Connecting dots. Jak GRK Software synchronizuje kontakty między CRM i email marketingiem?

GRK to oprogramowanie pomagające średnim i dużym firmom w rozwiązaniu problemu braku synchronizacji informacji o kontaktach przychowywanych w wielu bazach danych . GRK pozwala synchronizować pomiędzy wieloma aplikacjami wszelkie potrzebne informacje o kontaktach. Dzięki temu członkowie zespołu uzyskują dostęp do niedostępnych im do tej pory danych o osobach oraz firmach. Marketerzy i sprzedawcy są w stanie lepiej wyszukiwać, filtrować kontakty oraz precyzyjnie kierować do nich komunikaty marketingowe i sprzedażowe.
2016-05-31 11:13
3 minuty czytania

Książka adresowa nowej generacji

GRK jest wykorzystywany przez firmy jako główna bazą danych o kontaktach w organizacji. Łączy w sobie informatecje zebrane z różnych działów firmy - pobierane przez API z różnorodnych systemów. Korzystają z niego marketing, sprzedaż, dział analityczny.

Integracja z innymi systemami

Aplikacja umożliwia dwa sposoby synchronizacji danych. Pierwsza bazowa metoda polega na udostępnieniu metod podłączenia do GRK poprzez API aplikacjom zewnętrznym. W tej sytuacji to programista aplikacji zewnętrznej musi połączyć się z GRK przez API i wykonać na danych określone akcje (np. zaktualizować kontakty). Druga metoda to wykorzystanie konektora, czyli aplikacji łączącej GRK z wszystkimi popularnymi aplikacjami przechowującymi kontakty. Konektor łączy się z GRK, a poszczególne moduły Konektora łączą się z poszczególnymi aplikacjami. Dzięki temu nie jest potrzebna praca programistów tych aplikacji i ewentualna modyfikacja. Ten sposób to też jedyna metoda łączenia GRK z aplikacjami, które posiadają jedynie API, a nie umożliwiają ingerencji w kod.

Logi systemowe

GRK zapisuje, która z aplikacji (który z użytkowników łączący się z aplikacją) wykonuje poszczególne akcje i kiedy. Daje to właścicielowi systemu dużą kontrolę i wgląd we wszelkie akcje (np. zmiany kontaktów) podejmowane przez inne osoby.Połączenia z API może wykonywać osoba upoważniona, znająca ten system: programista/ informatyk/ inżynier systemu zewnętrznego - łączącego się z GRK.

Dane osobowe dostępne dla działów sprzedaży i marketingu

Jedynie od wyobraźni klienta u którego jest dokonywane wdrożenie oraz programisty przeprowadzającego to wdrożenie zależy jak między systemami krążą informacje oraz jakie parametry z poszczególnych systemów są w kontakcie zapisywane.

System umożliwia m.in. tagowanie, grupowanie, segmentację kontaktów. Najpopularniejszą metodą porządkowania kontaktów jest ewidentnie tagowanie, które daje aktualnie największe możliwości użycia później tych danych.

Przykład otagowania kontaktu

Jeśli klient X zrobił zakupy za 100.00zł i dokonał dwukrotnych zakupów w ciągu ostatnich 2 miesięcy, możemy zapisać go w GRK jako stałego klienta. Oznaczenie to wychodzi ze strony e-sklepu. E-sklep łączy się z GRK poprzez API i oznacza kontakt X parametrem A. Następnie GRK oraz inne aplikacje mogą korzystać z tej informacji, zapisanej w GRK. Upoważnione systemy zewnętrzne mogą korzystać z informacji o kontaktach, zapisanych i przechowywanych w GRK (parametrów / pól kontaktowych). Pola mogą być dodawane, możemy również definiować ich typ, wielkość itp.

Informacje o transakcjach

Jeżeli chcemy używać informacji o producentach, których produkty kupuje użytkownik możemy np. tagować kontakt producentami lub kategoriami produktów. Np. kobieta, która kupiła torebkę Luis Vuitton może zostać oznaczona tagami: Luis Vuitton i torebki. Zostanie tak oznaczona w związku z tym, że istnieje duża szansa, że w przyszłości może chcieć kupić więcej torebek i więcej torebek tego producenta). 

Scenariusze synchronizacji

Scenariusze mogą być realizowane w sekwencjach. Np aby wykonać scenariusz nr 1 musi nastąpić sekwencja:

Napisz do nas!

Wybierz plik
 

  1. do GRK przesłana została (przez API) z MA (systemu marketing automation) punktacja kontaktu
  2. do GRK z EC (e-commerce czyli sklepu internetowego) został zapisany tag kontaktu (producent)
  3. kontakt został w GRK oznaczony jako marketing manager (pole: stanowisko), z Warszawy (pole: miasto).

W zasadzie w tym przypadku kolejność powyższych czynności w tym akurat przypadku zwykle może być dowolna, jednak wszystkie te czynności muszą się wydarzyć przed próbą pobrania przez CRM danych z GRK.

Wybrane możliwości GRK:

  • Łatwe możliwości integracji z innymi systemami przez API GRK
  • Udostępnianie danych aplikacjom zewnętrznym do pobrania i zapisu
  • Interfejs użytkownika umożliwiający ręczne działanie na kontaktach
  • Deduplikacja danych
  • Wersjonowanie kontaktów
  • Logi systemowe
  • Filtrowanie danych
  • Eksport / import baz danych

Mobilna książka telefoniczna

Dostęp do GRK można uzyskać zarówno z komputera stacjonarnego, laptopa czy innego urządzenia mobilnego.

GRK może być podstawą do budowy ekosystemu aplikacji marketingowo sprzedażowych w firmie.

Posiadamy w ofercie współpracujące z GRK aplikacje - m.in.:

  • aplikacja e-mail marketingowa
  • katalog wydarzeń
  • CMS z modułami / pakietami takimi jak katalog szkoleń, landing page, serwis konferencyjny

Zapraszamy do współpracy!


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe