Jak założyć sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy

Niezależnie od tego, czy dopiero zakładasz swój własny biznes, czy posiadasz już sklep, jeżeli chcesz zacząć sprzedaż w Internecie musisz dowiedzieć się, o czym warto pamiętać budując swoją własną stronę.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Foto: shutterstock
shutterstock

Dlaczego warto sprzedawać w Sieci?

 

Trudno zgodzić się dziś ze stwierdzeniem, że rynek sprzedaży internetowej jest zbyt mały, żeby się nim zajmować. Według badań GUS już w 2009 roku blisko 590 na 1000 osób posiadało stały dostęp do Internetu w Polsce. To ponad połowa spośród 38 mln ludzi zamieszkujących nasz kraj. Co więcej, państwo przestaje być tutaj granicą. Oferta może być dostępna dla każdego, kto trafi na Twoją stronę. Taka nieograniczona sprzedaż możliwa jest tylko i wyłącznie w Sieci. Zaistniała sytuacja zmusza więc firmy do otwarcia się na ten sektor i zaistnienia na rynku e-commerce. Nikt nie chce przecież pozostać w tyle za konkurencją.

 

Strona internetowa sklepu www

 

To wizytówka Twojej firmy. Często pierwszy i jedyny kontakt klienta z Twoim sklepem. Korzystając właśnie z niej będzie zastanawiać się nad zakupem danego towaru. Problemy z obsługą, trudności ze znalezieniem poszukiwanych przedmiotów lub odpychający wygląd mogą bardzo łatwo zniechęcić nabywcę. Te wskazówki publikujemy właśnie po to, żeby Cię przed tym uchronić.

 

Wygląd strony głównej 

 

Musi być czytelny i funkcjonalny. Klient powinien wiedzieć, gdzie się znalazł i od razu zobaczyć sprzedawane produkty. Można rozwiązać to na dwa sposoby:

  • tak jak w tym przypadku, pierwsze, co rzuca się w oczy to nazwa firmy i katalog produktów. Prosto, jasno i klarownie.
  • Drugi sposób polega na wyszczególnieniu paru produktów. Umożliwiają to m.in. odpowiednie moduły w systemie CMS: ostatnio dodanych produktów i produktów promowanych, tak jak tutaj.

Drugie rozwiązanie niesie ze sobą dodatkową korzyść. W ten sposób pokazujesz, że Twój sklep jest aktywny i warto często go odwiedzać, bo na stronie głównej zawsze będą umieszczone najnowsze informacje na temat oferty i promocji.

Jeśli chcesz zwrócić uwagę klienta na promocje, konkursy, bądź wybrane produkty, można uciec się do podobnej sztuczki jak tutaj. Umieszczone na stronie głównej duże, zmieniające się obrazy skutecznie przyciągają wzrok, niezależnie od swojego położenia.

Powyższe serwisy to również świetny przykład projektu grafiki na stronie, która zdecydowanie powinna odnosić się do produktów w Twoim sklepie, a jednocześnie nie utrudniać czytania treści, ani nie odciągać zbytnio uwagi czytelnika.
Sprawdź również, jak wygląda sklep Anna – prosta i przyjemna dla oka szata graficzna w stonowanych kolorach opatrzona jest obrazem związanym ze sprzedawanymi produktami. Nie musi to być dosłownie element oferty. Widok uśmiechniętej i zadowolonej rodziny z małymi dziećmi świetnie przedstawia w pozytywny sposób urządzenia do uzdatniania wody.

 

Struktura serwisu

 

Moduł koszyka i katalogu to oczywista podstawa serwisu. Bez niego sklep internetowy nie ma racji bytu. Pamiętaj, że warto podzielić sprzedawane przez Ciebie produkty na kategorie i podkategorie, które każdy użytkownik będzie intuicyjnie wybierał, bez przewijania długiej listy produktów. Ułóż wstępny podział i przedstaw znajomym niezwiązanym z Twoją działalnością, dając im za zadanie dotarcie do konkretnego produktu. Zobaczysz wtedy, czy wszystko jest w porządku.
Przy dużych rozmiarach Twojej bazy produktów, której nie da się już łatwo podzielić na kategorie, moduł wyszukiwarki staje się niezastąpiony.

Każdy klient powinien posiadać własne konto. Dzięki niemu nie będzie musiał wpisywać ponownie swoich danych i może oglądać status swojej przesyłki, a Ty w zamian otrzymujesz dane statystyczne nabywców.

Strona, która nie pozwala użytkownikom śledzić na bieżąco nowości i promocji w sklepie, szybko traci na popularności. Odnośnik do profilu firmy na Facebooku to dobry pomysł. Podobnie jak, wprowadzenie modułów RSS i newslettera. O tym, jak dokładnie działa mailing dowiesz się tutaj.

 

Gotowa strona to nie koniec pracy nad nią

 

Potrzebujesz ciągłych aktualizacji. Najlepiej, jeżeli będziesz je wprowadzać bez potrzeby zatrudniania pomocy z zewnątrz, czy nauki tworzenia stron internetowych. Do tego właśnie służą dostępne na rynku systemy CMS, z których korzystają m.in. przytoczone tu jako przykłady firmy.
Agencja Interaktywna wprowadza system i tworzy według Twoich wskazówek stronę, którą możesz później samodzielnie modyfikować wedle własnych potrzeb. Warto posiadać oryginalny i funkcjonalny sklep internetowy.

Tagi:
e-commerce
Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you