Dziennik praktyki webdeveloper 2020

2020-01-15 11:18
4 minuty czytania

Przykładowy zakres praktyki zawodowej

Stanowisko: Webdeveloper
Szkoła: ZSŁ Zespół Szkół Łączności

Ogólny, podstawowy zakres praktyki

  1. szkolenie BHP - zapoznanie się z zasadami BHP
  2. zapoznanie z organizacją firmy
  3. zapoznanie z organizacją stanowisk pracy (w tym w zakresie przetwarzania informacji)
  4. konfiguracja sprzętu i oprogramowania
  5. testowanie serwisów internetowych
  6. posługiwanie się programami CMS i centrum zgłoszeń serwisowych, Gmail, Hangouts, Google Drive, Google Docs,
  7. wykonywanie prac w zakresie kodowania front-end serwisów internetowych

Dzień 1

  1. Zapoznanie się z zasadami BHP w firmie,
  2. Wprowadzenie do obsługi systemu zarządzania treścią ICEberg. Szkolenie, zapoznanie się z materiałami edukacyjnymi w formacie wideo
  3. Rozpoczęcie prac nad przypisanym projektem strony internetowej.
  4. Uzyskanie dostępu do nowo utworzonego konta w systemie zarządzania Redmine wykorzystywanego przez zespół firmy. Szkolenie z obsługi systemu i zasad jego użycia w projektach. 

Dzień 2

  1. Przekazanie projektu do wykonania w czasie praktyk.
  2. Pierwsze edycje treści i zawartości stron za pomocą systemu zarządzania ICEberg CMS.
  3. Wprowadzenie pierwszych drobnych zmian oraz poprawek w arkuszach stylów strony internetowej.
  4. Dodanie prostych animacji do niektórych z elementów strony głównej serwisu.

Dzień 3

  1. Kolejne korekty w oprawie graficznej strony.
  2. Modyfikacja slajdera z artykułami, poprawienie błędów, modyfikacja animacji.
  3. Testy responsywności strony internetowej.

Dzień 4

  1. Prace związane z poprawą responsywności elementów strony na mniejszych ekranach
  2. Zamiana treści (tekstu oraz grafik) strony internetowej, aby dostosować je do potrzeb wersji demonstracyjnej projektu.

Dzień 5

  1. Korekty w arkuszach stylów strony internetowej.
  2. Przesłanie dotychczasowego stanu projektu do repozytorium GIT projektu.
  3. Zamiana domyślnych danych kontaktowych w formularzach oraz grafik, na dane firmy Krakweb oraz jej logotyp.

Dzień 6

  1. Poprawa rozmieszczenia elementów na stronie inwestycji dewelopera (edycja szablonów elementów oraz arkuszy stylów).
  2. Przygotowanie zawartości tekstowej oraz graficznej przeznaczonej na jedną z podstron wersji demonstracyjnej strony

Dzień 7

  1. Zapoznanie się z działaniem modułu CMS-a odpowiadającym za mapowanie obszarów na grafikach.
  2. Prace nad szablonem wyświetlającym możliwe do kliknięcia obszary reprezentujące piętra oraz mieszkania w budynku.
  3. Poprawa wyglądu slidera w jednej z sekcji strony internetowej.
  4. Przesłanie bazy danych projektu lokalnego, by można było zamieścić je na stronie postawionej na serwerze.
  5. Otrzymanie nowego projektu wykonanego przez grafika, na którym opierać się będzie strona.

Dzień 8

  1. Korekty w layoucie niektórych podstron internetowych korzystających z szablonu typu landing page.
  2. Przekazanie kopii plików multimedialnych użytych w projekcie do zamieszczenia na serwerze.
  3. Przesłanie grafik potrzebnych do prawidłowego wczytywania się zawartości strony internetowej.

Dzień 9

  1. Prace nad niedziałającym poprawnie mapperem pięter w budynkach mieszkalnych
  2. Naprawa błędu w skrypcie odpowiadającym za pobieranie etykiet przycisków w mapperze.
  3. Zamiana grafiki domyślnej wyświetlanej w miejscu mapy Google przed jej włączeniem.

Dzień 10

  1. Wprowadzenie poprawek w danych CMS-a.
  2. Prace nad poprawą responsywności elementów na stronie głównej, przy pomocy biblioteki Bootstrap 4.
  3. Drobne zmiany w arkuszach stylów w celu poprawy czytelności projektu.
  4. Próby poprawy optymalizacji działania strony internetowej w przeglądarkach.

Dzień 11

  1. Zmiany w CSS-ie mające na celu poprawę czytelności strony na urządzeniach mobilnych
  2. Wymiana grafik w projekcie na lżejsze i lepiej zoptymalizowane (m.in. przy użyciu formatu obrazu WebP).
  3. Redukcja ilości kodu w szablonach elementów na stronie w celu zmniejszenia rozmiarów plików źródłowych oraz generowanych dokumentów HTML.

Dzień 12

  1. Optymalizacja szablonów elementów, oraz inne działania mające na celu przyśpieszenie wczytywania się strony jak choćby redukcja wielkości podstron podstron.
  2. Usuwanie niepotrzebnego, martwego oraz błędnie napisanego kodu z plików źródłowych.

Dzień 13

  1. Zamieszczenie nowych treści na stronę główną strony internetowej, edycja kategorii i tagów produktów przy pomocy CMS-a, w celu lepszej organizacji elementów (przygotowania do wykorzystania ich w sekcjach strony głównej).

Dzień 14

  1. Dalsze działania mające na celu poprawę optymalizacji projektowanej strony internetowej.
  2. Zapoznanie się z sugestiami dotyczącymi wprowadzenia nowych sekcji na stronę główną i rozpoczęcie pracy nad ich wdrożeniem.

Dzień 15

  1. Wprowadzenie nowych elementów na stronę główną.
  2. Zmiany w wyglądzie istniejących już na stronie elementów.
  3. Drobne korekty w skryptach wywoływanych na stronie internetowe.
  4. Edycja informacji nt. pojedynczych produktów poprzez CMS-a.

Dzień 16

  1. Zakończenie prac nad jedną z sekcji strony głównej, odpowiadającej za wyświetlanie promowanych produktów. Wprowadzenie zamienników dla pominiętych wcześniej treści znajdujących się w formularzach.
  2. Badanie oraz zgłoszenie pracownikom problemu nieprawidłowo wyświetlającej się grafiki po kliknięciu jej miniatury.

Dzień 17

  1. Wprowadzenie zmian w layoucie szablonu podstrony produktu.
  2. Zmiany w wartościach właściwości CSS powiązanych z podstroną poszczególnych produktów.
  3. Wdrożenie przygotowanego uprzednio modułu sekcji z promowanymi produktami do wersji demonstracyjnej projektu.

Dzień 18

  1. Konfiguracja Web Crawlera napisanego w Pythonie przy pomocy frameworku Scrapy.
  2. Przygotowanie wycinka bazy danych (w formie arkusza CSV) na podstawie danych zebranych przy pomocy crawlera z wyszukiwarki Google.
  3. Rozpoczęcie prac nad kolejną mapą odnośników przeznaczoną do umieszczenia na podstronie inwestycji dewelopera.

Dzień 19

  1. Utworzenie nowego mappera mieszkań przeznaczonego na kolejną stronę inwestycji. Tym razem, mieszkania zaznaczone są bezpośrednio no grafice budynku (w poprzednim przypadku zaznaczane były piętra, po których kliknięciu dopiero pojawiała się możliwość wyboru konkretnego mieszkania).
  2. Drobne modyfikacje przygotowanego uprzednio Web Crawlera i utworzenie pełnej bazy danych, tym razem z wykluczeniem plików w formacie PDF.

Dzień 20

  1. Zmiana rozmieszczenia miniatur grafik na podstronie strony produktu.
  2. Przygotowanie nowej mapy Google oraz markerów. Zamieszczenie ich w jednej z sekcji strony głównej strony internetowej.
  3. Ostatnie korekty w arkuszach stylów.
  4. Uporządkowanie stanowiska, usunięcie plików pozostawionych na stanowisku.
  5. Przygotowanie raportu, przekazanie statusu projektu. 

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe