Kartki świąteczne i inne pomysły na marketing świąteczny

Kartki świąteczne i pomysły na marketing świąteczny

Święta i marketing - jeśli ta para kojarzy Ci się tylko z centrami handlowymi i zachętą do zakupu prezentów, czas się zainspirować. Szczypta świątecznego marketingu przyda się każdej w firmie. W tym artykule podpowiemy Ci jak dobrze doprawić Twój marketing na Święta.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Foto: Pixabay.com
Pixabay.com

Okres Świąteczny i koniec roku kalendarzowego to czas spotkań i składania sobie życzeń. Jest to także czas podsumowań i robienia planów na kolejny rok. W firmach organizowane są "firmowe wigilie" i oficjalne zebrania, na których omawiany jest bilans ostatniego roku. Nie zapominaj jednak o tych, z którymi nie masz okazji porozmawiać na co dzień. Mowa o Twoich klientach i kontrahentach. Jak możesz sprawić by i oni mogli skosztowali świątecznej atmosfery? 

 Kartka Krakweb

Animowana kartka przygotowana przez Krakweb w 2014 roku  http://www.krakweb.pl/zyczymy-ci#kartka 

Kartki świąteczne to pewnie jedna z pierwszych rzeczy, które przychodzą Ci do głowy. Zamiast jednak wybierać te tradycyjne, papierowe zastanów się nad rozwiązaniem nieco bardziej nowoczesnym. Składając życzenia, postaw na ciekawą formę, wykaż się nietypowym działaniem - choćby tak prostym jak animowany GIF w mailu lub na Facebooku. Zobacz zebrane przez nas przykłady i zainspiruj się. A następnie wprowadź w życie kolejne pomysły na świąteczny marketing. 

Kartki świąteczne

Podejmując świąteczne działania marketingowe zacznij od podstaw. Jeśli dbasz o wizerunek swojej firmy i dobre relacje ze współpracownikami, nie możesz zapomnieć o świątecznych życzeniach. Zastanów się nad tym do kogo je skierować, przemyśl formę, wybierz treść. W dalszej części artykułu możesz przeczytać o każdym z tych kroków.


Jaką formę może przyjąć Twoja kartka? Ta tradycyjna nie zawsze się sprawdzi. Zastanów się nad użyciem grafiki, która może zostać wysłana poprzez e-mail. Świąteczny film również będzie świetną alternatywą dla papierowej kartki. Teraz pewnie zastanawiasz się, do kogo wysłać przygotowane materiały? Zobacz nasze podpowiedzi.

  • Współpracownicy i kontrahenci - utrzymanie dobrych relacji jest przecież kluczem do sukcesu.
  • Twoi klienci - sam wybierz kanał komunikacji. Może dołączysz życzenia do newslettera lub mailingu, który wysyłasz do swoich klientów?
  • Wszyscy odwiedzający - z pewnością Twoja firma posiada stronę www i profile w mediach społecznościowych. Każdego dnia odwiedzają je zarówno Twoi klienci, osoby potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą, jak i ewentualni współpracownicy. Wiele firm udostępnia życzenia na swoich kanałach. To miły gest, który przyciąga uwagę. Może poza życzeniami chcesz zachęcić adresatów do działania na rzecz innych? Święta to okres sprzyjający dobroczynności. Spójrz jak zrobiła to agencja John Pitcher. 

Strona agencji John Pitcher

Zrzut strony agencji John Pitcher przedstawiający kartkę świąteczną - http://johnpitcher.pl/kartka-swiateczna-reklama-wlasna/ 

Wybór grupy, do której skierujesz swoje życzenia to pierwszy krok do sukcesu. Teraz czas na wybór formy jaką przyjmie Twoja kartka. Myślisz, że nie masz dużego wyboru? Sprawdź nasze propozycje.

  • Grafika - to jedna z możliwych opcji. Myślisz, że to banalne? Wszystko zależy od pomysłu, ale o tym za chwilę.
  • Zdjęcie - świąteczna fotografia może stać się elementem kartki, którą wyślesz. Dobór zdjęcia pozostawiamy Tobie. Dobrym pomysłem będzie przedstawienie pracowników firmy, ale możesz też po prostu uchwycić element świątecznej dekoracji.
  • GIF - Przygotowane przez Ciebie zdjęcia nie muszą zostać przedstawione w tradycyjny sposób. Dobrą i dość prostą do stworzenia alternatywą jest GIF. Zobacz jak zrobili go pracownicy agencji Dajemy Słowo.

Fanpage agencji Dajemy Słowo

Zrzut ekranu fanpage agencji Dajemy Słowo - https://www.facebook.com/dajemyslowo/

Przygotowany przez agencję GIF znaleźć można pod tym adresem: http://giphy.com/gifs/content-contentmarketing-dajemyslowo-3o8doW0IF3aqOjbPgY 

Inną możliwością jest nietypowe przedstawienie produktu oferowanego przez Twoją firmę? Ciekawe przykłady wykorzystania fotografii znajdziesz między innymi w artykule opublikowanym na stronie blog.hubspot.com -  http://blog.hubspot.com/agency/agency-holiday-cards 

Strona agencji K2
Zrzut strony agencji K2 http://www.k2.pl/swieta-2012  przedstawiający nietypową choinkę z kartonów zgromadzonych podczas zmiany siedziby agencji.

  • Animacja - to pomysł, który z pewnością zwróci uwagę odbiorcy na przesłane przez Ciebie życzenia. Zwłaszcza jeśli masz możliwość stworzenia wideo dedykowanego Twojej firmie. Możesz być pewny, że odniesie ono sukces. Nie zapomnij jednak opublikować go w swoich kanałach w mediach społecznościowych. Osoby zainteresowane treścią filmu przy okazji zwrócą uwagę na działalność Twojej firmy. 

Strona agencji Animade

Zrzut strony agencji Animade http://www.animade.pl/renifer/ przedstawiający wykreowanego przez agencję renifera.

Spersonalizowana kartka świąteczna

Personalizacja to dobry pomysł na zwrócenie uwagi odbiorcy. Nie oznacza to jednak, że musisz stworzyć tradycyjną kartkę, na której pojawią się życzenia z danymi adresata. Możesz spróbować podejść do tematu Świąt nieco inaczej. Z czym poza spokojem, miłością i bliskimi kojarzą Ci się Święta? Boże Narodzenie to dla wielu osób czas pojednania. Przepraszanie nie jest jednak łatwą sprawą, o czym doskonale wiedzą twórcy specjalnego generatora świątecznych kartek - agencja Kitcatt Nohr. Na ich stronie stworzyć możesz proste, świąteczne przeprosiny. Połączone z utrzymaną w bożonarodzeniowym klimacie animacją są przykładem pomysłu na nietypową świąteczną kartkę. 

Strona agencji Kitcatt Nohr

Zrzut strony agencji Kitcatt Nohr http://kitcattnohr.com/xmas2015/ przedstawiający generator świątecznych kartek z przeprosinami

  • Film z życzeniami - nie zawsze masz możliwość współpracy z grafikiem. Zawsze jednak możesz samodzielnie stworzyć krótki film wideo. Zastanów się nad jego formą. Już kiedyś pisaliśmy, że czasem warto pokazać, szczególnie w mediach społecznościowych, kto stoi za sukcesem firmy - więcej o tym możesz przeczytać w naszym artykule: https://www.marketing101.pl/marketing-w-social-media . Być może święta są dobrą okazją na prezentacje zespołu Twojej firmy? Nie jest to jednak jedyna możliwość. Sam spójrz na jak wiele sposobów może zostać wykrozystany świąteczny film.

Wideo kartki świąteczne

Animacje i wideo - to dwie formy kartek świątecznych, którym proponuję przyjrzeć się nieco bliżej. Dlaczego poświęcamy kartkom wideo tyle uwagi? Film to jedna z najbardziej angażujących odbiorcę form. Pozwala na wykreowanie własnej krótkiej fabuły, stworzenie zupełnie nowej historii. Łatwo go także wykorzystać jako element szerzej zakrojonych działań marketingowych. Jeśli kartka świąteczna ma być nie tylko życzeniami, ale też prezentacją kreatywności i możliwości przedstawiającego, to ta forma będzie idealna. Gdzie szukać inspiracji? Po raz kolejny warto spojrzeć na przykłady przygotowane przez agencje.

Interaktywna wideo świąteczne

Jeśli interaktywność dotychczas kojarzyła Ci się z możliwością dokonania kilku zmian w kartce, czy stworzenia nowego napisu, czas wyjść poza schemat. Agencja kreatywna Rethink nie tylko stworzyła ciekawe wideo, ale też pokazała jak w nowy sposób wykorzystać urządzenia mobilne. Dekoracja choinki to pomysł na to, jak podczas świąt powinny być używane smartfony. 

Strona rethink ornament

Zrzut strony http://rethinkornament.com/

Film przygotowany przez agencję zobaczyć można na: https://www.youtube.com/watch?v=ZY1Otk4b6C8

Przedstawienie poszczególnych ozdób znaleźć można na: http://rethinkcanada.com/blog/2015/12/candy-cane-invention-transforms-phones-into-christmas-ornaments/

W jaki sposób Ty możesz wykorzystać ten pomysł? Zastanów się czy także Twoje interaktywne działania nie mogą posłużyć do przygotowania filmu świątecznego? Może stworzysz wideo pokazujące w jaki sposób Twoi bliscy reagują na spersonalizowaną kartkę? Może i Twój produkt da się zastosować w nowym kontekście? Podkreśl charakter swojej firmy dzięki kreatywnemu działaniu. 

Świąteczne wideo i prawdziwy prezent

Przygotowanie wideo kartki świątecznej może być dopiero początkiem prowadzonym przez Twoją firmę świątecznych działań. Święta to przecież czas prezentów. Agencja Havas postanowiła zatem obdarować ciasteczkami. Całość promowana była między innymi filmem. Krótkie wideo, choć może nie przypomina kartki świątecznej to w połączeniu z całą akcją na pewno wprwadza w świąteczny nastrój.

Vimeo agencji Havas

 Zrzut strony Havas na portalu Vimeo, gdzie można zobaczyć cały spot: https://vimeo.com/149010725 

 

Motyw świąteczny w firmowym video

Z Bożym Narodzeniem może kojarzyć się wiele rzeczy. Choinki, czapki Mikołaja, aniołki i... świąteczne filmy. Chyba każdy potrafi wymienić kilka produkcji, które co roku pojawiają się w telewizji z okazji świąt. Jedną z nich jest „Kevin sam w domu”. Agencja Redpepper wykorzystała tą historię i na jej podstawie stworzyła interaktywną świąteczną zabawę. Całość oglądac można w specjalnie przygotowanym filmie.

Vimeo agencji Redpepper

Zrzut strony agencji Redpepper na portalu Vimeo, gdzie można zobaczyć cały film: https://vimeo.com/149420799 

Wiesz do kogo, wiesz jaką wybrać formę... Teraz czas zastanowić się nad wyborem treści. Tworząc ją masz kilka opcji do wyboru:

  • Postaw na tradycję! To dobry wybór dla większości marek. Żaden zaskakujący pomysł nie przychodzi Ci do głowy? Nie staraj się być kreatywnym na siłę. W tradycyjnych życzeniach nie ma nic złego. Nie do każdej firmy pasują także niestandardowe przekazy. Zastanów się w jaki sposób chcesz pokazać charakter firmy. Tworząc życzenia sprawdź czy masz możliwość ich personalizacji. To miłe, kiedy ktoś zwraca się tylko do Ciebie, prawda? Jeśli nie, postaw na formę bezosobową lub też zwróć się konkretnie do grupy, której pragniesz przekazać życzenia.
  • Jeśli jednak masz świetny pomysł na kartkę swojej firmy nie wahaj się go wykorzystać. W wielu branżach kreatywność jest bardzo ceniona. Inspiracji warto szukać w kartkach przygotowanych przez agencje reklamowe. Zestawienie tych najciekawszych możesz znaleźć w wielu przeglądach. Jednym z nich jest ten opublikowany na portalu Thedrum.com
    http://www.thedrum.com/news/2014/12/19/agency-christmas-round-games-apps-cards-and-charity-projects 

Strona agencji akqa
Screen ze strony agencji akqa https://www.akqa.com/work/akqa/winterlands/

Blog firmowy i strona firmowa

Nie ograniczaj się jedynie do przesyłania kartek. Warto byś wdrożył więcej działań marketingowych. Zastanów się jakie treści mógłbyś zamieścić na swojej stronie lub blogu. Koniec roku to znakomity czas do wszelkich podsumowań. Może stworzysz własne?


Przepis na dobre podsumowanie jest prosty:

  1. Najpierw przygotuj formę. Dobrze by Twój tekst został obudowany w ciekawe ramy.
  2. Infografika to jeden z lepszych pomysłów na stworzenie ciekawego przekazu. Kieruj się jednak kilkoma podstawowymi zasadami:
  • wyróżnij tylko najważniejsze zdarzenia i największe sukcesy,
  • uporządkuj je w logiczny sposób,
  • przedstaw je hasłowo,
  • zadbaj o wysoką jakość grafiki, upewnij się, że jest ona czytelna,
  • nie zapomnij o zamieszczeniu loga firmy.

Infografika Marketing101
Infografika przygotowana przez zespół marketing101, opublikowana w artykule: https://www.marketing101.pl/marketing-w-social-media 

Gdy już stworzysz infografikę, czas na wybór miejsca publikacji.

  • Twoja strona to pierwsze w kolejności miejsce. Dbaj o to, aby zawsze pojawiały się na niej wartościowe informacje i aktualności. Inografika będzie zwracać uwagę i pozwoli na szybkie zapoznanie się z sukcesami firmy.
  • Blog firmowy wydaje się również być dobrym miejscem na zamieszczenie tego typu materiału. Uważaj jednak! Jeśli Twój blog pełny jest porad branżowych, lub konkretnych rozwiązań, umieszczenie samej infografiki nie powie zbyt wiele czytelnikowi. Możesz ją jednak wykorzystać jako fragment większego artykułu. Być może jesteś w stanie przygotować branżowe zestawienie roku i pokazać jak na tym tle wypada Twoja firma? Zawsze stawiaj na jakość w kontaktach z odbiorcami.
  • Social Media. Szukając miejsca na dodanie infografiki nie możesz pominąć mediów społecznościowych. Pamiętaj jednak, że nie do każdego z nich pasuje ten sam rodzaj treści. Może wybierzesz Linkedin? To idealne miejsce by pochwalić się sukcesami, które odniosła w minionym roku Twoja firma. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak prowadzić profil swojej firmy w tym portalu, przeczytaj ten artykuł: https://www.marketing101.pl/linkedin 

Przykłady tego jak robią to inne firmy i w jaki sposób prowadzą swoją świąteczną komunikację znajdziesz w Social Foot Print: https://napoleoncat.com/blog/social-footprint-swieta-bozego-narodzenia-2014/ 


Stwórz ciekawy artykuł. Zadbaj o to, by był on interesujący i przykuwał uwagę odbiorcy. W jaki sposób możesz to osiągnąć?

  • Zaplanuj treść. Podziel ją na fragmenty i wyeksponuj najważniejsze informacje

Strona Derby

Zrzut strony marki Derby przedstawiający artykuł o prezentach świątecznych http://www.skarpetyderby.pl/prezenty-swiateczne

  • Zbierz wypowiedzi innych osób. Może pracownicy zechcą opowiedzieć nieco więcej o swoich osiągnięciach? Wybierz osoby odpowiedzialne za konkretne projekty i poproś je o parę zdań komentarza. Nie ograniczaj się jednak jedynie do ludzi zatrudnionych w Twojej firmie. Może coś pozytywnego mogą dodać także kontrahenci lub specjaliści w branży, w której działacie? Każda tego typu wypowiedź jest wartościowa i stanowi potwierdzenie profesjonalizmu prowadzonych działań.
  • Treść to nie wszystko. Nie zapomnij o grafice i zdjęciach ilustrujących to, co zawrzesz w artykule. Im więcej z nich będzie należało do Twojej firmy, tym lepiej.

Prezentacja

Niemal każda firma musiała kiedyś przygotować prezentację. Zazwyczaj prezentuje się ten typ treści klientom, czasem jest ona ilustracją treści spotkania, coraz częściej jest też narzędziem marketingowym, wykorzystywanym w content marketingu. Dlaczego święta to dobry czas na stworzenie prezentacji i jaki ona może mieć temat?

Nie ma chyba osoby, której koniec roku nie skłaniałby do podsumowań. Okres świąteczny to też w firmach jeden z niewielu momentów w roku, w którym można spotkać się w szerszym gronie. Uroczysta atmosfera także sprzyja tego typu prezentacjom.

Jaka powinna być dobra prezentacja? Poniżej prezentujemy kilka istotnych elementów, które dobrze uwzględnić przy jej tworzeniu.

  1. Przedstawienie firmy.
    Jeśli prezentacja ma być skierowana do szerszego grona lub opublikowana na stronie, czy też w jednym z mediów społecznościowych, to zadbaj o to, aby każdy z odbiorców wiedział z jaką firmą ma do czynienia. Przypomnij krótką historię, podkreśl sukcesy, scharakteryzuj obecną działalność. Jeśli kierujesz swoją prezentację tylko do pracowników nie musisz szczegółowo przedstawiać przedsiębiorstwa. Taki slajd może być jednak przydatny jeśli chcesz podsumować zmiany, lub przybliżyć firmę nowym pracownikom.
  2. Forma ma znaczenie.
    Jeśli możesz, zadbaj o to aby istniał pewien wzór prezentacji firmowej. Tworząc go, weź pod uwagę logo firmy oraz inne elementy graficzne, które wyróżniają Twoją firmę. Być może małe zdjęcie produktu lub siedziby będzie wyglądało estetycznie i nie zakłócało przekazu? Stwórz gotowy szablon, który potem będziesz mógł przystosować do swoich potrzeb. Jak powinien wyglądać szablon prezentacji na koniec roku lub święta? Dodaj do niego zimowe motywy, uzupełnij o małe symbole. Postaraj się nie przesadzić i co najważniejsze dostosować go do sytuacji. Zabawne ozdoby w prezentacji kierowanej do pracowników zapewne wywołają uśmiech na ich twarzy, jednak jeśli pojawią się one w prezentacji dla kontrahentów mogą zostać źle odebrane.
  3. Wyznacz temat i ramy czasowe.
    Prezentacja musi posiadać jeden wyraźnie zarysowanego tematu. Określ go i przygotowując kolejne slajdy dbaj by w pełni się z nim zgadzały. Staraj się od niego nie odbiegać! Jeśli Twoim celem jest podsumowanie roku, nie staraj się przedstawić prognoz związanych z rozwojem rynku. Nie przesadzaj także z czasem prezentacji. Postaraj się nie mówić zbyt długo. Kilkunastominutowe wystąpienie to lepszy pomysł od trwającej godzinę przemowy.
    Więcej informacji o tym jak dobrze przemawiać, możesz znaleźć w artykule opublikowanym przez Brief. http://www.brief.pl/artykul,3422,8_regul_dobrej_prezentacji.html
  4. Najważniejszy jest jednak temat. Już pokazaliśmy jeden z częściej się powtarzających. Jednak w okresie świątecznym nie zawsze skupiamy się tylko na wynikach. Często prezentacje odnoszą się tylko do Świąt Bożego Narodzenia. Co może zawierać taka prezentacja?
    • Życzenia. Idealne na tę okazję. Postaraj się je dopasować do swoich pracowników. Włóż nieco wysiłku w ich przygotowanie. Postaraj by były one jak najbardziej personalne. Wykaż się znajomością firmy.
    • Podziękowania. Podsumowanie nie zawsze musi oznaczać sztywną analizę. Na wigilii pracowniczej warto po prostu podziękować. Za wspólnie przepracowany rok, za zaangażowanie, za dobre pomysły, uśmiech, optymizm, atmosferę...Zastanów się co wnoszą Twoi pracownicy w życie firmy. A potem im za to podziękuj.
      A Ty czego sobie życzysz? W prezentacji świątecznej może się znaleźć także nieco miejsca na plany i marzenia związane z rozwojem firmy. Ujęte w formie życzeń dla samego siebie zachowają świąteczny klimat. A może  też świąteczną moc :)

Zmiana wyglądu strony

Treść to nie wszystko. Jeśli chcesz nadać swojej stronie czy blogowi bardziej świątecznego charakteru, zastanów się nad wprowadzeniem drobnych zmian. Dodaj motywy świąteczne, zmień tło. Postaraj się jednak nie przesadzać ;) Czy kojarzysz może małe modyfikacje, które w swoim logo wprowadza Google z okazji różnych wydarzeń (czyli tzw. Doodle)? Spójrz na kilka inspirujących przykładów.

Strona Google Doodle

Screen przedstawiający archiwum doodli o tematyce świątecznej https://www.google.com/doodles/?hl=pl&q=christmas


Jeśli modyfikujesz swoją stronę, pomyśl nad dodaniem niewielkich ikon. Może stworzysz także specjalne miejsce, w którym klienci w łatwy sposób będą mogli zamówić produkty idealne na prezent? Dopasuj je do wyglądu całości. pamiętaj, że Twoja strona musi pozostać spójna. Zobacz jak z tym wyzwaniem poradziła sobie Pakamera.

Strona Pakamera
Screen ze strony http://www.pakamera.pl/ 

Tworzenie kategorii produktowych dedykowanych dla prezentów świątecznych to pomysł, który jest chętnie stosowany przez wiele firm. Jak możesz to przedstawić na swojej stronie?
Stwórz landing page lub mikroserwis dedykowany prezentom świątecznym. Upewnij się jednak, że możesz zaoferować na tyle produktów, że zostaną one przedstawione w sposób atrakcyjny dla klienta.
Jeśli oferujesz możliwość kupna niewielkiej ilości rzeczy, stwórz specjalny landing pozwalający na nabycie w łatwy sposób prezentów świątecznych. Zastanów się czy możesz zaoferować swoim klientom coś więcej. Może korzystna oferta cenowa w przypadku większych zakupów lub pakiety prezentowe sprawdzą się w Twoim przypadku?
Jesteś w stanie w łatwy sposób posortować ofertę prezentową? Przedstaw to klientowi. Stwórz mikroserwis lub dedykowany landing page, który umożliwi dokonanie szybkich zakupów i łatwą nawigację.

Strona Decobazaar

Zrzut strony z ofertą świąteczną Decobazaar http://www.decobazaar.com/swieta.html 

Jeśli Twoja firma ma charakter usługowy również możesz przygotować specjalną ofertę. Jeśli kierujesz ją bezpośrednio do klienta pomyśl o stworzeniu bonów na Twoje usługi. Daj klientom możliwość wyboru co do ceny i zakresu usług. Pomyśl o stworzeniu specjalnych kart lub zaprojektowaniu bonu, który będzie można wydrukować i dołączyć do prezentu. Nawet jeśli świadczysz specjalistyczne usługi w segmencie B2B, możesz zaplanować świąteczna akcję dedykowaną Twoim klientom. Specjalne obniżki zachęcające do zakupu abonamentu to jeden z pomysłów, który możesz wziąć pod uwagę. Zastanów się też czy jesteś w stanie uzupełnić swoją stronę o wartościowe porady. Nie tylko wskaż produkty w swojej ofercie, które są idealne na prezent, ale też doradź swoim klientom. Nie zawsze wybór podarunku, nawet dla bliskiej osoby, jest dla nich łatwy.

Strona home&you

Zrzut strony przedstawiający świąteczny poradnik przygotowany przez Home&You http://home-you.com/pl/boze-narodzenie/2-strojenie 

Spraw by świąteczna atmosfera udzieliła się wszystkim Twoim kontrahentom i klientom. Postępując zgodnie z naszymi wskazówkami na pewno Ci się uda. Jeśli masz jakieś pytania czekamy na wiadomość od Ciebie. Marketingiem zajmujemy się nie tylko od święta :)

@
Brief

 

Bibliografia i przeglądy warte zobaczenia

(poza tymi już wspomnianymi w tekście):

  1. http://www.adweek.com/adfreak/agency-holiday-cards-2015-see-all-years-best-seasons-greetings-here-168688 
  2. http://www.campaignlive.co.uk/article/agency-christmas-cards-2015/1377459
  3. http://hatalska.com/2008/12/23/swiateczna-kreatywnosc-polskich-agencji/
  4. http://hatalska.com/2009/12/28/poswiatecznie/
  5. http://hatalska.com/2010/12/30/swiateczne-kartki-po-swietach/
  6. http://digiday.com/agencies/best-agency-holiday-cards-2014/
  7. http://nowymarketing.pl/a/871,holitweet-czyli-agencje-skladaja-swiateczne-zyczenia/4 
  8. http://nowymarketing.pl/a/4773,siedmioslajdowiec-11-7-agencyjnych-kartek-swiatecznych 

 

Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you