Tytuły mailingu - co jest na topie?

Większość posiadaczy skrzynek mailowych kilka razy dziennie bombardowana jest wiadomościami marketingowymi. Jak wyróżnić się z tłumu? Co przyciągnie uwagę odbiorcy? Jak formułować tytuły, aby współczynnik otwarć był najwyższy? Przygotowaliśmy kilka porad, które pomogą odpowiedzieć na te pytania.
2014-08-06 16:49
3 minuty czytania

Temat mailingu - aktualny i ważny dla odbiorców

Dopilnuj, aby temat Twojego mailingu był dopasowany do grupy docelowej, do której będzie skierowany. Bądź na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami. Jeśli nie będziesz na topie konkurencja błyskawicznie to wykorzysta. Wykorzystuj wydarzenia sportowe (Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn), kulturalne (festiwal Nowe Horyzonty), artystyczne (Audioriver), polityczne (Wybory samorządowe).

Przykład: Jeszcze tylko X dni do rozpoczęcia Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej – zamów teraz nowy telewizor.

Akcja - reakcja, czyli tu i teraz

Zachęć potencjalnych klientów do podjęcia akcji “właśnie teraz”, w momencie otrzymania mailingu. Zwiększysz w ten sposób stopień konwersji. Komunikuj odbiorcy, że Twoja oferta jest ograniczona czasowo. Przekonaj go, że nie warto zwlekać. Zachęć go do akcji. Nie pozwól mu odejść i zapomnieć o Twoim przekazie.

Przykład: Tylko dzisiaj: 20% zniżki na wszystkie telewizory Samsung lub Wielka oferta mebli ogrodowych – tylko przez trzy dni.

Odbiorca komunikatu marketingowego

Panie Kazimierzu

Zadbaj o to, aby Twój przekaz skierowany był do konkretnej osoby, a nie do szarego konsumenta. Zdecydowanie lepsze wyniki notują komunikaty, które są spersonalizowane. Inaczej czujemy się czytając “Szanowny kliencie”, a inaczej gdy jest to “Panie Grzegorzu” czy “Pani Karolino”.

Przykład: Ekskluzywny prezent dla Pana, Panie Zorn.

Personalizacja newslettera

Czy w Krakowie pada?

Co ma pogoda do mailingu? Okazuje się, że całkiem sporo. Inne produkty są pożądane, gdy za oknami szleją śnieżyce, a temperatura spada poniżej 10 stopni Celsjusza; inne gdy na zewnątrz 30-sto stopniowe upały, urozmaicane burzami. Promowanie na wiosnę opon zimowych czy też reklamowanie zimą leżaków plażowych można uznać za działanie nie do końca przemyślane. Jeżeli akurat promujesz koncert i prognoza jest dobra to jest to argument dodatkowy, żeby na niego pójść. Jeżeli promujesz siatkówkę w Kraków Arenie, a bilety są jeszcze dostępne w kasie to pisząc, że będzie padać (i dodatkowo sugerując: weź parasol) możesz uargumentować przewagę takiego sposobu spędzania wolnego czasu nad pójściem na spacer z rodziną.

Przykład: Spędź aktywnie wakacje! Łap za parasol i kibicuj naszym siatkarzom w Kraków Arenie! 

 

          

Remarketing

Znamy się tylko z… poprzednich zakupów?

Wykorzystuj historię zamówień konkretnego klienta. Bazując na niej możesz przygotować dla swoich klientów ofertę uzupełniającą. Znając jego / jej preferencje możesz celniej trafiać w jego / jej potrzeby. Statystyki marketing automation mówią, że liczba zignorowanych leadów spada z 80% do 25%.

Przykład: Praktyczne akcesoria dla Twojego nowego aparatu cyfrowego

A może niespodzianka?

Najważniejsze jest uzyskanie zainteresowania klienta. A jak najlepiej je uzyskać? Poprzez wzbudzenie ciekawości. Niech tytuł Twojego mailingu sugeruje niespodziankę, na którą należy oczekiwać, niespodziankę, którą nie sposób pominąć. Zdobądź klienta dobrym i ciekawym pomysłem.

Przykład: Czeka na Ciebie mała niespodzianka?

Coś nie tak? - Przepraszamy

Problemy techniczne - któż ich nie zna. Jak wybrnąć z sytuacji, gdy nasza strona szwankuje, a my tracimy przez to klientów? Przepraszamy. Jest nam, tak przykro, że dorzucamy specjalnie dla Ciebie rabat. 5, 10, 15% Brzmi dobrze? Dla klienta na pewno.

Przykład: Z powodu dużego zainteresowania naszą witryną – Przepraszamy za długi czas oczekiwania (10% specjalnej zniżki).

Coś nowego

Wykaż się nową, ciekawą inicjatywą. Ze standardowego wydarzenia zrób coś niezwykłego. Przekonaj do siebie klienta za pomocą dobrego pomysłu. Niech wyprzedaż nie będzie tylko wyprzedażą, lecz również ciekawym wydarzeniem. Oklepane rozwiązania wszystkich nudzą. Staraj się nie myśleć schematami, stań się przykładem dla innych.

Przykład: Nie pozwól butom czekać na Ciebie – do 50% zniżki na wybrane produkty

Ostatni ruch w kierunku celu

Napisz do Magdy!

Stwórz grę, wyzwanie, które klient będzie realizować przy kolejnych wizytach na Twojej stronie. Może być to choćby zbieranie punktów za zamówienia. Monitoruj liczbę punktów uzyskanych przez “Twoich” graczy. Powiedz im, jak niewiele dzieli ich od celu. Przypomnij jaka jest przewidywana nagroda. Zadbaj, by klient nie stracił celu z oczu.

Przykład: Panie Zorn, brakuje Panu jeszcze tylko 20 punktów bonusowych do zdobycia premii.

Rekomendacje sprzedażowe

Nasi klienci najczęściej wybierają...

Poinformuj potencjalnych klientów, które z Twoich produktów sprzedają się najlepiej. Pokaż, ilu zadowolonych klientów mają Twoje bestsellery. Mów o nich, pokaż je, chwal się nimi. Wzbudzi to zaufanie zarówno do produktu jak i do marki.

Przykład: Nasze najczęściej rozdawane produkty.

Podejmij wyzwanie, zrób 10 kroków w stronę skuteczniejszego dotarcia z mailingiem do Twoich klientów. Aby wygrać uwagę odbiorcy wyjdź poza szablon, zrób coś, co wyróżni Cię na tle konkurencji. Powyższe 10 wskazówek w ciekawy sposób urozmaicić i wzbogacić Twoją ofertę w oczach potencjalnego klienta. Zastosuj je i podziel się z nami wnioskami - czy i jak bardzo zwiększą one skuteczność Twoich mailingów?


Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe