SEO

Artykuły

Dzięki rozwojowi technologii oraz sieci Internet coraz więcej firm przenosi swoje działania do świata online. Według raportu „Digital 2021” opracowanego przez We Are Social i Hootsuite, w Polsce spośród prawie 38 milionów ludzi niemal 32 miliony użytkowników korzysta z internetu niemal codziennie, co stanowi 84,5% populacji kraju. Jednak promowanie biznesu w sieci różni się od klasycznych działań marketingowych. Jednym z ważnych terminów, które spotykamy w tym zakresie jest SEO. Termin ten z języka angielskiego: search engine optimization oznacza optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja serwisu pod wyniki wyszukiwarek internetowych to tylko jeden z elementów pozycjonowania serwisu. SEO opiera się na ciągłym poznawaniu i dostosowywaniu serwisu do mechanizmów rządzących wyszukiwarkami, dostosowywaniu kodu źródłowego serwisów internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek celem poprawienia jakości danego serwisu na liście wynikowej. Optymalizację można podzielić na działania związane z modyfikacją treści w witrynie (pod kątem fraz, na które zamierza się prowadzić kampanię), zmiany w kodzie źródłowym serwisu w celu poprawy funkcjonowania strony (optymalizacja techniczna) oraz zmiany w kodzie źródłowym serwisu w celu ulokowania fraz kluczowych w odpowiednich miejscach (optymalizacja pod konkretne słowa kluczowe) - np. optymalizacja adresów URL, nagłówków. Termin SEO w Polsce jest często stosowany zamiennie z terminem pozycjonowanie - SEO jest rozumiane często jako synonim pozycjonowania. W rzeczywistości są to różne terminy. Więcej o SEO znajdziesz w poniższych artykułach.
Bezpłatny audyt SEO strony internetowej - zwiększenie zasięgu w Internecie

Bezpłatny audyt SEO strony internetowej - zwiększenie zasięgu w Internecie

Optymalizacja wyszukiwarek internetowych (SEO) to podstawowa strategia dla firm, których celem jest…
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji (ROI) w SEO i content marketing

Maksymalizacja zwrotu z inwestycji (ROI) w SEO i content marketing

Czas skupienia uwagi użytkownika jest dziś ulotny. Firmy nieustannie poszukują strategii zwiększają…
Nagłówki H1, H2, H3...

Nagłówki H1, H2, H3...

Nagłówki są istotnym elementem każdej dobrze zorganizowanej treści. Odgrywają kluczową rolę w porzą…
Linkowanie wewnętrzne dla doskonałego SEO w nowoczesnych systemach CMS

Linkowanie wewnętrzne dla doskonałego SEO w nowoczesnych systemach CMS

W skomplikowanym świecie optymalizacji wyszukiwarek (SEO) linkowanie wewnętrzne stało się potężną s…
Odświeżanie istniejących treści: skuteczna strategia SEO i marketingu treści

Odświeżanie istniejących treści: skuteczna strategia SEO i marketingu treści

W stale zmieniającym się krajobrazie marketingu cyfrowego kluczowe znaczenie ma pozostawanie na bie…
Lepsze SEO i widoczność w wyszukiwarce w serwisie wielodomenowym

Lepsze SEO i widoczność w wyszukiwarce w serwisie wielodomenowym

Dzięki oddzielnym domenom dla każdego serwisu firmy mogą optymalizować strategie SEO dla określonyc…
Optymalizacja treści pod kątem Google Discover: zwiększanie skuteczności marketingu treści i SEO

Optymalizacja treści pod kątem Google Discover: zwiększanie skuteczności marketingu treści i SEO

W ciągle zmieniającym się krajobrazie marketingu treści i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO…
Czym są Słowa kluczowe i jaka jest ich rola w SEO?

Czym są Słowa kluczowe i jaka jest ich rola w SEO?

W świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) słowa kluczowe odgrywają kluczową rolę w osiąg…
Content Marketing na firmowych stronach www

Content Marketing na firmowych stronach www

Na stronach www dużych firm i korporacji często zauważyć można dział poświęcony publikowaniu wiadom…
WebP - nowoczesny format obrazów i kompresja zdjęć w Internecie

WebP - nowoczesny format obrazów i kompresja zdjęć w Internecie

Strony internetowe w głównej mierze składają się z tekstu. Jednakże każdy tekst powinien być okrasz…
SEO i e-marketing – zmiany nadchodzące jeszcze w 2016 roku

SEO i e-marketing – zmiany nadchodzące jeszcze w 2016 roku

Dnia 23.06.2016 zakończyła się w Seattle konferencja SMX Marketing Expo Advanced June 2016. O czym …
Optymalizacja strony dla SEO: 10 złotych zasad AD 2017

Optymalizacja strony dla SEO: 10 złotych zasad AD 2017

Niemal 3 lata temu opublikowałem tekst pt. "Czynniki wpływające na pozycję w Google - almanach mark…
semKRK #2 - spotkanie branży e-marketingu w Krakowie

semKRK #2 - spotkanie branży e-marketingu w Krakowie

Już po raz drugi w Krakowie odbyło się spotkanie semKRK. Jak było tym razem? Czy organizatorzy trzy…
Content Marketing gościnny: Jak pisać na blog Marketing101?

Content Marketing gościnny: Jak pisać na blog Marketing101?

Chcesz opublikować swój artykuł w naszym serwisie? Zastanawiasz się, jakie są nasze wymagania jakoś…
Jak wyglądają nowe wyniki wyszukiwania?

Jak wyglądają nowe wyniki wyszukiwania?

Sprawdź jak w najbliższym czasie będą wyglądały wyniki wyszukiwania w Google. Nie daj się zaskoczyć…
Marketing internetowy dla małych i średnich firm - co poza pozycjonowaniem?

Marketing internetowy dla małych i średnich firm - co poza pozycjonowaniem?

Jakie działania marketingowe w internecie sprawdzą się dla małej lub średniej firmy? Na czym obecni…
Evergreen content

Evergreen content

Marzeniem każdego marketera jest stworzenie marki, która stałaby się ikoną. Jest to proces długi, t…
Inbound Marketing - marketing przyszłości

Inbound Marketing - marketing przyszłości

Im więcej ludzi korzysta na co dzień z Internetu, tym większe znaczenie marketingu internetowego. W…
Responsywność a pozycjonowanie

Responsywność a pozycjonowanie

Uwaga, ważna informacja dla web designerów i pozycjonerów! Google powiadamia o zmianach w algorytmi…
Jak dodać stronę do Google News?

Jak dodać stronę do Google News?

Jak znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania w ciągu kilku minut od publikacji? Odpowiedź brzmi…
Poradnik - Jak tworzyć informatory pod SEO?

Poradnik - Jak tworzyć informatory pod SEO?

SEO (Search Engine Optimization - optymalizacja stron dla wyszukiwarek) to szereg działań zmierzają…

Blog Artykuły SEO
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe