Jak dodać firmę do Google Maps

Jak dodać firmę do Google Maps

Czy w wynikach wyszukiwarki Google brakuje lokalizacji Twojej firmy na mapie? Czy po wpisaniu jej nazwy w Mapach Google brakuje jej lokalizacji? Tak? Nic straconego. W tym artykule dowiesz się, co zrobić, żeby dodać firmę do Google Maps bezpłatnie i szybko.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Foto: shutterstock
shutterstock

Brak informacji na temat Twojej firmy, bądź jej poszczególnych placówek w Google Maps może być wynikiem braku danych w Panoramie Firm (jest to główne masowe źródło danych Google w tej kwestii - o ile nie zadbasz o to sam). Nie martw się jednak - bez trudu, bezpłatnie zmienisz ten stan samodzielnie.

Wejdź do Centrum firm lokalnych Google i przejdź proces dodawania firmy zgodnie z naszymi poradami.

 

Krok pierwszy: rejestracja


Zaloguj się do swojego konta Google. Jeśli nie masz takiego, zarejestruj się klikając przycisk rejestracji. Pamiętaj, że lepiej jest stworzyć nowe konto firmy, niż korzystać z prywatnego. Jeśli Twoja firma ma wiele oddziałów możesz wprowadzać je z jednego konta, ale zastanów się czy nie warto stworzyć osobne dla każdego z nich na wypadek, gdyby na ten adres mailowy pytania mieli kierować klienci z danego rejonu.

 

rejestracja

Krok drugi: podstawowe informacje


Wybierz kraj i wprowadź numer telefonu firmy. Kliknij „znajdź informacje o firmie”. Jeśli numer znajduje się w bazie Google, import danych teleadresowych nastąpi automatycznie. W przeciwnym wypadku musisz wprowadzić je ręcznie.

 

Podstawowe informacje

 

Krok trzeci: uzupełnij dane


W trakcie podawania poszczególnych danych na mapie obok automatycznie zostanie wskazana lokalizacja firmy. Poświęć chwilę i opisz swoją firmę. Klient czyta takie opisy, jeśli w swoim mieście widzi konkurencyjnych sprzedawców. W ten sposób możesz go do siebie przekonać .

 

dodawanie informacji

Pole „kategoria”


To według niego będzie wskazywana Twoja firma, jeśli ktoś w wyszukiwarce Google wpisze np. usługi remontowe lub montaż okien. Maksymalnie możesz wprowadzić 5 kategorii, lepiej uzupełnić je wszystkie. Zastanów się, którą spośród oferowanych przez Ciebie usług klient może wpisać w wyszukiwarce.
Zacznij od nazwy firmy np. “Oknoplus sp. z o.o.”, do czego warto dodać główne słowo kluczowe np. okna Kraków itp. Google sam sugeruje najczęściej wybierane kategorie ze swojej bazy, więc dobrze jest się nimi posłużyć. W przypadku, gdy nie masz pewności, które kategorie będą najpopularniejsze, spróbuj sprawdzić ich wyniki w narzędziu Google AdWords.

 

Ustawienia obsługiwanych obszarów i lokalizacji


Jeśli firma świadczy usługi na określonym obszarze, warto zaznaczyć tę opcję. Możesz zrobić to na dwa sposoby: określając promień w odległości od siedziby firmy (np. 30 km) lub wpisując konkretne obszary. Zostaną one automatycznie zaznaczone na mapie obok.

 

lokalizacja

 

Godziny pracy


Dla Ciebie może to się wydawać oczywiste, ale dla klienta to często bardzo ważna informacja, której na pewno będzie szukał. Możesz uzupełnić  nawet godziny przerwy obiadowej.

 

Godziny pracy

 

Opcje płatności


Możesz zaznaczyć, czy za Twoje usługi możliwa jest płatność gotówką, czekiem, przez Paypal czy kartą. Jeżeli kartą, to wybierz jaką.

 

opcje płatności

 

Zdjęcia


Wyróżnią Twoją firmę spośród innych opatrzonych tą samą kategorią. Dodajesz je z własnego dysku, bądź podając adres, pod którym można je znaleźć w Sieci. Pamiętaj: im bardziej kompletny, wyróżniający Ciebie będzie Twój wpis tym więcej internautów będzie w niego klikać.

 

zdjęcia

 

Filmy wideo


Kolejny dobry sposób na promocję firmy w Google Maps. Filmy musisz wcześniej opublikować w serwisie Youtube, a następnie wkleić linki do nich we wskazane pola.

 

video

 

Dodatkowe informacje


Dobrze wpływają na wizerunek firmy. Mowa tu oczywiście o konkretach np. jak dojechać do siedziby firmy, czy jest parking, jeśli nie to gdzie najlepiej zaparkować, informacje o ofercie, itp. Klient będzie wdzięczny za takie udogodnienia.

 

Dodatkowe szczegóły

 

Kliknij „prześlij”


Po wprowadzeniu wszystkich danych, kliknij przycisk “prześlij”. Dzięki temu system automatycznie przekieruje Cię do ostatniego etapu.

Krok czwarty: pocztówka


Podaj adres, na który zostanie wysłana pocztówka weryfikująca autentyczność Twojej firmy. Postępuj potem zgodnie z podanymi na niej informacjami.
Poźniejsze zmiany

 

pocztówka

 

Edycja

 

Wszystkie dane można bez trudu modyfikować, po zalogowaniu do centrum firm lokalnych Google, klikając “edytuj” obok nazwy wprowadzonej przez Ciebie firmy. W tym miejscu możesz też dodać inne firmy bądź siedziby z aktualnie zalogowanego konta Google.

 

edycja

Autor:

Przeczytaj również

Dyskusja

Zamknij

Jesteśmy poza biurem, zostaw telefon a oddzwonimy do Ciebie.

 

Krakweb Twój nr telefonu będzie wykorzystany tylko jednorazowo, jeżeli nie wyrazisz zgody to nie zadzwonimy więcej do Ciebie.

We will call you