Identyfikacja wizualna IPP zaprojektowana przez Krakweb

Identyfikacja wizualna (Corporate Identity) powinna nie tylko wyróżniać markę i ułatwić jej rozpoznanie. Projektując identyfikację warto wskazać odbiorcy obszar i charakter działania marki oraz zwrócić uwagę na wyznawane przez markę wartości. Dobór czcionek i kolorów, stworzenie rozpoznawalnego logo - to zadania, od których powodzenia zależy to, czy tworzone przez markę materiały będą przykuwać uwagę i wspierać budowanie wizerunku. Identyfikacja wizualna IPP była dla nas inspirującym wyzwaniem.
2016-08-16 10:00
1 minuta czytania

Przedstawienie marki

Instytut Polityk Publicznych to organizacja, której działalność polega w szczególności na monitorowaniu, tworzeniu raportów i rekomendowaniu zmian, które powinny zostać wprowadzone w życie polityczne i społeczne. Ich celem jest rozwój Polski. Biorąc pod uwagę prospołeczną działalność Instytutu Polityk Publicznych, mocne związanie z Polską oraz polityczny wymiar aktywności IPP zespół Krakweb pod kierownictwem dyrektor kreatywnej - Justyny Woszczyny - przygotował CI łączące powyższe aspekty.

Dalszą część artykułu przeczytasz poniżej - pod formularzem.

Umów się na darmową konsultację

Logo - zwrócenie uwagi na wartości promowane przez IPP

Punktem wyjścia do powstania identyfikacji graficznej było stworzenie logo. Łączy ono w sobie postać człowieka, kształt Polski, a także nawiązuje do pierwszej litery nazwy instytutu - litery i. Granat oraz odcienie niebieskiego to podstawowe kolory jakie zostały wybrane do tej realizacji - kojarzą się one formalnie, budując przy tym odpowiednio poważny, dopasowany do działalności IPP wizerunek. To w jaki sposób może zostać wykorzystane logo opisane zostało w księdze znaku, w której także została określona używana przez IPP czcionka. Wspólnie z klientem wybraliśmy Lato - czcionkę zaprojektowaną przez polskiego projektanta Łukasza Dziedzica.

Na zakończenie projektu przeprowadziliśmy badania, które wykazały, że większość odbiorców rozpoznaje co najmniej dwa z trzech symboli, z których wywodzi się logo, co zarówno projektanci jak i klient uznali za sukces.

W galerii przedstawiliśmy logo oraz fragmenty księgi znaku przygotowanej dla Instytutu Polityk Publicznych: http://ipp.expert/ 

Wybierz plik
 

Zapisz się na nasz newsletter


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe