Konkurs TOP 5 Wawel - kreacja i silnik konkursu

Prawdziwi wielbiciele słodyczy doskonale wiedzą jakie jest ich prywatne TOP 5. Potrafią także opisać wymarzony smak nowego cukierka. Właśnie takie zadanie przed uczestnikami jednego z konkursów postawiła marka Wawel. Dzięki temu klienci mogli pokazać swoje prywatne preferencje smakowe i dać marce wskazówki dotyczące ich wymarzonego produktu.
2016-10-06 11:00
2 minuty czytania

Konkursy konsumenckie

Proste dla uczestnika konkursy to świetny pomysł na zaangażowanie odbiorców marki. Łatwe do wykonania zadanie konkursowe wymaga zaangażowania, ale jest niewielką barierą, co zwiększa liczbę uczestników. Pokazanie na pierwszym planie kreacji produktów wzmaga świadomość produktu i marki. Dlatego tak istotnym jest by kreacja nawiązywała do znanych ze sklepów rozwiązań i kręciła się wokół produktu. Druga edycja TOP 5 to potwierdzenie tej reguły.

Promocja produktu

Zadaniem konkursowym było wybranie przez uczestnika pięciu ulubionych spośród kilkunastu zaprezentowanych przez markę produktów. 

Konkursy konsumenckie to doskonały sposób na zbudowanie bazy odbiorców, ale również promocję produktów i budowę świadomości marki. W konkursie Wawel TOP5 eksponowane były szczególnie nowe produkty: Michałki solone i Zabajone oraz ekspozytor Pick&Mix wprowadzany przez markę Wawel do sieci supermarketów.

Silnik konkursu

W przypadku konkursu TOP 5 użytkownicy mieli możliwość stworzenia swojej wymarzonej mieszanki cukierków. Funkcjonalność konkursowa opierała się na prostych akcjach i animacji, która miała na celu uatrakcyjnienie całości. Po kliknięciu w wybrany pojemnik z cukierkami pojawiał się powiększony produkt, który gdy został wybrany wędrował do schowka na górze strony.

User Generated Content

Użytkownik oprócz wyboru cukierków miał także za zadanie opisać jego wymarzony smak. Dzięki temu serwis konkursowy stał się bogatą także z punktu widzenia tekstowego stroną. User Generated Content to dodatkowa korzyść z konkursu dla organizatora. UGC pozwala uzyskać widoczność w wynikach wyszukiwania oraz ruch z wyszukiwarki Google. 

Efekty konkursu

Konkurs trwał 21 dni. Wzięło w nim udział ponad 30.000 osób. Serwis odwiedziło w czasie trwania akcji kilkaset tysięcy internautów. Prace konkursowe do dziś prezentowane są na stronie i przyciągają nowych użytkowników oraz wzbudzają zaangażowanie odwiedzających.

System CMS i moduł konkursowy

System ICEberg CMS umożliwił w tym przypadku nie tylko obsługę przychodzących zgłoszeń, ale także szybki wybór zwycięzcy. Silnik konkursowy pozwolił na prezentację galerii konkursowej z podziałem na etapy konkursu, a w nich wszystkie prace. Odwiedzający stronę użytkownik miał możliwość przejścia do wybranego zgłoszenia i zapoznania się zarówno z wybranymi przez uczestnika konkursu cukierkami, jak i przygotowanym opisem. 

Za kreację odpowiedzialna była Justyna Woszczyna - dyrektor kreatywna Krakweb.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe