SEO
Artykuły
Dzięki rozwojowi technologii oraz sieci Internet coraz więcej firm przenosi swoje działania do świata online. Według raportu „Digital 2021” opracowanego przez We Are Social i Hootsuite, w Polsce spośród prawie 38 milionów ludzi niemal 32 miliony użytkowników korzysta z internetu niemal codziennie, co stanowi 84,5% populacji kraju. Jednak promowanie biznesu w sieci różni się od klasycznych działań marketingowych. Jednym z ważnych terminów, które spotykamy w tym zakresie jest SEO. Termin ten z języka angielskiego: search engine optimization oznacza optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja serwisu pod wyniki wyszukiwarek internetowych to tylko jeden z elementów pozycjonowania serwisu. SEO opiera się na ciągłym poznawaniu i dostosowywaniu serwisu do mechanizmów rządzących wyszukiwarkami, dostosowywaniu kodu źródłowego serwisów internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek celem poprawienia jakości danego serwisu na liście wynikowej. Optymalizację można podzielić na działania związane z modyfikacją treści w witrynie (pod kątem fraz, na które zamierza się prowadzić kampanię), zmiany w kodzie źródłowym serwisu w celu poprawy funkcjonowania strony (optymalizacja techniczna) oraz zmiany w kodzie źródłowym serwisu w celu ulokowania fraz kluczowych w odpowiednich miejscach (optymalizacja pod konkretne słowa kluczowe) - np. optymalizacja adresów URL, nagłówków. Termin SEO w Polsce jest często stosowany zamiennie z terminem pozycjonowanie - SEO jest rozumiane często jako synonim pozycjonowania. W rzeczywistości są to różne terminy. Więcej o SEO znajdziesz w poniższych artykułach.
Bezpłatny audyt SEO strony internetowej - zwiększenie zasięgu w Internecie
Optymalizacja wyszukiwarek internetowych (SEO) to podstawowa strategia dla firm, których celem jest…
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji (ROI) w SEO i content marketing
Czas skupienia uwagi użytkownika jest dziś ulotny. Firmy nieustannie poszukują strategii zwiększają…
Nagłówki H1, H2, H3...
Nagłówki są istotnym elementem każdej dobrze zorganizowanej treści. Odgrywają kluczową rolę w porzą…
Linkowanie wewnętrzne dla doskonałego SEO w nowoczesnych systemach CMS
W skomplikowanym świecie optymalizacji wyszukiwarek (SEO) linkowanie wewnętrzne stało się potężną s…
Odświeżanie istniejących treści: skuteczna strategia SEO i marketingu treści
W stale zmieniającym się krajobrazie marketingu cyfrowego kluczowe znaczenie ma pozostawanie na bie…
Lepsze SEO i widoczność w wyszukiwarce w serwisie wielodomenowym
Dzięki oddzielnym domenom dla każdego serwisu firmy mogą optymalizować strategie SEO dla określonyc…
Optymalizacja treści pod kątem Google Discover: zwiększanie skuteczności marketingu treści i SEO
W ciągle zmieniającym się krajobrazie marketingu treści i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO…
Czym są Słowa kluczowe i jaka jest ich rola w SEO?
W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) słowa kluczowe odgrywają kluczową rolę w osiąg…
Content Marketing na firmowych stronach www
Na stronach www dużych firm i korporacji często zauważyć można dział poświęcony publikowaniu wiadom…
WebP - nowoczesny format obrazów i kompresja zdjęć w Internecie
Strony internetowe w głównej mierze składają się z tekstu. Jednakże każdy tekst powinien być okrasz…
SEO i e-marketing – zmiany nadchodzące jeszcze w 2016 roku
Dnia 23.06.2016 zakończyła się w Seattle konferencja SMX Marketing Expo Advanced June 2016. O czym …
Optymalizacja strony dla SEO: 10 złotych zasad AD 2017
Niemal 3 lata temu opublikowałem tekst pt. "Czynniki wpływające na pozycję w Google - almanach mark…
semKRK #2 - spotkanie branży e-marketingu w Krakowie
Już po raz drugi w Krakowie odbyło się spotkanie semKRK. Jak było tym razem? Czy organizatorzy trzy…
Content Marketing gościnny: Jak pisać na blog Marketing101?
Chcesz opublikować swój artykuł w naszym serwisie? Zastanawiasz się, jakie są nasze wymagania jakoś…
Jak wyglądają nowe wyniki wyszukiwania?
Sprawdź jak w najbliższym czasie będą wyglądały wyniki wyszukiwania w Google. Nie daj się zaskoczyć…
Marketing internetowy dla małych i średnich firm - co poza pozycjonowaniem?
Jakie działania marketingowe w internecie sprawdzą się dla małej lub średniej firmy? Na czym obecni…
Evergreen content
Marzeniem każdego marketera jest stworzenie marki, która stałaby się ikoną. Jest to proces długi, t…
Inbound Marketing - marketing przyszłości
Im więcej ludzi korzysta na co dzień z Internetu, tym większe znaczenie marketingu internetowego. W…
Responsywność a pozycjonowanie
Uwaga, ważna informacja dla web designerów i pozycjonerów! Google powiadamia o zmianach w algorytmi…
Jak dodać stronę do Google News?
Jak znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania w ciągu kilku minut od publikacji? Odpowiedź brzmi…
Poradnik - Jak tworzyć informatory pod SEO?
SEO (Search Engine Optimization - optymalizacja stron dla wyszukiwarek) to szereg działań zmierzają…