Wizerunek firmy w social media

Jak zbudować wizerunek w Social Media? Pytanie to zadają sobie specjaliści, jak i sami zainteresowani tworzeniem swojego wizerunku w internecie. Firmy różnią się od siebie, więc oczekiwania klientów również są różne. Naszym zadaniem jest rozpoznać ich potrzeby i odpowiednio się nimi zająć. Kiedy użytkownik szuka czegoś na temat jakiejś firmy, zagląda do internetu. Już po chwili łatwo i szybko potrafi znaleźć interesujące go informacje.
2012-07-25 14:00
2 minuty czytania

Kto?

Czyli jaka grupa ludzi tworzy dany serwis społecznościowy, czym się charakteryzuje. Nie jest to trudne do zrealizowania, wystarczy spojrzeć na swoich znajomych. Po przyglądnięciu się bliżej portalowi można określić np. przedziały wiekowe jego użytkowników. Znając takie dane możemy mniej więcej zrobić zarys ich zainteresowań. Wiemy że najmłodsi udzielają się na portalach typu Wykop. Niewiele starsi posiadają swoje konta na NK. Facebook posiada w zasadzie każdą grupę wiekową. Natomiast Twitter to zbiór wypowiedzi blogerów, sportowców, celebrytów, ostatnio bardzo popularny wśród polityków.

 

Ile?

Zakładając konto na jakimkolwiek z portali orientujemy się mniej więcej jak dużą bazę użytkowników zawiera dana witryna. Możemy przez to określić zasięg konkretnego portalu. Jeśli decydujemy się na tworzenie stron internetowych zadanie budowania zasięgu spada na twórców. Oczywiście istnieje możliwość wspomagania się portalami typu Facebook itp. tworząc funpage marki. Porównując poszczególne serwisy i znając swoje cele łatwo i szybko możemy podjąć decyzję, którą drogę wybrać.

 

Co?

Różne portale mają różne możliwości prezentowania informacji. Nawet portale pozornie do siebie podobne, jak Facebook, NK, czy Google+ działają na innych zasadach. Przed podjęciem decyzji, który z nich chcemy wybrać, musimy wyraźnie i jasno określić sobie cel, jaki chcemy osiągnąć. W jaki sposób będzie wyglądać promocja, czego potrzebujemy, aby to zrealizować? Rozwiązaniem jest założenie kont na każdym portalu. Ale czy nie łatwiej będzie kierować swoje działania do konkretnej grupy użytkowników na wybranym przez nas portalu społecznościowym? Decyzję należy podjąć po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw.

 

Efektywna promocja

Niezależnie od wyboru należy pamiętać, że aby promocja była efektywna należy zadbać o komunikację z klientem. Wiele firm przechwala się liczbą fanów śledzących ich poczynania za pomocą portali, ale tak naprawdę o niczym to nie świadczy. Samo zdobycie grupy fanów nie gwarantuje nam sukcesu w szybkim czasie. Użytkownik potrzebuje poczucia wysłuchania. W naszym kraju jednak często jest tak, że komunikacja polega na wydawaniu komunikatów w jedną stronę oraz brak reakcji na ewentualne dyskusje na dany temat. Dobrym sposobem na tego typu potrzeby jest odpowiedz na każde zapytanie w profilu. Klient będzie wiedział, że dana marka liczy się z każdym zdaniem. Wniosek z tego prosty, marka musi pamiętać o swoich fanach! Musi to w jakiś sposób okazywać.

 

Oferta

Jeśli jesteś zainteresowany promocją własnej marki w sieci, szukasz agencji interaktywnej, która zagwarantuje Ci usługi z najwyższej półki – nie zwlekaj, skontaktuj się z nami. Nasza marka prowadząca kampanie w mediach społecznościowych,czyliagencja social media to SmokingSocial.pl. WSPÓLNIE stworzymy strony internetowe, wybierzemy odpowiedni portal społecznościowy, wypromujemy, a następnie wzmocnimy Twoja markę w sieci tak, abyś Ty jak i Twoi klienci byli zadowoleni z naszych działań.


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe