
Treść z prezentacji:
Rola biura prasowego i działań PR w branży IT Biuro prasowe - co to jest? Biuro prasowe to miejsce, w którym dziennikarze (ale też inwestorzy i inne grupy interesariuszy) znaleźć mogą odpowiedzi na powtarzalne pytania dotyczące marki i oferowanych przez nią produktów lub usług. Biuro prasowe to też miejsce, w którym publikowane są informacje o ostatnich osiągnięciach firmy i istotnych wydarzeniach z nią związanych. Grupy docelowe biura prasowego Biuro prasowe to miejsce dedykowane głównie mediom. Jest ono także uzupełnieniem komunikacji marki, miejscem, w którym partnerzy oraz inwestorzy mogą znaleźć informacje o tym, jakie działania prowadzi marka. Biuro prasowe poprzez publikowane w nim informacje może wspierać konkretne akcje promocyjne produktu. Funkcjonal- ności biura prasowego Podstawowe funkcjonalności biura prasowego: ● możliwość publikacji informacji prasowych przez PR-owca / marketingowca ● możliwość pobrania informacji prasowych przez dziennikarzy ● ułatwienia kontaktu dla mediów Formaty wykorzysty- wane w biurze prasowym Informacja prasowa w postaci dokumentu tekstowego to nie jedyny format, który powinien pojawić się w biurze prasowym. Inne, dobrze spełniające swoją funkcję formaty to: ● raporty ● infografiki ● treści wideo Monitoring mediów Monitoring mediów stanowi uzupełnienie prowadzonych działań. Umożliwia on sprawdzenie skuteczności publikacji, a także reakcję na pojawiające się w mediach wzmianki o marce. Równie ważnym obecnie jest monitoring social media, który pozwala ustalić, w jaki sposób jest postrzegana marka, a także, w jakich kanałach gromadzi się społeczność potencjalnych konsumentów. Inne działania PR W skład uzupełniających działań PR wchodzą między innymi: ● udział w konferencjach, wydarzeniach branżowych ● organizacja własnych eventów umożliwiających poznanie marki/produktu lepiej Dlaczego warto? Celem prowadzonych działań jest nie tylko budowanie spójnego, rozpoznawalnego wizerunku firmy, ale także promocja poszczególnych akcji, usług czy produktów. Biorąc pod uwagę specyfikę branży IT, zaistnienie w mediach branżowych ma duży wpływ na to jak postrzegana jest marka, a także jaka jest jej rozpoznawalność. Rola PR w strategii marki Działania PR są tylko jedynymi z działań, które prowadzi marka. Powinny one być połączone z działaniami z zakresu content marketingu oraz promocją w mediach społecznościowych. Wspomniane działania powinny być zróżnicowane i pokazywać markę z każdej strony - od promocji produktów, przez pokazanie działań całej firmy, aż po inspirację i treści “z przymrużeniem oka”. Strumień treści z social media Social media to także element budowania wizerunku marki. Zaciąganie i gromadzenie w jednym miejscu (na jednej stronie) treści z mediów społecznościowych pozwala przybliżyć lepiej markę, pokazać na bieżąco prowadzone przez nią działania. To także element budowania jej wizerunku. Komunikacja za pośrednictwem różnorodnych kanałów to podstawa prowadzenia spójnych działań. Spójna strategia marki to: ● działania content marketingowe ● działania w social media ● działania PR ● inne działania promocyjne KILKA SŁÓW O NAS... 12 lat doświadczenia ★ Strony www ★ ICEberg CMS ★ Software development Autorski CMS (ICEberg) ★ Edycja wszystkich treści ★ Pełna optymalizacja SEO ★ Moduły marketingowe PRACUJEMY M.IN. DLA: ZAPRASZAMY DO ROZMOWY Maciej Chmielowski ✉ mc@krakweb.pl ☎ (+48) 530-555-521 ☏ (12) 429-30-13 Agencja Interaktywna Krakweb.pl www.krakweb.pl ul. Rzemieślnicza 20/124B 30-363 Kraków Zapytaj nas o wsparcie Twojego PR’u naszą technologią









