Katalog mieszkań i inwestycji. Marketing inwestycji deweloperskiej i sprzedaż mieszkań przez Internet. Zarządzaj wszystkim za pomocą ICEberg CMS

Dlaczego deweloperzy wybierają naszą firmę do stworzenia serwisu internetowego? Najczęściej jest to jeden z 3 argumentów: największe możliwości naszego systemu CMS, piękna kreacja, nasza wiedza i doświadczenie. Strony www, które tworzymy pomagają sprzedawać mieszkania. A dokładniej: efektywnie wspierają proces sprzedaży na każdym jego etapie. Zacznę od rozważenia, czy serwis dewelopera jest sklepem internetowym, a następnie zaprezentuję praktyczne rozwiązania dla inwestora. W artykule opisałem też etapy procesu współpracy z agencją interaktywną w projekcie tworzenia strony internetowej. Od inspiracji do wdrożenia - dowiesz się wiele na temat kreacji i wdrożenia strony www dla branży nieruchomości.
2019-06-01 00:00
4 minuty czytania

Czy serwis inwestycji mieszkaniowej jest sklepem internetowym?

Odpowiedź na pytanie na pierwszy rzut oka może wydawać się oczywista. Zadam jednak pytanie pomocnicze.

Czym jest sklep internetowy?

Sklep internetowy jest katalogiem produktów (oferowanych na sprzedaż przez właściciela sklepu) połączonym z możliwością nawiązania transakcji zakupu w internecie, za pomocą modułów tegoż sklepu (koszyk, płatności elektroniczne, integracje z dostawcami itp. 

Uznajmy więc, że serwis inwestycji nie jest sklepem internetowym ze względu na brak lub bliskie zera prawdopodobnieństwo nawiązania transakcji przez Internet. Zbyt duża jest kwota transakcji, zbyt wiele jest formalności, których trzeba dopełnić, żeby kupić mieszkanie. Choć teoretycznie można rozważać, czy byłoby to możliwe. Technicznie podchodząc do tematu tak. Pozostajemy jednak przy stwierdzeniu, że mieszkań i domów nie kupuje się online. 

Nie oznacza to jednak, że serwis inwestycji mieszkaniowej nie jest on serwisem e-commerce. 

Czy serwis inwestycji mieszkaniowej jest serwisem e-commerce?

Co to jest e-commerce? Definicja e-commerce

Maciej Chmielowski

Serwis e-commerce to miejsce w sieci Internet, w którym ofertowane są  produkty i/lub usługi przez sprzedawcę (lub wielu sprzewców) dla klientów (lub jednego klienta). E-commerce'em są market-place'y takie jak Allegro, OLX, OtoMoto, Ceneo. Serwisy aukcyjne, platformy transakcyjne, serwisy ogłoszeniowe, porównywarki cen to też e-commerce. 

Producenci samochodów nie sprzedają samochodów przez internet, jednak w długim procesie decyzyjnym, długiej ścieżce zakupowej klienta  - zawierającej kilkanaście do kilkudziesięciu kontaktów z marką w Internecie i poza nim - jest miejsce na konfiguratory samochodów, katalog online i narzędzia e-commerce. 

Znając proces zakupowy i swoich klientów producenci samochodów i deweloperzy podejmują decyzję o braku możliwości zakupu przez Internet, ale dają możliwość na swoich platformach zostawić klientowi leada - dane kontaktowe i wskazanie zainteresowania zakupem. 

Podobna sytuacja jak przy samochodach ma miejsce w kupowaniu mieszkań. To produkty drogie, których zakup jest planowany, przemyślany. Proces zakupu zawiera analizę możliwości finansowych, źródeł finansowania i formalności, analizę alternatywnych ofert różnych deweloperów, preselekcję, porównanie zawężonej listy, pogłębioną analizę wybranej opcji. Jest to proces wielomiesięczny. Serwis internetowy inwestycji to narzędzie używane na wielu etapach tej wędrówki.

Dobrze zoptymalizowany serwis internetowy wyskoczy w wyszukiwarce Google na wysokiej pozycji - poprawia widoczność (visibility), oraz zachęci do kliknięcia, otwarcia strony - poprawia CTR. Odwiedzającego użytkownika dłużej zatrzyma na stronie dzięki pięknej kreacji, świetnej użyteczności - poprawi długość wizyty, przekaże wszystkie potrzebne informacje, a na koniec skutecznie zachęci do zostawienia danych kontaktowych - poprawi konwersję. Wpływa na wiele mierzalnych parametrów procesu marketingu i sprzedaży. 

Maciej Chmielowski, CEO w Krakweb

Podobieństwa strony inwestycji i katalogu produktów

Porównując serwis inwestycji z e-commerce sprzedającym odzież zauważamy, że w serwisie dewelopera nie możemy dokonać czynności, do której przecież najbardziej dążymy, czyli transakcji.

To że nie ma transakcji można jednak wytłumaczyć bardzo prosto - nikt nie kupi mieszkania, domu, lokalu bez kontaktu ze sprzedawcą. Specyfika tego produktu wymaga rozmowy z handlowcem i przejścia przez cały proces sprzedaży, który jest dużo bardziej skomplikowany i czasochłonny, niż na przykład kupienie czapki w internecie.

Jeżeli wiemy, że szansa na to, że klient natychmiast po zobaczeniu nawet najwybitniejszej strony internetowej inwestycji kupi od ręki dom jest bliska zeru, to możemy postawić przed sobą inny cel. Strona internetowa może przybliżyć użytkowników do tego zakupu - zachęcić ich do zostawienia swoich danych, złożenia zapytania. Tworząc witrynę, która prezentuje informacje w ciekawej, przejrzystej formie można uzyskać leady o dużej wartości.

Elementy serwisu internetowego inwestycji

Elementy, które pozwalają prezentować różnorodne parametry i cechy oferty to:

  • interaktywna makieta 3D budynku - z klikalnymi budynkami, piętrami, mieszkaniami
  • lokalizacja inwestycji na mapie miasta (mapa dalekiego otoczenia, zwykle z punktami orientacyjnymi w mieście i czasem dojazdu do nich)
  • mapa otoczenia bliskiego - prezentująca najważniejsze obiekty w pobliżu z katalogiem miejsc
  • galeria wizualizacji wnętrz
  • blog - z artykułami poradnikowymi, inspiracyjnymi, wiedzowymi
  • aktualności/dziennik budowy prezentujący postępy budowy,
  • oferta - informacje o cenie, metrażu, liczbie pokoi, materiałach, wykończeniu,
  • listy mieszkań z katalogu mieszkań z możliwością sortowania i filtrowania
  • wyszukiwarka z listą wyników
  • rzuty mieszkań do podbrania (PDF) oraz do podglądu (obrazkowe)
  • informacje o deweloperze
  • kontakt - w wielu formach i kanałach (m.in. formularz wysyłki wiadomości, formularz zostawienia numeru, zapis na newsletter)

Jedną z ważniejszych zalet posiadania strony internetowej inwestycji jest to, że możesz przedstawić na niej w przejrzysty sposób pełne informacje o ofercie. Posiadanie wysokiej jakości strony www to oszczędność czasu dla sprzedawców. Klienci dzwoniący do nich nie pytają już o podstawowe parametry oferty. Znają już cenę, lokalizację, najważniejsze parametry. Umawiają się Ci, którzy są realnie zainteresowani kupnem mieszkania. 

Strona firmowa z katalogiem inwestycji

Witryny internetowe, które tworzymy dla deweloperów to strony składające się z wielu elementów mających na celu zaprosić Twoich klientów do kontaktu. Pierwszą stronę z branży nieruchomości zrealizowaliśmy już w 2008 roku, czyli aż 11 lat temu!

Od tego czasu ciągle się uczymy i rozwijamy swoje doświadczenie tworząc coraz to lepsze, nowocześniejsze, piękniejsze, szybciej sprzedające Twoje nieruchomości serwisy internetowe. Strona www, którą tworzymy dla dewelopera jest najczęściej długą przewijaną/jednoodsłonową stroną bez podstron, głównie ze względu na użytkowników smartphonów, którzy preferują takie rozwiązanie. Serwisy, które tworzymy są przede wszystkim katalogiem inwestycji prezentującym dobrze wyeksponowane wizualizację. Dodatkowo nasz serwis inwestycji:

  • zbiera zapytania ofertowe,
  • tworzy pozytywny wizerunek inwestora,
  • pozwala lepiej poznać inwestycję klientowi, bo strona www dostarcza mu potrzebnę informację,
  • umożliwia klientowi wyobrażenie przyszłego mieszkania i osiedla,
  • pozwala na podejrzenie przez użytkownika Twoich poprzednich i obecnych realizacji.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Chętnie usłyszymy o Twoim projekcie.

ICEberg CMS posiada łatwy w obsłudze moduł blogowy. Najczęściej przez deweloperów jest on wykorzystywany w sekcji aktualności, która opisuje kolejne etapy budowy. Inwestorzy dodają w niej zdjęcia, filmy prezentujące postępy budowy. Jest to odpowiednie narzędzie do pokazania użytkownikowi, że na Twoim osiedlu “coś się dzieje” - a to jest bardzo ważne!


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe