Copywriting - FAQ

2009-11-04 10:05
3 minuty czytania

Co to jest SEO copywriting?

SEO Copywriting (ang. Search Engine Optimization Copywriting) to dziedzina copywritingu, zajmująca się pisaniem i optymalizacją tekstu pod kątem wybranych słów kluczowych, które mają zapewnić stronie wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania.

Tekst jest redagowany w taki sposób, by określone słowa odpowiednio często występowały w tekście i zajmowały ważne - z punktu widzenia wyszukiwarki - miejsca. Dobrze napisany tekst, który w dodatku jest publikowany przez inne serwisy potrafi przynieść zaskakujące rezultaty. Wysokie miejsca w wyszukiwarkach uzyskane dzięki SEO copywritingowi oznaczają większą liczbę odwiedzin, a co za tym idzie, więcej klientów dla Państwa firmy.

Czy copywritingu mogę się nauczyć?

Bez wątpienia copywriter to zawód, ale jego specyfika polega na tym, że jest tzw. „profesją bez dyplomu”. Nie nauczysz się tego w szkole. Doskonałość na tym polu będzie wynikiem tylko i wyłącznie Twojej pracy...

Czytaj teksty specjalistów w tej dziedzinie, przeglądaj strony WWW, zwracaj uwagę na słowa - zawsze i wszędzie. Analizuj reklamy, pisz własne hasła, slogany itp. Nie bój się książek. Czytaj te, które pobudzają wyobraźnię, kreatywność. Pamiętaj jednak, że liczy się treść, a nie forma - nie przesadzaj z ilością zbędnych znaków, pisz konkretnie, ale tak, by tekst zapadł w pamięć i budził zainteresowanie. Stosuj się do zasady - maksimum treści, minimum słów.

Żeby doszlifować swój warsztat i poznać zasady panujące w branży reklamowej aplikuj na praktyki z copywritingu w agencji interaktywnej lub reklamowej.

Czy każdy może zostać copywriterem?

Pisać może każdy, ale nie każdy stworzy tekst reklamowy, który trafi do odbiorcy, powali go na kolana i sprawi, że niczego nie zapragnie bardziej niż kupienia towaru naszego klienta. Copywritnig to pasja, a nie jedynie zarabianie pieniędzy.

Pisać może każdy, ale nie każdy stworzy tekst reklamowy, który trafi do odbiorcy, powali go na kolana i sprawi, że niczego nie zapragnie bardziej niż kupienia towaru naszego klienta. Copywritnig to pasja, a nie jedynie zarabianie pieniędzy.

Jaka jest oferta Krakweb na copywriting?

Krakweb.pl to nie tylko projekty graficzne, oprogramowanie dla firm i pozycjonowanie stron internetowych. Piszemy także teksty reklamowe, wymyślamy hasła dla kampanii, logo firm oraz całe tworzymy kampanie internetowe. Poniżej wybrane usługi w zakresie copywritingu.

  • pisanie tekstów ofertowych (na strony www, ulotki, foldery, itd.),
  • SEO copywriting - teksty pisane z myślą o pozycjonowaniu stron pod wybrane frazy,
  • pisanie ofert mailingowych,
  • pisanie ofert całych kampanii mailingowych (zaplanowana kampania z całą serią mailingów: koncepcja + teksty)
  • content providing - dostarczanie treści na firmowe strony www (działy aktualności, nowości, itp.),
  • pisanie informacji prasowych, e-PR (press release w Internecie),
  • pisanie artykułów na zamówienie,
  • pisanie kursów internetowych na zamówienie,
  • tworzenie sekwencji angażujących dla list mailingowych (sekwencji maili powitalnych),

Przygotowanie dobrej reklamy nie jest łatwe, można popełnić wiele błędów, szczególnie, że ma ona oddziaływać na najbardziej skryty element ludzkiej osobowości, czyli świadomość.

Jakie są zasady skutecznego copywritingu?

Za cechy dobrego copywritingu to m.in.

  • uzyskiwanie łatwego wpływu na czytającego poprzez proste i zrozumiałe sentencje,
  • oszczędność słów- należy powiedzieć tylko tyle, ile się chce powiedzieć, nie więcej - w przeciwnym wypadku nie uda się utrzymać uwagi klienta, który zignoruje przedstawiane mu treści,
  • stosowanie czasu teraźniejszego - należy unikać strony biernej i czasu przeszłego, gdyż człowiek jest istotą nastawioną na Tu i Teraz,
  • zwracanie się do czytelnika jak do przyjaciela - wszak rady przyjaciela szybciej zostają zaaprobowane,
  • niestosowanie nadmiernej ilości znaków interpunkcyjnych, ponieważ przeszkadzają w czytaniu,
  • koncentrowanie się na jednej rzeczy, jednym elemencie reklamowanego produktu - gdy chce się powiedzieć zbyt wiele, można nie znaleźć słuchacza,
  • wkładanie w tworzenie tekstu emocji i entuzjazmu,
  • unikanie epitetów, ponieważ niszczą one wiarygodność przekazu.

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe