Lepsza integracja kanałów social media z serwisem firmowym za pomocą modułu: Social Media Feed w ICEberg CMS 5. Zaangażowanie odwiedzających i budowa tożsamości marki

Unsplash / Alexander Shatov

2023-08-07 11:42
5 minut czytania

Social Media Feed - treści z social media na stronie www

Moduł Social Media Feed zaprojektowany został w celu łączenia postów z Facebooka i Instagrama, ale też innych platform social media, przy zachowaniu układu, kolorów i brandingu Twojej strony firmowej. Wszystko to dostępne jest w nowoczesnym systemie CMS -  ICEberg CMS 5. Wykorzystując ten moduł, firmy mogą poprawić swoją obecność w Internecie, zwiększyć zaangażowanie użytkowników i zachować spójną tożsamość marki na różnych platformach.

Restauracja Chimera - Social Media Feed

Połączenie treści z mediów społecznościowych

Wraz ze zwiększaniem liczby platform mediów społecznościowych, na których występuje firma, zarządzanie treściami na wielu kontach staje się coraz trudniejsze. Sam podgląd, jakie treści zostały opublikowane, może być dla nas wyzwaniem. Tym bardziej jest to wyzwanie dla klientów. Klient, szukając informacji o firmie, chcąc sprawdzić, co się w niej dzieje odwiedzi zwykle jeden kanał. 

Gdy publikujesz te same dokładnie treści w każdym kanale social media nie jest to może wielki problem. Eksperci radzą jednak, i my się z tym zgadzamy, że kanały social media powinny się od siebie różnić, żeby w każdym z nich gromadzić subskrybentów, żeby przyciągać nowych odbiorców. Nieco inne treści powinniśmy prezentować na Facebooku, nieco inne na Instagramie. Jeśli zaś publikujesz różne treści w różnych kanałach niemal zawsze potrzebujesz Social Media Feed. 

Ograniczony zasięg postów na Facebooku i Instagramie

Zastanawiasz się dlaczego Twój post znów osiągnął słaby wyniki - mały zasięg i niewielką liczbę interakcji? Prawdopodobnie jednym z powodów jest to, że nie zapłaciłeś/-aś. Drugim może być to, że nie eksponujesz tych postów odpowiednio na swojej stronie internetowej. Zacznijmy jednak od zasięgów i płatnej promocji. 

Kanały social media to paid media. Żeby mieć pewność (a raczej wysoką szansę) dotarcia z komunikatem marketingowym nie tylko do potencjalnego klienta, ale nawet do obserwującego naszą stronę na Facebooku - trzeba zapłacić. Organiczne zasięgi postów to kilka do kilkunastu procent ze zgromadzonej przez nas liczby obserwujących (fanów). Tak działa algorytm Facebooka. Chcesz dotrzeć do większej liczby - zapłać. Strona internetowa z drugiej strony to owned media. Jesteś właścicielem tego miejsca, masz nad nim pełną kontrolę (tak przynajmniej jest, jeśli używasz nowoczesnego systemu CMS z potężnymi możliwościami zarządzania każdą treścią, CMS dający pełną kontrolę nad serwisem jak ICEberg CMS 5). Wszystkim odwiedzającym stronę firmową możesz więc zaprezentować treści, które chcesz. Jest tak z aktualnościami, artykułami, wpisami blogowymi, slajdami, boksami na stronie głównej. Jest tak też z postami (treściami) z social media. W sekcji na stronie głównej możesz zaprezentować wskazaną przez Ciebie ich liczbę, wykluczyć te, które np. powtarzają się (w końcu często publikujemy te same lub podobne treści w kilku kanałach social media). A wszystko to ubrać można w odpowiedni szablon (wygląd). 

Moduł systemu CMS do prezentacji treści z Facebooka i Instagrama

Moduł CMS, o którym mówimy, zapewnia wygodne rozwiązanie, konsolidując posty z Facebooka, Instagrama i innych popularnych kanałów oferujących możliwość pobierania postów. 

W jednym miejscu w panelu CMS redaktor z odpowiednim poziomem dostępu może skutecznie wybierać i prezentować swoje najistotniejsze posty w mediach społecznościowych, bez konieczności przełączania się między platformami lub kontami.

https://www.krakweb.pl/uploads/iceberg/social-media-feed/co-nowego-social-media-feed-chimera-com-pl-20230718.jpg

Spójność w projektowaniu i brandingu

Utrzymanie spójnej identyfikacji wizualnej ma kluczowe znaczenie dla rozpoznawalności marki i profesjonalnej obecności w Internecie. Moduł CMS umożliwia firmom bezproblemową integrację kanałów mediów społecznościowych z witryną internetową, zapewniając zastosowanie układu, kolorów i stylów szablonu witryny do wyświetlanych postów. Ta integracja tworzy spójny interfejs użytkownika, ułatwiając odwiedzającym kojarzenie treści w mediach społecznościowych z marką firmy.

Konfiguracja sposobu wyświetlania listy postów

Moduł ICEberg CMS 5 - Social Media Feed oferuje szereg opcji wyświetlania, umożliwiając firmom dostosowanie prezentacji ich kanałów w mediach społecznościowych do projektu i struktury ich witryny. 

Możliwe są też wybór liczby wyświetlanych postów, wybór układu (np. siatka, karuzela lub pojedyncza kolumna) oraz określenie kolejności pojawiania się postów. Taka elastyczność umożliwia firmom prezentowanie treści w mediach społecznościowych w atrakcyjny wizualnie i przyjazny dla użytkownika sposób, optymalizując zaangażowanie i interakcję.

Aktualizacje dynamiczne i w czasie rzeczywistym

Istotną zaletą modułu CMS jest możliwość pobierania postów z mediów społecznościowych w czasie rzeczywistym, dzięki czemu wyświetlane treści pozostają aktualne i trafne. Gdy nowe posty są udostępniane na Facebooku i Instagramie, są one automatycznie odzwierciedlane w zintegrowanym kanale na stronie internetowej firmy. To dynamiczne i aktualne podejście gwarantuje, że odwiedzający otrzymują najnowsze treści w mediach społecznościowych, co sprzyja poczuciu bezpośredniości i więzi z marką.

Szybka i wydajna praca modułu

Każda integracja strony internetowej z zewnętrznymi źródłami danych sprawia, że potencjalnie szybkość strony internetowej spada. Żeby pobrać bowiem w tym momencie posty z Facebooka i Instagrama, system musi się z nim połączyć, pobrać i zaprezentować. Rozwiązaniem jest wprowadzenie po stronie systemu CMS pamięci podręcznej, kolejek i optymalizacji procesu pobierania i serwowania treści z social media. W efekcie nie tylko będą one wyglądały tak jak inne listy na Twojej stronie internetowej (ICEberg CMS pobierze zdjęcia i stworzy miniaturki w określonych w module rozmiarach), ale też będą serwowane z dysku serwera i z bazy danych strony internetowej. Jest to zawsze wydajniejsza i szybsza forma prezentacji treści niż pobieranie ich w momencie ładowania się strony z Facebooka, Instagrama i innych miejsc. Im więcej tych platform bowiem tym dłużej ładowałyby się posty. A jak wiemy, czas ładowania ma kluczowe znaczenie dla satysfakcji użytkownika z korzystania z serwisu i w efekcie na to, czy w serwisie coś kupi, czy zostawi zapytanie ofertowe. 

Kolejka połączona z CRONem sprawiają, że posty pobierane są z poszczególnych kanałów “w tle” z zadaną częstotliwością np. co godzinę, kwadrans, minutę. Po pobraniu są ze sobą łączone w spójny feed i prezentowane użytkownikowi serwisu. 

Zwiększone zaangażowanie użytkowników

Integracja kanałów mediów społecznościowych bezpośrednio z firmową witryną internetową zachęca odwiedzających do odkrywania treści i interakcji z nimi, ostatecznie zwiększając wskaźniki zaangażowania. Zapewniając płynne przejście między witryną internetową a platformami mediów społecznościowych, użytkownicy chętniej udostępniają, polubią i komentują posty, zwiększając w ten sposób zasięg marki. 

Moduł CMS pomaga przeglądać posty i wchodzić z nimi w interakcje przy okazji odwiedzania strony internetowej. Odwiedzający jednym rzutem oka zobaczy treści ostatnich kilkunastu postów, szybciej przyswoi informacje, wejdzie w interakcję z treściami, które go / ją interesują. 

 

Kontrola wyświetlanych treści - filtrowanie i prezentowanie tylko wybranych postów z social media

Zachowanie kontroli nad treściami wyświetlanymi na stronie jest ważne dla managera marki. Moduł Social Media Feed w ICEberg CMS 5 zapewnia opcje filtrowania i moderacji, umożliwiając marketerom wybieranie postów na podstawie określonych kryteriów. Dzięki temu zaprezentowane mogą zostać tylko istotne i odpowiednie treści, co pomoże budować spójny wizerunek marki.

Podsumowanie

Integracja kanałów mediów społecznościowych z firmową witryną internetową za pomocą modułu Social Media Feed w ICEberg CMS 5 oferuje szereg korzyści, w tym skonsolidowane zarządzanie treścią, spójny projekt i branding, dostosowywanie opcji wyświetlania, aktualizacje w czasie rzeczywistym, zwiększone zaangażowanie użytkowników, kontrole filtrowania i moderowania oraz kompleksowe analizy. Bezproblemowo łącząc posty na Facebooku i Instagramie w układzie i kolorystyce witryny, firmy mogą zwiększyć swój wpływ na media społecznościowe, zwiększyć zaangażowanie użytkowników i zachować spójną tożsamość marki na różnych platformach internetowych.



Social Media Feed - Moduł ICEberg CMS

Social Media Feed to tylko jeden z marketingowych modułów ICEberg CMS 5. Dzięki niemu stworzysz spójną prezentację treści z Twoich kanałów social media na blogu, stronie firmowej czy w sklepie internetowym. Moduł jest 


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe