% spośród 750 przebadanych korzysta tylko z jednego serwisu społecznościowego. 21% używa dwóch, 22% trzech, 21% czterech, 9% pięciu, 8% sześciu. Warto więc zastanowić się nad promocją marki na więcej niż jednej platformie.

Treści i konkurencja w social media

Na koniec zastanów się nad treściami, jakie będziesz zamieszczać na firmowych profilach. Na profilach w serwisach społecznościowych, dotyczących tej samej marki, używaj takich samych nazw. Dzięki temu twoja marka będzie łatwiejsza do zidentyfikowania w sieci. Na wszystkie profile wrzucaj podobne treści, spójne z Twoją strategią, ale dopasowane do danego medium. Przede wszystkim myśl o osobach, które śledzą Twój profil, rozpoczynaj z nimi dyskusje na temat nowych pomysłów. Możesz organizować konkursy, co wspomoże promocje firmy. Nie bądź nudny, dodawaj angażujące uwagę grafiki i materiały wideo. Staraj się tworzyć relacje ze swoją publicznością. Zapoznaj się też z 5 krokami do sukcesu w social media.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie treści w social media są skuteczne dla Twojej branży przyjrzyj się konkurencji. Co najbardziej podoba się ich obserwatorom? Jakie treści najczęściej są udostępniane? Których lepiej się wystrzegać? Możesz skorzystać z tych obserwacji w budowaniu swojej strategii. Pamiętaj jednak, że musisz też wymyślić coś oryginalnego, co odróżni cię od pozostałych producentów z danej branży.

Marketing na Facebooku

Facebook to serwis społecznościowy powstały 4 lutego 2004 roku. Obecnie liczba jego aktywnych użytkowników wynosi 1 miliard 336 milionów. Jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce. Pozwala na tworzenie stron, grup i wydarzeń, a także komunikowanie się za pomocą wiadomości lub czatu. Posiada wewnętrzną platformę aplikacji internetowych. Oferuje szeroki wachlarz możliwości promocji skierowanej do użytkowników portalu. Na przykład strony - publiczne profile, które ułatwiają firmom, organizacjom i markom kontakt z innymi użytkownikami Facebooka. Można na nich publikować aktualizacje, zdjęcia i organizować wydarzenia. Osoby, które polubiły Twoją stronę zobaczą to wszystko w aktualnościach. Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj dalej.

Co to jest fanpage? A może funpage?

Fanpage (pisany często błędnie jako funpage), funkcjonujący też pod pojęciem “Strona na Facebooku”, pozwala na komunikację firmy z jej potencjalnymi i obecnymi klientami. Jeden użytkownik Facebooka może posiadać nieograniczoną ilość stron, którą może zarządzać nieograniczona liczba administratorów.

Strona firmowa na Facebooku

Jak stworzyć fanpage?

Aby założyć stronę na Facebooku wejdź w menu i wybierz “Utwórz stronę”. Zostaniesz przeniesiony do okna, które możesz zobaczyć poniżej. Wybierz pasującą kategorię i uzupełnij wymagane informacje. Następnie zaakceptuj regulamin.

Strona na Facebooku

Facebook będzie potrzebował od kilku do kilkunastu sekund na stworzenie Twojej strony. Gotowe :) Teraz skonfiguruj swój fanpage. Najpierw opisz o czym będzie Twoja strona. Następnie wybierz jej adres url. Uwaga, można go później zmienić tylko raz. Wstaw zdjęcie profilowe. Jeśli zastanawiasz się jakie powinny być wymiary zdjęć i grafik na Twój fanpage przeczytaj ten artykuł.

Posty angażujące użytkowników

Jak prowadzić fanpage?

Aby związać się z osobami, które polubiły Twoją stronę postaraj się pokazać swoją firmę od bardziej prywatnej strony. Zamieszczaj zdjęcia swoje i pracowników. Gdy potencjalny klient takie zdjęcia zobaczy, jest szansa, że wzrośnie jego zaufanie do Twojej firmy. Spójrz dla przykładu na statystyki naszego fanpage - post prezentujący obchody 9 rocznicy firmy miał zasięg kilkunastokrotnie większy od pozostałych postów, które udzielają instrukcji jak coś zrobić. Aktywność również wypadała świetnie.

 Krakweb - fanpage

Krakweb

Maciej ChmielowskiFanpage Krakweb jest stosunkowo małym fanpage - niecałe 400 fanów i nie jest na szczycie priorytetów komunikacji marketingowej naszej firmy, więc publikujemy tam stosunkowo rzadko. Grupa fanów zebranych na fanpage to głównie osoby, które pracują lub pracowały w przeszłości w Krakweb oraz znajomi i rodziny zespołu. Tak więc stosunkowo niskim zainteresowaniem cieszą się treści biznesowe (odbiorcy zainteresowani nimi to wg mojego szacunku mniej niż 30% fanów), a dużą popularnością posty związane z osobami. Na duży zasięg posta urodzinowego składa się dodatkowo udostępnienie go na profilach prywatnych - przeze mnie i inne osoby z zespołu, co wywołało reakcję naszych znajomych. Z tego przypadku płynie bardzo prosty i oczywisty wniosek: chcesz docierać z postami do dużej liczby osób i wywołać interakcję? 1. Post musi dotyczyć ludzi i być skierowany do ludzi. 2. Niech udostępnią go influencerzy (osoby z dużą liczbą znajomych, fanów - z dużym zasięgiem. 3. Zastosuj realne zdjęcia, porusz pozytywne tematy - one zwiększają interakcję.

Maciej Chmielowski, CEO w Krakweb.

Content wideo

Jeśli Twój budżet (lub wewnątrzfirmowe możliwości - techniczne i kreatywne) na to pozwala możesz spróbować też z materiałami wideo. Mogą dotyczyć Twojego produktu, przedstawienia jego funkcji, instrukcji jak coś zrobić i tym podobnych. Dziel się także osiągnięciami swojej firmy i jej pracowników. Może to być np. 5 lat istnienia, wygranie konkursu, nietypowa realizacja - jak u nas Konfigurator skarpetek - post na jego temat cieszył się dużym powodzeniem.. Posty umieszczaj regularnie, w wybrane dni tygodnia. Postuj jednak tylko wtedy, kiedy masz coś ciekawego do przekazania.

Call to Action

Skorzystaj z możliwości umieszczenia przycisku Call to Action, czyli takiego, który wzywa do wykonania danej akcji - np. Skontaktuj się z nami, przejdź do sklepu. Możesz organizować konkursy na swoim fanpage, o których więcej możesz przeczytać tutaj. Dla osób, które polubiły Twoją stronę przygotuj specjalne promocje.

 Play Station Polska

Największe fanpage na świecie

Ucz się od najlepszych

Marki, którym udało się zgromadzić najwięcej polubień to między innymi Coca-Cola (91,5 mln), Youtube (80,93 mln), Red Bull (43,4 mln), Oreo (40,46 mln), Converse (37,43 mln), Playstation (37,18 ml), Starbucks Coffee (35,66 mln) i iTunes (31,18 mln). Czynniki, które przyczyniły się do takiego stanu rzeczy to nie tylko fakt, że dana marka posiada bardzo popularny produkt. Istotne jest też w jaki sposób fanpage jest prowadzony. Wśród najpopularniejszych stron najwięcej znajdziemy fanpageów należących do marek żywności, ale też odzieży i obuwia, elektroniki i innych serwisów internetowych.

Fanpage Coca-coli - choć łączy fanów z całego świata, to jego język zostanie dopasowany w zależności od tego gdzie korzystasz z Facebooka. Niektóre marki wolą zakładać osobny fanpage dla każdego kraju - np. Playstation, a jeszcze inne prowadzą go tylko w języku angielskim tak jak np. Converse. Warto sprawdzać jak działają duże, popularne w social media marki i w ramach możliwości i potrzeb przekładać to na swoją strategię. Dla przykładu przyjrzyjmy się Coca-coli.

Coca-cola
Przedstawiciel marki odpowiada na komentarze. Zamieszczane są zdjęcia przedstawiające produkt w różnych sytuacjach, a także organizowane są konkursy.

Konkurs coca cola

Umieszczane są także porady dotyczące rzeczy powiązanych z branżą (przemysł spożywczy/ gastronomia), ale nie dotyczące bezpośrednio produktu. Angażuje się znane w polskim internecie osoby np. bloggerów i vlogerów w celu promocji akcji społecznościowych.

 

Coca-cola Coca- cola komunikacja

Statystyki fanpage

Statystyki pozwolą Ci sprawdzić wyniki Twojej strony. Zobaczyć je możesz jeśli strona została polubiona więcej niż 30 razy. Dane w podsumowaniu dotyczą ostatnich 7 dni. Możesz sprawdzić ile osób ogółem lubi Twoją stronę, a także ile polubień przybyło w ostatnich 7 dniach. Dane te zostaną zestawione z poprzednimi siedmioma dniami. Zostanie wyliczone, o ile procent osiągnąłeś lepsze lub gorsze wyniki. Kolejną rzeczą, którą możesz sprawdzić jest zasięg posta, czyli do ilu ludzi dotarł. Aktywność mówi o kliknięciach posta, polubieniach, komentarzach i udostępnieniach.

Poniżej możesz sprawdzić jaki zasięg osiągnęły poszczególne posty, ile razy zostały kliknięte lub polubione, udostępnione, czy skomentowane.

Fanpage firmowy

Interakcje, zasięgi i wiele więcej

Możesz także szczegółowo sprawdzić poszczególne parametry:

  • Polubienia - w tej zakładce możesz zobaczyć jak prezentują się całkowite polubienia strony w dłuższym okresie, ile było polubień płatnych, a ile bezpłatnych, a także ile osób cofnęło polubienia. Facebook umożliwia także sprawdzenie, w jakich miejscach została polubiona strona - czy na stronie, czy na urządzeniach przenośnych, czy w propozycjach stron.
  • Zasięg - tutaj zobaczysz liczbę osób, do której został dostarczony Twój post płatnie i bezpłatnie. Dokładnie zaprezentowane jest także jak wyglądała liczba polubień, komentarzy i udostępnień w poszczególnych dniach. Możesz sprawdzić też negatywne działania - ile razy Twój post został ukryty, ile razy wszystkie posty zostały ukryte i ile razy zostały zgłoszone jako spam.
  • Odwiedziny - tutaj sprawdzisz ile osób odwiedziło poszczególne karty Twojej strony - czyli oś czasu, zdjęcia, osoby które to lubią, informacje i inne. Możesz też dowiedzieć się, skąd pochodzą odwiedziny spoza witryny Facebook - np. google.
  • Posty - tu znajdziesz takie informacje jak: kiedy Twoi fani są w internecie, a także na temat zasięgu i aktywności wszystkich opublikowanych postów.
  • Filmy - ile razy zostały wyświetlone z podziałem na wyświetlenia płatne i bezpłatne przez czas co najmniej 3 sekundy lub co najmniej przez 30 sekund.
  • Osoby - możesz sprawdzić także dane dotyczące swoich fanów - w jakim są wieku z podziałem na kobiety i mężczyzn, z jakiego kraju i miasta pochodzą i w jakim języku używają Facebooka. W tej zakładce znajdziesz także informacje dotyczące osób, do których dotarła reklama i osób, które na nią zareagowały.

Wydarzenia na Facebooku

Wydarzenia bazują na kalendarzu i tworzone są w celu poinformowania użytkowników o nadchodzących imprezach i tym podobnych. Pozwalają na orientacyjne oszacowanie liczby uczestników, ze względu na opcje wezmę udział/ niezdecydowany /nie wezmę udziału/nie odpowiedział. Gdy wydarzenie będzie się zbliżało pojawi się w powiadomieniach jego uczestnika. Utworzenie wydarzenia na Facebooku może zwiększyć frekwencję i umożliwi dotarcie do większej liczby osób.

Kino za 6

Konkursy na Facebooku

Jesteś zainteresowany stworzeniem konkursu? To świetny sposób na zwiększenie zaangażowania użytkowników, którzy polubili twoją stronę, a także zwiększenie zainteresowania marką. Zorganizowanie konkursu na portalu społecznościowym nie jest trudne. Istnieją narzędzia, które mogą Ci w tym pomóc np. Agorapulse Barometer. Jest jednak kilka rzeczy, na które powinieneś uważać. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tworzeniu konkursów zapoznaj się z tym artykułem - Konkursy internetowe - poradnik organizatora.

Reklamy - płatna promocja na Facebooku

Jeśli chcesz dotrzeć ze swoją stroną, danym postem, wydarzeniem lub aplikacją do większej liczby osób skorzystaj z reklam. Facebook posiada szeroki wachlarz ofert reklamowych i narzędzia skierowane zarówno do małych jak i do dużych reklamodawców. Możesz wybrać co chcesz zareklamować, do kogo chcesz ze swoją reklamą trafić, przez jaki czas reklama ma być aktywna i jaki budżet chcesz przeznaczyć na kampanię. Reklamy mogą wyświetlać się w aktualnościach użytkowników, w prawej kolumnie Facebooka lub na urządzeniach mobilnych. Chciałbyś się dowiedzieć więcej o reklamach na Facebooku? Wkrótce pojawi się artykuł w całości im poświęcony. Bądź czujny!

Facebook

Google+ dla pozycjonowania

Google+ to portal społecznościowy, który w Polsce posiada 4,3 mln użytkowników. Liczba ta budzi jednak pewne kontrowersje - Google łączy Google+ z innymi narzędziami (np. Youtube) i automatycznie tworzy konto. Mimo niepewnej liczby aktywnych użytkowników warto zainteresować się funkcjami, jakie oferuje ten portal społecznościowy. Dużą zaletą obecności w Google+ jest powiązanie z wynikami w wyszukiwarce - Google+ indeksuje swoje profile. Robi to natychmiast z zamieszczanymi na nim treściami. W związku z tym duża aktywność w tym portalu może przynieść Ci wysoką pozycję w wyszukiwarce Google.

Acer na Google +

Jak wykorzystać Google+ do zwiększenia ruchu na stronie?

  1. Uzupełnij zakładkę “O stronie”. Dodaj krótki wstęp “opis” i jego rozwinięcie “O mnie”. Zawrzyj w nich słowa kluczowe. Nie zapomnij dodać linków do swojej strony WWW.
  2. Zadbaj o to, aby posty które dodajesz miały nagłówki. Aby nagłówek posta został pogrubiony musisz go umieścić pomiędzy dwoma znakami *. Nagłówek powinien mieć około 70 znaków - tyle zostanie pokazane przez google w wynikach wyszukiwania. Pod spodem wyświetli się pierwsze 160 znaków Twojego posta. Dopilnuj aby prezentowały one jego treść.
  3. Posty powinny być atrakcyjne i zawierać użyteczne treści. Dodaj zdjęcia, materiały wideo, ankietę lub link, pod którym można znaleźć więcej informacji - np. na stronie lub blogu Twojej firmy. Nie bój się pisać długich postów - nie będą miały wpływu na przejrzystość profilu, gdyż zostaną automatycznie skrócone.
  4. Dobrze sformatowany post będzie bardziej przyciągał uwagę. Jak formatować posty w Google+? Wiesz już, jak wyróżnić nagłówek. Z pozostałych funkcji korzysta się podobnie:
    • *nagłówek*
    • *pogrubienie*
    • _pochylenie_
    • _*pogrubione pochylenie*_
    • wypunktowanie *1.* *2.*
    • #hashtag
  5. Jeśli chcesz zwiększyć zasięg swojego posta skieruj go do swoich kręgów. Osoby w tych kręgach dostaną powiadomienie o nowym poście. Mogą to być znajomi, rodzina, czy też współpracownicy. Korzystaj z tej funkcji tylko dla swoich najlepszych postów. Jeśli będziesz jej używał zbyt często Twoje treści zostaną uznane za spam.

Google +

Marketing B2B - portal LinkedIn

Ten serwis społecznościowy specjalizuje się w relacjach zawodowo-biznesowych. Posiada zastosowania w marketingu takie jak generowanie leadów, nawiązywanie partnerstwa, a także zwiększanie świadomości marki. Przedstawię Ci, jak wyglądają reklamy na LinkedIn, a także na czym polega jego przewaga nad innymi serwisami społecznościowymi. Natomiast jeśli chcesz dowiedzieć się, jak prowadzić stronę firmy na LinkedIn zajrzyj do tego artykułu.

Microsoft

Reklamy na LinkedIn

Tworzenie reklam na LinkedIn przebiega podobnie do tworzenia reklam na Facebooku. Tutaj również ustalamy grupę docelową, budżet i rodzaj oferty. Stworzone reklamy mogą się wyświetlać na stronie głównej LinkedIn, na profilach innych użytkowników, na stronach grup i stronie wyników wyszukiwania. Mogą także pojawiać się w skrzynkach odbiorczych użytkowników.

Reklama na LinkedIn

Treść reklamy LinkedIn

Reklama na LinkedIn zawiera nagłówek na maksymalnie 25 znaków, opis na 75 znaków, autora (czyli Twoje imię i nazwisko lub nazwę firmy), grafikę w rozmiarze 50x50 pikseli, a także adres URL, na który odbiorca zostanie przeniesiony po kliknięciu w reklamę.

Grupa docelowa i budżet reklamowy

Wybór grupy docelowej pozwala Ci na określenie takich parametrów jak: na jakim stanowisku i w jakiej branży pracuje odbiorca reklamy, skąd pochodzi, ile ma lat i jakiej jest płci, a także jakiej wielkości firma go zatrudnia. Kiedy już wybierzesz grupę docelową zdecyduj, jak długo ma być wyświetlana reklama i ile chcesz na nią przeznaczyć dziennie. Możesz wybrać płatność za kliknięcie (CPC) lub za tysiąc wyświetleń (CPM). Minimalny koszt kliknięcia to 2 dolary. Za samą aktywację reklamy musisz zapłacić 5 dolarów.

LinkedIn a inne portale społecznościowe

LinkedIn to obecnie miejsce, które służy nie tylko do zamieszczenia CV czy oferty pracy. Ze względu na szybko rosnącą liczbę użytkowników (przyp. w 2014 o 38%) portal ten staje się coraz atrakcyjniejszy dla marketerów. LinkedIn jest też najczęściej wykorzystywanym portalem społecznościowym do czynności związanych z prowadzeniem biznesu, jak np. nawiązywanie profesjonalnych relacji - 71% badanych przez Cogent Research wykorzystuje do tego właśnie LinkedIn, 12% Google+, 8% Facebooka i 5% Twittera, budowanie świadomości marki - 42% Linkedin, pozostałe po ok. 10% czy rozszerzanie wiedzy branżowej - 31% Linkedin, pozostałe po ok. 6%.
LinkedIn będzie więc dobrym wyborem, jeśli chcesz przedstawić swoją firmę innym firmom, nawiązać współpracę czy wzbogacić swoją branżową wiedzę i w tych kwestiach sprawdzi się znacznie lepiej od innych mediów społecznościowych. Jeśli jednak zależy Ci na zareklamowaniu produktu czy usługi, nawiązaniu relacji z potencjalnymi i obecnymi klientami nie będącymi firmami to lepiej sprawdzą się inne serwisy, gdyż LinkedIn jest od nich znacznie rzadziej odwiedzany.

Narzędzia wspierające kampanię Social Media

Może się okazać, że statystki oferowane przez poszczególne serwisy nie są dla Ciebie wystarczające lub masz problem z interpretacją przedstawionych na nich danych. Może nie masz czasu zarządzać poszczególnymi mediami i chciałbyś robić wszystko z jednego miejsca. Poniżej przedstawię Ci trzy narzędzia, które mogą okazać się bardzo pomocne w social media marketingu.

Sotrender - analityka social media

Sotrender to polskie narzędzie, które oferuje bardzo dużo możliwości - między innymi analitykę profili na Facebooku, YouTube i Twitterze. Aplikacja interpretuje analizowane dane i udziela porad, dzięki którym zwiększysz swoją efektywność w social media.

Sotrender
Mierzonymi w Sotrenderze wskaźnikami są między innymi zasięg i zaangażowanie. Możesz także za jego pomocą sprawdzić na przykład efektywność poszczególnych komunikatów.

Sotrender.pl

Sotrender dostarcza także danych demograficznych na temat odbiorców i umożliwia Ci śledzenie konkurencji w social media. Na podstawie zebranych danych możesz szybko przygotować raporty - sam decydujesz co będą uwzględniać. Za pomocą Sotrendera możesz też zarządzać treścią na Facebooku.

Sotrender umożliwia przetestowanie swoich możliwości przez 14 dni za darmo. Możesz wybrać pakiet w zależności od potrzeb - liczby posiadanych marek, wielkości ich profilów i narzędzi, jakich potrzebujesz. Więcej informacji znajdziesz na: http://www.sotrender.pl/

Jan ZającWażną zaletą Sotrendera jest także możliwość podglądania statystyk działań konkurentów i łatwego porównywania się z nimi. Między innymi dzięki temu nasza aplikacja jest od dawna wykorzystywana przez największe i najlepsze agencje reklamowe w Polsce, a także w działach marketingu i PR dużych firm, które przykładają szczególną wagę do działań na Facebooku, Twitterze czy YouTube. Ponadto od pewnego czasu wprowadzamy coraz więcej rozwiązań przeznaczonych także dla mniejszych firm, które chcą szybko zoptymalizować swój marketing, jak na przykład wskazówki, wspomniane w artykule. - mówi dr Jan Zając, Prezes Zarządu Sotrendera. - Moją ulubioną funkcją jest nasza najnowsza opcja - moduł analizy strategii komunikacji: http://blog.sotrender.com/2015/06/new-feature-in-sotrender-post-tagging/

Dr Jan Zając, CEO w Sotrender.

 

Brand24 - monitoring internetu

Brand24 wykracza poza serwisy społecznościowe i pozwala na monitorowanie wzmianek o firmie w całym internecie - także na forach, blogach i w wiadomościach. Jest najpopularniejszym narzędziem w Polsce do monitoringu internetu i Social Media.

Brand24

Na wzmianki o firmie możesz szybko reagować. Dzięki funkcji automatycznego wykrywania pozytywnych i negatywnych wzmianek szybko zidentyfikujesz te, które mogą zaszkodzić Twojej firmie i będziesz mógł na nie odpowiedzieć minimalizując ryzyko kryzysu wizerunkowego. Brand24 może Ci także pomóc w zwiększeniu sprzedaży - poinformuje Cię gdzie i kiedy ktoś szuka produktu, który oferujesz. Za pomocą Brand24 będziesz mógł także zidentyfikować najbardziej wpływowych autorów opinii o swojej firmie. Możliwy jest także monitoring konkurencji.

Wyniki projektu monitorowania danego zagadnienia możesz pobrać w postaci raportu pdf, arkusza programu Excel lub atrakcyjnej wizualnie infografiki (widoczna poniżej).

brand24.pl

Brand24 możesz testować przez 14 dni za darmo. Więcej informacji znajdziesz na https://brand24.pl/ 

 

Mikołaj WinkielTo co wyróżnia Brand24 na tle innych to bardzo dokładne informacje o użytkownikach. Staramy się dostarczyć pełne dane dotyczące konkretnych osobach piszących na temat monitorowanej marki. Te dane to nie tylko liczba obserwujących, znajomych czy followersów, ale też informacja o interakcjach jakie wywołały wypowiedzi internauty w sieci, na każdym liczącym się serwisie społecznościowym. Przykładamy bardzo dużą wagę do źródeł, dlatego też staramy się identyfikować miejsca w sieci, nie tylko w mediach społecznościowych, po zasięgu jaki ma każda strona - wiemy jak cenne są takie dane dla klientów, a dysponujemy informacją nawet dla niszowych blogów.

Mikołaj Winkiel Chief Evangelist Brand24.

 

Agorapulse - monitoring komentarzy

Agorapulse posiada kilka wersji językowych - angielską, francuską hiszpańską, niemiecką i portugalską. Za jej pomocą możesz monitorować komentarze i wiadomości na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Profilami w tych portalach możesz zarządzać z jednego ekranu.

Agorapulse

Za pomocą aplikacji możesz śledzić udostępnienia postów z Twojej strony i wspomnienia o niej na innych stronach i przez użytkowników. Umożliwia ona stworzenie wyszukiwań na Twitterze na podstawie wybranych słów kluczowych związanych z Twoim biznesem, a także identyfikację użytkowników, którzy retweetują najwięcej twoich tweetów. Można też śledzić hasztagi i miejsca na Instagramie.Możliwa jest także identyfikacja najbardziej zaangażowanych w Twój profil użytkowników i to kto z nich ma największą własną publiczność,a także kto publikuje o Tobie. Podobnie jak w Sotrenderze możesz pobrać graficzne przedstawienie wyników, jakie osiągasz w Social Media. Uwzględni ono informacje na temat kluczowych wskaźników efektywności na Facebooku, Instagramie i Twitterze.

Agorapulse udostępnia Ci także narzędzia do tworzenia różnych aplikacji - m.in. konkursowych i innych, także w języku polskim. Oferuje także kilka przydatnych, darmowych narzędzi dla Facebooka.

Agorapulse.com
Agorapulse możesz przetestować przez 15 dni bez podawania danych karty kredytowej. Okres ten możesz raz przedłużyć.
http://www.agorapulse.com/ 

Emeric ErnoultStworzyliśmy Agorapulse aby rozwiązać problem, jaki mieliśmy z zarządzaniem naszymi mediami społecznościowymi - Facebookiem, Twitterem i Instagramem. Było to przytłaczające, ciągle pojawiało się coś nowego i jako zespół nigdy nie wiedzieliśmy jakie wiadomości wymagały naszej odpowiedzi, kto co zrobił i czy wykonywaliśmy naszą pracę odpowiadając naszym fanom i śledzącym.

To są zadania do wykonywania których Agorapulse została zaprojektowana: daje Ci przejrzysty obraz wszystkich postów, tweetów, komentarzy i prywatnych wiadomości, które wymagają odpowiedzi, a także wszystkich wzmianek, którym powinieneś poświęcić swoją uwagę. Z naszą skrzynką pocztową nigdy nie przegapisz tweeta, wiadomości albo komentarza, a odpowiedzenie na wszystkie z nich zajmie Ci nie więcej niż 15 minut dziennie.

Agorapulse oferuje również zaawansowane statystyki, konkursy i promocje, a także wiele innych narzędzi. Przetestuj je i podziel się z nami swoją opinią na ich temat!

Emeric Ernoult, założyciel i CEO Agorapulse.

 

BuzzBundle - zarządzanie profilem i monitoring

To narzędzie nie posiada polskiej wersji językowej, ale jeśli angielski nie sprawia Ci problemów warto się nim zainteresować. Służy do zarządzania profilami w social media i ich monitorowania. Możesz do niego dodać nieograniczoną ilość profili, a także stworzyć za jego pomocą nowe. Nie ma właściwie potrzeby z niego wychodzić, gdyż można w nim stworzyć też posty, odpowiedzi na komentarze i wiadomości prywatne. Przełączanie się pomiędzy profilami jest bardzo łatwe. Można używać między innymi do Facebooka, Twittera, Google+, Youtube, LinkedIn, forów i blogów - cały czas dodawane są nowe platformy. Informuje gdzie mówią o Twojej branży i pozwala odpowiedzieć na posty, które ją wspominają. Monitoruje wszystkie wspomnienia o Twojej marce, produkcie czy też innych wybranych słowach kluczowych.

BuzzBundle

źródło: http://www.link-assistant.com/buzzbundle/help/about.html

Napisz do nas

Wybierz plik

Można go przetestować przez 15 dni za darmo.
http://www.buzzbundle.com/ 

Agencje social media

Chciałbyś zacząć marketing w social media, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Nie masz czasu, a wydaje Ci się, że serwisy społecznościowe to coś, co pomoże osiągnąć sukces Twojej firmie? Skontaktuj się z agencją, która profesjonalnie zajmuje się social media. Taka agencja pomoże Ci pokazać firmę w internecie i zdobyć nowych klientów, a także zbudować pozycję marki.

Anna Sztabkowska i Maciej Chmielowski

Bibliografia

  1. Ch. Baldassarre, Ten Ways to Maximize your Facebook Business Page, http://www.entrepreneur.com/article/247490  
  2. J. Foster, How to Build a Social Media Strategy That Works, http://www.entrepreneur.com/article/246085  
  3. L. Brynley-Jones, 8 Useful Social Media Statistics for 2015, http://oursocialtimes.com/8-useful-social-media-statistics-for-2015/  
  4. G. Finn, 87% of Facebook Customer Messages Are Ignored, http://marketingland.com/report-87-of-facebook-customer-messages-are-ignored-133276  
  5. A. Stadd, How Social Media Influences Purchase Decisions, http://www.adweek.com/socialtimes/social-media-purchase-decisions/495780  
  6. M. Duggan, N.B. Ellison, C. Lampe, A. Lenhart, M. Madden, Demographics of Key Social Networking Platforms, http://www.pewinternet.org/2015/01/09/demographics-of-key-social-networking-platforms-2/  
  7. Cooper Smith, Demographic Data and Social Media, http://www.businessinsider.com/demographic-data-and-social-media-2014-2  
  8. Cyrus Shepard, 10 Smart Tips to Leverage Google+ for Increased Web Traffic,

    Spis treści


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe