Tworzenie treści to nie tylko odpowiedni dobór tematyki, ciekawych przykładów i próba dopasowania ich do wymagań odbiorcy. To także podanie jej odbiorcy w użyteczny, przystępny sposób. To też dopasowanie jej do jego wymagań i umożliwienie korzystania z niej na preferowanych przez niego urządzeniach.
Google AMP i Facebook Instant Articles w ICEBerg CMS
Google AMP i Facebook Instant Articles w ICEBerg CMS

- Spis treści [Ukryj]
- 1 Szybkość i dostępność strony www
- 2 Instant Articles - Facebook dostosowuje się do użytkowników mobilnych
- 2.1 Kluczowe cechy Instant Articles:
- 3 Instant Articles - ustawienia i generowanie treści w CMS
- 4 AMP - rozwiązanie wprowadzone przez Google
- 5 Wykorzystanie AMP w CMS
- 6 CMS dostępny i użyteczny
- 7 Źródła i ciekawe artykuły nt. Instant Articles i AMP
To, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Internetu bezustannie ulega zmianom. Jeśli spojrzysz na raport Digital Yearboook przygotowany przez We are Social dowiesz się, że użytkowników mobilnych jest więcej niż mieszkańców Polski. Samo użytkowanie urządzeń mobilnych wzrasta każdego roku o conajmniej kilka procent. Według danych na rok 2016 to aż 36,8% stron dowiedzanych za pomocą urządzeń mobilnych.
Szybkość i dostępność strony www
Z pewnością sam także korzystasz z urządzeń mobilnych i na nich czytasz niektóre treści. Na czym zależy Ci najbardziej? Szybkie załadowanie treści, łatwy do niej dostęp to z pewnością jedna z najważniejszych rzecz. Nawet najciekawszy artykuł nie wynagradza użytkownikowi długiego czasu oczekiwania. Z punktu widzenia wydawcy ważna jest także estetyka artykułu. Nie po to przecież przygotowywane są odpowiednie grafiki, infografiki czy video by użytkownik nie mógł się z nimi zapoznać.
Instant Articles - Facebook dostosowuje się do użytkowników mobilnych
Nie tak dawno, na prowadzonym przez nas blogu na temat marketingu temat Instant Articles poruszył Michał. Najprościej ideę wspomnianych artykułów wytumaczyć można jako szybko ładujące się treści, które dodatkowo mogą zostać urozmaicone w ciekawy sposób. Na przykład o video. Ich minusem z punktu widzenia wydawcy jest na pewno to, że użytkownik nie przechodzi na witrynę docelową. Z drugiej jednak strony, wzrasta prawodpodobieństwo, że zapozna się on z treścią artykułu.
Kluczowe cechy Instant Articles:
- 10x szybsze od standardowych artykułów (pod względem czasu oczekiwania na załadowanie)
- 20% więceń przeczytań artykułu
- 70% mniejsze prawdopodobieństwo porzucenia czytanego artykułu
Instant Articles - ustawienia i generowanie treści w CMS
W CMS ICEBerg generowanie tego typu treści nie jest trudnym zadaniem. Wchodząc w menu główne wybiera się opcje generowania RSS. Stan publikacji artykułu sprawdzić należy już w menagerze na Facebooku.
Intant articles wymagają wstępnej konfiguracji - połączenia pomiędzy fanpage'm a stroną, uzyskania klucza w aplikacji One Signal oraz zdefiniowania komunikatów.
AMP - rozwiązanie wprowadzone przez Google
Wprowadzonym przez Google rozwiązaniem jest AMP. Podobnie jak to, stosowane przez Facebook jego zadaniem jest pozytywny wpływ na szybkość i dostępność treści. Co ciekawe, zastosowanie go może mieć wpływ na pozycjonowanie, a także na szybkość ładowania strony co wydaje się w tym wypadku dość jasnym. Nie można także zapomnieć o tym, że stosowanie rozwiązań, które usprawniają i czynią szybszym korzystanie ze strony ma realny wpływ na konwersję - na co powołuje się chociażby Neil Patel w swoim artykule.
Wykorzystanie AMP w CMS
W naszym CMS możliwym jest wykorzystanie AMP do wszystkich podstron treściowych. Dzięki jego zastosowaniu, ładują się one szybciej i są bardziej przyjazne dla użytkowników mobilnych.
CMS dostępny i użyteczny
Chcesz dowiedzieć się więcej o stosowanych przez nas rozwiązaniach w ICEBerg CMS? Śledź naszego bloga, oraz kanały w mediach społecznościowych.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami.
Lub po prostu zostaw namiary na siebie - pozwól nam odpowiedzieć na Twoje pytania na webinarze lub spotkaniu osobistym i złożyć niezobowiązującą ofertę.
ICEberg CMS - możesz! :)