Connecting dots. Jak GRK Software synchronizuje kontakty między CRM i email marketingiem?

Connecting dots. Jak GRK Software synchronizuje kontakty między CRM i email marketingiem?

GRK to oprogramowanie pomagające średnim i dużym firmom w rozwiązaniu problemu braku synchronizacji informacji o kontaktach przychowywanych w wielu bazach danych . GRK pozwala synchronizować pomiędzy wieloma aplikacjami wszelkie potrzebne informacje o kontaktach. Dzięki temu członkowie zespołu uzyskują dostęp do niedostępnych im do tej pory danych o osobach oraz firmach. Marketerzy i sprzedawcy są w stanie lepiej wyszukiwać, filtrować kontakty oraz precyzyjnie kierować do nich komunikaty marketingowe i sprzedażowe.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Foto: Krakweb
Krakweb

GRK udostępnia API pozwalające na podłączenie dowolnej aplikacji, której zezwolimy na dostęp do systemu i wykonywanie w nim określonych akcji. Dzieje się tak dzięki precyzyjnie działającemu systemowi uprawnień. Dane mogą być udostępniane np. w celu ich pobrania i zapisu. Informacje pochodzące z różnych systemów mogą zostać połączone, a następnie udostępnione do wykorzystania przez inne aplikacje. GRK może być zintegrowany np. z  takimi systemami jak: CRM, ERP, CMS, Business Intelligence, sklepami internetowymi czy systemami fakturowania.

Książka adresowa nowej generacji

GRK jest wykorzystywany przez firmy jako główna bazą danych o kontaktach w organizacji. Łączy w sobie informatecje zebrane z różnych działów firmy - pobierane przez API z różnorodnych systemów. Korzystają z niego marketing, sprzedaż, dział analityczny.

Integracja z innymi systemami

Aplikacja umożliwia dwa sposoby synchronizacji danych. Pierwsza bazowa metoda polega na udostępnieniu metod podłączenia do GRK poprzez API aplikacjom zewnętrznym. W tej sytuacji to programista aplikacji zewnętrznej musi połączyć się z GRK przez API i wykonać na danych określone akcje (np. zaktualizować kontakty). Druga metoda to wykorzystanie konektora, czyli aplikacji łączącej GRK z wszystkimi popularnymi aplikacjami przechowującymi kontakty. Konektor łączy się z GRK, a poszczególne moduły Konektora łączą się z poszczególnymi aplikacjami. Dzięki temu nie jest potrzebna praca programistów tych aplikacji i ewentualna modyfikacja. Ten sposób to też jedyna metoda łączenia GRK z aplikacjami, które posiadają jedynie API, a nie umożliwiają ingerencji w kod.

Logi systemowe

GRK zapisuje, która z aplikacji (który z użytkowników łączący się z aplikacją) wykonuje poszczególne akcje i kiedy. Daje to właścicielowi systemu dużą kontrolę i wgląd we wszelkie akcje (np. zmiany kontaktów) podejmowane przez inne osoby.Połączenia z API może wykonywać osoba upoważniona, znająca ten system: programista/ informatyk/ inżynier systemu zewnętrznego - łączącego się z GRK.

Dane osobowe dostępne dla działów sprzedaży i marketingu

Jedynie od wyobraźni klienta u którego jest dokonywane wdrożenie oraz programisty przeprowadzającego to wdrożenie zależy jak między systemami krążą informacje oraz jakie parametry z poszczególnych systemów są w kontakcie zapisywane.

System umożliwia m.in. tagowanie, grupowanie, segmentację kontaktów. Najpopularniejszą metodą porządkowania kontaktów jest ewidentnie tagowanie, które daje aktualnie największe możliwości użycia później tych danych.

Przykład otagowania kontaktu

Jeśli klient X zrobił zakupy za 100.00zł i dokonał dwukrotnych zakupów w ciągu ostatnich 2 miesięcy, możemy zapisać go w GRK jako stałego klienta. Oznaczenie to wychodzi ze strony e-sklepu. E-sklep łączy się z GRK poprzez API i oznacza kontakt X parametrem A. Następnie GRK oraz inne aplikacje mogą korzystać z tej informacji, zapisanej w GRK. Upoważnione systemy zewnętrzne mogą korzystać z informacji o kontaktach, zapisanych i przechowywanych w GRK (parametrów / pól kontaktowych). Pola mogą być dodawane, możemy również definiować ich typ, wielkość itp.

Informacje o transakcjach

Jeżeli chcemy używać informacji o producentach, których produkty kupuje użytkownik możemy np. tagować kontakt producentami lub kategoriami produktów. Np. kobieta, która kupiła torebkę Luis Vuitton może zostać oznaczona tagami: Luis Vuitton i torebki. Zostanie tak oznaczona w związku z tym, że istnieje duża szansa, że w przyszłości może chcieć kupić więcej torebek i więcej torebek tego producenta). 

Scenariusze synchronizacji

Scenariusze mogą być realizowane w sekwencjach. Np aby wykonać scenariusz nr 1 musi nastąpić sekwencja:

Napisz do nas!

@
Załącz brief
 

  1. do GRK przesłana została (przez API) z MA (systemu marketing automation) punktacja kontaktu
  2. do GRK z EC (e-commerce czyli sklepu internetowego) został zapisany tag kontaktu (producent)
  3. kontakt został w GRK oznaczony jako marketing manager (pole: stanowisko), z Warszawy (pole: miasto).

W zasadzie w tym przypadku kolejność powyższych czynności w tym akurat przypadku zwykle może być dowolna, jednak wszystkie te czynności muszą się wydarzyć przed próbą pobrania przez CRM danych z GRK.

Wybrane możliwości GRK:

  • Łatwe możliwości integracji z innymi systemami przez API GRK
  • Udostępnianie danych aplikacjom zewnętrznym do pobrania i zapisu
  • Interfejs użytkownika umożliwiający ręczne działanie na kontaktach
  • Deduplikacja danych
  • Wersjonowanie kontaktów
  • Logi systemowe
  • Filtrowanie danych
  • Eksport / import baz danych

Mobilna książka telefoniczna

Dostęp do GRK można uzyskać zarówno z komputera stacjonarnego, laptopa czy innego urządzenia mobilnego.

GRK może być podstawą do budowy ekosystemu aplikacji marketingowo sprzedażowych w firmie.

Posiadamy w ofercie współpracujące z GRK aplikacje - m.in.:

  • aplikacja e-mail marketingowa
  • katalog wydarzeń
  • CMS z modułami / pakietami takimi jak katalog szkoleń, landing page, serwis konferencyjny

Zapraszamy do współpracy!

Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you